Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Alt vel her også. Bekkenet krangler men jeg går jo bare hjemme, så det er jo ikke så veldig plagsomt. Redebyggeinstinktene har slått ut for fullt og jeg rydder ut og inn og vasker opp og ned ;) Var hos jordmor i går og skal på ultralyd i morgen. Alt var vel i går, så satser på at det er det i morgen og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som smelter bort i varmen? Jeg ser jo ut som en rund ball på tjukke bein :forvirret:

Men den lille har det bra i magen mente jordmor :) Og det er jo det viktigste, men mammaen har det jammen varmt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jammen varmt for tida ja :dåne:

Hvordan går det ellers med dere andre?

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan å fylle på med væske like fort som tulla dytter den ut. En meget følsom blære og en meget aktiv tulle som fremdeles ikke ser ut til å ha lært forskjellen på en trampoline og en blære blir til maaange løpeturer.

Men jeg må si graviditet er fasinerende. Alle de små forandringene. Pittesmå forandringer, slik som puppene som skyter fart, og plutselig er størrelsene motsatte. Den minste er nå den største (selv om jeg fremdeles må bruke ørneblikk for å se det). Hvordan jeg plutselig liker japp og ingen annen sjokolade (før var det nesten motsatt). Og hvor surt surt godteri plutselig er. Og hvor ræv 0,5l Coca Cola smaker i forhold til glassflaske/boks/1,5l flaske. Merkelig. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg også. Termin 1.oktober og venter nr. 2. ;)

Gleder meg!!!

Varmen har faktisk plaget meg overraskende lite, jeg er veldig glad i varme og sol da så jeg har gledet meg ved å bli raskere brun nå som jeg er gravid!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk!! ;)

Jeg er egentlig en gammel traver men nå som jeg blir mer og mer sofasliter blir det mer tid til nett igjen!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere jenter.. nå er det snart klart for å innrede babyrommet :D Hurra!

Vi har nemlig hatt kun to soverom, men det ene har vært veldig stort. Nå har vi delt det i to rom, sånn at vi har et kontor og et barnerom (kanskje to barnerom etterhvert om en nr. kommer om noen år). Vi har lagt nytt gulv siden det var et forferdelig teppegulv der, og laga hull i veggen, satt på dør og delt rommet med en grei vegg. Bare maling nå, så skal møblene på plass. Hurra :) :)

Hvordan går det med innkjøp og slikt for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med barnerom da :)

Vi har vel i grunnen det meste fra sist, har ikke begynt med noe ennå. Må kjøpe inn ny kommode til klærne hennes, ny madrass til vogga og søskensete til vogna så storebror kan være med... Og så kanskje et hentesett til vi skal hjem fra sykehuset... Ellers er det bare å finne frem vogge, og de minste klærne fra sist gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med barnerom! Hørtes ut som en grei løsning!

Her er det store forandringer på gang; mannen har fått et års vikariat i nordnorge som klaffer akkuat med permisjonsåret. Vi tar sjansen, det er det eneste året på overskuelig fremtid vi ikke må ta hensyn til min jobb, første barnet skal skifte avdeling i barnehagen allikevel, og vi kan godt tenke oss å prøve et år nordpå.

Så da er det flytting rett før termin, og fødsel på et annet sykehus enn jeg hadde tenkt! Vi flytter tre-fire uker før termin, så jeg håper vi slipper måtte stoppe på veien med flyttelasset :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med redebygging!

Jeg har ike gjort noe. Jo, jeg har jo kjøpt søskenvogn/tvillingvogn elllers blir det å dra frem det gamle. Godt å slippe å kjøpe så mye også for det koster jo en del. Jeg har forresten strikket noen små ullplagg siden det blir en vinterbaby denne gangen! :hjerter:

Babissen vår skal få sove på vårt rom så vi tenker ikke på eget barnerom enda. Så er det godt mulig at babyen og storesøster deler rom etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg er bare begynt sparing til innkjøpene, vet jo ikke hvor jeg skal gjøre dem enda. Orker liksom ikke kjøpe alt jeg trenger i stavanger, om det viser seg at vi flytter til arendal en måned før fødselen. Det blir bare å gjøre flyttingen enda mer slitsom. Også har jeg bestemt meg for å ta med mamma på innkjøpene (jeg har regnet meg frem til at det er det mest nyttige jeg kan ta med meg. Mødre er guds gave, virkelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Herrgud.. her er det rene X-files nå.. skulle tro nurket vil bryte seg gjennom magen innimellom... flere som har det sånn? :D

Ellers så er vi ferdig med oppussing av barnerom, gjennstår å handle seng og slikt nå. Men mannen min er på en ukes fisketur, så jeg må bare være tålmodig og vente til han kommer hjem.. ikke lett, får så lyst til å ordne alt nå :)

Også som jeg savner han... er så stille i huset nå... mye bedre å være den som reiser, enn den som sitter igjen hjemme gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk fra aktiv til hyperaktiv. Plutselig en dag sparket hun så magen stod ut. Veldig fasinerende å se på egentlig, før har hun bare klart slik at vi ser bevegelsen så vidt, liksom. :P

Huff, jeg burde komme igang med å finne ut av det med barnerom, men aner jo ikke hvor vi ender opp engang, så blir vel til at vi skaffer en liten seng innpå rommet vi har nå, og lager til barnerom dit vi flytter (hvor nå enn det blir).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk fra aktiv til hyperaktiv. Plutselig en dag sparket hun så magen stod ut. Veldig fasinerende å se på egentlig, før har hun bare klart slik at vi ser bevegelsen så vidt, liksom. :P

Huff, jeg burde komme igang med å finne ut av det med barnerom, men aner jo ikke hvor vi ender opp engang, så blir vel til at vi skaffer en liten seng innpå rommet vi har nå, og lager til barnerom dit vi flytter (hvor nå enn det blir).

Høres lurt ut å gjøre det sånn :) Vi skal ha kurv som vi kan ha inne på rommet vårt om vi vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her blir barnerommet også en avdeling av vårt rom. Vi har et ganske stort soverom, så det er god plass.

Jeg er en del plaget med allergi for tiden, så innimellom kommer det nysekuler av en annen verden. Og lillebolle som ligger og sover og aner fred og ingen fare kvekker til i ren og skjær skrekk, for så å komme med noen (innbiller jeg meg) irriterte spark. "Hallo mamsen, jeg prøver å sove her lizzm!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir barnerommet også en avdeling av vårt rom. Vi har et ganske stort soverom, så det er god plass.

Jeg er en del plaget med allergi for tiden, så innimellom kommer det nysekuler av en annen verden. Og lillebolle som ligger og sover og aner fred og ingen fare kvekker til i ren og skjær skrekk, for så å komme med noen (innbiller jeg meg) irriterte spark. "Hallo mamsen, jeg prøver å sove her lizzm!" :fnise:

hehe.. sånn er min også når jeg nyser :D

Og jeg kan våkne av at han sier i fra, for han liker visst ikke at jeg ligger på sida med venstre sida ned... da lager han skikkelig bråk :)

Jordmor konstaterte at det var rompa jeg ser over navlen.. innimellom er det den bulen der nemlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor konstaterte at det var rompa jeg ser over navlen.. innimellom er det den bulen der nemlig :D

Har akkurat det samme jeg også, virker som han stort sett presser rompa ut over navlen, det er visst favorittposisjonen. Men det ser jo ut som det er normalt på denne animasjonen http://www.babyverden.no/Tema/Temakategori...agen-din-vokse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rompa rundt navlen er vel sjansen tilstede for at den holder på å snu seg rett vei!!!

Her kommer det også en bul ut av og til ved navlen. Vittig å se på!!

Føler dere at det nærmer seg? Nå som jeg har passert 30 uker har flere kommentert at nå nærmer det seg og jeg kjenner jeg får litt smått panikk. Jeg føler absolutt ikke at det nærmer seg men jeg vet jo innerst inne at tiden går fort! (fort nok synes jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...