Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Oi her fødes det jo hver dag jo!

Lykke til til Ephemera! :)

Hvem av dere føder i morgen da?

Vi får heie på at det blir Epona :duskedame:

Så blir det spennende å se om det blir Leela eller meg, eller kanskje en av de andre som sniker seg foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det unna... :) Spennende.

For min del er det ikke mye action da, men er jo lenge igjen, merker at jeg gradvis blir mer klar da, det er et bra tegn bare det.

Uansett ønsker jeg alle lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Ephemera!! :hoppe:

Ikke noe på gang hos meg i alle fall! Men magen har sunket veldig i dag, fra å få på meg regnbuksen i morges til å ikke få den på nåe jeg skulle hente i barnehagen! :fnise: Mye nedpress og knivstikk i løpet av dagen, så h*n driver og skrur seg ned inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er et tegn, Epona :jepp:

Jeg merker stor forskjell denne gangen fra sist. Husker lillegutt lå lenge og presset opp i magen, fikk aldri bekreftet at hodet var festet.

Nå merker jeg mye mer nedpress, og det gjør til tider ganske vondt. Legen trodde hodet var festet.

Har et lite håp om at dette kanskje betyr en litt greiere fødsel denne gangen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det stille her... :) Hvordan går det med dere, ingen som har noe pågang?

Har selv vært hos jordmor idag, alt sto som vanlig bra til og bra er jo det. Hodet var ikke festet, men det var ikke så bevegelig som sist. Så det blir spennende å se om det skjer noe i nærmeste fremtid. Har time igjen litt ut i neste uke, men blir det aktuelt så er det mest for å konstantere at jeg er på overtid og at jeg må inn til overtidskontroll. Håper vi slipper unna det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nå er det ikke lenge igjen for deg heller, Leela! Jeg må visst bli litt flinkere å ha med meg telefonen slik at jeg kan få utført sladrisrollen min :)

Her går det meste fint. Litt sår og øm her og der enda, men overlever ved hjelp av en god del Paracet ;) Strever fremdeles litt med amming når puppen er for full og/eller vesla er litt for sulten til å konsentrere seg, men det går bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her er det stille og egentlig helt greit synes jeg ;)

Har planer mesteparten av uka, regner vel ikke med at noe skjer før helga. Men da blir det spennende. Lillegutt kom to dager før termin, vannet gikk 3 dager før. Det vil si søndag hvis det blir likt denne gangen.

Men det er jo ikke godt å si...

Så bra at alt går fint, Klematis. :)

Grugleder meg litt til den første tida, husker den var litt "famlende", men regner med at det kanskje går greiere nå som vi er litt mer "drevne"... vi får sjå.

Jeg er i hvert fall veldig spent på når lillegutt kommer til å bli levert i barnehagen. Husker vi sjelden var ute av huset før klokka var 10 når han var baby, men blir vel litt annerledes nå... Nå må jeg jo uansett opp med han, han sover ikke til 10 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir action her nå gitt..

Vannet gikk i går kveld. Jeg har sovet litt, men klokka 3 våknet jeg igjen og etter å ha ligget våken en time fant jeg ut at jeg like gjerne kunne stå opp og måle rieaktiviteten.

Ser ut til at den ligger på mellom 5 og 10 minutter i mellom. Jeg bruker denne. Er ikke helt flink nok til å trykke på knappen på samme tidspunkt hver gang da, så det varierer litt.

Er ikke kjempevondt enda, men tar skikkelig i ryggen og nederst i magen.

Sist gikk vannet uten at riene startet, så satser på at dette er godt nytt!!!

Har enda ikke sagt noe til Kjære, tenkte han skulle få sove så lenge som mulig. Ringer føden etterhvert tenker jeg, men regner med at de ikke vil ha oss inn før i 8 tida. Hadde vært greit å få levert lillegutt i barnehagen først også. Så får vi heller få noen andre til å hente han hvis vi blir på sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har roet seg igjen :sur:

De mente at vannet ikke hadde gått, så da har nok kroppen min lurt meg litt. Det er rie aktivitet, men for lenge mellom hver gang til at det skjer noe med en gang. Så nå har jeg reist hjem, skal prøve å sove litt og slappe av. Så får vi håpe det tar seg opp igjen.

Skulle uansett ikke være langt unna fødsel, men trenger ikke nødvendigvis å skje i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skrev innlegg samtidig som meg, får håpe ting tar seg opp, kan ikke være noe artig å gå og vente når man først har kommet igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn var det sist også... Men håper det ikke drøyer like mye denne gangen... :sjenert:

Er utrolig kjedelig å kjenne at ting er i gang, men at det liksom ikke er i gang likevel. Men ser ut til at jeg får ønsket mitt om et novemberbarn oppfylt da :hoppe:

Bare spennende å se hvilken dag det blir... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så spennende Jente 79! :hoppe: Synd at det stopper litt opp, men du er nå hvertfall i gang! Alle rier hjelper nok mot full åpning og fødsel :jepp: Lykke til!

Begynner å innse at jeg var superheldig med hvertfall første del av fødselen. 5-6 cm åpning etter 3 timer og nær full åpning etter kun 6-7 timer med helt håndterbare smerter. At det så stoppet opp var jo litt kjipt da, men jeg satser på at neste gang så gjør det ikke det ;) Men jeg skal uansett føde et sted hvor det går an å få epidural neste gang, og hvor det er lege tilstede osv. Regner ikke med å trenge hverken eller, men er greit å vite at mulighetene er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åj, så spennende Jente 79! :hoppe: Synd at det stopper litt opp, men du er nå hvertfall i gang! Alle rier hjelper nok mot full åpning og fødsel :jepp: Lykke til!

Ja, håper det tar seg opp litt. Nå har jeg slumret litt på sofaen, deilig!!!

:hoppe: :hoppe:

Håper ting tar seg raskt opp, Jente 79!

Og masse lykke til! :klemmer:

Får håpe det... Minner veldig om hvordan jeg gikk sist. Men forskjellen er at nå begynte det med rier, sist med vannavgang. Så håper det er et tegn på at det kanskje går litt annerledes denne gangen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarer å hvile litt! :) Masse lykke til, håper det tar seg opp i løpet av dagen! :)

Var veldig deilig. Begynte vel å merke at jeg hadde vært våken fra klokka 3 i natt :sjenert:

Fortsatt lenge mellom hver rie, men de kommer jo. så håper det tar seg opp igjen i løpet av kvelden/natta.

Heia Jente 79! :hoppe: Ikke lenge til nå i hvert fall! :hoppe:

Noe skjer jo :jepp:

Får satse på at det tar seg opp. Bare litt kjedelig å gå sånn og vente... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...