Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skulle ut og spise med to venninner på et ganske nytt sted. Da vi kom inn så vi at det var en del ledige plasser, men en stor gruppe som satt på et langbord. De ansatte var ganske opptatte med den store gruppa og vi satt en god stund tålmodig og ventet på menyer (som vi hadde sett de leverte til den store gruppen). Ingen kom til bordet vårt så vi tenkte at vi kunne hente menyer selv siden det lå på bardisken. (Vi hadde aldri vært der før så var litt usikker på hvordan det fungerte på det spisestedet.)

Vi satt og så lenge i menyene og bestemte oss for hva vi ville ha, la sammen menyene for å signalisere at vi hadde bestemt oss og ventet enda...prøvde å få blikkontakt med en servitør men de bare vek blikket.. Etter lang tid gikk vi bort til disken og spurte om det var mulig å bestille? (Vi hadde allerede vært der i ca 20 min) Fikk som svar at egentlig så er det fullt.. :hakeslepp: jadda..greit nok at de hadde det travelt med den store gruppa, men om restauranten som kanskje tar 60-70 personer er full pga en gruppe på 20, så har de et problem..

Vi gikk og kom aldri tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe en turbukse inne på en villmarksbutikk. Fikk hjelp til å finne rette størrelsen på flere modeller men felles for de alle var at de ar alt for korte i beina. Jeg spurte om de ikke hadde noen som var litt lengre i beina og fikk til svar: tror du virkelig du er så langbeint at disse er for korte?

(jeg ble faktisk så satt ut av den kommentaren at jeg flau tok en av de buksene jeg hadde prøvd og kjøpte den (brukte den aldri siden den var for kort.....herregud..ekspeditøren var dum og frekk, men jeg var helt idiot :sjenert: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ut og spise med to venninner på et ganske nytt sted. Da vi kom inn så vi at det var en del ledige plasser, men en stor gruppe som satt på et langbord. De ansatte var ganske opptatte med den store gruppa og vi satt en god stund tålmodig og ventet på menyer (som vi hadde sett de leverte til den store gruppen). Ingen kom til bordet vårt så vi tenkte at vi kunne hente menyer selv siden det lå på bardisken. (Vi hadde aldri vært der før så var litt usikker på hvordan det fungerte på det spisestedet.)

Vi satt og så lenge i menyene og bestemte oss for hva vi ville ha, la sammen menyene for å signalisere at vi hadde bestemt oss og ventet enda...prøvde å få blikkontakt med en servitør men de bare vek blikket.. Etter lang tid gikk vi bort til disken og spurte om det var mulig å bestille? (Vi hadde allerede vært der i ca 20 min) Fikk som svar at egentlig så er det fullt.. :hakeslepp: jadda..greit nok at de hadde det travelt med den store gruppa, men om restauranten som kanskje tar 60-70 personer er full pga en gruppe på 20, så har de et problem..

Vi gikk og kom aldri tilbake.

Sannsynligvis hadde vel kjøkkenet nok å gjøre med å få ut maten til det store bordet, men det hadde jo ikke vært verre enn å si at dere kunne få mat om f.eks. en halvtime. Det krever faktisk sitt å få ut mat til 20 personer samtidig. Det er et lite helvete på et restaurantkjøkken om alle bestillingene kommer på en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var kjæresten min og jeg på ferie på Kreta. En kveld før vi drog tilbake til hotellet, drog vi innom en matbutikk for å handle litt drikke til neste dags strandtur... Og kondomer!

Kjæresten min: Og så en pakke kondomer.

Mannen i kassa: Kondomer?

Kjæresten min: Ja.

Mannen i kassa: Hva er det?

Kjæresten min: Slik man bruker for å beskytte seg...

Mannen i kassa: Jeg vet ikke hva det er for noe..

Mannen gikk å hentet ei dame som også jobbet i butikken..

Kjæresten min: Jeg skal ha en pakke kondomer.

Dama i kassa: Kondomer, hva er det?

Kjæresten min: Slik man bruker for å beskytte seg..Når man har sex, til å ha utenpå.. *peke ned*

Daaaa gikk det opp et lys for de, hva vi skulle ha! Trodde jeg skulle dø av latter. Trodde alle visste hva 'condoms' var, men den gang ei..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i klesbutikk, og er fortsatt ganske ny i jobben, og er litt usikker på meg selv når det gjelder det med kunder og selve jobben.

En dame hadde levert inn et plagg som hadde revnet litt i sømmen, etter at hun visstnok bare hadde brukt den tre ganger. Denne kjolen var da ca. halvannet år gammelt, og ingen av oss som jobbet der, ikke engang butikksjefen, hadde jobbet der lenge nok til å huske at vi hadde hatt et slikt plagg. Men den ble tatt inn, og butikksjefen skulle prøve å sy den.

Da damen skulle hente kjolen, var hun veldig nøye på å se om syinga var gjort nøye nok. Det var den altså ikke... Så hun ville få pengene tilbake (noe som ikke gjøres i denne butikken), selv når hun ikke hadde kvittering, og vi ikke hadde solgt denne varen på nesten to år. Jeg ringte sjefen min og forklarte situasjonen, og hun sa til meg at jeg bare måtte forklare at det ikke kunne gjøres. Damen ble sinna, og begynte å snakke om reklamasjonsloven og at det er lov å bytte et plagg innen to år om det er en produksjonsfeil. Nyansatt som jeg er, kunne jeg ikke gjøre stort mer enn det sjefen min sa at jeg skulle gjøre. Men da ville damen snakke med sjefen selv, og hun fortsatte å snakke om reklamasjonsloven osv osv.

Jeg prøvde å si at det ikke var mer jeg kunne hjelpe henne med desverre, men om hun ville kunne vi ta den inn igjen og prøve å sy den på nytt. Det ville hun ikke. Da jeg fortsatte å si at jeg ikke vet mer hva jeg kan gjøre, begynner hun å si slikt om "Jobber ikke du her? Dette er jobben din!" Og da hadde jeg forferdelig lyst til å begynne å bli frekk tilbake, men kan jo egentlig ikke det... Om hun var så misfornøyd med jobben vi prøvde å gjøre for henne, når vi egentlig ikke skal ta inn plagg som er så gamle, synes jeg at hun kunne fiksa den selv.

Vet ikke om dere er uenige med meg her, men jeg ble både småirritert og visste virkelig ikke hva annet jeg kunne gjøre for å få denne kunden blid. Etter hun la på sjefen på tlf'en, bare gikk hun rasende ut av butikken og sa hun skulle hjem og finne kvitteringen. Håper ikke jeg jobber om hun kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dame hadde kjøpt en såpedispenser før jul, og etter jul kom hun tilbake og ville bytte den fordi hun ikke var fornøyd. Greit nok, vi bytter jo med et smil, vi ... Men da jeg slo den ut fikk jeg opp halv pris, som damen fikk tilbake. Dette var hun ikke fornøyd med, siden hun hadde kjøpt den for full pris. Damen hadde ikke kvittering, så hun kunne ikke bevise hvor mye hun faktisk betalte for såpedispenseren, så halv pris var alt hun fikk igjen.

Jeg skjønner henne jo, men vi kan da ikke vite hvor mye hun betalte for den/når hun kjøpte den når hun ikke har kvittering! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere kommer over butikkansatte som sitter med nesa ned i telefonen og ikke er interessert, så er det bare å si høyt og tydelig "Da får du hilse!" Da pleier folk å bli en smule flau.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest whiterose

Hmm, sant nok .. Man opplever mye rart på baksiden av kassa og i løpet av en dag, for å si det sånn :gjeiper: men vil heller si at jeg har mange teite, morsomme og komiske situasjoner enn at kundene er ekle, dumme osv..

Her om dagen så kom det en mann og spurte meg om jeg hadde "sånne som man trer på" og jeg ser litt dumt på ham og liksom.. eh? er det kondomer du mener, eller? han ser bare dumt på meg, så går han inn i butikken igjen. En stund senere så kommer han tilbake med en strømpebukse.. Jeg følte meg litt dum der jeg satt, gitt :skratte:

Hehehehehe ler meg i hjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen gikk jeg forbi et butikkvindu hvor en ansatt strevde fælt med å henge opp en stor plakat i vinduet. Problemet var bare at hun hang den feil vei, altså pekende inn mot seg selv, og dermed veggen, og ikke ut på gaten :ler: Fikk litt lyst til å sette meg ned og se på får å se ansiktsuttrykket hennes når hun oppdaget det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en klesbutikk som selger en del tilbehør som belter, smykker osv. Letet etter en gave til en venninne, og går bort til smykkene. Jeg er litt sånn at jeg liker å se meg litt rundt i butikken selv før jeg får hjelp, men den ansatte kom nærmest stormende mot meg med engang.

Ansatt: Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?

Jeg: Eh ja, jeg ser etter en gave.. Tenkte kanskje et smykke, har du noe rundt 100-200kr?

Ansatt: Hahahaha, 200kr?! Nei det har vi ikke her. Da må du nok gå på Nille eller noe sånt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver:

"Jeg snur meg for å henge opp shortsen på plass, i det hun bryter ut i den frekkeste tonen jeg noensinne har hørt: "Vel, det er vel noe å gjøre.. Kanskje du skal gå og spise litt på McDonalds?" "

Les før du kommenterer `a!

TS: Bra du var kjapp i replikken tilbake!

Jeg leste faktisk og syntes ikke kommentaren i seg selv var så frekk. Dermed velger jeg å tolke at hun som beskrev dette misforsto tonen også. Men for all del, jeg var ikke der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dere er uenige med meg her, men jeg ble både småirritert og visste virkelig ikke hva annet jeg kunne gjøre for å få denne kunden blid. Etter hun la på sjefen på tlf'en, bare gikk hun rasende ut av butikken og sa hun skulle hjem og finne kvitteringen. Håper ikke jeg jobber om hun kommer tilbake!

Hun kommer nok ikke tilbake. Mange gjør det det - prøver seg på å få noe gratis/nedsatt.

Hun håpte nok på at du ville gi etter. Kvittering tviler jeg på hun har :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer nok ikke tilbake. Mange gjør det det - prøver seg på å få noe gratis/nedsatt.

Hun håpte nok på at du ville gi etter. Kvittering tviler jeg på hun har :)

Hun kom faktisk tilbake, men da jobbet ikke jeg :fnise: Vi returnerte plagget til hovedlageret, og om ikke de kan/vil gjøre noe, så har all denne klagingen hun har kommet med vært forgjeves for hennes del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde en litt morsom en her om dagen, en haug av varer som ikke var priset. Så personen i kassa satt og gjettet priser på varene. Kjempegøy! Alt ble jo selvfølgelig rundet ned og i min favør, men "hmm.. er 40 kroner nok for denne tror du?"-kommentarer på rekke og rad var underholdende!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle kjøpe oppvaskmaskin på Elkjøp, viste akkurat hvilken og gikk rett bort til den. En mann kommer bort å spør om han kan hjelpe meg.

Jeg: Ja, jeg vil ha den oppvaskmaskinen der.

Han: Neinei, du må ha denne er (peker på en dyrere ved siden av)

Jeg: Nei, jeg skal ha den der.

Han: Nei, du må ha denne her (peker fortsatt på den dyre ved siden av)

Jeg: Ehh..nei, jeg skal ha den der (peker på den jeg vil ha) er du tom for den kanskje?

Han: Nei, vi har den på lager.

Jeg: Ja, da skal jeg ha en slik.

Han: Nei. Du må ha en slik (peker fortsatt på den dyre)

Og slik sto vi i lenge. Jeg prøvde å forklare at nei, jeg vil ikke ha den andre, den er dyrere og jeg har ikke penger. Den jeg vil ha er bra nok for meg. Osv, men han sto på sitt.

Til slutt måtte jeg bare gå, det ble for pinlig. Gikk tilbake etter en halvtime og fikk snakke med en annen person. Da fikk jeg kjøpe oppvaskmaskinen uten problemer.

Haha! Det samme skjedde med meg på Elkjøp! Men det var vaskemaskin, da. Lurer på om det var sammme typen ;o) Vi ventet til han ble opptatt med noe annet og kontaktet ny kundebehandler. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en underholdende tråd :)

Jeg husker en gang da jeg var liten, og jeg og naboen min hadde fått penger (jeg hadde fått 20kr.) til å kjøpe godteri for. Vi gikk ned i kiosken, glade og fornøyde.

Vi fant godteriet vi ville kjøpe og gikk for å betale. Må sies at vi hadde plukket ut akkurat det samme godteriet, så da naboen min betalte 20 kr. for godteriet sitt, visste jeg at jeg også hadde råd til mitt. Men han bak kassen mente at godteriet mitt kostet 23kr. Jeg husker jeg syntes det var litt rart, men turte ikke si noe på det (jeg var kanskje rundt 10år). Jeg la derfor tilbake en av varene mine og gikk på nytt for å betale. Kassamannen mente at dette også kostet 23kr. Forvirret gikk jeg enda en gang å la fra meg en vare. Gikk tilbake til kassen, hvor jeg igjen fikk samme prisen, hvorpå kassamannen utbrøt: "Herregud, er du dum eller? Kan du ikke regne?" Jeg husker den kommentaren såret og jeg ble på gråten. Det hele endte med at mamma kom ned for hun syntes vi hadde brukt litt vel lang tid. Og da vet du, da var plutselig 20 kr nok for godteriet jeg skulle kjøpe. Synes nå det er ganske drøyt å kalle et barn dum selv om jeg ikke var en mester i matte, og det var jo attpåtil egentlig han som surret litt. ;)

En annen gang skulle jeg være med en venninne av meg å kjøpe nye joggesko til sønnen hennes. Vi gikk inn på G-sport, og der sto det fem ansatte og pratet sammen uten å ense oss i det hele tatt. Etter at vi hadde gått å lett etter barneavdelingen i noen minutter, prøvde vi å få kontakt med de ansatte. De var veldig opptatte av sin egen samtale og det tok en god stund før vi klarte å oppnå kontakt og spørre om hvor barneavdelingen var. Han ene bare pekte lenger inn i butikken (uten å si noe), og vi gikk innover igjen mens vi lurte på om vi hadde oversett barneavdelingen da vi hadde surret rundt der rett før. Til slutt så vi en trapp vi ikke hadde sett (kanskje ikke så veldig observante) og skjønte det måtte være der. Vi fant barneavdelingen og der inne sto det tre ansatte og skravlet, akkurat som de andre hadde gjort. De enset oss heller ikke. Vi kikket derfor litt på egenhånd på forskjellige sko og spurte etterhvert om hjelp til en størrelse, der vi fikk til svar store sukk og himling av øyne. Vi fikk til slutt riktig størrelse og gikk for å betale (kassen var i den avdelingen vi var i først). De fem ansatte i den avdelingen sto fortsatt å skravlet og vi stilte oss pent ved kassen og ventet (og kanskje kremtet litt). De så på oss og fortsatte å snakke sammen. Ingen hjelp var å få. Til slutt kom han ene å hjalp oss etter vi hadde sagt "unnskyld, kan vi betale" flere ganger. Han sa hverken hei, prisen eller hade. Ingenting. Hadde det ikke vært for at sportsbutikken ved siden av var stengt, hadde vi ikke orket å kjøpt skoene der, men hun måtte ha dem til dagen etterpå.

Nei, det er nok den verste servicen jeg har vært borte i. ;)

Edit: Skrivefeil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har åpnet en ny interiørbutikk på det lokale kjøpesenteret og jeg stakk innom på åpningsdagen for å kjøpe en vase de hadde annonsert som åpningstilbud til en veldig god pris. Jeg kikket litt rundt, men så den ikke noe sted ute i butikken og fant ut at jeg skulle spørre etter den. Vi var to kunder inne i butikken og alle de tre ansatte stod å pratet sammen bak kassa. De gjorde ikke tegn til å ense at de faktisk hadde kunder i butikken sin. Jeg gikk bort til kassa og fikk kontakt med en av de ansatte.

Meg: Hei, hvor står den vasen dere har annonsert? Jeg har kikket rundt og ser den ikke.

Ansatt: Utsolgt *sukk*

Meg: *litt overrasket da butikken bare hadde vært åpen i et par timer* Allerede?

Ansatt: Vi fikk litt få, det var noe surr hos lageret, men vi får inn til uka. *mutt tonefall*

Meg: Så fint, vet du hvilken dag?

Ansatt: Tror de kommer på tirsdag.

Meg: Flott, da stikker jeg innom på tirsdag.

Ansatt: Da er det fullpris altså.

Meg: *litt overrasket over at de ikke selger til kampanjepris siden varene bare var forsinket fra leverandøren* Å... Ja, jeg får se hva jeg gjør da. Takk skal du ha.

Ansatt: Hvis du betaler nå kan du få den til tilbudsprisen.

Meg: Det er jo kjempeflott. Da gjør jeg det.

*Den ansatte slår inn varen på kassa og jeg betaler. Hun gir meg kvitteringen og sier at det er bare å hente vasen til uka. *

Meg: Skal du ikke skrive opp navnet mitt og telefonnummer eller noe? Eller i alle fall skrive på kvitteringen at jeg ikke har fått varen?

Ansatt: *sukker og griper kvitteringen jeg har i hånda og skriver "ikke fått varen-forh.bet." og rekker den tilbake til meg uten et ord*

Meg: Eh..takk. Det var tirsdag du sa de kom?

Ansatt: Jeg regner med det. Du får heller ringe å sjekke om du ikke gidder å kjøre bomtur, nummeret står på kvitteringen.

Jeg må innrømme at jeg ble ganske sjokkert over hvor dårlig service jeg fikk, med tanke på at det er en ny butikk. Hadde jeg drevet den hadde jeg sørget for å yte topp service, særlig i startfasen når man etablerer ryktet sitt. Har hørt fra flere som har hatt lignende opplevelser og det blir for dumt i en nyåpnet butikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har åpnet en ny interiørbutikk på det lokale kjøpesenteret og jeg stakk innom på åpningsdagen for å kjøpe en vase de hadde annonsert som åpningstilbud til en veldig god pris. [..]

Greit nok at hun ikke var spesielt blid, men det at hun tilbød deg å kjøpe en vare de egentlig ikke hadde for tilbudspris og hente den flere dager senere var da relativt god service? Det har i alle fall aldri jeg opplevd. Er det utsolgt, så er det utsolgt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...