Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Har du vurdert å se på tøybind på etsy.com?? Der er det mye fint, og til en billigere penge enn i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle til å foreslå etsy jeg også. Tror en del kaller det mama cloth i USA, rett og slett fordi ofte er det hjemmearbeidende mammaer som lager de. Men mange kaller det også bare cloth pads.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det reagerte jeg litt på også. Slet veldig med å finne tøybind på nett, og grunnen til at jeg fant dem var at jeg samtidig var på utkikk etter ammeinnlegg.

Jeg er forresten veldig fornøyd med bambus-bindene mine. Og nå som jeg skulle legge inn linken så jeg at de er halv pris :hoppe: Jeg har utsatt å kjøpe en stund fordi jeg synes de er litt dyre. Takk for påminnelsen!

De har forøvrig lagt de inn under kategorien "voksen" nå.

Edit: De er visst utsolgt :( Jeg får vel ta en titt på Etsy jeg også.

Endret av Kara W
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fortsatt litt forvirra av det nye utseende og sånn på forumet her. Sier kanskje noe om hvor ofte jeg egentlig er innom? ;)

Har du vurdert å se på tøybind på etsy.com?? Der er det mye fint, og til en billigere penge enn i Norge.

Nei, kjenner ikke til Etsy... Fordelen med å handle innen Norge er at man ikke trenger tenke på den idiotiske tollgrensa. 200 kr i dag er jo ingenting! Og at den ikke er endret siden 1973 sier vel sitt.

Skulle til å foreslå etsy jeg også. Tror en del kaller det mama cloth i USA, rett og slett fordi ofte er det hjemmearbeidende mammaer som lager de. Men mange kaller det også bare cloth pads.

Jeg er kanskje litt barnslig, men jeg merker jeg blir litt trassen når jeg kommer over slikt, og lar heller væere å kjøpe fra dem av rent prinsipp.

Det reagerte jeg litt på også. Slet veldig med å finne tøybind på nett, og grunnen til at jeg fant dem var at jeg samtidig var på utkikk etter ammeinnlegg.

Jeg har jo hatt mine gamle i 5 år nå, og om ikke annet, kan vi trøste oss med at det er langt enklere å finne nå enn den gangen jeg kjøpte.

Jeg er forresten veldig fornøyd med bambus-bindene mine. Og nå som jeg skulle legge inn linken så jeg at de er halv pris :hoppe: Jeg har utsatt å kjøpe en stund fordi jeg synes de er litt dyre. Takk for påminnelsen!

De har forøvrig lagt de inn under kategorien "voksen" nå.

Edit: De er visst utsolgt :( Jeg får vel ta en titt på Etsy jeg også.

Om de er bittelitt dyre går greit for min del, for jeg tenker at det uansett lønner seg i lengden (tenk på hvor dyre de ekle plastbindene man kjøper i butikken egentlig er... Og de kaster man jo!)

~*~

Jeg har forøvrig akkurat kjøpt ny mobil. Den gamle døde etter at jeg syklet hjem fra jobb i et horribelt regnvær (svære regndråper, sterk vind, ble våt til skinnet selv med "regntett" jakke). Normalt trodde jeg den lille sekken ville holde, men den gang ei. Fukt og mobil går ikke sammen, dermed døde den, og med den alle telefonnumre. Prøver desperat med et forsøk på å finne ut om jeg kan få overført kontakter fra Ovi (PC-programmet til Nokia) til Goole Contacts eller noe, slik at de kan overføres på den nye telefonen (har anskaffet en sånn smarttelefon), men så langt har det ikke gått så bra. Mye med den nye telefonen jeg ikke skjønner enda, men det går seg vel til.

~*~

Hadde bakedilla i går, og stod på hodet på kjøkkenet. Lagde en haug muffins, både i sjokoladesmak og banan. Bananmuffinsene ble supergode! (Hvis noen vil ha oppskrift, send meg en PM, så sender jeg!) Har gitt bort noen til naboer og noen skal jeg ha med på besøk. Skal besøke venner i dag, og de kommer og henter meg snart, så jeg får vel hive meg rundt og gjøre meg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananmuffins hørtes veldig godt ut :jepp: PM?

Trist med mobilen din. Jeg får prøve å ringe deg igjen ikveld, slik at du får nummeret mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananmuffins hørtes veldig godt ut :jepp: PM?

Trist med mobilen din. Jeg får prøve å ringe deg igjen ikveld, slik at du får nummeret mitt ;)

PM sendt.

Nå har jeg, etter hjelp fra irc-venninne, fått overført numrene jeg hadde som backup på PCen til den nye telefonen.

Jeg simpelt hen digger å har smartfon! Trodde ikke det skulle være så stas. :rodmer:

Ellers består dagens frokost av en morgensmoothie jeg har fått oppskrift på via han ene i Sigur Rós. Med spinat og greier. Vet det høres ekkelt ut, men den er knallgod, og med juicen og alt så er den en liten bombe med næring. (Spesielt med tanke på meg med jernmangel).

Jeg er med på sykle- og gå-til-jobben-aksjonen i år, og stort sett sykler jeg, men i dag skal jeg gå. Været er ikke veldig sykkelvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et flott vær å våkne til. Ikke bare er det sol (noe vi faktisk har hatt en del av i sommer), men det er VARMT også! Ca 17 varme i skyggen. :hoppendeglad:

Med finværet kommer også allergien, men har heldigvis gode medisiner. Allergi er så unødvendig, skulle ønske de kunne finne en kur... Sansynlig er det vel ikke, det ligger for mye penger i det.

Har bestilt tre utrolig kule tøybind på Etsy, men spesielt billige var de ikke. Er i dialog med ei som syr tøybind i Norge også, så da blir det antakelig en bunke fra henne også.

Vurderer nå seriøst hvorvidt jeg skal fortsette eller slutte med p-ring. Jeg bruker først og fremst p-ringen for hormonene og for å kontrollere mensen, jeg bruker det ikke som prevensjon (haha). Grunnen til at jeg vurderer å slutte er at jeg lurer på om jeg rett og slett får menshodepine av dem. I følge min forrige lege er det en ganske vanlig. Jeg tror jeg skal forsøke i tre måneder til og se hvordan det er, være flink og skrive hodepinekalender (lettere nå som jeg har egen hodepinekalender og menskalender som apps på telefonen).

Hører på morgenkåseri på radioen med Are Kalvø. Ganske moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken selger på Etsy valgte du??

Hodepine og mens app på telefonen??

Husker ikke hvilken selger det var, men i forhold til prisene jeg har sett i Norge, ble jeg ikke imponert.

Ja, det er apps som er kalendere, man fører inn dato osv. Har kun brukt hodepineappen, og det er supert, siden jeg rota bort papirkalenderen...

****

Det har vært et par tunge dager. Aldri har jeg følt meg så langt hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens lille glede:

Fikk bekreftelse for partimedlemsskap i posten. Fikk omsider somlet meg til å melde meg inn.

Ting jeg ser fram til:

Tromsø-tur 5.-7. august.

Oslo-tur i september. Skal på kurs, skal bli SÅ godt å komme hjem en tur. Savner Oslo veldig om dagen. Har egentlig hatt litt nedtur etter at jeg kom hjem fra Storbritannia. Jeg begynner å bli virkelig lei av å bo et sted med trasig grønnsaks- og alternativmatutvalg. Kommer til å begynne å se meg om etter ny jobb til høsten. Om det ikke blir i Oslo, så er jeg bare nødt til å komme meg til en større plass. Andre aktuelle byer er Stavanger, Bergen og Trondheim. Alle byer hvor jeg har venner. Alle byer med andre magedansere.

Oslo-tur i november. Magedansfestival og landsmøte i fagforeninga. To flotte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kino i kveld. Blir Harry Potter for 4. gang. Har lovet meg bort, ellers ville jeg blitt hjemme, er så sliten. Men men.

Superdigg vær i dag. Sol og varmt, Håper på det samme i morgen, da skal jeg ut på sykkeltur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlig dag i dag. Utrygt vær, så dropper sykling. Stikker til byen istedet, tenkte gå på kafé og lese og litt sånn... På en måte har jeg ikke lyst, har skikkelig "tjukk og feit dag". Uansett hva jeg tar på, så ser jeg feit ut. OK, jeg vet jeg er overvektig, og sliter med vekta for tida. Jeg vet jeg burde ta meg selv i nakken og trene hardere. Og kutte ut godterier og slikt i uka. Men jeg er så svak. Lar meg friste, og dermed spiser jeg den sjokolade jeg ikke burde. Etterpå sliter den dårlige samvittigheten i meg, og siden jeg flyttet hit har pila gått én vei: oppover. Det sliter. På selvfølelsen, på humøret... Det meste.

Nei, tror ikke jeg orker bo her utover de tre årene jeg har bundet meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper du føler deg bedre nå! Alle har "tykk og feit"-dager, og de er ikke noe morsomme. Skjønner at det kan være vanskelig å motivere seg selv når man føler at man er litt alene og ikke har så mye å gjøre. Men jeg syntes du så både slankere og sunnere ut sist jeg så deg, så jeg tror ikke det er fullt så ille som du skal ha det til.

Du er så veldig flink til å skrive om ting du gleder deg til! Hvilke datoer er det du er i Oslo, og har du tid til å møtes? September er veldig full for min del, men november har jeg ingen planer i enda. Ellers har jeg fortsatt veldig lyst til å komme på besøk i oktober/november en gang. Jeg må bare vente på at ting roer seg litt ned før jeg får tid til å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper du føler deg bedre nå! Alle har "tykk og feit"-dager, og de er ikke noe morsomme. Skjønner at det kan være vanskelig å motivere seg selv når man føler at man er litt alene og ikke har så mye å gjøre. Men jeg syntes du så både slankere og sunnere ut sist jeg så deg, så jeg tror ikke det er fullt så ille som du skal ha det til.

Dessverre - både vekta og klærne sier det samme: Opp, opp, opp. Har gått opp flere kg og jeg har måtte legge vekk klær fordi de ikke passer lenger. Sånn er det bare. Men jeg synes det er så vanskelig å spise bra mat når utvalget er så trasig. :(

Du er så veldig flink til å skrive om ting du gleder deg til! Hvilke datoer er det du er i Oslo, og har du tid til å møtes? September er veldig full for min del, men november har jeg ingen planer i enda. Ellers har jeg fortsatt veldig lyst til å komme på besøk i oktober/november en gang. Jeg må bare vente på at ting roer seg litt ned før jeg får tid til å planlegge.

I september blir det midten av måneden, ca, og jeg skal først og fremst på fagforeningskurs.

I november er det magedansfestival (fullt program i helgen), og deretter fagforeningslandsmøte i slutten av uka. Men har sikkert forhåpentligvis tid en av de dagene jeg ikke er på dansing eller møte (som er på Gardermoen).

Høsten begynner allerede å bli ganske full med dansing og fagforening og greier. Samt at jeg jo jobber hver tredje helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...