Gå til innhold

Myke magen


Murf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 dager igjen, og det var en dårlig dag, gitt. Stresset på jobb, bekymret for hvordan vikaren klarer seg.

Endret av Murf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen! Og ingen lørdager, det er fantastisk!

I morra kan jeg sove litt lenger, siden mamma vil våre barnevakt om morgenen, så skal vi en shoppings/kosetur til nabobyen, det er lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uplanlagt fridag i morra! er 50% sykemeldt, men det er håpløst å jobbe halve dager, og da var det greit å ta en fridag i morra. Vips, en arbeidsdag mindre. 4 igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll hos jordmor idag, og hadde gått NED på SFkurven, ikke bare flatet ut. Siden jeg flytter om en uke, så fikk jeg hastetime på sykehset til ny UL, ellers hadde de sett det an en uke.

logistikkproblem plutselig, mannen er nordpå, mamma var på Østlandet på jobbkurs, og treåringen var nektet adgang på fødeavdelingen der kontrollen skulle være pga smitteredsel for tiden. Heia influensatider.... Etter mye ringing frem og tilbake, fikk jeg tak i svigers som stilte opp, og jeg fikk levert poden der, mens jeg selv kjørte til sykehuset, ikke så høy i hatten. Poden hadde en knasdag sammen med farmoren sin, veldig moro for begge to!

Og alt er bra på UL. Det er ei jente, joda, og hun er like aktiv som broren. Farvel nattesøvn?

Estimert til å være 10% under gjennomsnittet om jeg går til termin, men det er helt ok tall, og ikke behov for mer oppfølging om jeg ikke faller enda mer ned på kurven. Betryggende å få kontroll så kjapt, så slapp jeg engste meg mer disse dagene.

fikk litt "skjenn" fordi det kan være stressrelatert, flytting og jobbing rett før termin burde jeg kutte ned på. Men nå har jeg to arbeidsdager igjen, to halve faktisk, så det var greit, og flyttinga er jo i boks (utpakking kan jo heller ta litt tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bare to arbeidsdager igjen! (Eller er det bare én nå?)

:danser:

Endret av hverdagslykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du burde droppe flyttinga :fnise: Og ikke minst spise masse is og potetgull de nærmeste ukene.

God tur oppover og ta vare på deg selv!

(og ja, sorry, nattesøvnen forsvinner, men ting går greiere nå, du er jo vant til baluba!) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERDIG!!!! Sånn bortsett fra at jeg skal innom på onsdag og kaste glans en times tid.

Garn i gave fra kollegene, gammelrosa og lilla som en vennlig mobb. Stor stas.

Montro når jeg klarer å slutte å tenke jobbekymringer? Faktisk er det ganske så greit at vi flytter nå, for da kan jeg faktisk ikke bare stikke innom og fikse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

9.9 hadde vært en fin fødselsdato, siden broren har 8.8. Vi får satse på 10.10, akkurat nå er det en deilig tilværelse med ro og fred og bli kjent med nytt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll idag, og magen fortsetter å være liten. Ligger langt under den grønne linja, skulle vel vært 32 uker med magemålet mitt nå, ikke 38 uker. Men jordmora er ikke bekymret, siden jeg allikevel har såvidt en liten stigning, og følger min egen kurve.

Høsten er kommet nordpå, og sønnen går i ull hver dag. Flaks jeg er glad i å strikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Første søvnløse natt i natt, i hele svangerskapet, så jeg har jo strengt tatt vært heldig. Luftsmerter i magen, og det er ikke så mye plass til luft akkurat nå, særlig når kynnerne slår inn samtidig. jeje.

Så idag ble småtten levert kl halv elleve og jeg skal prøve å legge meg litt nedpå.

Burde føde feks i natt eller i morra, da har vi barnevakt. Eller vente til torsdag eller neste uke når svigerfar kommer på besøk. Ellers blir det å føde alene, siden de vi kjenner bor på ei øy med båt bare om morgenen og om kvelden, og ikke kan stille som barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, høres jo ikke optimalt ut da. Ingen av de barnehageansatte dere kan gjøre en avtale med da? Mot et vederlag selvsagt. Venninnen min giftet seg i fjor, og da var ungene hos en av de ansatte (men der hadde de selvsagt gått i barnehagen en stund da). Hadde jo vært greit å ha med gubben i en sånn anledning, spesielt for han da! Du må vel uansett gjøre jobben...

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mulighet til å stille opp på dagtid eller kveldstid i barnehagen, primærkontakten foreslo det selv (!) da hun spurte hvor lenge det er til termin.

Vi er godt fornøyd med ny barnehage her, de er masse ute,de lager alt brødet selv all maten serveres i barnehagen unntatt turdagnista, det er bassengtur annenhver uke, og en fast turdag der de er ute hele dagen. Primærkontakten er knallgod med ungene. Sønnen er vant med å rule på avdelingen, så det å være minst igjen er litt tungt å svelge. Men det hadde det vært i den forrige barnehagen også, tross alt skulle han ha skiftet avdeling da også.

Også koster det 600 mindre i måneden! Jeg tok med regninga til styreren og lurte på om vi hadde fått feil pris (det er en studentbarnehage, og studenter tilknyttet høyskolen betaler mindre enn andre, og vi er ikke studenter) men det var riktig. Hun var ikke vant med at man spurte om feil pris den veien. :fnise:

På kontroll idag, og alt ser bra ut. Jeg har en jevn kurve til tross for at den er langt under grønne streken, men jordmor mener at ungen ikke nødvendigvis er så liten allikevel, det kjennes bra ut. Bilde i strikkebloggen hvis noen lurer på formen...

Overtidskontroll er satt opp neste torsdag, montro om jeg får bruk for timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...