Gå til innhold

Myke magen


Murf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Formen ikke bedre, men jeg har klart å skaffe vikar til jobben, så jeg senker skuldrene. Tullete at jeg skal ordne vaktlista fra sykesenga. Snill pike-syndrom?

Kasjmir i posten idag! Igang med babyjakke, får håpe vi får en ikke-gulper denne gangen også. Luksusmykt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Formen ikke bedre, men jeg har klart å skaffe vikar til jobben, så jeg senker skuldrene.

Bra! :klappe:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lettere idiot som for å skåne en av de ansatte, drar på jobb og tar månedsregnskapet og lønnskjøringa. Jeg overlevde, men kjenner at to timer på en stol er jeg ikke helt klar for ennå.

Men nå er det gjort, og jeg slipper å tenke mer på det. Mye styr ennå med vaktlister, og er ikke helt imponert over hvordan sjef over meg har ordnet det. Jeg hadde fikset vikar til en av ukene fremover, og da han har klart å gi en annen fri som kompensasjon for mye alene-jobbe-stress, flott for henne, men da får jeg pes med å skaffe vikar for å dekke opp det. Eller, rettere sagt, jeg må skrive en mail om at det får han rydde opp i selv. Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Pass på deg sjøl! Det er det viktigste.

Og ja, jeg veit at det er høres lett ut i teorien og er vanskelig i praksis.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker sånn ca, ifølge legen. To ukers sykemeldt til. Har de siste dagene følt meg bedre, men å være i byen i en time pga legebesøk, blomsterbutikk og posten knakk meg sammen. Greit, da trenger jeg ikke føle at jeg skulker. Jeg fungerer ikke oppreist, og da bør jeg ikke på jobb så lenge jobben min er å være på bena hele dagen.

Det strikkes og strikkes! Nå ferdig med en body til i ull og silke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Innom og hilser på :) Liker så godt dagboktittelen din :rødme: ..også må jeg innrømme at jeg stakk innom fordi du skrev i dreia sin dagbok at du er storstrikker :fnise: Det er nemlig jeg også (og jeg tør ikke si hvor mye garn jeg har liggende :ler: )

Håper virkelig kvalmen din gir seg snart :troest: Høres helt grusomt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne feire 3 dager uten spy, og optimisten meg planla å snart tilbake i jobb. Så er vi igang igjen. Lei.

I morra må jeg ta ettermiddag og kveldsstell alene med gutten, mannen skal på guttetur i helga. Lørdag kommer mamma og henter meg og sønnen, så skal vi være hos henne til søndag. Festlig at vi rett og slett må skaffe barnevakt til både meg og guttungen når mannen skal bort. Det går over, det går over, det går over. Jeg er bare litt drittlei av å ikke klare noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Festlig at vi rett og slett må skaffe barnevakt til både meg og guttungen når mannen skal bort. Det går over, det går over, det går over. Jeg er bare litt drittlei av å ikke klare noenting.

Jeg skjønner godt at du er lei, JEG var jo drittlei. Og jeg hadde bare en femtedel av plagene dine. :sjenert:

Det GÅR over. Og premien er verd det. Men ja, det er veldig lov å være :frustrert:.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mye bedre ettermiddag enn formiddag! Kvalmen lettet litt, mannen avspaserte og kom hjem for å hente meg slik at vi kunne hente i barnehagen sammen. Og siden vi shower sånn når vi henter, kom det ville tilrop fra alle ungene som hang over grinda og lo seg fillete av A som stakk av og vi som kastet jakka, vottene og sokkene etter ham.

Til kveldsmat laget vi smoothie, og jeg har vaska skapdøra etter at A klarte å skru på uten at jeg hadde smekket lokket på.

Konklusjon; aaah! livet er godt, og det er ekstra godt når en vond dag kan snu seg.

TAkk for klem, Kaffedama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det letter litt. Mamma mia, det er seige dager. Men som Kaffedama sier: Vel verd det!

God helg - håper det blir koselig hos mor uansett! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen var knall! Formen mye bedre, kvalmen holdt seg bare i magen, ikke i halsen, og jeg og mamma tok med tassen til frisøren. Jommen på tide, det hang ned i øynene på ham...Mye snørr og tårer, men alt glemt etterpå. Puh! Og det gikk bedre enn sist, gråt, men ikke konstant, og klarte til og med å le litt av filmen som han så på mens frisøren hurtigklippet.

Etterpå gikk jeg innom jobb for å legge inn et passord til vikaren som skal være her denne uka, og løste ut alarmen fire ganger før jeg klarte å skru den av. Vaktselskapet må tro jeg er komplett idiot.

Orket til og med å gå en halvtime i byen med vogna (mamma insisterte på å trille) og leke med A på gulvet hjemme. Han var helt i hundre, mamma orket være med å leke!

Ahhhh! Fantastisk dag, og kjempedeilig å være på hotell mamma. Mat servert når jeg ville, og sønnen i superhumør hele helga.

Søndag tok kvalmen hevn, sengeliggende absolutt hele dagen. Men når man får en god dag, så ser det ikke så mørkt ut. Fablingen min på lørdag om at jeg burde på jobb snart, fikk seg en liten knekk søndag. Men livet er ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Men livet er ikke så verst.

Bra! :hoppe:

Ta det med ro, du skal ikke tilbake på jobb før du har minst tre-fire sånne gode dager etter hverandre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du har noen gode dager innimellom da! Det er jo så utrolig kjipt å være kvalm, men noe av det kjipeste er jo at man ikke orker noe som helst, det er så kjedelig!

Håper formen er stigende. Og ikke tenk på jobb helt enda. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Så bra at formen er stigende, ikke noe særlig med den kvalmen. Du kan vel få resept på afipran hos legen om den ikke gir seg.

Og forresten, den nøstebarnboken, de anbefaler jo det garnet de selger, men kan jeg bruke vanlig babyull? Jeg har slike mengder som skulle vært brukt opp før jeg kjøper noe nytt.

Endret av Miley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for omtanken, Miley! Afipran har jeg liggende fra sist svangerskap, men tar dem ikke , for jeg hadde ikke særlig effekt av dem sist. Kvalmen slapp i en halvtime/time før den kom igjen, og kan bare brukes tre ganger daglig, så det føles bortkastet. Nærmer meg uke tolv med stormskritt, så kanskje det snur? Beholder mer og mer av maten, så jeg ser lys i tunnellen.

Du kan fint bruke Babyull eller tynn alpakka istedet for totrådsgarnet i Nøstebarnboka. Resultatet blir bitelitt tykkere, men ikke mye. ER jo greit å få brukt noe fra lageret av Babyull, jeg har mye smånøster liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Nei, hvis du ikke har effekt av dem så kan man jo like godt la være. Jeg er nå i uke tolv og kjenner at kvalmen har lettet noe, får håpe du er like heldig!

Da prøver jeg med babyull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...