Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Kvepp skrev:

Meg: "Hei! Jeg vil ha en pizza til utkjøring,jeg ønsker pizza ×××  og drikke xxx til".

Den ansatte:  "pizzaen er klar til å hentes om 10 minutter". 

Så irriterenes når dette skjer ofte!

 

Tenker at du bør finne en annen måte å si det på som ikke kan misforstås. Feks. "Jeg ønsker at dere kjører pizzaen hjem til meg"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Voiceless
46 minutter siden, student86 skrev:

 

Tenker at du bør finne en annen måte å si det på som ikke kan misforstås. Feks. "Jeg ønsker at dere kjører pizzaen hjem til meg"

Man har valget mellom utkjøring/levering og å hente selv/pick up. Utkjøring bør være ganske selvforklarende. Jeg opplever uansett at ansatte spør om jeg vil ha det levert eller om jeg skal hente selv uavhengig av hva jeg har sagt i forkant. Selv om det også kan være litt irriterende er det fint for å unngå misforståelser. Det er uansett tydelig at man som kunde ofte må kontrollere at  alt er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Em11mily skrev:

serviceinnstilt? Hun sa ikke hei,så ikke på meg og smilte ikke engang. Rakte meg et verdikort på 50 kroner uten å se på meg.

Dette har ingenting med service å gjøre. Å gi service i butikker er å hjelpe kunden og gjøre ham salgsrelaterte tjenester.
Som er fint å få om en trenger det. Men det som du nevner, har en virkelig ikke bruk for i forretningen. Dit går en for å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superblomst skrev:

Om du sier du vil ha en "pizza til utkjøring" er jeg enig med pizzafolket, høres ut som du skal ha takeaway  😅 

...som kjøres hjem, ja. Skjønner ikke hvordan det kan misforstås. Det er jo ikke «utkjøring» hvis man tropper opp selv for å hente? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vox_populi skrev:

Dette har ingenting med service å gjøre. Å gi service i butikker er å hjelpe kunden og gjøre ham salgsrelaterte tjenester.
Som er fint å få om en trenger det. Men det som du nevner, har en virkelig ikke bruk for i forretningen. Dit går en for å kjøpe noe.

Er jo bare kjekt om de ansatte smiler, da blir kunden litt blid med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker pizza med bare kjøttdeig og pizzasaus uten ost osv, for noen år siden når jeg skulle bestille en pizza med bare kjøttdeig uten ost og bare pizzasaus så fikk jeg en pizza med bare pizzasaus uten kjøttdeig eller noe som helst, virkelig verdt 150 kroner ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Octavie skrev:

Man har valget mellom utkjøring/levering og å hente selv/pick up. Utkjøring bør være ganske selvforklarende. Jeg opplever uansett at ansatte spør om jeg vil ha det levert eller om jeg skal hente selv uavhengig av hva jeg har sagt i forkant. Selv om det også kan være litt irriterende er det fint for å unngå misforståelser. Det er uansett tydelig at man som kunde ofte må kontrollere at  alt er riktig. 

Skjønner. Kan hende andre kunder sier det feil, og at det er derfor de spør. Uansett så er det jo irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 18.56, Gjest Cocosa skrev:

Sikker på at hun ikke mente «barn», altså at du kunne betale i barneavdelinga? 🙄

"Rett borti gata her?" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg som en dum butikkansatt i dag. Jobber et sted hvor det er ganske mange utenlandske studenter og jeg må jo snakke engelsk en gang i blant. Noen ganger går det litt i surr.. Det kom en jente med asiatisk utseende til kassen og av en eller grunn tenkte jeg automatisk at hun ikke var norsk for det hadde vært en del utenlandske studenter der siste halvtimen. Så når jeg skulle spørre henne om noe, så spurte jeg på engelsk (Tror jeg spurte noe lignende "Do you want to eat here og take away?" 😂 Ble litt kleint da hun bare "Eeeh, ta med takk!.. Hade!.."

Det verste var at jeg snakket norsk med kunden rett foran henne, så følte meg nesten litt rasistisk 🙈

Endret av Aintnofun
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to tenåringsgutter som jobber på den lokale jysk-butikken. Liker den butikken godt, men de guttene er noe for seg selv. Har vært der noen ganger siden vi pusser opp og innreder huset, og hver gang de er der roper de noe merkelig mellom seg høylydt akkurat som om det ikke er kunder tilstede. Sist vi var der ropte han ene «Jeg må drite kan du gå i kassen?»

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 9.27, Lady T skrev:

Jeg handlet på matbutikken da han bak kassa sa «er du sliten?» 

Jeg, lettere forfjamset: «ser jeg sliten ut?»

Han: «ja, du ser _veldig_ sliten ut!» 

Jeg: «...»

Måtte rett innom klesbutikken ved siden av og kikke meg i speilet. Synes jeg så helt normal ut, jeg. 

Unngår alltid kassa han sitter i nå 👀

Har en litt verre versjon: 

For noen år siden skulle jeg på date med en mann jeg var veldig interessert i. Vi skulle spise på fin restaurant. Jeg brukte flere timer på å sminke meg og pynte meg, og var definitivt på mitt aller beste da jeg gikk ut døra for å dra ned til sentrum. Jeg gikk med hodet høyt hevet, full av selvtillit, og jeg følte meg penere enn jeg noengang hadde vært. 

Kom ned til sentrum, og oppdaget at jeg hadde glemt leppestiften hjemme. Løp innom et parfymeri, og fant heldigvis samme merke og farge som jeg brukte. Gikk bort til disken for å betale. 

Damen bak disken: "Er det noe annet du trenger? Du ser veldig sliten og grå ut, kan jeg få anbefale en foundation som vil gi huden din litt glød?" 

Følte meg ikke så ok da jeg kom frem til restauranten. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Akkurat nå, Dolce skrev:

Damen bak disken: "Er det noe annet du trenger? Du ser veldig sliten og grå ut, kan jeg få anbefale en foundation som vil gi huden din litt glød?" 

Dagens dårligste salgspitch. Skjønner du ikke følte deg så ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde for én gangs skyld med meg poser på matbutikk. Hadde betalt og sto å pakket da luringen i kassa lurte på om jeg trengte pose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hadde for én gangs skyld med meg poser på matbutikk. Hadde betalt og sto å pakket da luringen i kassa lurte på om jeg trengte pose.

Mest sannsynlig sourte vedkommende på ren vane :fnise:  hender jeg spør kunder om de trenger pose når de står der med varene neddi handlenettet allerede..... Ops.... Det er lov å le av det :)  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugar&Spice skrev:

Mest sannsynlig sourte vedkommende på ren vane :fnise:  hender jeg spør kunder om de trenger pose når de står der med varene neddi handlenettet allerede..... Ops.... Det er lov å le av det :)  

Ja. Regnet jo med det.  Bare vant til at det spørres før betaling.    :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Aintnofun said:

Følte meg som en dum butikkansatt i dag. Jobber et sted hvor det er ganske mange utenlandske studenter og jeg må jo snakke engelsk en gang i blant. Noen ganger går det litt i surr.. Det kom en jente med asiatisk utseende til kassen og av en eller grunn tenkte jeg automatisk at hun ikke var norsk for det hadde vært en del utenlandske studenter der siste halvtimen. Så når jeg skulle spørre henne om noe, så spurte jeg på engelsk (Tror jeg spurte noe lignende "Do you want to eat here og take away?" 😂 Ble litt kleint da hun bare "Eeeh, ta med takk!.. Hade!.."

Det verste var at jeg snakket norsk med kunden rett foran henne, så følte meg nesten litt rasistisk 🙈

Åh, fy😂 Typ 80 år gammel dame som ikke forstår at mange med det de kaller et "eksotisk utseende" kan være minst like norske som dem selv.

Jeg skulle kjøpe mat et sted man bestiller ved disken/kassen. Etter at hun hadde tatt imot bestilling og jeg hadde betalt, snudde hun seg for å hente maten+Kaffe. Prosessen tar sikkert to-tre minutter. Når hun er ferdig, smeller hun varene i disken foran meg og sier med hissig stemme "du må jo stille deg i kø som alle andre". Så prøvde jeg å forklare at jeg hadde stått i kø før hun tok bestillingen, men hun trodde meg ikke. De bak meg måtte bekrefte at det var meg hun hadde tatt imot bestillingen av. Jeg kan tydeligvis endre utseende totalt fra et minutt til det neste😂

Det er forresten sånt som kan skje. Men jeg stusset over at hun så hardnakket påsto at jeg ikke var meg, selv etter forsikringer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja. Regnet jo med det.  Bare vant til at det spørres før betaling.    :)

Kan jo tenkes han/hun lurte på om du hadde nok. Hender rett som det er at jeg ikke har spurt noen om pose fordi jeg ser de har med, men mens de pakker ser jeg at de kanskje trenger en til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, superdupermeg skrev:

Kan jo tenkes han/hun lurte på om du hadde nok. Hender rett som det er at jeg ikke har spurt noen om pose fordi jeg ser de har med, men mens de pakker ser jeg at de kanskje trenger en til:)

Tenker heller automatikken i det etter timer i kassa, som Sugar&Spice sier.  :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Tenker heller automatikken i det etter timer i kassa, som Sugar&Spice sier.  :)

Nja, da ville vel de fleste spurt før du betalte tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...