Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

TrekStar skrev (På 28.6.2019 den 15.06):

Kjøpte en handlepose av tøy. Den butikkansatte spurte om jeg trengte en pose, til å ha posen i.

Dette var nok fordi de er imprentet av sjefen at de Alltid skal spørre om pose. Og når du sier den samme setningen til 100 kunder i løpet av en dag, da går det nok replikkene litt på refleks desverre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bloodflowers skrev (På 14.12.2020 den 17.25):

Var i en bokhandel. Kjøpte cellofan og gavepapir. Kassadamen kommenterte da "du vet at dette er cellofan? Det er gjennomsiktig" i et tonefall jeg oppfattet som nedlatende. Jeg svarte bare at "Ja, det er jeg klar over". Det var jo en grunn til at jeg kjøpte det...var sikkert ment som god informasjon. Men de fleste vet hva cellofan er, og man kan egentlig se på rullen at den er gjennomsiktig.

Dette har jeg, etter fem år i bokhandel, sagt MANGE ganger. 
 

Hvorfor? Fordi jeg er lei av kunder som kommer tilbake og sier "JEG SKULLE HA SØLVPAPIIIIR" og så krever pengene tilbake etter å ha åpnet rullen... "Dårlig merket vare!" Bla bla og så står det CEEELLLOOOFFAAAAAN på hele rullen.... 🥴🤦🏼‍♀️ 
 

du må gjerne synes at det er dumt sagt - men vi gjør det altså for din egel del. At tonefallet var nedlatende er selvfølgelig ikke bra - men kunder tar feil så ofte- vi kan ikke vite om du er en av de eller ikke. Tror han/hun bare prøvde å hjelpe til...

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var på Skousen for å kjøpe komfyr-topp, kjøpte en induksjon-topp, som jeg returnerte da jeg ikke var fornøyd med den. Står da i butikken å vurderer andre komfyr-topper da selger plutselig sier at "du kommer aldri til å bli fornøyd du" ehhh hva? Han fortsatte med " så du får pengene igjen, og kan gå å kjøpe komfyr-topp en annen plass. 

Jeg ble ganske satt ut alså, jeg var ikke ønsket der som kunde! 

Employee of the year! 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Supera skrev (På 14.12.2020 den 2.09):

Jeg er overvektig og var på en Victoria's Secret butikk i USA og fikk beskjed da jeg kom inn at de har dessverre ikke min størrelse. Jeg svarte at det var da rart siden jeg jeg har flere BH'er derfra allerede og har muligens på meg en akkurat nå. Jeg så meg litt rundt, prøvde noen BHer, og hun hjalp meg å finne min størrelse i BH-modellene jeg var interessert i. 36DD i noen og 36D i andre, og de har ett nummer større i omkrets og opp til DDD i cup i de fleste BH-modeller.

Ikke min størrelse, du liksom. Hun sa aldri unnskyld for den kommentaren. 

Så stor er du da heller ikke. 80DD er en helt vanlig bh str.  Hun var frekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, theTitanic said:

Så stor er du da heller ikke. 80DD er en helt vanlig bh str.  Hun var frekk. 

Men VS har ganske dårlig utvalg av størrelser da. Hadde iallfall det da jeg prøvd å finne noe der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Rosa Sitron skrev (35 minutter siden):

Men VS har ganske dårlig utvalg av størrelser da. Hadde iallfall det da jeg prøvd å finne noe der.

Ironisk nok finnes det mer utvalg i bh for de som IKKE har pupper..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, theTitanic said:

Ironisk nok finnes det mer utvalg i bh for de som IKKE har pupper..  

Jepp. Ikke noe rart folk bruker feil størrelse, man finner jo nesten ikke rett 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Miss Blue skrev (På 25.2.2021 den 19.11):

Var på Skousen for å kjøpe komfyr-topp, kjøpte en induksjon-topp, som jeg returnerte da jeg ikke var fornøyd med den. Står da i butikken å vurderer andre komfyr-topper da selger plutselig sier at "du kommer aldri til å bli fornøyd du" ehhh hva? Han fortsatte med " så du får pengene igjen, og kan gå å kjøpe komfyr-topp en annen plass. 

Jeg ble ganske satt ut alså, jeg var ikke ønsket der som kunde! 

Employee of the year! 

Haha, høres ut som et typisk " siste dag i oppsigelsestiden"-tilfelle, hvor den ansatte ikke har noe å tape, et siste *fuck you* til sjefen som ikke kommer til å gi deg gode referanser/referanser overhode uanset av ulike årsaker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Var nylig innom en Elkjøp butikk for å kjøpe et nettbrett. Visste hva jeg skulle ha, men selger skulle jo selvfølgelig prakke på meg forsikring, strømleverandør og mobilopperatør. Kalandrer ikke han, antar de må det. Uansett, jeg kunne gjerne høre på hva han hadde å si om mobil, siden de selger for Telia, som jeg har allerede og er fornøyd med. Etter å ha sjekket hvilket abonnement jeg hadde, foreslo han at jeg skulle bytte til Telia X, samme månedspris, men med ubegrenset data. Jeg spurte så hva de legger i ubegrenset, regner med det er noen men der. Han sa at hastigheten settes ned etter 100GB. Tviler på at jeg noen gang kommer til å bruke så mye, så jeg sa ja. Et par dager etter opptager jeg ved en tilfeldighet at det er flere varianter av Telia X, og den han hadde satt meg på, har max hastighet på 15 mbit/s, hvilket selgeren ikke nevnte et ord om. Jeg gadd ikke ta den diskusjonen med hverken Elkjøp eller Telia, bare byttet til at tilsvarende abonnement som jeg hadde til å begynne med. Men jeg vil påstå at å ikke nevne hastighets begrensningen er gjevngodt med en løgn

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En dame ville kjøpe en pakke paracet. Vi hadde bare ibux igjen. Men det var helt greit. Hun ville ha ibux. Jeg la pakken med ibux tilbake i skuffen, men kom på rett etterpå at hun ville jo ha den, så jeg sa jo bare "Da trengte jeg jo kanskje ikke å legge pakken tilbake 😅". Så da lo vi alle av den feilen 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (2 timer siden):

En dame ville kjøpe en pakke paracet. Vi hadde bare ibux igjen. Men det var helt greit. Hun ville ha ibux. Jeg la pakken med ibux tilbake i skuffen, men kom på rett etterpå at hun ville jo ha den, så jeg sa jo bare "Da trengte jeg jo kanskje ikke å legge pakken tilbake 😅". Så da lo vi alle av den feilen 😅

Det er jo en feil alle kan gjøre.😅 Skulle ha parecet og ibux, den butikkansatte slo bare inn ibux(dyrest) jeg betalte, fikk bare Paraceten, så måtte betale to ganger🤪 Ble litt irritert siden det var rett før de stengte og hadde så synske magesmerter.... Kan forsåvidt forstå at det noen ganger går litt krøll, men ikke særlig festlig når du står der og holder på å grine fordi magesmertene er så jævlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Begynner å bli rimlig lei butikkansatte som ikke hører etter når jeg ber om pose. Hender flere ganger at jeg spør om jeg kan få pose, hvor jeg blir ignorert, for så å få spørsmål om jeg trenger det. Vanligvis er det andre veien rundt, at man som kunde forsøker å «lure» til seg en gratis pose eller to i etterkant.

Er høygravid med bekkenløsning, og bør derfor ikke bære hverken for tungt eller skjevt. Når jeg ender opp med å handle litt mer enn jeg har planlagt ønsker jeg derfor å fordele vekten. Hadde denne merksnodige opplevelsen forleden dag:

 

Meg: Kan jeg få to poser?

Ansatt: *slår inn varer og ignorerer spørsmålet*

Ansatt: Trenger du pose?

Meg: Ja takk, kan jeg få to stk?

Ansatt: Men du får plass til alt i én pose! *Lager klar terminalen for betaling og gir meg én pose*

Meg: Ja, men jeg vil veldig gjerne ha to. *Legger kortet på terminalen for å betale*

Ansatt: Da må du avbryte!! *Hiver seg over kortterminalen for å trykke avbryt*

Ansatt: Du må vente til jeg er klar!! *Korrigerer prisen med den siste posen (som jeg allerede har etterspurt flere ganger), og gir meg motvillig pose nr. 2*

Meg: *Betaler og vagger ut av butikken*

 

Aldri sett en butikkansatt bli så stresset for å ikke få betalt for den ene posen i hele mitt liv!😅 Hadde skjønt prinsippet om å kreve betaling om jeg hadde forsøkt å lure til meg pose nr. 2, men ble litt satt ut når hun hev seg over terminalen som om det stod om livet når hun innså at jeg ville ha 2 poser selv om hun mente det var nok med 1!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fy søren så lei jeg er av ansatte i klesbutikker og apotek, som spør om jeg trenger hjelp før jeg knapt har fått satt foten på innsiden av butikken..

Vet de bare skal være høflige og serviceinnstilte, men jeg er da voksen nok til å spørre om hjelp om jeg mot formodning skulle trenge det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (4 minutter siden):

Fy søren så lei jeg er av ansatte i klesbutikker og apotek, som spør om jeg trenger hjelp før jeg knapt har fått satt foten på innsiden av butikken..

Vet de bare skal være høflige og serviceinnstilte, men jeg er da voksen nok til å spørre om hjelp om jeg mot formodning skulle trenge det.

Og om de ikke gjør det kan du være trygg på at det er kunder som klager på at de ikke spør om kunden vil ha hjelp. Derfor spør de "med en gang" om du vil ha hjelp. Også for at de vil vise deg at de er der for deg,, om du litt senere vil ha hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerio skrev (På 22.2.2022 den 19.14):

Og om de ikke gjør det kan du være trygg på at det er kunder som klager på at de ikke spør om kunden vil ha hjelp. Derfor spør de "med en gang" om du vil ha hjelp. Også for at de vil vise deg at de er der for deg,, om du litt senere vil ha hjelp.

Om de ikke gjør det, vanker det kanskje også kjeft fra sjefen. De fleste som jobber i serviceyrker blir godt drillet på å plage seg på kundene, siden enkelte sjefer er overbevist om at man får solgt mer ved å være veldig pågående...
Jeg vet at daglig leder i butikken jeg jobbet i for flere år siden var litt oppgitt av og til fordi jeg ikke nærmest fotfulgte kundene rundt i butikken og inn på prøverommet. Mystisk nok solgte jeg like mye ved å la kundene være i fred. Den eneste som reagerte negativt var bestevenninna til daglig leder, så hun la inn klage på meg fordi jeg ikke hadde tatt kontakt med henne utover et hei og et smil når hun ankom. Butikken var bitteliten og vi hadde øyenkontakt flere ganger, men i stedet for å si ifra så valgte hun altså heller å late som ingenting for så å klage på meg til daglig leder etterpå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ardwinna skrev (1 time siden):

Om de ikke gjør det, vanker det kanskje også kjeft fra sjefen. De fleste som jobber i serviceyrker blir godt drillet på å plage seg på kundene, siden enkelte sjefer er overbevist om at man får solgt mer ved å være veldig pågående...
Jeg vet at daglig leder i butikken jeg jobbet i for flere år siden var litt oppgitt av og til fordi jeg ikke nærmest fotfulgte kundene rundt i butikken og inn på prøverommet. Mystisk nok solgte jeg like mye ved å la kundene være i fred. Den eneste som reagerte negativt var bestevenninna til daglig leder, så hun la inn klage på meg fordi jeg ikke hadde tatt kontakt med henne utover et hei og et smil når hun ankom. Butikken var bitteliten og vi hadde øyenkontakt flere ganger, men i stedet for å si ifra så valgte hun altså heller å late som ingenting for så å klage på meg til daglig leder etterpå.

Det er også en kjent taktikk for å motvirke butikktyveri ved å vise kunden at vi har sett de og registrert ansikt og utseende. Mindre sannsynlighet for tyveri da, så er derfor de fleste blir drillet til det faktisk. Veldig irriterende for meg som kunde også, men har blitt bevis ganske tydelig på tester og statistikk at det funker.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

inuz skrev (På 17.2.2009 den 14.48):

 

Det er veldig sant! Kom på en fin historie fra min kjære: Han skulle tippe lotto og har visst 4 tall han alltid bruker og får maskinen til å fylle ut resten. Han har gjort dette i ganske lang tid, men får beskjed av jenta ved tippemaskinen at det er umulig. Han sier da til henne at dette har han alltid gjort og spør henne om det er noe nytt? Hun reagerer da med å surt snu hele skjermen mot han og sutre: "Da får du vel bare gjøre det selv, da, siden du kan dette så godt" :sjokkert:

Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en "pose opplevelse" på den lokale Rema butikken forleden.

Som de fleste andre så prøver jeg å begrense posebruken og har derfor blitt ganske flink til å pakke "effektivt" Så når jeg etter handelen takker ja til pose, tar den ansatte en titt på varehaugen og sier 2? Jeg takker nei og sier det holder med 1.
Når jeg sjekker kvitteringen etterpå oppdager jeg at hun likevel har tatt betalt for 2 poser (men kun gitt meg den ene)

Konfronterte henne med det og hun sa da at hum var sikker på at jeg kom til å trenge pose nr 2 så hun slo den inn for sikkerhetsskyld. Jeg spurte da hva hun hadde tenkt å gjøre nå som hun så at jeg kun trengte den ene posen jeg ba om. Hun  slengte da bare en ekstra pose opp på båndet uten et ord. Jeg gav den til neste mann i køen og valgte å la det bli med det.

Men kjenner på irritasjonen over å ha blitt stemplet som posetyv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri en episode for ca 10 år siden. Jeg var i en klesbutikk, og spurte om de hadde regndress til barn. Butikkdamen måpte og sa :» Nei, en regndress hadde jeg ALDRI i livet tatt på barnet barnet mitt!!! Noe så klamt og fælt!
 

Jeg gikk derfra. Husker ikke hva jeg endte opp med, men hun fikk meg virkelig til å føle meg som en elendig mor. Idag er det helt vanlig med regndresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...