Gå til innhold

Myke magen


Murf

Anbefalte innlegg

Oppskriften finnes i Strikk til Nøstebarnboka. Tror også du får tak i den ved å kjøpe garn på Nøstebarn, tror de fremdeles selger løse oppskrifter da. Boka har de på biblioteket, anbefales!

ellers kan jeg tipse om Garnstudio som har masse gratisoppskrifter. Liker godt denne jakka, dette settet, disse buksene er geniale til barnehagebruk (særlig siden de fikk monsterfjes i rumpa sist gang <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_ler.gif' alt=':ler:'> og denne lua er praktisk..

Eh... strikkegal, jeg?

Må legge meg litt nedpå igjen, men formen har vært bedre idag! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke spydd idag heller, og guttungen er klar for barnehagen i morra. Dette går fremover! Positiv nå, godt med en dag med overskudd. Har stort sett ligget på sofaen, men ikke hatt den jeg -blir-gal-av-kvalmen-og-herregud-dette-skal-jeg-være-i-en-måned-til-følelsen idag. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en dag med overskudd kom flere dager med nedtur. Idag klarte jeg kle meg kl 16, etter å ha spydd flere ganger. Drit og dra. Hva er vitsen med å bli kvalm av å sitte og stå? Arg.

Ellers får jeg strikket litt, har strikket min første ull-og silkebody. Små greier. Muligens teit å starte allerede før uke 12 er over, men noe må man gjøre. Og jeg har ingen tro på at en abort starter fordi mor er overivrig på redebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikk i vei! Dette går sikkert bra (visstnok har kvalme kvinner mindre sannsynlighet for abort, skal vi tro forskningen), og uansett så vil dere jo prøve igjen dersom noe skulle skje (men det gjør det jo ikke).

Håper formen er stigende og at den gir seg snart. Det er ikke nå jeg skal si at jeg var 1 mnd lenger kvalm med nr 2 enn med nr 1? :sjenert: Neida, dette går snart over! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj, Imax! :fnise:

Vi har fått møbler idag! Sofa og stoler fra IKEA, og nye hyller! Stas, stas! Så får jeg prøve å ikke spy på den nye sofaen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama
Vi har fått møbler idag! Sofa og stoler fra IKEA, og nye hyller! Stas, stas! Så får jeg prøve å ikke spy på den nye sofaen med en gang.

:hoho: Det er bra du har humoren intakt oppi den kjipe kvalmen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo følge med her også! Men kjære vene, jeg håper du slipper å være like lenge kvalm denne gangen!

Jeg var kjempelenge kvalm både sist (uke 18) og nå (til uke 23 pluss fra uke 31-32 igjen) , men klarte som regel å holde det i sjakk bortsett fra

1) når jeg skiftet bæsjebleier = hver morgen

2) Når jeg stresset

3) Når jeg hostet eller nøys

4) Når andre pusset nesen

5) når jeg pusset nesen eller burde pusset nesen

Enkle leveregler = noenlunde greit liv! :ler2:

Håper altså at det kommer seg. Bra du får strikket! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå kvalm om jeg sitter eller står i mer enn 10 minutter. Beholder maten annenhver dag, så jeg håper å beholde litt kilo denne gangen.

Sønnen har hatt høy feber siden lørdag, endelig er den på vei ned. Så nå er det mye for mannen, siden jeg ikke kan ta meg av ungen hjemme på dagtid. Til nå har redningen vært en venninne på vinterferiebesøk (hun var advart!) pluss mamma pluss dvd-maraton de timene som ikke overlapper. Ungen er firkanta i øynene...

til lege i morra, og mistenker at sykemeldingen forlenges. Upopulært på jobb, og jeg gruer meg til å ringe og si ifra, men har allerede sendt signaler om at formen er elendig og at jeg ikke klarer være på jobb neste uke. Regionsleder er koblet inn og skal skaffe vikarer, men jeg blir litt svett når alle brikker ennå ikke er på plass.

Noe positivt. det er masse snø, og jeg slipper måke oppkjørselen!

Og heia mamma som digger å komme og rydde. Håper jeg blir sånn mamma en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg bedre! Bare spydd to ganger idag, og ikke vært kvalm i kveld! Grunn til å feire!

Nå har jeg søkt overflytting til en barnehage i nærheten for kommende storebror, han skal allikevel bytte avdeling fra småbarn til 3-5åringer, så det er et greit tidspunkt. Vi er storfornøyd med den han er i idag, men tungvint å være avhengig av bil for henting og levering. Og kommunen har kjekk webløsning, skjemaet er fylt ut og sendt inn i løpet av minutter. Verden går altså fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Kjære Murf, tusen takk for NYDELIG barselgave! :) Det var fantastiske farger og supert mykt garn!!! :enig: (Dette er en bukke-smiley, evt bøye-meg-i-støvet-for-strikkinga-di-smiley.) :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På et sett godt det var helg, da, så du kanskje fikk litt pleie! :klem: IKKE moro!

Men du har gjort et menneske lykkelig, jeg vasker og shiner kjøkkenbenken så hendene blir helt uttørket!

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 uker idag ifølge babyverden! :hoppe:

Hurra for at tida går og uke 12 kommer stadig nærmere:)

elendig helg, spydd som en gris og har ligget hele helga. nedfor.

Surt at formen er dårlig, men jo dårligere, jo bedre er det med tanke på graviditeten. Får håpe den gir seg med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff og uff og uff. En helg nærmere barn nummer to da, hvis det hjelper noe :kose:

Skrev i dagboka til kaffedama at du får legge inn syklubb i Oslo 1. onsdag i måneden! (For det er vel det du har overskudd til nå). Kanskje du kan bli med over Skype eller noe? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...