Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Må bare først si at jeg håper det ordner seg for dere! Må være skikkelig nedtur å miste, når man først har fått forhåpninger og det endelig klaffer. Det var kjempetrist!

Jeg har lest gjennom dagboken din og vi har veldig mange likhetstrekk; diabetes 1, ingen/uregelmessig eggløsning, jeg blir 27 og mannen er 30, prøvd siden 2005 (!)... Vi skal på første samtale på Riksen til uka, og jeg grue-gleder meg skikkelig. Var kjempefint å se hva dere har vært gjennom, så har vi en anelse om hva som kanskje venter oss. Er det greit å legge inn noen spørsmål i dagboka di, hvis det dukker opp noe leg lurer på?

Lykke til videre :klemmer:

Selvfølgelig, bare å spørre det :) Vær forberedt på masse undersøkelser og spørsmål.. hver gang du skal til lege/sykehus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe trøst i å si at jeg vet du har det forferdelig. Gir deg derfor en stor :klem: i stedet.

Husk på at du ble gravid på første ordentlige forsøk, er ikke alle som blir det! Og du kan bli gravid! Jeg er overbevist om at du blir det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe trøst i å si at jeg vet du har det forferdelig. Gir deg derfor en stor :klem: i stedet.

Husk på at du ble gravid på første ordentlige forsøk, er ikke alle som blir det! Og du kan bli gravid! Jeg er overbevist om at du blir det igjen!

Takk Prada :klem:

Ja, jeg prøver å tenke på at jeg faktisk ble gravid, men så tenker jeg igjen at "siden jeg ble gravid da, blir jeg sikkert IKKE gravid to ganger på rad.." og andre "positive" tanker :/ ikke så greit dette her.. men nå ser det jo ut til at vi får et nytt forsøk (frys) ganske snart, så da får jeg forhåpentligvis noe annet å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg deg i deppetråden og fann ut at eg ville innom med ein :hug:

Har det utrolig vanskelig om dagen... helt jævli faktisk. Måttet ringe å avbestille 3 graviditets-legetimer denne uka..

"hei, jeg vil gjerne avbestille den timen jeg har hos dere neste uke, jeg..."

"greit, skal jeg bare sende deg en ny time da eller??"

"nei, det trenger du ikke.."

Dette kjenner eg meg veldig igjen i. Å måtta avbestilla legetimar, UL-ar, jordmortimar o.l. etter at ein har mista er skikkelig vondt. For meg var det verst då personen i andre enden spurte med veldig sympatisk stemme om eg trengte å snakka med jordmor om det at eg hadde mista - då pressa tårene seg fram, og eg visste eg måtte leggja på raskt. :grine:

Det er utrulig urettferdig at ein skal måtta mista, og særlig du som har slite med å bli gravid også. :sukk: Det at abortar er veldig vanlig, er ei fryktelig lita trøyst når ein er midt oppi det, samtidig som det er trygt å vita at mange andre veit kva ein går gjennom og at det har gått bra for dei seinare. Håpar virkelig det klaffar igjen ved neste forsøk og at alt går som det skal då. Og eg håpar at dette er, som hos oss, noko som fører deg og mannen nærare kvarandre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg offisielt ikke gravid lenger. Tok nettopp en test, og den var negativ. Så da regner jeg med at alt er i orden, og jeg kan begynne på nytt.

Skal ringe til sykehuset imorra, og se om jeg får avtalt nye datoer for fryseforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt til sykehuset, og avklart nytt forsøk :)

Siden jeg må bruke provera for å få mensen, er det egentlig opp til meg selv når jeg vil sette i gang fryseforsøket! Satser på å få mensen rundt 6-7-8-september, så ta progynova fra mens-start og 9-11 dager fremover, så kontroll, så forhåpentligvis innsetting i løpet av noen dager etter det :) Og da blir det innsetting av to embryo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da er planen klar!

Ser du skal få inn to embryo. Er det to embry du har på frys, eller har det flere som skal times? Er bare 50 % sjans for at de overlever tiningen. Bare sånn for å være litt kjip...

Håper du reagerer greit på progynovaen. Jeg ble kjempe dårlig, det var ikke moro. :( Men du har vel tatt det før om jeg ikke husker feil...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Prada!

Har to stk på frys, ja. Legen sa det gikk "stort sett alltid greit med opptininga", så vi får bare satse på at begge klarer seg.

Det gikk helt fint med progynova'n sist gang i hvertfall.. heldigvis.

Skal hente provera'n min etterpå, så jeg er klar til start i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Prada!

Har to stk på frys, ja. Legen sa det gikk "stort sett alltid greit med opptininga", så vi får bare satse på at begge klarer seg.

Det gikk helt fint med progynova'n sist gang i hvertfall.. heldigvis.

Skal hente provera'n min etterpå, så jeg er klar til start i helga :)

Lykke til denne gangen!! :D Nå må det klaffe og at den vokser og setter seg :) eller.... de blir det vel ;)

Ser ut til at det blir en tur til på meg også.... Neg. tester foreløbig, men kanskje jeg har testet litt tidl... skal i alle fall ta blodprøve til mandag for å høre om jeg er gravid eller ikke.... skjønt det føles ikke sånn ut :(

Men men..... gi opp kan man ikke.

Krysser for deg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Prada!

Har to stk på frys, ja. Legen sa det gikk "stort sett alltid greit med opptininga", så vi får bare satse på at begge klarer seg.

Det gikk helt fint med progynova'n sist gang i hvertfall.. heldigvis.

Skal hente provera'n min etterpå, så jeg er klar til start i helga :)

Da er de heldigvis mye flinkere til å tine på ditt sykehus enn mitt. Kanskje jeg skal bytte før neste forsøk... ;)

heldig du somer igang igjen snart, venter utålmodig på mens jeg da for å starte på spray igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!!

Vet ikke om jeg har vært innom her før... så: :goodbye:

SÅ bra du får komme igang med nytt forsøk igjen så fort!

Det skal gå bra denne gangen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Vet ikke om jeg har vært innom her før... så: :goodbye:

SÅ bra du får komme igang med nytt forsøk igjen så fort!

Det skal gå bra denne gangen!

:)

hei! :)

ja, tror det er like greit å bare komme i gang igjen, jeg.

så får vi krysse fingrene for at det går bra denne gangen :)

begynte med provera'n på søndag, så får vel mensen ca. 13.sept. så er det ca. 10 dager med progynova, så kontroll, så forhåpentlig innsetting av to opptinte embryo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: :duskedame: for dette forsøket! :duskedame: :duskedame:

Krysser fingre og tær for deg altså! Synes du forresten har vært veldig tøff!

MA er ikke til å kjimse av!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: :duskedame: for dette forsøket! :duskedame: :duskedame:

Krysser fingre og tær for deg altså! Synes du forresten har vært veldig tøff!

MA er ikke til å kjimse av!

:)

:klem:

Takk.. er ikke den første og helt sikkert ikke den siste som opplever en MA, men skal innrømme at det ikke har vært så greit den siste tiden, nei..

har mange tunge tanker enda.. både med tanke på at jeg hadde vært 13 uker på vei imorra, og "hva hvis jeg ikke blir gravid igjen" osv.. og at "alle andre" blir gravide uten å måtte igjennom noe som helst..

kan bli deprimert av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...