Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk og takk :)

Ellers..

Er det vanlig å være SÅ trøtt av den progesteron-kremen etter en dags bruk??? Sovet i hele dag omtrent jo.. står jo blant bivirkningene at den kan føre til trøtthet, men... var da voldsomt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var egget på plass. "Et nydelig 8-delt et!" ifølge legene... ;)

Så da er det bare å krysse fingrene!

Er det vanlig å være innmari oppblåst nå? Ser ut som jeg skal på fødestua rett som det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på dette med testing og sånn... tar jo crinone'n, skal ta den i 2 uker fra uttaket (som var på fredag 19/6)

på info'n jeg fikk fra sykehuset står det at jeg bør vente ei uke etter at crinonen er ferdig, med å teste, siden prgesteronen til slå ut på testen og mulogens gi et falskt positivt svar.

MEN: kan jeg selv gå til legen min å be om en blodprøve før det? hvor tidlig kan jeg evt. gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar blodprøve på dag 12 etter innsetting, det blir jo embryoets 14 dag. Da kan det være hcg i blodet, men det vil være så lite at de vil se at det er falsk utslag.

Dersom testdag er i helgen må jeg fortsette med crinone til testen er tatt og jeg har fått svar. På Riksen vil de ikke at man skal slutte med crinone dersom man er gravid, men fortsettet til uke 12.

Jeg hadde fått tatt en blodprøve på sykehuset eller hos legen ganske fort, og ev. fortsatt med crinone.

En hjemmetest nå vil antakelig være falskt postitiv pga el-sprøyta.

Og ang progesteron - ja, man blir "gravid", trøtt, oppblåst, ømme pupper og alt det der. Lykke til, håper det lykkes!

Hva var den pilla du tok før innsetting? Jeg vil også ha superklar slimhinne før neste innsetting... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm.. typisk nok har vi tenkt oss på hyttetur akkurat rundt den datoen, så jeg får muligens ikke testa før mandag (2 uker etter innsetting) uansett.

tenker vi reiser på tirsdagen (altså... 8 dager etter innsett...) vil det være for tidlig å få tatt en blodprøve da?

tenkte også jeg skulle ringe sykehuset og undersøke mer med den crinonen altså... siden jeg har veldig lavt progesteron-nivå.. (har målt det en gang og da var det 1.1! og det vel ikke all verden akkurat... ringer dit imorra jeg.

idag er jeg heldigvis ikke så oppblåst... ser bare 5 mndr på vei ut nå hehe.

Gikk på Progynova i 3 dager før innsetting :) Fikk også resept på dette om det skulle bli aktuelt med fryseforsøk senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer jo fint å teste 14 dager etter innesetting. 8 dager er alt for tidlig på meg hvertfall, da er det hcg-spor etter sprøyta.

Sikkert lurt å ringe angående den crinonen, hvertfall når du har målt så lavt allerede.

Hmm... progynova... Har mange esker av de her, etter 2 frysefosøk, men jeg blir så sinnsykt dårlig av de. Men bare et par piller før innsetting burde vel gå bra. Får høre med sykehuset når det nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 2 piller 3 ganger daglig i 3 dager før innsetting jeg..

jaja, da blir det vel helst testing på mandagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på 9dpo.. satte inn på mandag.. har ikke lengre de store symptomene, som kom fra hormonene etter uttaket(oppblåst osv.)

Lest litt og etter det meste jeg kan se bør egget ha festet seg nå. Noe festeblødning har jeg ikke sett noe til, men det er jo egentlig litt vanskelig å se hva som er hva, med crinone-rester i hytt og vær. TMI, men disse restene kunne jeg virkelig klart meg uten. Æsj. Noe av det har vært litt ymse farge..

Innbilte meg at jeg kjente litt "stikking" i sida for noen dager siden, men det kan like godt være bare... innbilt.

I tillegg syns jeg kaaaanskje at det er noen blodårer på brystet mitt som synes mer enn vanlig da..

Blir gal av å vente, prøver å ikke kjenne på alt mulig hele tida, men er vanskelig å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for hilsen i boken min! Har lest noen sider her nå, og her var det jo riktig så spennenede nå!! :hoppe: Håper alt går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid hyggelig med nye fjes :)

ja, her er det nesten FOR spennende om dagen.. huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg kjenner litt.. murringer i magen idag. Ikke sånn veldig plagsomt, men...

Også prøvde jeg meg med en sånn billig-test.. og den var negativ.

Nå trodde jeg at den ville vise postivt uansett enda en stund fremover pga progesteronen jeg bruker, men det stemmer visst ikke? (lest litt nå..)

Vil det da si at hvis jeg tester med en vanlig test om noen dager og den er postiv, at jeg faktisk ER gravid da? (Ja, jeg må ha det inn med teskje ;) ) Eller må jeg bare vente til over helga med å teste hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns jeg kjenner litt.. murringer i magen idag. Ikke sånn veldig plagsomt, men...

Også prøvde jeg meg med en sånn billig-test.. og den var negativ.

Nå trodde jeg at den ville vise postivt uansett enda en stund fremover pga progesteronen jeg bruker, men det stemmer visst ikke? (lest litt nå..)

Vil det da si at hvis jeg tester med en vanlig test om noen dager og den er postiv, at jeg faktisk ER gravid da? (Ja, jeg må ha det inn med teskje ;) ) Eller må jeg bare vente til over helga med å teste hos legen?

Jeg hadde ikke turt å stole på et positivt resultat i dag, men det er meg da...

Jeg hadde fortsatt hcg-spor etter el-sprøyta på dag 12 etter innsetting, men det var for lite til at det ville slått ut på en hjemmetest tror jeg.

Det er jo ikke sikkert det vil slå ut dersom du er gravid heller. Husker dessverre ikke hvordan den hcg-økningen er i begynnelsen.

Men det er jo bare å teste i vei da! :) Men uansett om den er negativ eller positiv så vil du sikkert gå og lure på om det er riktig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker det samme. Kommer nok IKKE til å stole på noen hjemmetest, uansett hvor lenge det går hehe.

MEN, jeg tenkte at siden testen idag var negativ, at det kanskje tyder på at eggløsnings-sprøyta er ute av systemet mitt?

Følt meg litt oppblåst igjen idag. Har vært "normal" et par dager nå, etter å ha vært veldig oppblåst i dagene etter uttaket. Men nå er jeg altså ganske.. rund igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe.. nja, testet og testet.. jo, forsåvidt. testet for noen dager siden (ikke morgen-urin, men..) en sånn billig-sak. ble negativ sånn med en gang, så jeg la den bort og tenkte at det kanskje var litt tidlig. dette var vel på.. tirsdag? men så kikka jeg på den litt senere (husker ikke hvor lenge det gikk, litt i feriemodus her ;) og da var det en strek der.

nå er det fredag, det er 14 dager siden uttaket, og fortsatt ingen mens.

symptomer? ikke sånn veldig, men puppene er noe større, humørsvingninger så det holder, litt trøtt (kan komme av varmen.. puh)

Så.. mulig jeg kjøper en test imorra. har ikke igjen flere billig-tester, bare eggløsningstester..

Forresten; Gratulerer, Prada :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mens lover jo veldig bra! En test i dag vil vel nesten sikkert avsløre resultatet. Lykke til!!! :hoppe:

Gravidsymptomer fikke jeg masse av pga progesteronen. Følte meg mye mer gravid da når jeg ikke var gravid, enn jeg gjør nå som gravid uten progesteron ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet.. syns bare det er så innmari skummelt..

Tok en eggløsningstest i går kveld, for moro skyld, og den var jo positiv da, men.. *biter negler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en stk. vanlig CB graviditets-test. Resultat: Positiv. Og en stk. digital CB: Positiv. :)

16 dager siden uttak.. :)

Tørr ikke helt å tro noe som helst akkurat nå, ringer til legen min på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...