Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.

Bokalven

Anbefalte innlegg

Jo mer tid jeg tilbringer sammen med barn, jo mer jeg jobber med barn og jo mer jeg ser på verden rundt meg skjønner jeg at jeg har tatt det riktige valget om å ikke få mine egne barn. Godt å føle at man har gjort noe riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er jo egentlig ikke overrasket. ;) Bare litt lei av den "bare vent til du er tredve"-kommentaren. Hender seg jeg får den fortsatt, da er det ekstra gøy å fortelle dem hvor gammel jeg faktisk er. ;)

Og hvorfor er det egentlig vi som velger å ike få barn som må forsvare oss? Er det ikkemer naturlig å forsvare at man velger å få barn? Fremtiden for jorda ser ikke direkte lys ut heller. (En av mange grunner for meg - klimakrise, overbefolkning osv). Misforstå meg rett, jeg sier ikke at folk ikke bør få barn, jeg mener bare at de bør være bevisst sitt valg om HVRFOR de velger å få barn. Det er jo veldig mange som kun har "jeg øsket meg barn" som grunn, uten egentlig å kunne si noe mer enn akkurat dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg synes begge parters valg bør respekteres, uten at de trenger å forsvare seg. Grunnen til at de frivillig barnløse i mye større grad blir utsatt for spørsmål, er vel av den enkle grunn, at de fleste velger å få barn. Planlagt eller ikke. ;)

Det i seg selv, gjør det jo ikke mer riktig å stille dere til veggs da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alles valg skal selvsagt respekteres! Jeg mener overhodet ikke å si noe annet. Men jeg klarer liksom ikke å skjønne at det er vi, som er frivillig barnfrie, som må rettferdiggjøre våre valg. For det er jo sånn det er. Det er vi som får spørsmålet om hvorfor, ikke de som velger å få barn. Og det å få barn er alltid et valg, planlagt eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er frekt å spørre frivillig barnløse om hvorfor. derav mitt forrige innlegg. Det kunne ikke falle meg inn, selv om det visstnok er "legitimt" nå som jeg selv har barn. Ikke det at jeg mener at det er det da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen opp gikk fint... Bare et stykke med dårlige kjøreforhold, så vi ble ikke mer enn kanskje en halvtime forsinket eller noe. Og etter våre forhold er det å beregne som ingenting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blogg jeg blogger om strikkeprosjekter, kokkelering og andre ting jeg diller med. Ikke privatliv, med andre ord. I det siste har det definitivt blitt mye kokkelering, synes det er moro å poste mine egne oppskrifter.

Hvis noen vil se, kan jeg godt sende lenke på PM. ;) (Med visse forbehold...) Saeria vil kanskje se? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se. Skulle ønske jeg hadde både evner og tålamod til å strikke, men det har jeg ikke. Så jeg sikler på garn og kjøper strikkeservices fra junaiten. Det er sykt mye fint garn i statene. Håndfarget og spunnet garn.... *dåååne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint garn mange steder! :jepp:

Men jeg har masse garn og strikker ikke så mye for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med hobbyblogg. Jeg vurderte å starte en syblogg for en stund tilbake, men det ble aldri noe av. Vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare å holde den gående over noe lenger tid.

Savner ellers noe lett håndarbeid som jeg kan ta med meg rundt. Har vurdert å finne frem noe strikketøy, men det har ikke blitt noe av det heller. Er generelt lat og tiltaksløs for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel sånn iblant, man har ikke tiltake til noe... Dessuten er du jo veldig gravid, så da er det vel begrenset med krefter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fridag i dag! Ute flommer sola over fjellene, og det tegner til å bli nok en dag med nydelig vær. Så innmari varmt blir det kanskje ikke (har ikke sjekket), men definitivt vær til å gå tur.

Men jeg er ikke akkurat våken enda, så skal krype under dyna og kanskje få meg 2-3 timer til på øyet.

Kara W har forresten fått jenta si. :) Klokka 00.45 i natt kom hun til verden, og er 55 cm lang og veier 4930 gram. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, virkelig! Lille Kara fått så stor baby!

~*~

Har vært en flott 17. mai! Vi har hatt skikkelig sommervær. Over 22 plussgrader og strålende sol. Trodde jeg skulle dåne av varmen i bunaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt det fint, selv om det ble varmt med bunad. Min må sys ut, og Snill Svigerinne har tilbudt seg å gjøre det for meg, slik at vi sparer penger. Hun har sydd egen bunad, så hun vet hva hun gjør. Hun er generelt et oppkomme når det gjelder håndarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, hadde en flott dag, til tross for varmen. Måtte åpne alle vinduer og balkongdører da jeg kom hjem, for jeg har sola ca hele dagen, og da blir det varmt inne, selv om man ikke fyrer. ;)

Var i Tromsø i helgen. Elsker den byen! Det er så fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...