Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Koselig at du trives i byen.

Ja, det var litt nedtur å komme tilbake hit opp for et par dager siden.

du får ha et riktig godt nytt år!

Like måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sint på megselv fordi jeg forelsket meg. Det er typisk, jeg faller for noen, men vedkommende faller ikke for meg. Det hjelper ikke hvor enn mye noen sier til meg "det er ikke noe feil med deg, det er ikke derfor"... Hvorfor er det alltid sånn? Hvorfor er det kun "nutcases" som faller for meg de siste par årene? (Lang historie der, gitt...) Hvis det ikke er noe feil med meg, hvorfor kan da ikke den jeg faller for falle for meg også?

Bæsjedag. :grine:

Endret av Bokalven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen filmer jeg har sett i det siste:

Avatar - så den i 3D i Bergen. Julegave fra X, faktisk, så vi så den sammen. Filmen var fantastisk! Trenger ikke si mer...

Nord - skikkelig sær, norsk film. Utrolig langdryg i starten, men tok seg opp etterhvert. Fikk egentlig ikke så mye ut av den, ikke en film jeg kommer til å se igjen.

Melinda & Melinda - Woody Allen-film. Må bare innrømme at jeg liker filmene hans. Denne var akkurat passe sær. :)

Noen av bøkene jeg har lest i det siste:

Life of Pi av Yann Martel - Startet ganske treigt, men tok seg etterhvert opp. Ble faktisk såpass spennende etter ei stund at jeg knapt klarte å legge den vekk!

De elendige av Victor Hugo - Kort sagt er boka en perle. Skjønner godt at den har blitt en klassiker.

Det tredje tegnet av Yrsa Sigurdardóttir - Spennende, islansk krim.

I, Robot av Isaac Asimov - Dette er på en måte flere historier om roboter sydd sammen. Hovedpersonen er en sterk, flott kvinne, Dr Susan Calvin. Alle robotene er programmerte slik at de har en lov, og det er interessant hvordan disse lovene påvirker dem. SF-klassiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg trøtt og sliten i dag, men har fått ryddet litt, samt laget en linsepostei. Har sett O'Horten på DVD, men synes den var litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lære bort magedans til et par jenter/damer jeg kjenner. Veldig moro, de likte det! Må snart begynne å planlegge neste kurskveld, men det blir ikke før om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Blir ikke så mye kurs på meg selv, det er ingen som lærer bort på mitt nivå. Men skal på instruktørkurs i mars, i Oslo, og på festival i Oslo i slutten av april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Foretrekker å være elev, by a long shot, jeg er ikke noen pedagog. ;) Men skal man få noe dansemiljø her, så må man jo gjøre noe. ;)

Ting jeg gleder meg til

- kosetur til Oslo om ikke lenge

- instruktørkurs i Oslo

- Alta-tur i mars

- magedansfestivalen i Oslo i april

- at jeg får besøk av kompisen min på vestlandet i påsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det alt for lenge siden vi har pratet, vennen! Koselig at du tilfeldigvis er innom KG når jeg først har klart å komme meg inn hit igjen (håper ihvertfall du fortsatt er her).

Så gøy å begynne å lære bort litt magedans. Er enig i at det er morsommere å være elev, men det er bedre å ha noen å danse sammen med enn ingen.

Har du tid til å treffes når du kommer nedover?

Håper ellers alt står bra til. Har solen kommet tilbake nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er flink, jeg. :)

Det er en grunn til at jeg valgte bort å bli lærer, for å si det sånn. ;) Som sagt er ikke de pedagogiske evnene på topp, men det får bare være...

Har du tid til å treffes når du kommer nedover?

Når jeg skal nedover nå snart er jeg fullbooket... Lurer på hvordan jeg skal klare å rekke alt vi skal den korte stunden vi er i Oslo. ;) Når jeg er nedover på instruktørkurset og festivalen går nok mye tid til dans, og utover det, vet jeg ikke... Kurshelgen blir nok dagene veldig lange, så spørs om jeg orker stort annet etter alle timene på kurset. Og når jeg er ferdig med kurset må jeg løpe det jeg kan for å ta flytoget for å rekke flyet hjem...

Håper ellers alt står bra til. Har solen kommet tilbake nå?

Ja, den kom tilbake for ca tre uker siden. Har hatt noen flotte solskinnsdager her de siste dagene. Og dagene blir lengere og lengere, og det går fort! Allerede nå er det ikke helt mørkt i firetiden! Og de sier vi får ca en time lengre med dagslys per uke nå... Så man merker det nesten daglig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, skal man lære bort bør man i det minste ha noen pedagogiske evner. Men, men, får bare gjøre det beste ut av det. Er jeg heldig er det noen som kan ta over etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg skal nedover nå snart er jeg fullbooket... Lurer på hvordan jeg skal klare å rekke alt vi skal den korte stunden vi er i Oslo. ;) Når jeg er nedover på instruktørkurset og festivalen går nok mye tid til dans, og utover det, vet jeg ikke... Kurshelgen blir nok dagene veldig lange, så spørs om jeg orker stort annet etter alle timene på kurset. Og når jeg er ferdig med kurset må jeg løpe det jeg kan for å ta flytoget for å rekke flyet hjem...

Helt forståelig. Føler meg ikke spesielt mobil om dagen, og blir sliten bare av å lese programmet ditt :ler: Jeg får vell heller prøve å ta en tur oppover en gang. Har aldri vært så langt nord og vil gjerne se hvor du bor.

Du skal ikke se bort ifra at det kanskje dukker opp noen andre som er flinke til å danse når du først begynner. Utrolig mange som sitter hjemme og ønsker seg noen å holde på sammen med, men som ikke tørr å ta initiativ selv.

Tenker masse på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et helgekurs her for litt siden, og møtte et par andre som også kan danse, men ingen er interesserte i å lære bort... Men vi har snakket om å danse sammen, så vi får se hva vi får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det veldig lite som skal til før man føler at man har blitt "skjøvet ut i kulden" eller "glemt". Ute av syne, ute av sinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...