Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Gjest imli

Håper jeg også. Går gjerne en uke over denne gangen også jeg, må si jeg synes barseltid er hundre ganger tøffere enn å være høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Gikk fem dager over sist, og det var helt greit. Sikkert fordi jeg hadde innstilt meg på forhånd at jeg skulle gå over termin første gang. For mannen passet det best med jobben og velferdspermisjonen (de 14 dagene) at jeg gikk over, så da mente vi at vi hadde en avtale. :fnise:

Denne gangen har jeg latt være å si termindatoen til så mange, bare sier sånn i overgangen sept/okt. Gikk litt lei av alle kommentarene om -NÅ ER DU VEL LEI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Jepp, jeg ble nesten mer lei av kommentarene om at nå var jeg vel lei, enn at jeg ble lei svangerskapet! Var selvfølgelig veldig utålmodig på slutten, men noe av det kjipeste var liksom det maset, og kommentarene. "Jaså, du går der ennå" liksom. Skulle tro det var fullstendig unormalt å føde etter termin :roll: Jeg sier foreløpig bare månedsskiftet agust/september, eller begynnelsen av september, selv om termin er 31. august. Regner i grunnen med å gå over denne gangen også... Moren min gikk dessuten 15 dager over tida med nummer to... Det håper jeg at jeg slipper da, da blir det jo litt skummelt. Men sånn opp mot ti dager er i grunnen greit, så lenge formen er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset her lar deg ikke gå så mye som 15 dager over da.. helt greit for meg.. men også heeeelt greit at om babyen ikke blir født nå i nærmeste framtid, men venter til september!

Flere som kjenner spark? Han her våkner visst hver kveld når jeg legger meg... ramp allerede nå :D pappaen kjente første spark i går:)

Forresten så bor jeg nok litt langt unna Trondheim, men har bodd der da, og mannen min er trønder, så jeg kan jo sende dere noe tanker når dere møtes :D

Endret av Molly80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset lar en i alle fall gå 14 dager over termin. De regner jo egentlig ikke overtid før 14 dager etter termin. Da får man overtidsvurdering - hvor de vurderer tiltak for å sette i gang fødslen. Så det er mulig å gå 15 dager over... Desverre. Men det varierer litt fra sykehus til sykehus, vet noen regner overtid etter 10 dager.

Kjenner sparking her også, mest når jeg hviler ;) Som regel er det mest om kvelden, og mannen har også kjent om natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset lar en i alle fall gå 14 dager over termin. De regner jo egentlig ikke overtid før 14 dager etter termin. Da får man overtidsvurdering - hvor de vurderer tiltak for å sette i gang fødslen. Så det er mulig å gå 15 dager over... Desverre. Men det varierer litt fra sykehus til sykehus, vet noen regner overtid etter 10 dager.

Kjenner sparking her også, mest når jeg hviler ;) Som regel er det mest om kvelden, og mannen har også kjent om natta :)

Er nok ganske forskjellig på ulike sykehus.. her er det et som setter i gang fødsel ganske fort, mens et som drøyer det lenger...

Nå kjenner jeg spark som bare det, pappaen har også kjent... En skikkelig fotballsparker i magen min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det bare bra :)

Kjenner nå liv hver dag og er fornøyd med det. Bekkenløsninga blir gradvis verre, men virker som det hjelper på med fysioterapi. Også er det UL i morgen :nigo:

Hjertelig tillykke med dagen! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe bunad idag, magen har plutselig kommet og satt effektiv stopper for smalt liv :)

Deilig søttende med en liten gutt som syntes det var gøy med tog, men som ikke har begrep om at søttendemai er bare is og russekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ble ikke noe bunad her heller nei. Har fått veldig masse mage i det siste, synes jeg selv i alle fall. Ligger i alle fall fem uker foran skjema enn sist, sånn størrelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at ultralyd er noe av det mest fantastiske jeg har vært med på! :) og det gjør ting så mye mer virkelig! :) å få se den lille som spreller, vinker og strekker på seg, det får meg nå nesten til å gråte :) likevell er det litt rart.. det er jo så lenge til lille kommer ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor fort tida går nå... men såååå sakte som tida gikk da jeg venta på å runde 12 uker. Men halp jo å bli flytta en uke fram på UL også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooi, inn hit vil jeg, om jeg får lov?

Tulla mi skal høre til å komme 23. oktober (og jeg som er vettskremt for å gå over tida satser på at hun får farens gener når det gjelder å være presis), så det blir vel her jeg hører til, om noe sted. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klabert du må inn hit :)

Hvordan går det med dere jenter? Går det greit å jobbe?

Jeg går og går på jobb (er lærer) og merker at beina er hovne og helt gåene... sukk.. føles som jeg har gått flere mil på asfalt hver dag. Bra det snart er ferie sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klabert du må inn hit :)

Hvordan går det med dere jenter? Går det greit å jobbe?

Jeg går og går på jobb (er lærer) og merker at beina er hovne og helt gåene... sukk.. føles som jeg har gått flere mil på asfalt hver dag. Bra det snart er ferie sier nå jeg :)

Ta deg en tur på apoteket og kjøp støttestrømper! Det hjelper på hovne, vonde bein. Jeg bruker i min jobb (er på beina hele dagen) og merker kjempeforskjell.

To uker igjen til tre ukers ferie! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere er som skal ha ferie. Jeg har valgt bort ferie denne sommeren (skal bare ha ett par langhelger i forbindelse med dåp langt borte ol), men i morgen er det til legen og tigge om sykemelding før jeg går helt på veggene. Jeg sover ikke om nettene, i dag sovnet jeg ikke før halv elleve om morgenen, og sov 3 timer. Skremmer vettet av meg at jeg sover så lite, er jo helt utslitt, og jeg tviler på at det er bra for tulla mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...