Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Melder meg også, heller ikke her skjer det noe spennende foreløpig.

Jeg kjenner i utgangspunktet ikke så veldig mange her vi bor nå, men to av de tre jeg vil si jeg kjenner best skal ha hhv 1 og 3 måneder etter oss. Og hun siste fikk for ca 1 år siden, men er jo tilbake i jobb nå da. Begge de som skal ha nå etter oss har barn fra før da, så det blir litt anderledes. Og hun ene har et relativt stort nettverk her så tenker vi to ikke kommer til å "henge" så mye, men kommer nok til å treffes innimellom. Men håper at jeg og hun siste kan finne på ting, hun bor rett borti her også. :jepp:

Må innrømme at jeg ikke har så stor to på barselgruppe her, mulig jeg har litt fordommer mot "jenter på landet" :fnise: Når jeg sto i vaksinekø var hvertfall alle de andre gravide minst 10 år yngre enn meg... Men jeg kan bli overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Da har jeg vært hos jordmor og alt sto bra til, hun hadde visst vokst bra siden sist. Var ikke noen tegn til at ting skulle skje, men hvem vet. Satser på at det blir noen rugedager denne uka her fordi sambo reiser bort imorgen og kommer først tilbake på fredagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Endelig permisjon :hoppe:

Men fått en syk liten gutt da, håper det ikke er influensaen... Men han må i hvert fall være hjemme fra barnehagen i morra. Er visst mange unger som er syke med feber for tida. Så håper det er uskyldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon og god bedring til gutten din, Jente 79!

Her har vi en forkjølet Ephelille også, men heldigvis ingen feber så jeg satser på at hun kan i barnehagen imorgen også. I motsatt fall må mannen bli hjemme, for jeg skal på svangerskapskontroll hos legen igjen imorgen. Må vel kanskje tro at det blir den siste? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd noe her heller... Selv om jeg i dag har prøvd et nytt kjerringråd for å sette i gang fødsel: Ananas. :fnise: Ser ikke ut som det hjalp det heller.

Var akkurat litt bekymret her for jeg kom på at jeg har kjent så lite liv i dag. Men nå har jeg spist en clementin, og plutselig er det full sprelling inni der. Så tror alt står fint til enda :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe action her heller... Og nå vil jeg gjerne at noe skal skje, selv om jeg gruer meg veldig til fødselen. Jeg har vært på kontroll hos legen idag. Alt var i skjønneste orden med både meg og lillegutt :) Jeg fikk ny time om en uke og hvis jeg ikke hadde født ennå da, ville legen sende henvisning til overtidskontroll på sykehuset. Og det høres skummelt ut... :sjenert:

Håper på at slimproppen kan gå snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har slimproppen min gått - eller begynt å gå!! :haar::hoppe:

Sist gikk det nesten to døgn fra den gikk til vannet gikk, så jeg regner ikke med at det blir fødsel ennå, men jeg kan jo heller ikke vite. Ting kan være helt annerledes denne gangen.

Grace oppdaterer dere i dagboken min hvis jeg ikke er i stand til det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Melder meg jeg også. Lillegutt er heldigvis i form igjen, så nå er han tilbake i barnehagen. Litt deilig skal jeg innrømme :sjenert:

Spennende da, Ephemera :hoppe:

Får håpe det betyr at det er ting på gang i løpet av kort tid.

Lykke til, håper du får en mer positiv opplevelse denne gangen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Ephemera! :)

Oppdater gjerne når det skjer noe nytt, før det skjer for fullt da ;)

Lykke til, håper det blir en bra fødselsopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende Ephemera! :hoppe:

Tror det skjer i løpet av dagen, jeg. En av oss SKAL jo føde 12. november ;)

Lykke til! Håper og tror du får en mye bedre opplevelse denne gangen. Og hold oss oppdatert så lenge du orker, vi (hvertfall jeg) er ekstremt nysgjerrige...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det skjer litt her. :) Lykke til Ephemera.

For min del skjer det ikke så mye, men er jo over to uker til termin da. Merker mye mer til frøkna enn tidligere, hun er aktiv og det begynner kanskje å bli litt trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Ephemera! :hoppe: Spennende!

Her skjer det nix og nada. :kjefte: Har fått påvist begynnende svangerskapsforgiftning, så håper virkelig det skjer noe før noen begynner å snakke om ignagsetting, for det vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søte dere er :klemmer:

Ikke noe nytt her, men føler meg uggen, løs i magen og småkvalm... Vanskelig å vite hva som er nerver og ikke... Tror egentlig ikke det skjer noe mere ennå. I natt kanskje? Jeg lover å oppdatere dere og Grace er hele tiden oppdatert og veldig klar for å sladre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Kirin: Ikke noe gøy med begynnende svangerskapsforgiftning :( (Nesten rart at jeg ikke har det, for jeg har sykt mye vann i beina...) Får håpe gutten din skjønner at han må ut snart. Det er helt klart best med vanlig fødsel, men om du må settes igang så skjer jo det under kontrollerte former på sykehuset. Men min erfaring, etter at jeg sutret meg til å bli satt igang for å få fortgang på riene forrige gang, er at det kan bli litt ekstra vondt, siden det går litt raskt. Men kanskje er det like vondt på slutten på en vanlig fødsel også :klø: Men håper i alle fall at det kan skje noe hos deg også snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må jeg settes i gang så blir det jo sånn, overlever det også, men har et veldig sterkt ønske om at det skal starte av seg selv. Har vel noe med hva jeg har forventet og planlagt så lenge nå, hehe... Men det blir som det blir. Ny kontroll i morgen, da får jeg se hvordan ståa er, håper ting ser bra ut da. :)

Og Ephemera: Uansett om det tar litt tid, så er du på en måte i gang allerede. :jepp: Kjempespennende! Tenk nå er du snart mamma til to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får håpe du slipper å bli satt i gang, Kirin. Men skjer det så skjer det. Jeg hadde spontan vannavgang sist, men fikk aldri ordentlige rier før jeg fikk akupunktur. Utrolig hva slags forandring det gjorde, dessverre ble alt avbrutt av et keisersnitt.

Men så lenge resultatet blir bra, så får jo resten gå som det gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av Klematis og Kirin idag da? :klø:

Jeg har vært ute på helgehandel sammen med mannen og Ephelille. Jeg tenkte først at jeg ikke orket mere enn nærbutikken idag, men så mente mannen at det kanskje kunne hjelpe å gå og å røre seg litt? Så da ble det et kjøpesenter isteden. Greide også å kjøpe meg to cardiganer og en cluch... :sjenert:

Kjenner jeg har angst for denne fødselen, men håper likevel at noe skjer snart, ja. Kanskje i natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...