Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe:

Gratulerer så masse!! Og god bedring! Det er i alle fall fantastisk at man får en baby i premie etter så mye slit :jepp:

Jeg oppdaterer fødelista vår igjen! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Leela! :)

Godt at fødselen er overstått når den ble så langdryg og tøff! Spent på oppdatering etter hvert.

Kos dere i tiden og håper du kommer deg med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Leela! Endelig kom premien! kan tenke meg den veier opp for slitet..

Her har slimproppen gått, og i går kunne legen konstatere at hodet var festet. Har mensmurringer som kommer og går, men ingen rier eller lignende. Blir spennende å se hvor lenge denne modningen varer før det blir action!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, har kommet hjem idag etter fem dager på sykehuset eller sju hvis man regner de før fødsel. Får oppdatere mer om alt etterhvert. Akkurat nå sover stjernekikkeren vår og da tror jeg at jeg også skal sove litt. Er trøtt og litt øm i kroppen.

Og lykke til Exhale, riene mine startet samme dag som slimproppen gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse til Leela! Endelig kom premien! kan tenke meg den veier opp for slitet..

Her har slimproppen gått, og i går kunne legen konstatere at hodet var festet. Har mensmurringer som kommer og går, men ingen rier eller lignende. Blir spennende å se hvor lenge denne modningen varer før det blir action!

:hoppe: Så spennende, Exhale! Lykke til, håper fødselen går fort og greit :)

Takk for gratulasjoner, har kommet hjem idag etter fem dager på sykehuset eller sju hvis man regner de før fødsel. Får oppdatere mer om alt etterhvert. Akkurat nå sover stjernekikkeren vår og da tror jeg at jeg også skal sove litt. Er trøtt og litt øm i kroppen.

Og lykke til Exhale, riene mine startet samme dag som slimproppen gikk...

Gratulerer igjen, Leela! Og håper du kommer deg til hektene fort.

Stjernekikker på deg også, altså... Trodde ikke det var så vanlig jeg, men det er kanskje ikke så uvanlig som jeg trodde :klø: Jeg satser hvertfall på at jeg unngår det neste gang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stjernekikkere ute og går for tiden! Kanskje det er julestjernen de ser etter? Vår gutt har også et leie som øker risikoen for at han vil komme ut som stjernekikker, men jeg prøver å overbevise meg selv om at han vil klare å gjøre en laang omdreining på vei ut..

Ingen action her ennå, synes nesten kynneraktiviteten har avtatt litt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil "stjernekikker" si? :klø:

Det vil si at babyen kommer ut med ansiktet opp (gitt at mor ligger på ryggen), altså kikker på stjernene når den kommer ut.

Dette fører tydeligvis til at det kan bli litt vanskelig å få barnet ut uten hjelp. Vinkelen på hodet blir ikke helt optimal. Etter hva jeg har skjønt så begynner de fleste fødselen med hodet på tvers og skrur seg en kvart omdreining til ansiktet er nedover i løpet av fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stjernekikkere ute og går for tiden! Kanskje det er julestjernen de ser etter? Vår gutt har også et leie som øker risikoen for at han vil komme ut som stjernekikker, men jeg prøver å overbevise meg selv om at han vil klare å gjøre en laang omdreining på vei ut..

Ingen action her ennå, synes nesten kynneraktiviteten har avtatt litt også..

Håper han snur seg riktig vei, tror det er best for alle :) Men har nå hørt om de som ikke har hatt problemer med stjernekikkere også, så det kan jo gå helt greit uansett.

Krysser fingrene for at det snart blir noe skikkelig action hos deg! :hoppe:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at babyen kommer ut med ansiktet opp (gitt at mor ligger på ryggen), altså kikker på stjernene når den kommer ut.

Dette fører tydeligvis til at det kan bli litt vanskelig å få barnet ut uten hjelp. Vinkelen på hodet blir ikke helt optimal. Etter hva jeg har skjønt så begynner de fleste fødselen med hodet på tvers og skrur seg en kvart omdreining til ansiktet er nedover i løpet av fødselen.

Aha... det var det jeg kanskje trodde det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et eneste tegn til at noe skal skje snart her i gården heller. Har knapt merkbare kynnere, og veldig lite som kan tyde på at det er modning på gang. Jeg er vel mer spent enn utålmodig (foreløpig ;) ), men det skal jammen bli utrolig godt å få møte henne snart.

Jeg har også begynt å tenke en del på selve fødselen. Kan ikke si at jeg frykter den, eller gruer meg (jeg vet ikke bedre vil vel noen si :fnise: ), men jeg lurer sånn på hvordan den vil forløpe. Hvis jeg ligner på mamma ligger det an til veldig korte og intense fødsler, men slike ting er kanskje ikke arvelige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke et eneste tegn til at noe skal skje snart her i gården heller. Har knapt merkbare kynnere, og veldig lite som kan tyde på at det er modning på gang. Jeg er vel mer spent enn utålmodig (foreløpig ;) ), men det skal jammen bli utrolig godt å få møte henne snart.

Jeg har også begynt å tenke en del på selve fødselen. Kan ikke si at jeg frykter den, eller gruer meg (jeg vet ikke bedre vil vel noen si :fnise: ), men jeg lurer sånn på hvordan den vil forløpe. Hvis jeg ligner på mamma ligger det an til veldig korte og intense fødsler, men slike ting er kanskje ikke arvelige..

Skal se du plutselig er i gang og har jenta di hos deg før du aner det, mens jeg, som har hengt på treet og modnet i dagevis, sikkert går over termin.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere stjernekikkere her altså... Mener legen sa at 7% var stjernekikkere og at hun nevnte at omkretsen av hodet når det kom den veien var 24% større. Men var jo litt i tåka da dette ble sagt. Fikk iallefall beskjed om at setefødsel ikke skulle være noe problem for meg. :)

Men vi får se om det blir noen nr.2, er ganske sliten, sliter litt med amminga og frøkna skal helst sove på brystet. Det går seg vel til og man må vel bare ta en dag om gangen. Håper at hun blir mer venn med senga etterhvert. Er heldigvis snart jul og sambo har masse fri.

Ønsker dere som snart skal til pers lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde gratulert jeg...

Men nå i hvertfall...

Gratulerer så mye Leela!!!

Imponert over slitet du var igjennom. Storebror var stjernekikker, og det var vel en medvirkende grunn til at det endre med keisersnitt den gangen...

Kjenner igjen tankene dine. Heldigvis glemmer man mye fortere enn man tror, og det er kanskje like greit. Ellers hadde det nok vært flere enebarn her i verden :fnise:

God helg alle sammen, får håpe dere slipper å tilbringe julaften på sykehuset :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min lille nydelige prinsesse kom på tirsdag, 15.12!! Nå har vi kommet hjem og koser oss veldig... Stjernekikker her også faktisk! Det var tøft, men såååå verdt det. Vil bare stirre på henne hele tiden. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille nydelige prinsesse kom på tirsdag, 15.12!! Nå har vi kommet hjem og koser oss veldig... Stjernekikker her også faktisk! Det var tøft, men såååå verdt det. Vil bare stirre på henne hele tiden. :rødme:

Gratulerer så mye! :strix:

Kanskje disse førjulsbabyene vil se julestjernen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille nydelige prinsesse kom på tirsdag, 15.12!! Nå har vi kommet hjem og koser oss veldig... Stjernekikker her også faktisk! Det var tøft, men såååå verdt det. Vil bare stirre på henne hele tiden. :rødme:

Gratulerer så mye :smilyblomst: Så utrolig koselig å åpne forumet og se at enda et lite vidunder er født :rødme:

Da er det vel bare meg og Exhale igjen.. Rekker vi det før julaften mon tro.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...