Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Føler det er passe lenge igjen! Har 33 arbeidsdager til før jeg går ut i permisjon (jepp, teller virkelig ned) og vi skal ha et flyttelass på plass før termin, så jeg har så mye som tiden er fylt med, at jeg håper jeg har god tid...

Ble litt stressa av venninna mi som sendte melding idag om at hun hadde hatt keisersnitt igår pga svangerskapsforgiftning, terminen der var midten av august, så det trenger jo ikke gå til termin. Sist gikk jeg 5 dager over, passet meg veldig bra! Alle andre ble stressa av at jeg gikk over, jeg hadde godt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det var tidlig med venninna di ja men heldigvis føder de fleste rundt termin da så vi får håpe våre små holder litt til enda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Synes det er skremmende kort tid på et vis nå jeg,... samtidig alt for lang tid på en annen måte... Rart det der... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som får lyst til å ta med hagla når man skal møte bekjente og andre folk man ikke er så veldig nære? Jeg er så drittlei kommentaren "oi, jobber du enda?!" når jeg tilfeldigvis nevner jobben eller noe. Ja, jeg er gravid, ikke syk. Eneste svangerskapsplagen jeg har er noe innihelvete med eksem, men den har jo roet seg, så jeg ser ikke problemet. De bare regner med at siden jeg er gravid, så kan jeg ikke jobbe. Og jeg har ikke termin før slutten av oktober. Jeg blir så irritert av den holdningen der, bah. Moff. Og jeg må få det ut innimellom. x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende kort tid på et vis nå jeg,... samtidig alt for lang tid på en annen måte... Rart det der... :D

Jeg tenker akkurat det samme. Vil på en måte bare ha babyen her så fort som mulig, samtidig som jeg tenker "Hjelp! Jeg skal bli mamma!" og "FØDSEL!" Men tror jeg blir lei nok på slutten til at jeg bare vil ha han ut, koste hva det koste vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke klar enda jeg og jeg er så glad det er noen uker igjen. Eneste argumentet for å få det overstått er at det kommer en deilig baby og at det blir lettere å snu seg i senga. :ler: Jeg tror det har noe å gjøre med at jeg gruer meg til fødsel og at ting er så langt fra klart her i heimen.....

Forrige svangerskap var totalt motsatt, tiden gikk ikke saktere enn da jeg havnet på 30-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli klar her og ja :)

Bra det ikke er så lang tid igjen ;)

Begynte på fysio igjen etter sommerferien på tirsdag, og det var bare så vidt jeg kom meg ut av senga i går :ler: Var litt flinkere til å tøye ut i dag ja ;) Er det noen andre av dere med bekkenløsning som syns at det hjelper å trene? Jeg syns at det hjulpet masse i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på et forskningsprosjekt der jeg får fysiotrening sammen med andre gravide en gang i uka, og synes absolutt at det hjelper, selv om jeg kjenner det litt i bekken nå! :)

Følt meg i grei form jeg, helt til i går.. plutselig ble alt så tungt, og magen kjennes ut som den skal sprekke... Kommer til å være lei framover gitt. Er nok som noen sier, at det er en grunn til at du skal gå 9 mnd, fordi du er så d... lei på slutten at du bare vil ha nurket ut :D

Synes det er kipt med denne svineinfluensaen, at sykehus stenger føden for andre enn far... for jeg håper på å få gjort unna noen besøk før vi kommer hjem jeg da... Men selvsagt glad for at de tar sikkerheten til oss og babyene på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet her begynner å krangle, det er vondt å sitte, stå og gå hvis jeg ikke varierer nok. Tar hensyn på jobb og slipper tunge løft og mye bøying, men er på bena hele tiden, og det er vanskelig å ikke gjøre. Flyttelass hjelper heller ikke på formen :sjenert:

Jeg skal jobbe to uker til, så er jeg over i permisjon, og er så mentalt klar for å ikke jobbe akkurat nå. De siste to ukene er også overkommelige, skal ha halve dager, siden det nesten er umulig å tilpasse for bekkentrøbbelet mitt på jobb. Jeg glemmer meg hele tiden, og herjer rundt, og får innmari vondt etterpå, så nå retter jeg meg etter advarsler fra legen og alle rundt, som synes jeg bør tenke litt på kroppen og ikke på jobben akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trene bekken er alfa og omega for meg. Fysioen har hatt ferie lenge nå men begynte igjen forrige uke og det er stor forskjell. Så er det den lille treningsøkten hjemme som også betyr mye men som jeg er litt for sløv på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ååååå... så klar jeg er for å få denne magen for meg selv og hilse på gullet nå!! Alt er så tungt, selv om det går litt opp og ned... Men med min flaks får jeg vel baby to uker over termindatoen... blæ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå... så klar jeg er for å få denne magen for meg selv og hilse på gullet nå!! Alt er så tungt, selv om det går litt opp og ned... Men med min flaks får jeg vel baby to uker over termindatoen... blæ!!!

Ja begynner å bli veldig klar for å hilse på gullet. Driver og ordner med klær og ser for meg hvor skjønn h*n kommer til i bli i den eller den :rødme: I dag har jeg dessuten vasket sengeklærne og det var bare med den største selvbeherskelse at jeg ikke redde opp mens jeg var i gang :ler: Men bestemte meg for hvilket jeg skal re opp med først da :sjenert:

Hvordan går det med Imli forresten?

Savner å lese i dagboka di :) Du har vel termin i disse dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja begynner å bli veldig klar for å hilse på gullet. Driver og ordner med klær og ser for meg hvor skjønn h*n kommer til i bli i den eller den :rødme: I dag har jeg dessuten vasket sengeklærne og det var bare med den største selvbeherskelse at jeg ikke redde opp mens jeg var i gang :ler: Men bestemte meg for hvilket jeg skal re opp med først da :sjenert:

Hvordan går det med Imli forresten?

Savner å lese i dagboka di :) Du har vel termin i disse dager?

Jeg har også bestemt meg for sengetøy og slikt! :) Sykehusbagen er nå pakka, for i går lurte jeg veldig på om det begynte å skje noe.. og fikk pakka den raskt.. Har ikke merka noe til kynnere jeg, men i går var det mye sammentrekninger og ubehag gitt, og for et nedpress, kjennes som om babyen prøver å komme seg ut... Så nå er jeg enda mer klar enn før!! Vil hilse på den nydelige babyen nå!! Blir laaange uker framover gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke lenge til det er fødsler i terminklubben her! Har fire uker igjen, og vil helst gå de ukene, for det er først nå jeg har mulighet til å roe ned. Fikk kjeft på en ekstra UL på sykehuset for stressnivå, ble sendt dit pga SFmålet mitt har falt et stykke ned under den grønne linja. Men nå er det en arbeidsdag igjen, og ikke noe stress på lenge. Aaaaah!

Sykehusbagen; kommer litt an på hvor du skal føde, noen steder må du ha med deg klær til barnet og bind til deg selv, selv fødte jeg på Riksen og trengte bare tøy til hjemreisen, en myk kosedress å tusle rundt i på barsel, og kamera. Hade litt eget babytøy med, for det var stas å kle babyen opp i sine egne klær, ikke de slitte på sykehuset.

Jeg tar denne gangen med et elastisk sjal til barsel og et hentesett jeg har strikket selv i silke og ull, gleder meg til å bruke det! Bleier og sånt fikk vi det vi trengte på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle?

Hadde trodd det hadde blitt noen fødsler her nå, men er jo helt tomt i fødselslista :fnise:

Lykke til fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva bør man egentlig ha i sykehusbagen? :klø:

Har pakka ned gode, myke klær til meg.. joggebukse og slikt.. en amme BH, litt klær til babyen når vi skal hjem, sykehuset har det meste ellers. Toalettsaker.. Har laga en huskelapp der jeg har skrevet på lader, kamera og resten av toalettsakene, sånn at jeg skal huske på de når vi skal reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle?

Hadde trodd det hadde blitt noen fødsler her nå, men er jo helt tomt i fødselslista :fnise:

Lykke til fremover :)

Ja, den fylles nok opp snart tenker jeg :)

Lykke til videre du å.. vi er omtrent like langt vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sprukket og redd opp i vogga :ler:

Sånn ellers begynner bekkenløsninga å bli veldig plagsom, men jeg er flittig med øvelsene mine og beveger meg så mye som mulig for å ikke stivne helt. Men det er klart at å bo i tredje uten heis er en ganske heavy dørstokkmil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at imli var reist på sykehuset forresten. Håper vi får en oppdatering når det har skjedd noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...