Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en triologi. Veldig bra, selv om det nok egentlig er en ungdomsserie :)

:jepp:

YA på engelsk. Liker egentlig det engelske uttrykket bedre - "young adult". Bøkene er ganske brutale, men uhyre spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ei ungdomsbok nå også. Er veldig usikker på om jeg liker den eller ikke. Sal skrive om den i bloggen min. (Hvis noen vil ha webadressa til bloggen min, send meg PM).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro jeg er sliten. Helgen har gått med til pakking og rydding. Starter ikke på jobb før 13:40 i dag, men måtte opp tidlig, siden jeg får megler på besøk om en snau time. Kjenner jeg trenger å senke skuldrene litt, og nyter frokost. Skal helle innpå med kaffe, selv om jeg ikke tror det hjelper allverden.

Har lest litt innimellom slagene, og har lest ut to bøker jeg egentlig startet på i fjor: Kompani Orheim av Tore Renberg og Emma av Jane Austen. Jeg har et prosjekt om å lese omigjen alle bøkene til Jane Austen. Så langt har jeg lest Emma, Northanger Abbey, Sense and Sensibility og Lady Susan. :rodmer:

Gleder meg til dette maset er over, og jeg har fått installert meg i nytt hjem. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var egentlig på jakt etter noe annet på nettet, da jeg ramlet over disse bryllupskakene. Fy søren, så lekre! Godt jeg verken skal gifte meg eller spiser kaker... :fnise:

Jeg fikk flyttelasset mitt på tirsdag, og lever nå i et kaos av esker. Men det går greit. Orker ikke stresse med utpakking, selv om en av mine beste venner i Oslo kommer på besøk til helgen.

For tiden leser jeg Glass houses av Rachel Caine, første bok i The Morganville Vampires-serien. Det går ganske treigt med lesing for tiden. Har mye å sette meg inn i på nyjobben, og skal bli kjent med ny by, og pakke ut... Så om kveldene sovner jeg med det samme jeg legger hodet på puta.

Har pysjdag i dag. Planen er å subbe rundt i pysjen, og pakke ut litt pø om pø. Ikke stresse. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kose deg i pysen! :)

Det skal jeg, snuppa!

Håper forøvrig jeg får tatt meg en tur til Bergen bare jeg har fått leilighetssalg i boks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Ikke noe poeng i å stresse med utpakking, tror fortsatt jeg har en eske som ikke er pakket ut jeg :fnise:

Kos deg med pysjdag, veldig deilig det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe poeng i å stresse med utpakking, tror fortsatt jeg har en eske som ikke er pakket ut jeg :fnise:

Kos deg med pysjdag, veldig deilig det da!

Jeg får ei venninne på besøk neste helg, så burde ha fått ryddet nok plass til henne til det! :fnise: Ellers kommer jeg nok ikke til å pakke ut av alle eksene. Har et rom jeg bruker til lagringsplass, og de fleste bøkene forblir nok i eskene sine og satt der... Jeg har så mange bøker... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dagbok. :) Jeg som er bokinteressert har fått et par tips om bøker jeg aldri har hørt om. Har allerede bestilt The hunger game.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får isf. si i fra. :)

Klart! :)

Bra dagbok. :) Jeg som er bokinteressert har fått et par tips om bøker jeg aldri har hørt om. Har allerede bestilt The hunger game.

Så bra! Du må fortelle hva du synes om den når du har lest den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I dag føler jeg meg litt stolt av meg selv. I tillegg til å ha vært sosial med kaffeavtale, har jeg også fått pakket ut en god del (selv om det er langt igjen til mål), laget skikkelig mumsecurry fra scratch (ikke noe ferdiglaget currypaste), ryddet ut av og kjørt igang ei oppvaskmaskin, ryddet bort klær, kjørt ei maskin klesvask og hengt opp klesvask. Ikke dårlig, hva? :)

I går var jeg på kino og så Thale. Knallbra fantasyskrekk! :rodmer:

For tiden leser jeg blant annet Glass Houses, første bok i The Morganville Vampires-serien av Rachel Caine. Kjøpte den som e-bok i fjor sommer, da jeg var i Skottland. Endelig ei bok med slemme vampyrer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Merker jeg er i ufattelig dårlig form. Har kommet tilbake etter en rolig løpetur på 15, og er helt utslitt. De første fem minuttene er alltid de verste, men det føles greit bare jeg kommer inn i en rytme, men i dag kjente jeg plutselig at det bare sa stopp. Dermed ble det ikke lenger enn 15 minutter. Helt klart noe jeg må jobbe med. Det beste hadde kanskje vært å hatt et reelt mål. F. eks. å gjennomføre et halvmaraton... Mon tro om det arrangeres noe i nærheten i løpet av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Underlig hvordan kroppen overhodet ikke er med på laget. Det vil si, det er flere måneder siden sist jeg løpte, og selv om jeg så gjerne vil orke mer enn 10-15 min, så vil ikke kroppen. Frustrerende! :kjefte: Jobber seint i dag, så tok ei økt i dag tidlig også, men i dag orket jeg bare 10 minutter før jeg måtte innse at det var det, og jeg måtte gå resten. :sukk:

Jeg leser forøvrig flere bøker for tiden. Ikke noe uvanlig i det. Blant annet er jeg i gang med å lese omigjen Sandman av Neil Gaiman. Jeg elsker Neil Gaiman! :rodmer:

Nå er planen å lage en god frokost, dusje og skifte, og ta turen på kaffebaren og sitte der og lese litt, før jeg svipper innom posten for å hente noe som var "for stort for postkassa" og deretter på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at kroppen ikke vil være med da. Men som regel bedrer det seg raskt :Nikke:

Neil Gaiman :rodmer:

Håper du får en fin uke og at det var noe spennende til deg på posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin uke! :)

Takk det samme!

Så kjedelig at kroppen ikke vil være med da. Men som regel bedrer det seg raskt :Nikke:

Håper jeg også, for det er så irriterende! :jepp:

Håper du får en fin uke og at det var noe spennende til deg på posten!

Jeg skjønte det med det samme jeg så esken. ;) Det var Thale-plakaten jeg vant for en tid tilbake, signert! Fin, var den. Men jeg må finne ut hvor jeg skal henge opp plakatene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...