Gå til innhold

oh happy days


LekeHusmor

Anbefalte innlegg

:ler:

jo det kan være at jeg kan! men det ser ut som det ikke blir noe uggs :( fornuften tok litt overhånd, det er nok av regninger som gjerne vil ha de pengene isteden.. :tunge1:

Javel... Skjønner. Da, så. At det står et par sko på en butikk i utlandet og lengter etter et hjem, nei, se dèt tenker du ikke på, nei. Ikke når regninger skal betales, nei. Åh, så viktig. Åh, så stor og flink som kan prioritere, ja... Veldig, veldig modent, må jeg si. Stakkars de gråtende og ensomme skoene... Noen mennesker burde ikke få eie noen sko, som bare tråkker i dem sånn som deg. Eller noen penger, som bare bruker dem på skikkelig kjedelige ting.

Skal jeg si deg!

( :snurt: )

håper dere får en strålende dag! :vinke:

God dag på deg òg! Det er soool! (Og j....vlig kaldt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Javel... Skjønner. Da, så. At det står et par sko på en butikk i utlandet og lengter etter et hjem, nei, se dèt tenker du ikke på, nei. Ikke når regninger skal betales, nei. Åh, så viktig. Åh, så stor og flink som kan prioritere, ja... Veldig, veldig modent, må jeg si. Stakkars de gråtende og ensomme skoene... Noen mennesker burde ikke få eie noen sko, som bare tråkker i dem sånn som deg. Eller noen penger, som bare bruker dem på skikkelig kjedelige ting.

Skal jeg si deg!

( :snurt: )

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboken! Her var det gøy :hoppe:

Den derre vestkant-snobbe-bloggen var utrolig festlig!

Minner meg veeeldig om han karakteren til Robert Stoltenberg, han med platinableket hår og hvite klær! :fnise:

Dagens lille høydepunkt!

Du jobber kjempemye! Håper du ikke sliter deg helt ut nå da..

Jeg har 8-16 jobb, og jobber svært lite overtid. Føler meg privilegert sånn sett.. Da jeg jobbet i butikk kunne arbeidstiden variere fra 08 om morgenen til 14:30 og slutte 16 eller 22:30.. ble helt gal av å ikke ha faste dager og tidspunkt. Var konstant stressa og redd for å ha glemt en vakt! "Begynner jeg 08:00, 09:00, 09:30, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00; 13:30, 14:30 ?" :klø: Det var min hverdag tidligere :)

Savner likevel å jobbe med fææsshion da.. :sukk:

Ha en fortsatt fin dag LekeHusmor!! :klem:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag på jobben

:)

ha en flott dag!

du også :klemmer:

Javel... Skjønner. Da, så. At det står et par sko på en butikk i utlandet og lengter etter et hjem, nei, se dèt tenker du ikke på, nei. Ikke når regninger skal betales, nei. Åh, så viktig. Åh, så stor og flink som kan prioritere, ja... Veldig, veldig modent, må jeg si. Stakkars de gråtende og ensomme skoene... Noen mennesker burde ikke få eie noen sko, som bare tråkker i dem sånn som deg. Eller noen penger, som bare bruker dem på skikkelig kjedelige ting.

Skal jeg si deg!

God dag på deg òg! Det er soool! (Og j....vlig kaldt!).

:ler:

jeg skal kopiere og sende den til lindorff når de sender purring.

:vinke:

:vinke:

Nå har jeg lest hele dagboken! Her var det gøy :hoppe:

Den derre vestkant-snobbe-bloggen var utrolig festlig!

Minner meg veeeldig om han karakteren til Robert Stoltenberg, han med platinableket hår og hvite klær! :fnise:

Dagens lille høydepunkt!

Du jobber kjempemye! Håper du ikke sliter deg helt ut nå da..

Jeg har 8-16 jobb, og jobber svært lite overtid. Føler meg privilegert sånn sett.. Da jeg jobbet i butikk kunne arbeidstiden variere fra 08 om morgenen til 14:30 og slutte 16 eller 22:30.. ble helt gal av å ikke ha faste dager og tidspunkt. Var konstant stressa og redd for å ha glemt en vakt! "Begynner jeg 08:00, 09:00, 09:30, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00; 13:30, 14:30 ?" :klø: Det var min hverdag tidligere :)

Savner likevel å jobbe med fææsshion da.. :sukk:

Ha en fortsatt fin dag LekeHusmor!! :klem:

:sjokk: har du lest hele! gærning. hehe.

den bloggen er morsom ja, lo meg skakk første gangen jeg leste den..

jobber en god del.. gjør vel egentlig det. men har på en måte blitt vant til det! så jeg syns ikke 12 timer er noe big deal lenger :ler:

ikke helt sunt kanskje..

heldigvis har jeg faste dager og vakter i klesbutikken, er værre med B&M. der blir jeg ringt opp i hytt og pine og spurt om å jobbe :roll: slitsomt, men samtidig kan jeg da styre litt mer selv og si nei når det ikke passer.

hyggelig at du har slengt deg på her inne også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

trøtt i bena! sov ganske godt i natt, så var ikke så grusomt å stå opp.. men guuuud så kaldt det var! er vel fortsatt ganske kaldt enda.. :fnise:

på jobb i dag var det stille, men vi fikk inn bøtter med nye klær. masse kule jeans, så hvis du er på jeansjakt så anbefaler jeg deg å stikke innom Mexx! *reklame, reklame*

jeg tok med meg to stk hjem, (i str 28 :hoppe:) en med høyt liv og "flared" legs, som var utrolig kul. håper jeg bare er tøff nok til å bruke den :fnise: og en mørk, med slim fit.. og sånn mellom-høyt liv. den satt utrolig fint på. begge to blir enda finere når jeg har gått ned et par kg, så det er bare å fortsette å være aktiv :trene:

har også kjøpt meg et rødt skjerf a la Carrie i Sex&Singelliv-filmen, stort og deilig. syns det er fint med et rødt skjerf når jeg går i ellers mørke klær. live opp litt :fryser: så var jeg på bikbok og byttet de to buksene jeg kjøpe i forrige uke. byttet den ene jeg likte godt i en to str større. måtte opp i 31 :overrasket: men jentene der sa at det var en liten feilproduksjon med alle de nye jeansene, og at samtlige måtte opp 1, 2 eller 3 str.. kjipt for de :ler: den fra Bikbok er sånn midt i mellom-farge, og litt mer baggy og med sånn "strikk" sak nede. vet at mange hater det, men jeg syns det er fint jeg. litt mer laidback :jepp:

ellers har jeg vært på apoteket og hentet meg Cerazette. så nå er jeg spent på om jeg merker noen forskjell på humøret :rolleyes: på apoteket var det også masse tilbud, så plukket med meg en ACO håndkrem, en cosmica fuktighetskrem og en deo til E.

til sist så har jeg kjøpt laks og lyr som jeg planlegger å putte oppi den tomatiserte fiskesuppen jeg skal lage snart.

var også innom Nikitia, for jeg er på jakt etter en shampo som gjør mitt (naturlige!!!) blonde hår mindre gult.. syns det blir så mye gulskjær i det om vinteren. hun viste meg en fra L'oreal, men jeg er litt skeptisk til L'oreal pga disse dyretestinggreiene :dry: og så tenkte jeg i mitt stille sinn at jeg sikkert fant den billigere på nettet :ler: men jeg ser på SN at den ikke var så himli mye billigere så... :klø:

har en småsyk og sliten sambo på sofaen her, så får pleie han litt i kveld. ellers så trenger leiligheten seg en skikkelig omgang også :ler: må vaske opp, støvsuge, sette på en klesvask og så handle litt. håper jeg får gjort alt i kveld!

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Det finnes mange andre gode shampoer som fjerner gulskjær, jeg kan forhøre meg litt med frisørkompisen min om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De buksene høres kjempefine ut! og rødt skjerf! :nigo:

Heier på arbeidslysten din. :duskedame:

:) takk. det er koselig at noen erkjenner det. for for meg har det liksom blitt en vane.. og det virker det som det har blitt for alle andre også. så .. takk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange andre gode shampoer som fjerner gulskjær, jeg kan forhøre meg litt med frisørkompisen min om du vil? :)

der var du jo :hug:

jeg fant L'orealen til 80 kr bare på LookFantastic, og hun frisøren sa den var veldig bra.. denne var det forøvrig, ikke den andre jeg viste dere.

vet ikke om fler enn meg har lagt merke til at det tydeligvis har vært trendy med grått/sølv hår i det siste, men frisøren sa da at de brukte denne shampoen, som en kur, satt med den i mange timer :ler: det har jo ikke jeg tenkt å gjøre da. bare tenkt å friske opp litt. og i den lønns-rusen som jeg er, så kanskje jeg rett og slett bare bestiller den :nigo:

kl 20:30 er det Jamie Oliver program på TVNorge, oppfordrer alle til å se på :tommelsmil:

oiii, jeg må få rompa opp av sofaen, maten skal stå klar til det! :kokk:

- får støvsuge og sette på en vask først.

- så gå på butikken og handle inn

- så lage mat og vaske opp mens jeg lager mat.

forhåpentligvis rekker jeg alt dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Tenkte hvis du ville ha en sånn shampo, fra et merke som ikke testet på dyr, skjønner du :)

Ellers så har jeg ei sølvblond venninne som sverger til Tigi sin, hun har prøvd de fleste... Hun bruker Tigi-shampoen og balsamen en til to ganger i uka, når hun vasker håret som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt shampoo av denne typen, bare at det var mot fett hår da. Ikke noe særlig. Håret var ikke fett etterpå, men det ble så flokete og tørt at jeg fikk knapt tørket det med håndkle :overrasket:

Men det kan jo hende at shampoen for lyst hår er bedre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte hvis du ville ha en sånn shampo, fra et merke som ikke testet på dyr, skjønner du :)

Ellers så har jeg ei sølvblond venninne som sverger til Tigi sin, hun har prøvd de fleste... Hun bruker Tigi-shampoen og balsamen en til to ganger i uka, når hun vasker håret som vanlig.

ah.. ja. det hadde kanskje vært noe :ler:

glemte denne dyretestingen opp i alt. *ego lekehusmor*

nå skal det sies at jeg ikke er sølvblond da, bare vanlig lysblond.. men tenkte kanskje shampoen kunne fjerne den litt gule fargen jeg syns kommer om vinteren.

egentlig har jeg lyst å gå til frisøren og legge inn noen lyse striper, men jeg har veldig store vansker med å skulle farge håret mitt :ler: har liksom aldri gjort det, og jeg er en av de få jeg vet om så er så lys blond helt ekte, og det vil jeg liksom ikke miste. kanskje litt teit :gjeiper:

Jeg ble anbefalt shampoo av denne typen, bare at det var mot fett hår da. Ikke noe særlig. Håret var ikke fett etterpå, men det ble så flokete og tørt at jeg fikk knapt tørket det med håndkle :overrasket:

Men det kan jo hende at shampoen for lyst hår er bedre da ;)

humm.. kanskje jeg må lage en trå på velvære for å se om noen har noen erfaringer med den silver-shampoen. vil ikke bruke 200 kr på noe skvip :ler:

--

nå har vi spist fiskesuppe. det var godt! deilig med litt sterk og varmende mat når det er gyfsete og kaldt ute. har ikke fått støvsugd og vasket opp, men har hvertfall satt på en vask. matlagingen tok som vanlig lenger tid enn jeg trodde :fnise:

så har jeg sett på Jamies MInistry of Foods, utrolig gøy! jeg liker Jamie så godt, og støtter "saken" hans 100% altså.. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oui madame! :nigo:

--

du trenger:

500 g fisk

chili

hvitløk

champignon

paprika

fiskekraft/vann med fiskebuljong

tomatpuré

salt

pepper

karri

- hakk hvitløk, chili, champignon (jeg bruker hermetisk), paprika og evt andre grønnsaker du ønsker å ha med, på middels varme.

- varm litt smør/olje i bunnen av en kjele, og fres så grønnsakene oppi der.

- når det har frest 5 mins tid, så putt oppi 2 spiseskjeer tomatpuré.

- ta oppi 7 dl fiskekraft (evt. vann og så fiskebuljong) og rør alt sammen

- la koke opp, og ta oppi salt, pepper og masse karri. hvor mye avgjør du selv, jeg liker å ha i masse for å gjøre den litt spicy ;)

bare ta oppi litt, smak, ta oppi litt mer osv, til det smaker som du vil! blir det for sterkt, ta oppi mer fiskekraft/vann.

- når det smaker som du vil, skru ned varmen litt og putt oppi fisk som er skåret i terninger.

- la trekke i 4-5 minutter, ta av platen og server :)

alternativ tilbredning:

stek fisken på forhånd og legg oppi suppen etter du har fordelt den i skåler.

skal du bruke reker oppi, så kast de oppi 1 min før servering, så de ikke krymper inn og smaker gummi :ler:

kan også ha oppi scampi, kamskjell, blåskjell osv.. hva du ønsker.

godt med brød til også.

:nigo:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mmm gjett hva vi skal ha til middag i morgen :nigo: Takk, min søte!

:tommelsmil:

det er en utrolig lett og god måte å få i seg fisk på! jeg sverger, all fisk smaker godt i den suppen :fnise:

og så kan det liksom ikke gå gærnt, smaker det for lite, sleng oppi mer krydder, smaker det for mye, mer vann.. eneste er at du kanskje sitter igjen med 10L suppe til slutt, men da får du bare spise til krampa tar deg :ler:

forøvrig så brukte jeg faktisk ikke noe buljong eller kraft i dag jeg. glemte det :ler: så brukte bare vann. og godt var det lell :)

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Åssen fisk tror du er best? Sondre er sær på fisk. Jeg ser jo at du har hatt laks oppi, og det liker han, men jeg prøver liksom å få i ham forskjellige typer fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyr er godt oppi. smaker lite "fisk" og tar til seg smaken godt fra suppa. billig og! hvis du ikke har ferskvare fisk på butikken dere handler, så bare kjøp sei eller torsk eller noe.. som sagt, all fisk er godt oppi. men ingen vits å bruke steinbit og breiflabb osv.

fisk som kan være godt, om du får tak i det er: brosme, ørret, laks, sei, torsk eller lyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...