Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest Memories

Jeg klarte å spørre en mann med fot proteser om han ville ha sokker også i tillegg til buksa, ettersom vi hadde tilbud på tre for to. Følte meg rimelig dum etterpå når jeg innså hva jeg faktisk hadde sagt. Fyren satt jo i rullestol og hadde informert meg om protestene mens jeg hjalp han å finne bukse :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarte å spørre en mann med fot proteser om han ville ha sokker også i tillegg til buksa, ettersom vi hadde tilbud på tre for to. Følte meg rimelig dum etterpå når jeg innså hva jeg faktisk hadde sagt. Fyren satt jo i rullestol og hadde informert meg om protestene mens jeg hjalp han å finne bukse :flau:

Det der syntes ikke eg var så dumt spørsmål. eg vet om en som har fotprotese, men bruker sokker og sko, slik at det ikke skal synes.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg var i en klesbutikk nå nylig, og gikk i min egen verden og kikka på klær. Helt til jeg merka at den butikkansatte fotfulgte meg. Og da mener jeg ikke at vedkommende holdt seg diskret i bakgrunnen. Nei, hun gikk bokstaveligtalt RETT bak og RETT ved siden av meg. Det var tydelig at hun ville passe på at jeg ikke nasket.

Jeg snudde meg et par ganger, men hun tok ikke hintet. Til slutt bråstoppet jeg sånn at hun nesten gikk rett inn i meg. Men likevel slutta hun ikke. Jeg ble så ukomfortabel at jeg la fra meg de plaggene jeg var intressert i å kjøpe og forlot butikken uten et ord.

I ettertid har dette blitt en sånn "jeg burde jo ha sagt..."-greie, jeg har gått rundt i flere uker og tenkt på hva jeg burde ha sagt eller gjort, men ble jo så paff. :( GRRR!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handlet på kremmerhuset her en dag, og rasket med meg en adventstake til 20 kroner, men dama i kassa slo den inn til full pris (noe jeg ikke merket da jeg kjøpte mange ting). rett før jeg skulle hjem fra handleturen tittet jeg gjennom kvitteringene, og så feilen hun hadde gjort, så jeg gikk tilbake til butikken for å få tilbake 79 kroner (kostet 99). dama i disken insisterte på at jeg skulle ha tilbake 99 kroner... jeg forklarte henne gang på gang at 99 - 20 = 79, men det var ikke greit altså. jeg skulle ha tilbake 99 kroner! jeg tok nå bare i mot pengene jeg :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, jeg hadde en sak gående med en av de store el-varehandlene (elkjøp, expert, lefdal... husker ikke hvilken. Jeg skriver her Lefdal for enkelhetens skyld).

I alle fall hadde jeg sett et kombiskap (kombinert kjøleskap og fryser) jeg ville ha. Det var på salg til kr 3000, var hvitt, 180cm høyt og energimerket A.

Jeg ringte min lokale Lefdal og hørte om de hadde noen inne, for det er et stykke å kjøre og jeg vil ikke ha bomtur.

Det viste seg at de ikke hadde det, og at hovedlageret var utsolgt.

Men de kunne bestille modellen over den jeg egentlig ville ha. Det var 200 cm høyt, farget hvitt og energimerket A++. Det skulle koste bare 300kr mer (altså totalt 3300,-), "siden det var meg". Jeg slo til.

Etter to uker hadde jeg ikke hørt noe, så jeg ringte. Da hadde ordreren min forsvunnet, og de måtte bestille på nytt.

Etter to nye uker ringte jeg på nytt. De hadde nå bestillt det dumme kombiskapet, men ventet på at skipet med kombiskapene skulle komme fra Kina (!).

Jeg trodde at de bestillte fra hovedlageret på Alnabru (eller hvor de har hovedlager), og ikke fra Kina med skip (dette er ærlig talt noe jeg synntes selger burde informert om).

Det gikk en uke til og jeg ringte på nytt. Skipet med kombiskapet mitt hadde ennå ikke kommet. Jeg spurte om de kinne ringe meg når skapet mitt kom, men det kunne de ikke. Hun i andre enden sa oppgitt "det er helt kaos her, vi har ikke mulighet til å ringe deg, du må nesten bare ringe selv innimellom oig høre om skapet ditt har kommet".

Det hadde nå gått fem uker fra jeg bestillte, og jeg hadde ennå ikke noe kombiskap. Dette var litt krise, for jeg hadde flyttet til en ny leilighet uten hvitevarer. Jeg hadde altså ingen mulighet til å lagre ferskvarer, dette var i tillegg om sommeren/tidlig høst. Man blir rimlig lei tørrvarer etter fem uker.

Jeg ringte dem i en uke, men skipet med kombiskapet mitt hadde ikke kommet ennå (eller så surret de med bestillingen igjen, hvem vet).

Etter seks uker med tørrvarer gikk jeg på nettsiden deres for å se om de hadde noen andre kombiskap i riktig størrelse/pris/farge på lager i butikken.

Da så eg skapet jeg hadde bestillt. Det var 165 cm høyt, SØLVFARGET og i energiklasse A.

Altså IKKE 200cm, hvitt og energikl. A++, slik selgeren sa.

O.O

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

*snip*

Jeg ringte dem i en uke, men skipet med kombiskapet mitt hadde ikke kommet ennå (eller så surret de med bestillingen igjen, hvem vet).

Etter seks uker med tørrvarer gikk jeg på nettsiden deres for å se om de hadde noen andre kombiskap i riktig størrelse/pris/farge på lager i butikken.

Da så eg skapet jeg hadde bestillt. Det var 165 cm høyt, SØLVFARGET og i energiklasse A.

Altså IKKE 200cm, hvitt og energikl. A++, slik selgeren sa.

O.O

OH LORDS! Jeg hadde blitt så sinna! Hva skjedde videre? Jeg regner med du ikke kjøpte det sølvfarga skapet, men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde i dag en selger som nektet og selge meg en vare!

Var på change og skulle kjøpe meg en ny bh. Kikket litt rundt da det kom en dame og spurte om jeg ville ha hjelp. Svarte at jeg skulle hatt en bh i størrelse f85. Fikk til svar at hun måtte måle meg først- jeg forklarte henne at jeg ikke orket å prøve da, men skulle ha en i størrelse f85. Nei, det kunne jeg ikke få for det var ikke sikkert at det passet meg siden deres størrelser var anderledes enn andre foretninger..

Spurte henne om det virkelig var slik at jeg måtte gå på en annen butikk å kjøpe den bh jeg ville ha? JA, svarte neket og jeg gikk. Fant noen i nabobutikken som var perfekte.

Det er jo ikke hennes problem om jeg kjøper gal størrelse!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH LORDS! Jeg hadde blitt så sinna! Hva skjedde videre? Jeg regner med du ikke kjøpte det sølvfarga skapet, men..

Skapet ble avbestillt rimelig raskt, kan du si... På den tiden (dette er noen år siden) jobbet jeg selv på kundesenter. Så jeg kunne ikke ringe til Lefdals kundesenter og kjefte dem ned heller, for jeg visste veldig godt hvordan det er å måtte ta i mot kjeften på vegne av en udugelig selger på provisjonslønn.

Når jeg tenker meg om, tror jeg at jeg endte opp med å bestille et kjøleskap fra Lefdal, og at det var Expert som prøvde å selge meg sølvfarget Kina-skap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også merket at hvordan man er kledd har innvirkning på hvilken grad av service man får. Ser man pen ut i tøyet og har sminket og ordnet seg på håret får man faktisk bedre service enn om man kommer usminket i litt mer avslappede klær. Dette gjelder også ofte såkalte "billigkjeder".

Denne har jeg også opplevd, men dette var på Fru Lyng i Oslo. Greit nok at de har mye dyrt interiør, men selvom jeg er ung, går i uggs, og ikke hadde min beste dag (var syk), så kan de da for søren si HEI!? Spaserte litt rundt i butikken for å se om de spurte om jeg trengte hjelp, neida... så da gikk jeg, så mot de ansatte for å se om de sa hade, neida, det gjorde de selvfølgelig ikke. Synes det blir for dumt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en butikk i Oslo som solgte litt finere klær. De hadde salg og jeg kom over en kjole som var helt nydelig, og akkurat det jeg hadde sett etter. Det var en kjole som passet best til vår og sommer, og jeg hadde vært så flink og slanket meg flere kilo den siste tiden. Jeg visste godt at kjolen var for liten, men ikke mer enn at fem kilo nedgang ville holde i massevis. Det var også knyting i livet så jeg kunne bruke den om jeg gikk ned mer også. Uansett skulle jeg ha den.

Jeg plukket den med meg samt to andre plagg som passet og gikk rundt og tittet videre. Da kom hun dama bort til meg og spurte om jeg fant det jeg lette etter.

Jeg: ja, det gjør jeg

Hun: få flott, men skal du virkelig ha den kjolen?

Jeg: ja, det skal jeg

Hun: du vet at den ikke kommer til å passe. Du er litt for... Ja, hva skal jeg si? Formfull for den.

Jeg: jeg vet at den ikke passer ennå, men det vil den gjøre til våren.

Hun: jaja, hvis du virkelig tror det så... Jeg ville nok kjøpt noe annet hvis jeg var deg. Vi har jo andre varer som vil passe deg også, selv om du er litt stor.

Jeg: nei takk, jeg skal ha denne kjolen.

Hun: ja, du vet at du ikke kan bytte den, det er jo en salgsvare. Ikke skjønner jeg hvorfor folk på død og liv skal kjøpe ting som sitter som pølseskinn, men men.

Vi kommer til kassa og hun mumler at hun i det minste har advart meg. Da rant det over og jeg sa at jeg bare skulle ha kjolen, så fikk jeg heller gå i en litt hyggeligere butikk og kjøpe det jeg trengte ellers. Hun ble skikkelig muggen. Da jeg gikk derifra følte jeg meg ikke bra, jeg burde ha latt være å kjøpe kjolen når jeg fikk sånn behandling, men den var for perfekt. Nå er jeg heldigvis bare en kilo eller to unna, så passer den perfekt.

Det var ikke tilfeldigvis på Dollarosa?

Husker det var en litt muggen dame der som så ut som hun aldri fikk seg et ligg eller kunne spise det hun hadde lyst på pga konstant lavkaloridiett. :fnise:

Hun virket liksom som om hun syntes hun var så mye bedre enn meg da jeg var der og kjøpte den fantastiske ballkjolen min for tre-fire år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så mange som thrasher de som sitter i kassa på matbutikkene.

Er det noen jeg har skikkelig sympati for så er det disse folka, kan du tenke deg noe særlig mer monotont enn å sitte å slå inn varer, ta betalt og spørre om pose og kvittering hele dagen?

Når jeg går i butikken sørger jeg for dobbeltsjekke at jeg har tatt med meg alt jeg hadde tenkt, smiler og sier hei til ekspeditøren, sier fra hvor mange poser jeg trenger og ønsker han/hun en fin dag vidre. Koster meg ingenting og gjør forhåpntligvis dagen litt lettere for den som sitter i kassa.

Jeg pleier som oftest å gjøre det samme, og det pleier som oftest å resultere i et smil fra personen i kassa. Her om dagen fikk jeg akutt lyst på sodd, så jeg tok bussen til byen etter jobb og løp innom en butikk før jeg dro hjem. Når jeg står i køa ser jeg at jenta i kassen ser sliten/grinete ut, og tenker at hun sikkert har hatt en lang dag.

Meg; Hei! *smil*

Jenta: *biper inn varene uten å se på meg* Pose?

Meg; Neitakk, det går fint! *smiler fortsatt*

Jenta: *ser endelig opp og legger merke til at jeg smiler* Kvittering? *sukker og himler med øynene*

Meg; Neitakk. Ha det bra :)

Jenta; :angry:

Mistenker at "smilekampanjen" min slo feil :(

Jeg og min mor var i Marokko for noen år siden. Vi bestemte for å gå en tur for å se oss om, og kanskje finne et sted å spise. Vi gikk inn i en veldig smal, men pen.. eh.. gågate? Det var små butikker på begge sider, og de innehold for det meste souvernirer. Plutselig kommer en skygge stormende ut av den ene butikken, og noen skriker "GRATIS!!!" Jeg skvetter sidelengs inn i butikken på motsatt side og skjønner ikke bæret. Jeg lister meg ut av butikken og ser at min mor står rett opp og ned inntill veggen og stirrer forbauset til en Marokkaner med det som bare kan omtales som verdens største glis. "GRATIS?" roper han igjen. "gratis?" spør jeg.. Marokkaneren bryter ut i latter og kauker så det ljomer i gata "DET ER GRATIS OCH TITTA!" Han hadde tydeligvis hatt svenske turister på besøk.. :fnise:

Endret av Lucid
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er helt sikkert et idiotisk spørsmål, men jeg har nå bladd igjennom hele tråden, og jeg ser at ca. 99% av historiene fra matbutikker er den lokale "Remaen". Finnes det virkelig så mange Rema butikker at det bare er der folk handler? Eller er dette bare en måte å skrive det på? Vi hadde Kiwi, Prix og Spar i mitt gamle nærmiljø.. Kanskje bare jeg som er observant etter historier om min gamle og min nye arbeidsplass.

Forøvrig tror jeg at jeg kan anse meg selv som en god butikkansatt, da jeg opplever å få overlykkelige smil fra kundene og "godt du er tilbake"-kommentarene i min gamle jobb når jeg er innom igjen, i tillegg til å føle meg som en kjendis med alle smilene og hei'ene i nærområdet, på handlesenteret bortenfor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde i dag en selger som nektet og selge meg en vare!

Var på change og skulle kjøpe meg en ny bh. Kikket litt rundt da det kom en dame og spurte om jeg ville ha hjelp. Svarte at jeg skulle hatt en bh i størrelse f85. Fikk til svar at hun måtte måle meg først- jeg forklarte henne at jeg ikke orket å prøve da, men skulle ha en i størrelse f85. Nei, det kunne jeg ikke få for det var ikke sikkert at det passet meg siden deres størrelser var anderledes enn andre foretninger..

Spurte henne om det virkelig var slik at jeg måtte gå på en annen butikk å kjøpe den bh jeg ville ha? JA, svarte neket og jeg gikk. Fant noen i nabobutikken som var perfekte.

Det er jo ikke hennes problem om jeg kjøper gal størrelse!

Du vet at 7 av 10 kvinner bruker feil bh-størrelse?

På H&M feks, kan jeg lett passe inn i 80A. Men jeg er egentlig en 65F.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fredag var jeg med en venninne på Burger King, fordi hun var mildt sagt bakfull :fnise:

Siden jeg ikke er så fan av sånne fast food-sjapper, tenkte jeg å bestille meg en pommes frites. Han bak kassa spør om jeg skal ha liten, medium eller stor. Jeg aner jo ikke forskjellen på disse størrelsene, så jeg spør om hvor store de er.

Da presterer guttungen bak kassa å komme med denne setningen "Medium er jo større enn liten". Jeg ble så satt ut, og uten å tenke over dette, kom jeg med et svar "Nei, sier du det?"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at 7 av 10 kvinner bruker feil bh-størrelse?

På H&M feks, kan jeg lett passe inn i 80A. Men jeg er egentlig en 65F.

Ja, men å NEKTE å selge til kunden?

:P Er jo litt sært.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men å NEKTE å selge til kunden?

:P Er jo litt sært.

Første gang jeg var inne på Change, ønsket ikke den ansatte å selge til meg heller om hun ikke fikk måle meg til min riktige størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var inne på Change, ønsket ikke den ansatte å selge til meg heller om hun ikke fikk måle meg til min riktige størrelse.

Men nektet hun deg? Da hadde jeg blitt temmelig sur :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nektet hun deg? Da hadde jeg blitt temmelig sur :/

Om hun nektet, husker jeg ikke, da dette er 1.5 år siden. Husker bare at hun ikke ønsket å selge til meg dersom hun ikke fikk målt meg opp til riktig størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun nektet, husker jeg ikke, da dette er 1.5 år siden. Husker bare at hun ikke ønsket å selge til meg dersom hun ikke fikk målt meg opp til riktig størrelse.

Ja vet det er flere undertøysbutikker som anbefaler det :) Og det er jo selvsagt et bra tiltak, men å nekte en kunde å kjøpe om de ikke ønsker den ekstra servicen synes jeg ikke er riktig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...