Gå til innhold

Myke magen


Murf

Anbefalte innlegg

Myke magen... toåringen koser med magen min (gravid eller ikke) og er kjempeopptatt av mager generelt. Han får seg en overraskelse etterhvert når magen vokser og ikke myk lenger.

Har en toåring fra før, og i slutten av september er familien samlet, da er vi fire.

vi er enige om at dette er siste svangerskap, siden jeg til nå har tunge svangerskap, og ikke ser for meg å gå gjennom dette mange ganger til, og mannen har sett for seg to barn, ikke flere.

Til lege i går, er 6 eller 7 uker på vei, avhengig av hva man teller fra, jeg har nemlig sykluser på 21 dager, og da regner jeg ca 7 uker på vei. Sykemeldt pga kvalmen, og har gått ned masse allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råkvalm og sliten. Lykkelig forat jeg er sykemeldt fullt i tre uker fremover, men mismodig idag, redd for at det tar like lang tid som sist. For det er lenge til uke 20...

Mannen er overarbeidet på jobb og må jobbe masse overtid, og får nå i tillegg alt med huset og barnet. Han sier at det er en selvfølge og gjør en kjempejobb, men jeg merker at han er supersliten.

Syte, syte.

Men uke 7 nå! Hurra for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma kom og shinet kjøkkenet! Det er hverdagsengel, det!

Jeg har litt problemer med p ta imot hjelp, men når jeg spyr av å sitte og ikke klarer stå oppreist, da klarte hun overtale meg at hun syntes det var stas å få lov til å hjelpe. Mamma er en omsorgsperson deluxe.

Montro når jeg klarer ta en dusj? Sittende, muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Mamma kom og shinet kjøkkenet! Det er hverdagsengel, det!

Jeg har litt problemer med p ta imot hjelp, men når jeg spyr av å sitte og ikke klarer stå oppreist, da klarte hun overtale meg at hun syntes det var stas å få lov til å hjelpe. Mamma er en omsorgsperson deluxe.

Montro når jeg klarer ta en dusj? Sittende, muligens?

Huffda. :troest: Kjedelig å være SÅ dårlig! :klemmer:

Jeg har også en sånn mor. :engel: Enig i at det er vanskelig å ta imot hjelp, men bra at du klarte å si ja. Som småbarnsmor og dårlig-gravid må man bare lære seg å si ja når noen tilbyr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hjemme idag. Småtten har diare, og jeg klarer ikke ta meg av ham alene nå, så da må alle være hjemme. Litt kos også :)

Det tar litt av selvmedlidenheten vekk når man sitter og spyr på do, og en liten bil plutselig kjører over ryggen og nakken din. Skjønne, skjønne barnet som vil trøste mammaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Det tar litt av selvmedlidenheten vekk når man sitter og spyr på do, og en liten bil plutselig kjører over ryggen og nakken din. Skjønne, skjønne barnet som vil trøste mammaen sin.

Ja. :rødme:

Men stakkars deg som er SÅ dårlig! Æsjogfysj!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg skal vi lide for disse barna. :tristbla: Men det er det jo verd da, tross alt! Og siden dere er enige om at dette er siste gang, så er det jo bare å nyte det (ok, Murf, det siste var en stor løgn og bare tull altså...) :ler: Har en venninne som eeeeelsker å være gravid, og liker alt fra kvalme, til bekkenvondt til halsbrann og fødsler. Jeg står gjerne over.

MEN nå er dere jo i gang, så spennende! Håper kvalmen gir seg og det er absolutt på tide at super-woman-deg nå sier tusen, tusen takk når noen kommer og hjelper. Det er trening det også, å motta hjelp. Ikke lett for kvinnfolk som er vant til å greie alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får strikket litt, iallefall! Godt jeg har ørti kilo garn liggende, jeg trenger ikke på garnbutikken med det første...

Rosagarnet skal få ligge litt til, Imax. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama
Får strikket litt, iallefall! Godt jeg har ørti kilo garn liggende, jeg trenger ikke på garnbutikken med det første...

Du fornekter deg ikke! :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kleslaus blir ungen ikke... Strengt tatt bør jeg fikse noe til storebror siden det tar lenger tid, men for tiden har han seks ullgensere, og vi rekker ikke bruke alle så mye som jeg vil. Det mangler ikke på ulltøy til den stakkaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink du er til å strikke. Skulle ønske jeg var bedre på det, men mine strikkekunskaper strekker seg desverre bare til skjerf... :fnise:

Men det er jo moro å kle på ungene hjemmestrikka da! Her i huset er det svigermor som står for hjemmestrikken ;)

Håper du får en fin helg uten altfor mye kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ikke spydd idag! Bank i bordet!

Vi måtte på legevakta med sønnen, han har store utslett over hele kroppen som kommer og går, og har hatt diare siden tirsdag. Diareen ser ut til ha gitt seg, men utslettet kommer og går. oppsvulmet fjes, ser ikke ut.

Ser ut som det er en allergisk reaksjon, enten som ettervirking av kjip diare, eller ett eller annet han har fått i seg som vi ikke vet hva. Fikk tatt CRP og blodsukker (siden han er så tørst, jeg har kjipe diabetes i familien) og han var uvenner med lege og sykepleier i lang tid.

Vel hjemme etter 1 1/2 time var jeg fullstendig kake, men hadde ikke spydd! jeee! Og småtten er sliten og har hatt dvdmaraton...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke greit med hysterisk kvalme og en liten syk en. Får håpe minien blir frisk snart og at kvalmen gir seg fort.

Du, har du oppskrift på den omslagsjakken fra Nøstebarn. Av en eller annen grunn innbiller jeg meg det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...