Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forstå slikt for de av oss som tenker mye på folk som bor langt unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Annonse

Har hatt en skikkelig bedriten start på uka. Først skulle jeg hjem fra Oslo. Vi ble forsinka fra Gardermoen, og flyet videre ventet ikke, så ble innkvartert på hotell med ombooking til et fly som skulle gå kl 6 mandag morgen. Vi gikk ombord i flyet, tok av og fly avgårde. Litt turbulens, men det går jo greit. Vi gikk inn for landing, men må gjøre helomvending: Det er en teknisk feil med flyet, og vi må tilbake til utgangspunktet. Resten av flyene (ja, i flertall) jeg ble booket om til i løpet av mandagen ble kansellert pga været. Får booket om til et fly et annet sted tirsdag morgen, da det ikke lenger var noe poeng for meg å skulle reise hjem - skulle alikevel til denne andre byen på tirsdag. Flyturen på tirsdag gikk greit - vi var heldige og fikk landet, bare ca 40 min forsinket.

Alt er såre vel, møter veninnen min og vi koser oss. Går ut og spiser lunsj. Som vanlig er menyen full av ting jeg ikke tåler. Gjør et forsøk på å spise det jeg tror er "minst farlig", men kjenner etter måltide at jeg er litt uvel. Tenker at det skal gå over, men den gang ei. Blir bare dårligere utover kvelden, og svippes til hotellet. Der går det i skytteltog mellom toalettet og senga. Jeg sover litt, jeg er på do, jeg sover litt, osv. gjennom hele resten av kvelden og natta. Når man reagerer på maten så sterkt at det kommer kraftig "begge veier" på én gang er det ikke moro. Jeg var helt ødelagt onsdag morgen, og fortsatt dårlig. Klarte å presse ned et par glass eplejuice, gikk på et viktig møte (hvor jeg ikke fungerte så bra, men fløy bare ut én gang for å kaste opp), og etter møtet krøp jeg tilbake til sengs for å sove/gå på do til jeg måtte sjekke ut. Slepte meg på butikken for en cola (og jeg liker egentlig ikke cola), og tilbake til vestibylen på hotellen. Heldigvis kom det ei venninne av meg og sa jeg kunne få være på hennes rom, hun skulle være der til fredag. Så jeg fikk meg litt mer søvn, før jeg slepte meg til bussen hjem. Bussen hjem ble bare ca en halvtime forsinket, til tross for tidvis svært dårlig vær, og bussjåføren var snill og kjørte meg nesten helt hjem! Hjemme slappet jeg av, før jeg spiste en liten porson mat... Da hadde jeg ikke spist på ca 31 timer. Klarte bare så vidt å presse i meg litt mat. Sov dårlig i natt pga fortsatt vondt i magen. :(

Har klart å få i meg litt mat i dag: en liten banan til frokost, en fiberrik med smøreost til lunsj, en tallerken suppe til middag og en liten tallerken speltfras med melk til kvelds. "Spurvemåltider" som venninna mi kalte det, men bedre enn ingenting.

Nå gleder jeg meg til å legge meg, og håper på å endelig få sovet gjennom ei hel natt, noe jeg ikke har gjort på snart ei uke. Sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ut som en skikkelig kjip uke! Godt det nå er helg og at du føler deg bedre :Nikke: Å sove hele natten er en god ting :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå skal jeg jobbe hver eneste dag bortsett fra søndag fram til påskehelga. Men da blir det langhelg, og jeg får besøk! Gleder meg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal gjøre det. :)

Vi hadde det supertravelt på jobb i dag. Noen snakket om at byen liksom skulle være død denne uka, men det har vi virkelig ikke merket det spor til! Godt å komme hjem etter en lang dag på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hjelpes meg som tiden flyr! Har hatt en utrolig hektisk uke på jobb, men det har vært gøy. Det føles bra når man føler man tilegner seg ny kunnskap og får utrettet en del ting. Jeg kan huske tilbake for nesten ti år siden, da jeg hadde en jobb jeg mistrivdes i. Jeg var så vanvittig nedfor. Det er GODT å ikke være der lenger. Jeg virkelig elsker det jeg driver med.

Vi har nok en dag med knallvær. Det har vært mange av dem i det siste. Vi hadde fantastisk påskevær med sol, sol og atter sol, og de siste dagene har det vært enda mer sol. Den varmer kanskje ikke like mye som sørpå, men vi klager definitivt ikke!

Nå håper jeg bare denne askeskyen i Sør-Norge peller seg vekk, slik at jeg kan ta fly til Oslo neste helg. Jeg skal på magedansfestival, og selv om vi jobber med backup-plan, er det slitsomt å skulle sitte i bil el. l. i et døgn.

Holder på med å lese Merket av P.C. og Kristin Cast for tiden. Hadde det ikke vært fordi det er i jobbsammenheng, hadde jeg lagt vekk boka og ikke lest den ut. Men siden det er jobb, så skal jeg i det minste forsøke lese den ut. Men fytte katta for ei elendig bok, og jeg som normalt liker vampyrbøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig at du trives i jobben! det er jo så utrolig viktig med trivsel. Lang fra den mistrivselen du har kjent på, og det må jo være inspirerende i seg selv.

Håper du får reist med fly til festivalen. Jeg vet selv hvordan det er å tilbringe flere døgn i bil når man er på reisefot. Jeg var ei lita jente da, og det gjorde det ikke mindre kjedelig.

Ha en flott søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heldig som har en så bra arbeidsplass. Definitivt ikke noe jeg tar for gitt!

Nå ser det ut til at flyene går, spesielt etter at de nye reglene kom på tirsdag. En av stjernene sitter desverre fast i New York, så jeg har blitt nødt til å skifte kurs, men det er ikke noe å gjøre med. Blir gøy uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...