Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Her har det vært stille i noen dager nå, men jeg må bare inn for å :hoppe: litt for at jeg har første permisjonsdag i dag. Det er så utrolig herlig :biggrin:

Veldig spennende å se hvem som blir neste kvinne ut her - jeg holder en knapp på Leela :)

Endret av illa236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Gratulerer med første permisjonsdag, det er litt godt å gå ut i permisjon.

Selv begynner jeg å bli lettere utålmodig... Ingen tegn på at noe skal skje, bare venter. Jordmor på torsdag og så blir det vel sykehus på mandag hvis ikke noe snart skjer. Leser dagbøkene til de som allerede har født og håper det snart skjer litt her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har også snart første permisjonsdag, skal bare jobbe ut denne uka. Gleder meg! Har du noen permisjonsplaner illa236?

Lykke til Leela! Blir spennende å se når det skjer... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart permisjon på deg også da Celestine :)

Jeg er nå i gang med min tredje permisjonsdag og det begynner liksom å synke inn at jeg ikke bare har en avspaseringsdag eller to ;) Jeg har forskjellige prosjekter på gang, men øverst på lista er at jeg må gjøre alt klart til vesla kommer. Så i går ble alle babyklær vasket og seng og vogge gjort i stand. Ellers nyter jeg fridagene med cafebesøk på dagtid. Det er så koselig å ha god tid. Jeg har også store planer om å få ferdig det meste av julegavene denne uka og neste. Så foreløpig går tida i hvert fall ikke sent ;)

Hvilke planer har du?

Jeg har forresten sett litt nærmere på terminlista vår, og vi er ikke så mange desemberdamer. Vi er vel 5 stykker igjen, så vi får følge litt ekstra med hverandre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Da har jeg vært hos jordmor og overtidskontroll er bestilt, skal inn på sykehuset på mandagen. Så det blir spennende å se om det blir noe av eller om frøkna tar til fornuft og dukker opp før det. Fikk også tips om modningsakupunktur, sykehuset her gir visst det hvis man er over termin og hvis de har tid. Så får vel ta en telefon og spørre pent når kveldsskiftet går igang.

Ellers monterer vi faktisk senga idag... Vi er litt trege ja. :) Så tror da alt skal være klart, må trille stellebordet inn på badet da + at vogna fremdeles er lagret på loftet.

Fikk også handlet inn litt julegaver idag, dvs så og si ferdig + kjøpt noen juleblomster + krans på døra. Tror jeg skal starte med å pynte litt til jul inne her i løpet av dagen og morgendagen for å ha noe å gjøre. Dessuten er det sikkert koselig å komme hjem til julepyntet hus når frøkna er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dag på jobben i dag før permisjon, hurra!

Men ingen tegn på at fødselen er nært forestående.. intakt slimpropp, ikke festet hode, omtrent ingen kynneraktivitet.. Så jeg regner med jeg får litt tid for meg selv i permisjon før babygutt kommer! I dag har jeg imidlertid følt noe som kanskje kan være nedpress.. en følelse av press mot endetarmen og skjeden på en gang.. hmm - kanskje han ikke blir så treig som jeg tror?

Lykke til, Leela og dere andre som en fødeklare som bare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Da har jeg fått tid for modningsakupunktur, skal nedover til sykehuset om en time. Blir spennende å se om det har noe effekt, samtidig så får jeg jo sett føden og hilst på noen der.

Hodet er forresten ikke festet her heller, lurer på om det i det hele tatt vil feste seg... Dvs det fester seg vel rett før fødselen ifølge jordmor, men det blir vel ikke festet så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for permisjon for Exhale og Celestine :)

Så spennende med modningsakupunktur Leela! Skal krysse fingrene for at det gjør susen!

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Da vet jeg hvordan rier føles og det var ikke videre behagelig...

Våknet opp i går og lurte på om vannet hadde gått/begynt å gå. Ettersom jeg skulle til overtidskontroll senere på dagen stresset jeg ikke så mye med det. Men det viste seg at vannet nok ikke hadde gått, derimot hadde slimproppen løsnet. Ellers så alt bra ut og fikk time til kontroll og igangsetting på torsdagen. Fikk så ny runde med modningsakupunktur før vi dro hjem og denne gangen av ei som virkelig kunne finne punktene.

Så klokka fem igår kveld begynte takene... Hadde vel 7-8 min mellom i begynnelsen, deretter 3-4 min. Ettersom jeg ikke ville klart å sove så ringte vi føden før vi skulle legge oss og fikk komme til kontroll. Kontrollen konstanterte ingen åpning, men fikk nå gått rundt på føden i litt over en time og deretter en times tid i badekar. Ny kontroll ved halv to tiden konstanterte 1 cm og lite fremgang, fikk derfor smertestillende og noe som skulle dempe maseriene, men ikke de ordentlige riene for å endelig få sove litt. Kan ikke si det hjalp så mye, men etterhvert ble det vel litt mer avstand i riene, dvs ti min, og jeg fikk sove litt innimellom.

Ny kontroll ved seks tiden viste ingen ny fremgang... En smule frustrerende kan man si. Fikk slappet av litt til, snakket med jordmor, spist frokost og snakket litt med ei fra svangerskapskurset mitt som hadde født i helga. Deretter dro vi hjem, så nå sitter jeg i sofaen med varmepute og håper ting tar seg opp utover dagen. Prøver å slappe av litt for tror dette kan bli slitsomt. Drar nok inn til natta hvis jeg har rier, føles litt tryggere å være på sykehuset på natta.

Så jeg får vel bare si at fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skjer det ting, Leela! :hoppe: Synd at det er litt lite fremdrift da, håper det bedrer seg slik at riene blir litt mer virkningsfulle snart! Lykke til! Snart er vesla her! :rødme:

Jeg kommer dessverre til å være en litt fraværende sladris utover dagen, skal ut å fly med Lille Knirk for første gang. Blir spennende å se hvordan det går, spesielt siden jeg skal reise alene med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Håper dere får en fin tur, skjønner det blir spennende å skulle ut og fly alene.

Selv håper jeg det skjer litt mot kvelden og natta igjen, akkurat nå er det faktisk godt å ha det litt rolig. Tror jeg skal prøve og få litt søvn etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, Leela :hoppe:

Kjenner meg igjen i det at ting drar ut i tid. Får håpe du får rier med litt bedre effekt og ikke bare disse maseriene.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har enda ikke hørt noe fra Leela... Håper det betyr at jenta er her og at Leele er så forelsket og ør at hun har glemt hele sladringen og ikke at hun fremdeles går med rier!

Gleder oss til å høre hvordan det går/har gått! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig fortelle at Leela har fått jenta si! :hoppe:

"Jenta vår kom kl. 1130 i dag, en fin premie etter 42 timer med slit. Veier 4,2 kg og 53 cm lang. Alt bra med den lille, jeg selv er litt redusert grunnet sting, blodtap og infeksjon som endte med antibiotika. Men det går seg nok til de neste dagene :)"

Gratulerer så mye, Leela! :klemmer: Høres ut som en veldig slitsom fødsel, håper du får hvilt godt ut og at kroppen leges i rekordtempo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...