Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

MyMichelle
3 minutter siden, allesote skrev:

Det er jo en vinn-situasjon for deg haha!

Ja, og jeg dro ikke tilbake for å oppklare situasjonen 😆

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

sølvdryss

Får av og til spørsmålene "trenger du NOEN poser" hvor jeg bare får en pose likevel. Eller "trenger du pose?" hvor jeg svarer "ja, takk. Jeg trenger nok 3stk". Også får jeg kun en. Skjer så ofte så begynner å lure på om noen gjør det med vilje. Synes Rema er best på poser. De spør ofte mens de legger på første varen. Det er mye bedre for da får man pakket før man skal betale og køen går mye raskere. 

Hater maset på meny i de selvbetjente kassene hvis jeg skal kjøpe alkohol. Pleier å gå i vanlig kasse om det er lite kø siden jeg vet man må inn med fingeravtrykk/de må godkjenne. Men noen ganger er det mye kø i kassene og av og til står det en ansatt og hjelper de som bruker de selvbetjente kassene. Skjer støtt og stadig at jeg kjøper et par øl også må ha hjelp. Har forsøkt å registrere avtrykk flere ganger, men er alltid noe feil som skjer. Så sier alltid at jeg ikke ønsker å registrere det fordi det ofte blir feil likevel. Men så må de mase og mase også må jeg styre på meg avtrykk igjen og igjen. 

Er fryktelig irriterende hvis de lar båndet gå og gå selv om de ser at varer blir trykt hele nede med båndet eller flate toro-poser osv som er på vei inn i rullebåndet. Jeg forsøker å legge på varer "riktig", men ikke alltid så lett om man storhandler. Utrolig frustrerende når bringebærene blir most, urtene ikke blir satt til siden osv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ardwinna
På 9.3.2020 den 2.38, Depresso skrev:

Handlet nye rullegardiner på Jysk. Når vi kom hjem og åpnet den så vi at metallstangen inni var ødelagt så vi tok den med tilbake for å bytte. Vi fikk en helt ny en, mot at vi fremviste kvittering og skrev under på den. 
Når vi omsider kom hjem igjen skulle vi montere denne rullegardina, men det viste seg at den ikke var 180 cm bred som det sto på pakken, men 177 cm så den passet dessverre ikke vårt vindu. Når vi dro tilbake å skulle returnere produktet så fikk vi ikke det da vi måtte fremvise kvitteringen. Men den har jo dere, sa vi.
- Nei, vi tar ikke vare på kvitteringer, sa hun i kassa. 
Da synes jeg det var rart at vi måtte skrive under på kvitteringen å levere den til han i kassen. Vi fikk jo ikke ny kvittering tilbake.

Den butikkansatte spurte hvordan han i kassen så ut den dagen.

»Åja, det er Joakim. Han bruker å kaste kvitteringene. Han har fått advarsler da men heh. Men hvis du ikke kan fremvise kvittering er det ikke mye jeg kan gjøre»

Jeg viser henne på mobilbank- appen når kjøpet ble og hvor og sum. Det holdt ikke. 

Hun sa at hvis størrelsen ikke passer så kan vi bytte i noe annet å sage og klippe til rullegardina selv. «Det er enkelt så det klarer dere!!» sa hun.

Så da gikk vi hjem igjen med en persienne som er for liten.. utrolig dårlig kundeservice. Handler ikke hos Jysk igjen.. 

Jysk, ja... Jeg liker egentlig den butikken men det er en del tull med varene der, som f.eks. flatpakkede møbler som mangler deler.

Jeg var innom Jysk en gang og skulle kjøpe en liten ting. Det var ingen i kassa da jeg skulle betale, så jeg ble stående å vente der mens jeg så etter ledige selgere. En annen kunde kom gående inn døra og stilte seg bak meg. Kort tid etter kom en selger gående et stykke unna, han så meg stå ved kassen, men akkurat da bestemte kunden bak meg seg for å gå bort til selgeren for å spørre om dyner og puter og noe greier. Selgeren ble da stående og snakke med denne kunden borte ved hyllene, mens jeg sto ved disken uten å få hjelp. Jeg sto ei stund til, men det kom ingen andre, og den ene selgeren viste ingen tegn til å ekspedere meg før han fortsatte den langvarige samtalen om dyner og puter. Så da la jeg varen på disken og gikk.

Mulig jeg var litt overfølsom, men selgeren så jo at jeg sto ved kassen og at den andre kunden var bak meg i "køen". Jeg mener han burde ha ekspedert meg først (det hadde tatt ham noen få minutter), og deretter brukt tid på å hjelpe den andre kunden. Men sånn går nå dagan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Orbis
6 timer siden, Ardwinna skrev:

Jysk, ja... Jeg liker egentlig den butikken men det er en del tull med varene der, som f.eks. flatpakkede møbler som mangler deler.

Jeg var innom Jysk en gang og skulle kjøpe en liten ting. Det var ingen i kassa da jeg skulle betale, så jeg ble stående å vente der mens jeg så etter ledige selgere. En annen kunde kom gående inn døra og stilte seg bak meg. Kort tid etter kom en selger gående et stykke unna, han så meg stå ved kassen, men akkurat da bestemte kunden bak meg seg for å gå bort til selgeren for å spørre om dyner og puter og noe greier. Selgeren ble da stående og snakke med denne kunden borte ved hyllene, mens jeg sto ved disken uten å få hjelp. Jeg sto ei stund til, men det kom ingen andre, og den ene selgeren viste ingen tegn til å ekspedere meg før han fortsatte den langvarige samtalen om dyner og puter. Så da la jeg varen på disken og gikk.

Mulig jeg var litt overfølsom, men selgeren så jo at jeg sto ved kassen og at den andre kunden var bak meg i "køen". Jeg mener han burde ha ekspedert meg først (det hadde tatt ham noen få minutter), og deretter brukt tid på å hjelpe den andre kunden. Men sånn går nå dagan.

Har muligens nevnt det i denne tråden før, men en gang jeg var på jysk, så spurte jeg en av de ansatte om de hadde en utstillings modell av et spesifikt møbel, hun var ikke sikker, og gikk for å spørre noen. Omtrent 10 min senere kom hun tilbake, og små lo litt mens hun unnskyldte at det tok litt tid, hun hadde nemlig møtt på en kollega hun ikke hadde sett på noen uker, så det hadde tatt en liten prat....Det blir litt for dumt

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 måned senere...
Christiane_W

For halvannen måneds tid siden var jeg innom et hagesenter i nærområdet på jakt etter en spesifikk plante. Fikk beskjed om at den kom inn et par dager senere og fikk tilbud om at de kunne sette av til meg, noe jeg takket ja til. Jeg ba henne sette av to stykker.

Dagen etter at de skulle ha kommet inn dro jeg på hagesenteret. Hun jeg snakket med første gangen jeg var innom var ikke å se, så jeg spurte en annen ansatt som hevdet at de aldri satte av varer. Hun gikk på lageret og sjekket uten å finne noe. De hadde heldigvis flere igjen, så jeg fant to planter, betalte og dro hjem. Ute av verden tenkte jeg.

I dag var jeg innom samme hagesenter igjen. Hun som tilbød seg å sette av plantene var på jobb. Velkomsthilsnen hennes var "Du kom aldri å hentet plantene jeg satte av til deg." Prøvde å forklare henne hva som hadde skjedd, men hun ville ikke høre og var bare irritert over at jeg ikke hadde hentet plantene og fortsatte med å legge ut om hvor håpløst det var at folk ikke hentet når de satte av ting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...