Gå til innhold

Myke magen


Murf

Anbefalte innlegg

14 uker i morra, og i følge babyverden er fosteret omtrent 50 g og 10 cm.

50g er like tungt som et garnnøste! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen er nedadgående, jeg er igang med å spy igjen. Og bekymre meg for påskejobbedagene, for da har jeg ikke klart å skaffe vikar. Kommer til å true med å stenge, og føler meg som verdens teiteste.

Holdt på å sette meg på bussen på lørdag og reise bort; har en venninne som har nettopp fått baby med hjertefeil og kopmlikasjoner, og har så behov for å kunne være i nærheten og la henne få koble av litt fra den tøffe mammaperioden! Noe så enkelt som å bare sitte i kantina på sykehuset og sludre og tøyse og grine litt og bare være sammen. Både de og vi bor jo nå steder vi ikke kjenner så mange, og vi kjenner behovet for å kunne bodd litt nærmere.

klarte ikke reise, kvalmen forverret seg, og da er ti timers busstur totalt et sjansespill. Ikke hadde jeg vært mye til avlastning heller.

Påska pluss ansvarsfølelse på jobb pluss kvalmen tilbake og ikke oppnåelig tur gav et lite tilbakeslag. Ble sittende og grine på sofaen og var helt uttafor. Men det må jo snu snart!

På plusssiden: kasjmirjakka er ferdig, og nyyydelig. Gleder meg til å kunne ta den på barnet mitt.

Og sønnen har skjønt at det er noen i magen! Moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: :klem: :klem: Om ikke annet, så snur det når du har blitt tobarnsmor, da slutter du forhåpentligvis å spy! :klemme:

*passer på å ikke skape urealistiske forventninger om snarlig bedring*

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sutring i denne boka her, tydeligvis!

En liten jippi, jeg har fått litt ekstra penger, og kan unne meg noe stort! Linseoperasjon, here I come! Håper å få gjort det i løpet av et års tid, orker ikke under svangerskapet, men når ungen er et halvt-ett år, kanskje?

Og så planlegger jeg å skaffe ny meitai!

Sikler på disse stoffene (Lava kjenner dem nok igjen)

Epler og pærer eller

Japanske scootere

Noen favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg får vikar mandag og tirsdag i påska, og slipper tvinge en annen å avbryte ferien sin! Og jeg slipper å være på jobb i åtte timer, men kan fortsette å være to timer.

Lettet! Nattesøvnen reddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk vikar! Skulle bare mangle!

PS! Litt tullete å gå til innkjøp av mei tai når du har flere mei tai-syende venninner som ikke tør å strikke barneklær til superstrikkeren! :nei: SKriv det på ønskelisten din du.

PPS! Håper ikke du oppfatter dette som en garanti for at du får det altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Bra at du har fått vikar.

Pass på deg sjøl, ikke trapp opp for tidlig nå!

GOD PÅSKE! Håper du får masse :sol:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sparker i magen! Sist hadde jeg foranliggende morkake, såjeg kjente ikke noe før uke 19-20, tydeligvis ikke denne gangen! Stas.

Bruker ennå mine vanlige bukser, men har vasket og lagt klar buksene fra sist. De ser digre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Det sparker i magen! Sist hadde jeg foranliggende morkake, såjeg kjente ikke noe før uke 19-20, tydeligvis ikke denne gangen! Stas.

Så koselig! :hjerte: Hvor langt er du på vei nå? Er dere hjemme i påska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg 16 uker!

har altså kjent spark siste uka, dvs i uke 15, og det er en måned før jeg kjente noe sist. Moro!

Vi har hjemmepåske. Ingen av oss liker å gå på ski, og det er godt å hvile hjemme for to slitne voksne og ett barn. Jeg må i tillegg jobbe litt i morra, så å reise bort så veldig er bare styr, siden vi bare har torsdag og fredag og søndag og mandag ledige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Ehem, klarte jeg å la være å se den tickeren din i går, eller er den ny? :klø: :sjenert:

Grattis med 16 uker! :)

Hjemmepåske er bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem, klarte jeg å la være å se den tickeren din i går, eller er den ny? :klø: :sjenert:

Grattis med 16 uker! :)

Hjemmepåske er bra. :jepp:

Ammetåka har lagt seg, skjønner jeg? :fnise:

Tickeren er forskjellig fra hvor du finner den på nettet, men jeg forholder meg til babyverden på dager, for det gjør legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God påske og grattis med spark! Personlig er jeg ikke sånn super-gira på å gå gravid, men den sparkingen, DEN er virkelig noe stort! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake etter impuls-Oslotur! Formen er altså stigende!

Deilig å få ladet batteriene med sosialisering. Fredag traske på Løkka og rundt om kring med et vennepar som har nettopp fått en nydelig sønn, samt lånt bort mye bæredingser så de får testet, veldig stas. Savn, savn av dem. Flotte mennesker, og flott å se noen så oppslukt av sin sønn :)

Jeg var ikke kvalm og i knallform, og nøt vårværet og å klare å gå langt. Mmmm-

Fredag kveld med jentekveld hos Imax, partycrasheren hev innpå med reker og mozell og kikket lengselsfullt på hvitvinen... Tror bikkja di var i himmelen den kvelden, Imax. Han ble klødd bak øret i timesvis av flere. Hyggelige mennesker, og gode samtaler.

Lørdag var formen mer laber, det straffet seg å gå langt dagen før. Litt uggen frem til ettermiddagen, men ikke verre enn at jeg klarte treffe to venninner til kafegåing i timesvis og så en venninne til, og så opp til et vennepar på et av sykehusene om kvelden.

Søndag var det godt å ikke ha noen avtaler, bare ha sen frokost og strikke på trappa til Imax med familie. Uggen, men ikke nevneverdig.

Alt i alt, knalltur.

Har ikke orket skrevet så mye i dagboka for tiden.Mye tanker. Venneparet jeg besøkte lørdag kveld på sykehuset var nettopp gjennom operasjon på sønnen på to måneder. Han er sterk og kommer til å klare seg, men det er tøft å se når alt ikke er som forventet når alt på UL og kontroller har vært 100%, og så oppdages det komplikasjoner dagen etter fødsel, og siden har de stort sett vært på sykehus. Det går inn på oss alle, man blir minnet på hvor utrolig flaks man har, og at ingenting er garantert.

Nyfødtintensiv er en sterk opplevelse, med kuvøser overalt og bittebittesmå mennesker. Jeg skal aldri klage over å måtte gå til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk! Og ja - det er klart bikkja setter minst like stor pris på besøk som meg! (som hun så eier!) :fnise:

Nyfødtintensiv er en sterk opplevelse, med kuvøser overalt og bittebittesmå mennesker. Jeg skal aldri klage over å måtte gå til termin...

Du har helt, helt rett. Det er da man får perspektiver på ting. Hvis det verste man opplever er å være gravidkvalm, vel, da står man det over (selv om det kan være kjipt nok det assa). La oss være takknemlig for det vi har mens vi har det!

PS! Husk at de fleste barn blir født friske og fine, og det gjør sikkert din også i september. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...