Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å reise fra mørketida og til ti dager i Sør-Norge! Gleder meg til å treffe venner, til å treffe familien min, og til å reise til Bergen. Må nok innrømme at Bergen er det jeg gleder meg mest til. Til å treffe X. Hadde en samtale med X i går, og vi er enige om at vi i hvert fall fram til etter Bergen har en avtale om å ikke date el. l. andre, men er eksklusive ovenfor hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det blir nok det. Men det er ikke som om vi treffes så ofte. X bor på vestlandet, så det blir ikke tynt med fatisk dating. :(

Endret av Bokalven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker og 2 dager til Bergen. :sukk:

Det føles så lenge til!

Heldigvis er den siste uka sørpå, den kommer nok til å gå mye fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis venter du på noe godt, selv om ventetiden er som julaften for en liten unge som så gjerne har lyst på julegavene NÅÅÅ. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag vil jeg komme med anbefaling på ei diktsamling! Den heter Måneregn og er skrevet av Knut A. Johnson. Den har mange flotte dikt, blant annet ett som heter "Utan alternativ". Her er utdrag fra diktet:

Ho lurer litt på

om det er tilfeldig

at nesten alle jenter

får dokker i gåve.

(...)

Men det er noko

som ho ikkje tør

å fortelhe dei vaksne.

Ho vil ikkje bli mor

når ho blir stor.

Som dere ser er ikke dette hele diktet, kun et utdrag. Men hele står selvsagt i diktsamlinga. Den kom i 2002, og har ISBN 82-994128-1-1, og sikkert på ditt lokale bibliotek. Jeg tror kanskje den kom på kulturfond, og da vil alle norske folkebibliotek ha fått den. Og har de den ikke, skal de kunne fjernlåne den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjøreplan" for Oslo:

Lørdag:

Ankomst (forhåpentlig) på dagen (kommer ann på værforhold).

Ut på kvelden? Se ann form...

Søndag:

Treffe Kara W.

Handle noen greier (hvis åpne butikker).

Vennejulebord.

Mandag:

Lunsj med Chickxsy.

Kaffe med venninne L.

Kaffe med StarseekR.

Middag med liksombror og liksomnevø.

Tirsdag:

Muligens frokost med venninne J (må sjekke ut ymse).

Avreise.

Puh! Det blir travelt! Men sikkert veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lei mørketid... Jeg er konstant trøtt og har mest lyst til å sove hele tiden. Skal bli godt å se dagslys igjen. I Oslo er det faktisk 6 timer med dagslys nå! DIGG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min siste, fulle dag på Østlandet er snart over, og grytidlig i morgen reiser jeg til Bergen. Gleder meg, skal bli godt å se X igjen! :strix:

Hadde noen fine dager i Oslo, men den ene dagen ble jeg liggende med magesyke, og fikk ikke møtt verken StarseekR eller L. Leit. :( Men koselig å treffe andre venner. :Nikke: Traff bl. a. Kara W, og vi koste oss med kakao og i det hele tatt! Det var superkoselig å se henne igjen!

Nå skal jeg snart finne puta mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er jammenmeg en koselig by! Og klimaet er fint også, ikke for kaldt! Var på koselig date, men vet jo at det ikke blir oss. Hadde man kunnet bygge forhold på godt vennskap, at man snakker godt sammen og bra "kjemi", hadde det vært fint, men når enkelte følelser mangler, så går det jo ikke. Klart, jeg synes det er litt trist, men fint lite å gjøre med.

Må innrømme at Bergen nok er en by det kunne vært fint å bo i, men det er supervanskelig å få jobb for meg i min bransje der. Få jobber, mange som vil ha.

Byer i Norge jeg nok kunne ha bodd i:

- Oslo

- Tromsø (til tross for mørketid)

- Bergen

- Trondheim

Ellers kunne jeg kanskje tenke meg å flytte utenlands. Uansett, først har jeg over to år igjen her oppe i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...