Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig skeptisk til lesebrett til å begynne med, men etter å ha sett litt på dem begynner jeg å lure på om de er fine. Eneste er vel at det ikke er like lett å bla i som vanlige bøker. Jeg sitter noen ganger og blar frem og tilbake for å huske hva som skjedde tideligere.

Det å bla kommer veldig ann på type lesebrett. Jeg har et Sony Reader PRS-350, som har nyeste type eblekk. Utrolig behagelig å lese på, lite og smidig og tar mye mindre plass i veska enn ei p-bok. I tillegg har det touch-screan, så jeg kan enten gi skjærmen en liten, lett "blabevegelse" eller trykke på en knapp. I mine øyne, lettere å bla på enn ei pbok! I tillegg kan jeg lage bokmerker med tekst som er superenkle å finne tilbake til. Når jeg leser pbok på senga må jeg snu meg for hver gang gang blar, det slipper jeg nå. Jeg er helt frelst. Merker knapt at jeg leser bøker på 600 sider, som er blytunge å holde i som pbok.

Du må gjøre alt husarbeidet selv, men du trenger også bare å rydde opp etter deg selv. Og så er det ingen som sier noe om du lar være! Noen ganger savner jeg å bo alene jeg også :Nikke:

Som om jeg ikke roter nok på egenhånd... :sjenert: Men generelt sett elsker jeg å bo alene. :rodmer: Alenetid er så deilig. Ikke noe mas om noe som helst. Jeg liker generelt sett å være bare meg selv, trenger ikke ta hensyn til andre når jeg skal bestemme når og hvor jeg skal på ferie (bortsett fra jobb, selvsagt). Og det har jo blitt en del reising, ikke lenge siden jeg var i Stavanger på konferanse. Da bare utvidet jeg reisen og fikk et par dager fri fra jobb, og kunne nyte resten av uka som en miniferie. Digg!

Håper dagen din blir fin og at våren kryper nordover etterhvert :klemmer:

Snøen bruker ligge til uti mai... I fjor husker jeg det sludda og snødde en del i begynnelsen av juni. Men sommeren bruker komme sånn i midten av juli en gang. Og jeg har planer om å stikke på ferie før den tid. ;)

:goodbye:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å bla kommer veldig ann på type lesebrett. Jeg har et Sony Reader PRS-350, som har nyeste type eblekk. Utrolig behagelig å lese på, lite og smidig og tar mye mindre plass i veska enn ei p-bok. I tillegg har det touch-screan, så jeg kan enten gi skjærmen en liten, lett "blabevegelse" eller trykke på en knapp. I mine øyne, lettere å bla på enn ei pbok! I tillegg kan jeg lage bokmerker med tekst som er superenkle å finne tilbake til. Når jeg leser pbok på senga må jeg snu meg for hver gang gang blar, det slipper jeg nå. Jeg er helt frelst. Merker knapt at jeg leser bøker på 600 sider, som er blytunge å holde i som pbok.

Jeg tror du klarte å overtale meg der. Jeg skal sjekke om pensumbøkene mine er tilgjengelig som e-bøker, og i så fall skal jeg sterkt vurdere å kjøpe en. For tiden får jeg bare lest pensum og en og annen tegneserie, så det er liten vits i å kjøpe den for noe annet.

Skal tenke masse på deg mens jeg er i Whitby og alle de koselige stundene vi hadde sammen der :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skal tenke masse på deg mens jeg er i Whitby og alle de koselige stundene vi hadde sammen der :klemmer:

Takk for smsen jeg fikk! :klemmer:

Håper jeg kommer meg til Whitby igjen en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet med å planlegge sommerferien. Så langt har jeg kjøpt flybilletter tur-retur Oslo, samt en enveisbillett til Dublin. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor lenge jeg skal bli i Dublin enda, men skal definitivt være der under Pride. Gleder meg til det! Deretter tenkte jeg ta toget til London, vet jeg kan få relativt rimelige togbilletter online. Være der et par dager før jeg drar og besøker en kompis i Norwich. Egentlig greit å ikke ha planlagt så mye enda. Skal forsøke gjøre det litt rimelig, har to store turer jeg sparer til. :) Men vi får se. Jeg tror det blir en fin ferie uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har hatt fantastiske sommerdager sørpå. Deilig med sol og sommer - men litt kaldt å komme til kun 6 plussgrader og regn.

Har truffet flere venner, samt familie. Antakelig er det en god stund til neste gang jeg skal til Tigerstaden, men jeg har mye annet å glede meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerferien begynner virkelig å ta form nå. Skal besøke min mor på indre Østland før jeg reiser til Dublin. Gleder meg til å treffe vennene mine der, samt til å delta litt på Dublin Pride. Deretter setter jeg kursen til London. Jeg har også planer om å besøke noen andre steder på de bristiske øyene før jeg må reise nordover igjen. Noen Oslo-tur blir det ikke i år, og jeg tviler på at jeg får til noe før jeg skal på dansefestival i november.

Gleder meg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

17. mai... Vått og kaldt - mildt sagt. Sludd, snø og kuling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai... Vått og kaldt - mildt sagt. Sludd, snø og kuling.

Huff da. Her hadde vi faktisk ganske bra bunadsvær. Sol, men ikke så alt for varmt.

Var du ute og gjorde noe gøy, eller bare satt du inne og nøt fridagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Her hadde vi faktisk ganske bra bunadsvær. Sol, men ikke så alt for varmt.

Var du ute og gjorde noe gøy, eller bare satt du inne og nøt fridagen din?

Var selvsagt ute og luftet bunaden. ;) Gikk ikke kjempelangt, men en del av toget startet ca ti minutters gange fra meg, så jeg gikk dit og så på toget, før jeg gikk hjem igjen. Var hos venner på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selvsagt ute og luftet bunaden. ;) Gikk ikke kjempelangt, men en del av toget startet ca ti minutters gange fra meg, så jeg gikk dit og så på toget, før jeg gikk hjem igjen. Var hos venner på ettermiddagen.

Så fint at du fikk brukt bunaden din. Vi har ikke bunader, men jeg syntes det var veldig fint å bare pynte oss litt og gå en tur sammen, selv om vi ikke skulle se på noe tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Sommerferien er i boks! Jeg skal besøke mamma på Østlandet, til Dublin, London, Norwich og Glasgow. Ingen Oslo-tur. :)

Liten frust: Er litt lei av at folk forventer at jeg skal komme til Oslo. Merket det da jeg var der i påsken. "Nei, kan ikke treffes denne uka, men kan vi ikke treffes når du er i Oslo i sommer?" Ja, det stemmer, "når" ikke "hvis". Merket irritasjonen ble sterkere for hver "når". Folk tar for gitt at jeg skal komme dit. Men å i det hele tatt vurdere å besøke meg, det gjør de ikke. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg sett sommeravslutningsforestillingen til danseseksjonen på kulturskolen. Veldig moro å se store og små dansere. Forestillingen varte i nesten to timer, men jeg koste meg veldig! Etterpå slo jeg av en prat med noen kjente, før jeg tråkket hjem. Flott sykkelvær her i dag, sola skinner! Man får virkelig ikke lyst til å legge seg når det er så fint vær... Man vil jo heller være ute i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Her går dagene med til opplæring på jobb, så jeg er ordentlig trøtt om kvelden. Men det blir nok bra når vi har kommet inn i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der er du! Jeg prøvde å ringe deg igjen ikveld.

Høres ut som en fin aften. Har dere midnattssol nå? Her har vi bare regn :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg til klokka 12. Er på dager som dette jeg VIRKELIG er superglad for ikke å ha barn. Jeg får sovet ut på helgedager jeg har fri uten å bli vekket av noen. Jeg trenger det.

Så deilig! Her går dagene med til opplæring på jobb, så jeg er ordentlig trøtt om kvelden. Men det blir nok bra når vi har kommet inn i det hele.

Jeg er skikkelig supertrøtt om morgenene. ;) Er virkelig ikke noe A-menneske.

Der er du! Jeg prøvde å ringe deg igjen ikveld.

Var nok ikke tilgjengelig på telefonen da, satt og så på de flinke danserne. :)

Høres ut som en fin aften. Har dere midnattssol nå? Her har vi bare regn :sukk:

Ja, det har vi hatt i nesten en måned nå. :) Så vidt jeg har skjønt har det vært mange fine dager i Oslo. :gjeiper: Venner på Facebook og Twitter har snakket veldig mye om hvor varmt det er og sola som skinner. Og jeg var jo sørpå i påsken, da var det sommer! Så egentlig kan dere ikke klage, dere har jo hatt masse godvær. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Befinner meg i Glasgow nå. Har vært på reisefot i ca 2 1/2 uke, og gruer meg litt til å reise hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe nye tøybind. De gamle har jeg hatt i rundt fem år nå (tror jeg), og de funker egentlig fint, men det er av typen hvor du legger to lag inni en slags "lomme", og jeg har lyst på de mer enkle, hvor du slipper å legge noe inni. Så, jeg har kikket litt rundt på nettet, og noe som faktisk irriterer meg, og som jeg føler er et lite slag i mellomgulvet (som sier "du er ikke god nok!") er at de på de aller fleste sidene står "til mamma". Jeg er ingen mamma. Er tøybind bare for mammaer?

All ære til Bleieboden (tror jeg det er), som er vettuge nok til å kalle det "intimhygiene for kvinner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...