Gå til innhold

Myke magen


Murf

Anbefalte innlegg

Ellers; velkommen til sørlandet! Jeg er bortreist om to uker til, men resten av sommeren er jeg stuck på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glukosebelastinga gav vakkert resultat, så jeg feiret med å bake kanelboller på kvelden. Ha! Fluffy greier, og veldig godt fornøyd. 3 store ned på rappen. Ahem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her er det store forandringer på gang; mannen har fått et års vikariat i nordnorge som klaffer akkuat med permisjonsåret. Vi tar sjansen, det er det eneste året på overskuelig fremtid vi ikke må ta hensyn til min jobb, første barnet skal skifte avdeling i barnehagen allikevel, og vi kan godt tenke oss å prøve et år nordpå.

Så da er det flytting rett før termin, og fødsel på et annet sykehus enn jeg hadde tenkt! Vi flytter tre-fire uker før termin, så jeg håper vi slipper måtte stoppe på veien med flyttelasset :lur:

Litt stress, vi fikk vite det akkurat nå, og det betyr valg om vi skal leie ut eller la huset stå, skaffe ny bolig ( var visst noen tjenesteboliger der) og barnehageplass og flyttebyrå og nedvask og .... litt svett og tiltaksløs.

Men moro! Skrekkblandet fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj wow! Stilig! Gratulerer til mannen med jobb!

Skjønner det blei litt ekstra å tenke på ja... :) Krysser fingre for at det går seg til greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

36 arbeidsdager igjen! Her er det dimmelenke delux....

Har nå sendt inn søknaden til NAV, og gitt beskjed til lønningskontoret om ferieavviklingen min under permisjonen. Til neste år får vi fem uker ferie samtidig, og det er fantastisk. De siste tre årene har vi hatt stort sett en uke fellespå sommeren. Kanskje derfor vi fremdeles er gift? :fnise:

Formen er ikke så verst. Har et bekken som tøyser litt, men ikke merenn at jeg føler at jeg er støl konstant. Varmen gav masse vann i bena, men det er me bedre nå. Har nå gått opp 9 kilo totalt, og prøver å begrense meg litt på matinntaket, jeg er skikkelig glupsk for tiden, og har et kjempe søtbehov. Sjokkis og is hver dag...

Flyttinga nærmer seg, og jeg er litt stressa av at vi ikke vet hvordan vi skal bo, men vi er blitt lovet at det kommer til å ordne seg greit. Blir nok trolig en leilighet, og det kan bli trangt nå som jeg er vant med hus. Greit nok, vi utnytter ikke plassen særlig godt her, det blir mest stua og kjøkkenet jeg henger på.

Mannen er i Oslo på helgetur, mens jeg jobber travle dager nå om sommeren. De neste to ukene er vi lite bemanning, og det kjenner jeg er stress for tyngre mage. Men 36 dager arbeidsdager gjen, hurra! Vikaren min er ennå kke på plass (KNURR) og det synes jeg er litt styrete. Får trolig ikke vite mer om det før 14 dager før jeg går ut i perm, og det synes jeg er litt respektløst ovenfor kollegaene mine. Å få ny sjef er alltid en overgang, og når ingen vet hvem det er før 14 dager før gamlesjefen forsvinner... akkurat da er det godt å skulle bare dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, barnehageplass er i boks! Det var en telefon, og plass på direkten. Ikke store stedet, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleieslutt på treåringen er ikke så enkelt... Det funker fint å la ham gå bukseløs hjemme, og da sier han ifra når han skal på potte, men det har vært så mye diaremage i det siste at det tar jo dagevis mellom hver gang....

sukk. Håpet om noen ukers bleiefri før neste barn forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke så flink til å oppdatere denne, gitt.

33 uker idag, juble! Og 7 uker igjen- gulp! Akkurat det får jeg ikke til å stemme helt, akkurat nå er jeg så travel med flyttetanker og avslutte jobb-tanker, at jeg glemmer at babyen skal ut av magen. Tror vel jeg kommer til å gå gravid evig, haha.

Bekkenet krangler nå, så nå er det smertestikk når jeg går, når jeg sitter og når jeg står. Ikke så ille at jeg trenger fysio, men må minne meg på at jeg ikke orker like mye som før, og løfting er uaktuelt. Stakkar mann som må flytte hele lasset alene...

Har ingen vikar å få tak i denne og neste uke, og da må jeg stenge stedet jeg jobber hvis jeg skal jobbe redusert, og det funker bare ikke. Så da ble jeg og legen enige om at ok, jeg klarer en uke til fullt, men etter det bør jeg trappe ned, og redusere litt i stilling, siden det ikke går å variere mye på jobb. Full sykemelding er ikke nødvenidg, heldigvis.

Eldstebarnet gleder seg til lørdag, da feirer vi treårsdag! Gaven hans står pakket i gangen ,og han gleder seg til å åpne den, og klarer faktisk vente. Det er jeg litt imponert over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kontroll idag; hodeleie og 11 kilo opp totalt. Veier nå like mye som da jeg ble gravid første gangen, spennende å se hvor jeg ender denne gangen. Har ikke vært like flink til å holde meg unna fristelser denne gangen, gikk jo så voldsomt ned da jeg ammet og trillet tur sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Sykemeldt 50% fra mandag, så får vi se om jeg klarer å ta ut de timene eller ikke... Vikaren min kommer til uka, ENDELIG er det i boks. 12 arbeidsdager igjen, og jeg kjenner jeg er ganske så klar for å bli ferdig med jobbinga og flyttinga og alt stresset.

Og bekkenløsningen har innhentet meg, det er vondt å stå, sitte og gå i perioder. Og sure oppstøt. Hallo? Hva er dette vitsen med? Jeg slapp jo billig unna sist, tenkte å kjøre copy-paste dette svangerskapet, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse plagene er for å motivere deg til å føde. :lur: Ting skrangler litt mer andre gangen dessverre. Lurer på hvordan det evnt. vil være tredje gangen? Lover ikke godt, for å være ærlig (pluss at man da har TO stykk slitsomme unger å passe på samtidig som man er gravid). Nei, murfern, du skulle nok ha fått disse ungene da du var 19 og 22, da hadde kroppen vært mye mer samarbeidsvillig! :skratte:

Og siden du nå blir sykemeldt og har maaaassser av tid foran PCen, kan du ikke svare på denne vær så snill?

God bedring - når kommer du evnt. og camper hit? (greit å vite så jeg kan lokalisere gulvet først :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, da jeg var 19 og 22 var jeg lite lysten på barn, gitt! Da skulle jeg jo erobre verden og få knallkarriere.

Kan absolutt ikke klage på karrieren, om jeg så vurderer andre valg etter permisjonen, men innenfor samme fagretning iallefall. Synes fritid er kjekt, og ledelse er jeg i tvil om er mitt sterkeste kort, selv om de ansatte synes det funker bra.

Stort sett synes jeg har hatt et greit svangerskap til nå, 41 dager til termin, og for min del kunne det gjerne vært lenger, null stress med det. Liker magen og oppmerksomheten, og litt halsbrann og bekkentull kan jeg leve med.

Bor nå på hotell mamma siden gubben har flyttet med alle møblene til det nye stedet vårt, det høres foreløbig lovende ut! Leiligheten er visstnok større enn lovet, fornøyd der. Og nå er jeg ferdig med å stappe alle tingene vi satte igjen på et rom, sånn at jeg kan leie ut huset vårt til vikaren min. Så nå er det avslapping, manna lager middag og er barnevakt i to uker og jeg får slappe av og strikke og lese aviser.... ahhh! To uker til med jobbing, det bør gå kjapt.

Imax:

I blogger går du inn på rediger HTML-fanen. Det anbefales å ta en kopi av bloggen og lagre den før du gjør noe mer, så ikke alt føkkes til.

Så scroller du helt ned, der finner du </body> som du skal lime koden inn rett foran. Lim inn, og min funket ikke før neste dag, tok altså litt tid før du ser at den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...