Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Er her. Termin i dag. :)

Har vært på kontroll i dag, og det var bedre resultater enn på onsdag, noe jeg er kjempeglad for! :jepp:

Har også vært en tur på kjøpesenter i dag sammen med Snoppen. Kjeder meg sånn, så måtte finne på noe, og tenkte også at det sikkert var lurt å bevege seg litt. Ikke at det var så spennende, vi kjøpte oss en film og spiste litt pizza og det var det hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er her jeg også, har ikke skjedd noe her heller...

Har vært ute av huset siden halv tolv i dag og kom akkurat inn døra! Gjort mer i dag enn jeg har de tre 3 ukene jeg har hatt permisjon til sammen tror jeg :fnise:

Har vært på kafè med en venninne, har vært på to garnbutikker og snopa litt mer og så har jeg vært i timesvis på IKEA. Og en liten tur innom Kid.

Har kjøpt lenestol (ammestol). Det ble en enkel men veldig god Poäng fra IKEA. Lurte på å kjøpe den med grå sauskinnspute, utrolig myk og god. Men en god del dyrere og vanskeligere å holde fin. Så får heller bytte pute etterhvert, tenker jeg. Og så har jeg kjøpt litt julepynt og dill. Fikk alt dillet for mindre enn hva den saueskinnsputa var dyrere enn den jeg kjøpte, så synes jeg gjorde et godt valg :fnise:

Sånn kroppslig så kjenner jeg ikke noe forskjell i dag, sånn bortsett fra at jeg er utrolig sliten i bekkenet og ryggen. Tror nok jeg kommer til å sove relativt dårlig i natt :forvirret:

Men nå skal jeg bare slappe av og kose meg i sofaen hele kvelden. Mannen er på julebord, så jeg kan sløve hvor mye jeg vil :nigo:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye mer action her altså... :)

Her skjer det iallefall fint lite, men har fått litt orden på ting og tang. Har endelig begynt pakkinga av sykehusbaggen + at de små klærne er sortert. Synes forresten det er så gøy å se de henge på tørkestativet.

Ellers snør det her idag og jeg skal snart ut å kjøre bil. Skal bli godt å få sambo i hus igjen, men liker ikke å kjøre på dette føret. Litt Bambi på isen iallefall frem til jeg blir litt vant...

Og idag fikk jeg faktisk svar på foreldrepengesøknaden min fra NAV, var jo så sen med å få den avgårde, men de har faktisk bare brukt 1 mnd på å behandle den. Ikke verst, nå må vi bare huske å sende inn info om sambo sin lønn og hvordan vi skal fordele uttaket. Har lyst til å fordele pappapermen slik at vi begge jobber 50% noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se dere her :klemmer: Og det var ikke meningen å ikke etterlyse deg altså, Leela - du har bare litt lenger igjen til termin enn Kirin og Klematis :ler:

Er sofasløving her også - X Factor (heia Chand!!) og smågodt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehus baggen ja. Burde vel tenke på å pakke den snart jeg også. Men fornøyd med meg selv da, husket å skrive opp ekstra tannkrem og dusjsåpe på handlelista når Kjære skulle avgårde. Greit å ha en hver mens jeg er på sykehuset :nigo:

Ellers er det ikke så mye snuppa trenger. Har vasket hauger av klær og lagt de i en tom kommode fram til Kjære har fått det nye rommet til lillegutt ferdig. Lider ingen nød for å si det sånn. Har hauger med bodyer, det kan skorte litt på bukser og gensere i de minste størrelsene. Lillegutt trang jo ikke så mye sånt som var født i mai. Men vi har litt ull da, dessuten regner jeg med at vi får en del når snuppa er født og enda mer til jul. Får heller bytte litt hvis det blir mye av det vi har og lite av det vi trenger... Regner også med at noen tar litt av når det gjelder å kjøpe typiske jenteting, er første jenta i familien på over 30 år. Har også blitt lovet arveklær fra 3 andre steder, men vet ikke når jeg evt får de da. Så kan ikke regne med det før jeg har sett hva det er...

Hatt en veldig rolig i dag i dag. Det var deilig, og merket at jeg hadde litt mer overskudd. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke orker like mye med lillegutt lenger, men går seg jo snart til da. Han er heldigvis blitt ganske flink til å ta med lekene bort i sofaen, så ser vi på det sammen der. Men han er minst like flink til å hive de utover gulvet, så jeg prøver å få han til å skjønne at det er begrenset hvor mange ganger jeg gidder å plukke de opp fra gulvet. Virker det som han er uheldig er det greit en gang eller to. Men etter det får han heller gå ned selv :fnise:

Må også få levert lammeskinnsposen fra jeg var liten til rens. Mamma fant den først etter at jeg hadde kjøpt til lillegutt, men tenkte å bruke denne til snuppa. Koselig med litt etter vi var små også.

Får ta det på mandag tenker jeg. Regner ikke med at det er åpent på lørdag. Ellers er neste svangerskapskontroll på tirsdag, så da må jeg uansett ned til by'n.

Ha en fin kveld alle sammen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at jeg ikke etterlyses ennå, er jo faktisk 2 uker igjen og jeg innbiller meg jo selv at jeg kommer til å gå over tiden. Men er jo et par her som har passert uke 40 nå, spennende å følge med.

Her er det kommet masse snø i løpet av kvelden i går og i natt. Har fått sambo i hus og det var godt med litt selskap igjen. :) Må vel etterhvert våge oss ut i snøen på handletur, frister mest å være inne idag.

Og så gøy med gammel lammeskinnspose da jente 79, selv har vi også vognpose fra da jeg var liten. Ikke lammeskinn, men en i lekker brun cord med oransjemønstra ullfor, skikkelig 70-tall, men den er litt kul og så er det gøy med gjenbruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Er her jeg, går fortsatt og vagger. Har termin om 4 dager. Sist gikk jeg 12 dager over, håper jeg slipepr det denne gangen... Begynner å bli skikkelig sliten og tung nå, og ganske lei skal jeg være ærlig. Men babyen har det nå bra inni her, og hver dag i magen er positivt for babyen,, så jeg får bare være tålmodg!

Lykke til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Shatika! :strix:

Ingen action her heller. Fremdeles en del kynnere. Og det gjør jo pittelitt vondt, som menssmerter. Uerfaren som jeg er så vet jeg ikke om det er dette som skal bli værre og bli til rier eller om det vil føles helt anderledes? :klø: Men alle sier vel at er du i tvil, er det ikke fødsel :fnise: Regelmessig er det ikke uansett, kommer stort sett når jeg spiser eller når jeg bøyer meg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen action her heller. Fremdeles en del kynnere. Og det gjør jo pittelitt vondt, som menssmerter. Uerfaren som jeg er så vet jeg ikke om det er dette som skal bli værre og bli til rier eller om det vil føles helt anderledes? :klø: Men alle sier vel at er du i tvil, er det ikke fødsel :fnise: Regelmessig er det ikke uansett, kommer stort sett når jeg spiser eller når jeg bøyer meg fremover.

Akkurat sånn er det her også i dag. Har ikke trua akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun litt mensmurringer her også... Og selv om jeg har født før, er jeg usikker på dette med kynnere - er det kynnere når livmoren knyter seg sammen bare øverst også? Eller, det er bare der jeg kjenner dem, da. De er uten smerte, men kommer stadig oftere når jeg rører mye på meg. Og jeg mener å huske at jeg hadde mye av disse etter at slimproppen gikk når jeg skulle ha Ephelille. Helt uten smerte den gangen også.

Men sånn ellers så har jeg greid å pådra meg en skikkelig forkjølelse! Sårheten i halsen har gått over til vondt i halsen og jeg er snørrete i tillegg. Superimmunforsvaret mitt har nå måttet bukke under for smitten fra både mannen og Ephelille. Så sånn i utgangspunktet er jeg ikke særlig fødeklar igjen idag... Ikke for det, blir det fødsel så merker jeg vel ikke noe til det andre. Tenker bare at jeg trenger det jeg kan få av krefter til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vel godt kjenne dem bare øverst, Ephemera. Jeg har hatt massevis av dem i mange uker, i det siste har jeg dem nesten konstant. Hadde en på fem minutter på lørdag, det var nesten litt skummelt. Mine har ikke vært vonde, men i dag begynner de å bli det.

Våknet også skikkelig tett og fæl i dag. Trodde jeg skulle kveles... Burde ikke være mulig å bli syk rundt termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Kirin og Ephemera! Kjedelig å bli syk akkurat nå. Jeg holder meg heldigvis fremdeles frisk :) *knock on wood!*

Har vært hos jordmora nå, og jenta ligger visst laaangt nedi bekkenet nå og det virket som hun trodde det ville bli fødsel i løpet av noen dager :hoppe: Håper hun har rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å nei? Ikke du også, Kirin? :tristbla:

Jo da. :gjeiper:

God bedring, Kirin og Ephemera! Kjedelig å bli syk akkurat nå. Jeg holder meg heldigvis fremdeles frisk :) *knock on wood!*

Har vært hos jordmora nå, og jenta ligger visst laaangt nedi bekkenet nå og det virket som hun trodde det ville bli fødsel i løpet av noen dager :hoppe: Håper hun har rett! :)

Så bra! Da er det håp vet du. ;)

Her har jeg noe jeg tror er rier. Syv minutter mellom, varer ett drøyt minutt. Har holdt på sånn siden tolvtiden uten særlig endring. Eller, det er endring på den måten at de blir vondere, mønsteret er det samme. Au! Håper inderlig ikke dette er bare lurerier. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier, Kirin??? :hoppe: :hoppe: Det får man si :jepp: Får håpe de tar seg opp og fortsetter! Jeg har lest så mye om maserier og sånn i det siste og det vil vil ikke ha!!

----

Jeg spekulerer på denne forkjølelsen min. Jeg har begynt å lure på om det er noe hormonelt. Det høres helt rart ut, men det begynte med at en venninne idag mente at det kunne være et fødselstegn. Så begynte jeg å tenke på at jeg var forkjølet rett før fødselen sist også. Og ikke minst har jeg vært forkjølet på samme måten rett før jeg har testet positivt i begge graviditetene også :klø: Er liksom ikke syk, bare sår og vond i halsen. Jaja, det gjenstår å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...