Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Torsdag blir det glukosebelastning, urk! Har en bror med diabetes, så da må jeg sjekkes også. Urk. Gjorde dette to ganger sist, og det var stort sett kvalmende og kjedelig. Godt jeg kan ta med strikketøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Mine pupper oppfører seg normalt ;) Blitt litt større da :)

Hvordan er formen ellers hos folk?

Jeg er fortsatt i veldig fin form, litt trøtt bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har jeg vent meg til puppene mine, eller så har de pause i å være vrange. Hele svangerskapet begynte jo med at jeg såvidt klarte å ha på meg noe på overkroppen, eller gjøre noe som helst som fikk dem til å bevege seg på noe vis. :P

Men jeg er så glad jeg endelig på ett vis kan nyte svangerskapet. Jeg er kommet så langt at jeg har forsont meg med tanken på å bli mor i en alder av 19 (alltid innbilt meg at jeg skulle være 23 når første kom), og begynt å glede meg. Og nå er eksemen som fulgte med endelig begynt å trekke seg tilbake, så jeg får meg noe søvn innimellom. Men er glad jeg er sykemeldt, jeg får ikke nok søvn til å takle jobb og hjem, enda. Også nyter jeg litt å gå hjemme og bare stelle rundt for kjæresten min etter alt han gjorde for meg de ukene jeg knapt klarte å reise meg fra sofaen. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppa mine er bare blitt større og større.. fasinerende for typen, litt slitsom synes jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag blir det glukosebelastning, urk! Har en bror med diabetes, så da må jeg sjekkes også. Urk. Gjorde dette to ganger sist, og det var stort sett kvalmende og kjedelig. Godt jeg kan ta med strikketøy!

Lykke til med det! Krysser fingrene for at alt er i orden. Men du hadde kanskje merket det om det ikke var i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puppa mine er bare blitt større og større.. fasinerende for typen, litt slitsom synes jeg :D

Haha, ja mannen synes at større pupper er veldig spennende. Bare synd at jeg ikke tåler at noen tar på dem... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Scruffy :goodbye:

Er du i fin form?

Hei

Føler formen er helt på topp nå, men kan vel ikke si det samme om starten på svangerskapet. Fram til uke 16 - 17 var jeg ekstremt kvalm, og kastet opp hver dag, hele dagene på det verste. Men men, holder formen seg ok resten skal jeg ikke klage... Bare glad for at det er over nå, og nyter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja mannen synes at større pupper er veldig spennende. Bare synd at jeg ikke tåler at noen tar på dem... :fnise:

Hehe, nei, det var det da.. jeg tåler det jeg da.. av og til.. varierende egentlig. Graviditet gjør oss jammen rare... Husker noe av det først legen sa til meg: sure oppstøt er like vanlig som åreknuter og strekkmerker... Hva har jeg rota meg oppi tenkte jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier det, den tiden jeg har permisjon kommer hvor nå enn vi bor til å være klinisk rent. Har vært sykemeldt i ett par uker nå, den første lå jeg som ett slakt på sofaen, og bare klødde, men nå som jeg er på bedringens vei holder jeg på å gå på veggene. Hvordan i svarte skal dette gå når jeg skal gå hjemme i flere måneder? :eeeh:

Det går riktignok sakte, siden jeg er så fordømrande trett og trenger pause hele tiden, men jeg og tulla i magen har vasket og skrubbet hver eneste cm2 av gulvet, inkludert under møbler (der ble det tatt to ganger, siden det blir tatt så sjelden), vasket gjennom alt av klær (har en god forklaring, jeg er begynt å reagere på vanlig vaskemiddel, så alt må vaskes over med allergivennlig), ryddet og omorganisert diverse hyller opp til flere ganger, og i dag er planen å begynne å pusse og lakke. Og jeg kjeder meg.

Jaja. Jeg er i alle fall blitt veldig flink til knipeøvelsene pga kjedsomheten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ingen ambisjoner om å ha et klinisk rent hus i permisjonen, kanskje denne gangen? Storebroren var en storeter og brukte lang tid med amming og sov lite (våknet hver 2.time feks....) så når han sov, så fristet ikke støvkluten, men puta.

Men min forrige sjef tok flere fag på universitetet som privatist, for begge barna hennes var så murmeldyr at de sov og sov og sov det første halvåret, hun holdt på å gå på veggen av kjedsomhet, og kjente at det var digg å få bruke tiden til noe hun hadde lyst til når barna sov allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få unnagjort litt utdanning er mitt mål uansett, for jeg ble gravid i pauseåret fra vgs. Tenkte å få en skikkelig engel som sover akkurat når det passer meg (det er lov å drømme...) og få unnagjort vgs, og noen kontorfag. Og som jeg sa til samboeren, denne tulla har allerede stjålet en hel masse nattesøvn (og søvn generelt) fra meg. Hun har allerede begynt på kvoten, og virker ikke som hun har tenkt å gi seg, så hun skal få lov å sove ganske perfekt når hun kommer ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit med en sovebaby ja... Nummer en sov mye (og spiste mye, ammet sikkert 1/3 av døgnet) men ville stort sett bare sove oppå/inntil meg, helst ved puppen. Og da får man ikke gjort noe særlig selv om ungen sover. Blir neste også sånn, må hun jo bare skrike litt, har jo tross alt nummer en å ta meg av også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper babyen min IKKE slekter på meg.. jeg sov knapt på natta de første to åra... Med mindre jeg fikk ligge på armen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt hva man gjør det til selv også da. Noen unger er lettere enn andre, men når de blir større, kan man jo gjøre visse grep med de litt vanskeligere også. Det er slitsomt å "ta opp kampen" om noe, men man får det så mye lettere etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den der 'ta opp kampen' delen av oppdragelsen må jeg si jeg gruer meg til. Har en følelse av at den lille jenta som kommer, kommer til å bli pappas perfekte prinsesse, som han ikke skjønner kan gjøre noe galt. I alle fall om han oppfører seg bare litt mot henne som han gjør mot nevøen sin. Tror hans kjære søster har måttet ta opp en del kamper etter onkel-besøk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, etter noen søvnløse netter så tenker jeg noen og enhver er klar for litt strengere rutiner jeg ;) Er stor forskjell på andres barn som man "låner" og skjemmer bort, egne skal man tross alt leve med i hverdagen...

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her går det ganske bra, bare merker en del smerter i hofte og bekkenområdet. Veldig vondt å sitte i kontorstol så lenge av gangen, så vurderer å mase til meg noen % mer sykemelding når jeg skal til lege neste uke.

Skal også til ultralyd neste uke, krysser fingrene for at blodåren i den ene lysken har åpnet seg som den skal, og at babyen fremdeles vokser som normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Her blir det også ny ultralyd snart, har time om et par uker. Blir spennende å se hvordan bebisen vokser :)

Har vært på kontroll i dag, SF-målet er rett over den røde streken og hun ligger i hodeleie, så alt ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...