Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg husker ikke helt hva hun sa, men det var noe slikt som "du ville ikke ha pose, men kvitteringen skulle du ha" i en spøkfull tone :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 18.28, Million skrev:

Jeg var på en Kiwi butikk i Oslo i går for å handle for noen hundrelapper. Når jeg handler, har jeg med meg hjemmefra en trillebag, fordi jeg ikke klarer å bære så tungt hele veien hjem igjen. 

Trillevognen jeg hadde med meg til varene, var full av flasker som skulle pantes. Begynte å pante. Panteautomaten tok noen få flasker, før den begynte å pipe, stanset og i displayet kom det opp beskjed om at den var full. Altså må den tømmes av noen ansatte bak der.

Jeg sto og ventet litt på at noen ansatt skulle komme gående for å ta seg av den pipende automaten. Ingen kom. Jeg så en ansatt fyr lengre bort, men han overså hardnakket lyden som kom fra panteautomaten og drev på med sitt foran et kjøleskap. Jeg kjente igjen fyren fra tidligere. Å få noe svar ut av han er som  å få blod ut av en stein. Han HATER å bli snakket til av kunder, og man må hale hvert ord ut av han. Det er såvidt han gidder å peke i riktig retning hvis man spør hvor/hvilken hylle en vare ligger i. Man må alltid snakke til han flere ganger ("Unnskyld?" et par-tre ganger)  før han med et surt oppsyn snur seg mot den som spør, og orker å hjelpe en. Det er som han håper at folk skal gi opp, hvis han ikke svarer på de første par "Unnskyld?"henvendelsene.

For å kanskje slippe å be han om hjelp denne dagen, kikket jeg inn gjennom døra bak panteautomaten, for å se om det var tegn til folk bak der. Ingen der. Kikket et par ganger til mens jeg ventet, men det var ingen bevegelser å spore bak der.

Bestemte meg for å unngå herr Surefjes, og gikk til kassen for å gi beskjed der. Hun trykket på en bryter ved kassen som ga fra seg et ringesignal, og smilte og sa at nå kommer det snart noen. Jeg gikk tilbake til panteautomaten og ventet. Herr Surefjes overså klokken hun i kassa hadde ringt på, og fortsatte hardnakket med å sette RedBull inn i kjøleskapet. Ingen andre ansatte å se i hele lokalet. Hun i kassa måtte naturligvis ta seg av køen og betalende kunder, men den jævla RedBullen kunne da vente litt. Å hive noen panteflasker i en sekk er fort gjort. Neida, Herr Surefjes konsentrerte seg om RedBullen som om livet hans avhang av det.

Herr Surefjes stopper plutselig å sette inn RedBull. Kanskje han endelig ville gjøre noe med den pipende automaten? tenkte jeg håpefullt. Men nei. Han går bort og henter en loff, og så steller han seg bak en fyr som står ved brødskjærermaskinen. Han skal skjære brød, ikke samle flasker.

Jeg manner meg opp og går bort til Herr Surefjes.

"Unnskyld?"

Ingen reaksjon. Han stirrer stivt på brødskjærermaskinen, vil ikke se i min retning, enda jeg står et par meter unna han.

"Unnskyld? Panteautomaten står og piper. Kan noen hjelpe meg med det? Jeg har stått og ventet en stund"

Han snur hodet sakte i min retning, ser ordentlig pissesur ut, og sier i sin dype visdom:

"Den må tømmes"

"Øh... ! Ja, det er jo det jeg sier. Problemet er at det ikke er noen ansatte her som kan tømme den.Jeg har ventet."

"Hvor lenge har du ventet da?"

"Fire-fem minutter"

Han snur seg vekk, og det ser noen øyeblikk ut som om han bare har tenkt å overse meg og håper at jeg går min vei.

Så snur han seg motvillig tilbake til meg igjen og sier surt:
"Det er noen bak der som tar det"

"Nei, det er det ikke. Jeg har sett etter, det er ikke en sjel bak der. Ingen. Det går an å se gjennom døra, og jeg så ingen"

"Det kommer noen snart. Det er noen bak der" sier han sta.

"Det ER INGEN bak der!" sier jeg, nå er jeg begynt å bli litt hissig.Tonen min er skarp som svar på hans sure.

Herr Surefjes forventet ikke at jeg skulle ta igjen med den sure tonen hans, og med et tungt sukk går han saaaakte mot panteautomaten. Han kikker inn vinduet i døren for å se om det er noen der, tross hva jeg sa. Han ser ingen. Han åpner motvillig døra og går rundt der inne og ser seg rundt. Ikke en sjel på bakrommet nei. Så lukker han døra. Jeg hører det skrangler i flasker etter en liten stund.

Tre minutter senere starter panteautomaten å gå igjen. Endelig.

Fy fader altså, den ansatte der er nesten grunn til å boikotte butikken! Men jeg liker butikken, de har nyoppussede, rene lokaler, pleier å være flinke og fjerne dato-utgåtte varer (det du finner i hylla er ikke utgått på dato, sånn som konkurrenten i nærheten....), de øvrige ansatte er blide og hyggelige, og jeg liker vareutvalget og merkene de selger, og de har ofte kampanjer på billig brus. Så jeg bruker butikken til tross for Herr Surefjes. Jeg får grøssninger hver gang jeg ser det sure oppsynet hans.

 

 

 

Snakk med sjefen hans. Kanskje det er flere klager på han...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Honey Dew skrev:

Snakk med sjefen hans. Kanskje det er flere klager på han...

Jeg tror ikke det blir nødvendig, for jeg har ikke sett han der på flere måneder nå. Han har antageligvis sluttet. Håper han fikk sparken for dårlig kundebehandling. Men sannsynligvis sluttet han vel bare selv fordi han har funnet en annen jobb....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni7

Spurte etter Pondus bok. "Pondus?" Ja, tegneserie for voksne... Tok med meg bort i hylla med barnebøker. "Vi har det som står her da" Nei, for voksne. Du vet, sånne tegneseriestriper som står i avisa noen ganger. "Da må jeg gå og sjekke..." Jeg ser i gavebokhylla og der finner jeg et par eksemplarer. Hun kommer tilbake: "Nei, desverre, da må jeg eventuelt bestille" Fant den, tar denne! Og på vei ut ser jeg en stoor stabel med Pondus bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni7

Og i en annen bokhandel: Spurte etter en bok med sanger av Alf Prøysen. "Alf Prøysen...Jeg vet ikke, må sjekke" Vi går til kassa. "Hva var det forfatteren het igjen sa du?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Juni7 skrev:

Spurte etter Pondus bok. "Pondus?" Ja, tegneserie for voksne... Tok med meg bort i hylla med barnebøker. "Vi har det som står her da" Nei, for voksne. Du vet, sånne tegneseriestriper som står i avisa noen ganger. "Da må jeg gå og sjekke..." Jeg ser i gavebokhylla og der finner jeg et par eksemplarer. Hun kommer tilbake: "Nei, desverre, da må jeg eventuelt bestille" Fant den, tar denne! Og på vei ut ser jeg en stoor stabel med Pondus bøker...

 

1 time siden, Juni7 skrev:

Og i en annen bokhandel: Spurte etter en bok med sanger av Alf Prøysen. "Alf Prøysen...Jeg vet ikke, må sjekke" Vi går til kassa. "Hva var det forfatteren het igjen sa du?" 

Jeg ler HØYT!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 18.1.2018 den 19.35, GauteS skrev:

Nei, den "regelen" er bare oppspinn. 
Dessuten, kan og kan... Jeg lærte mine tre fremmedspråk på skolen som alle andre og kan lese dem (mer eller mindre), men prate –? Og forstå dialekter? Hvorfor skal jeg og den fremmede bry våre hjerner og kanskje ende opp med en misforståelse, når den suverene løsningen på våre problemer, tolken, står rett ved siden av oss?

Kom kanskje litt dårlig fram, men mannen min sa rømmedressing. På norsk. Hvorpå det ble en pinlig stillhet, hvorpå jeg da sier at han vil ha rømmedressing.. 😂

Men forøvrig kan jo dere som sliter såpass med språk godt ha tolk. Jeg syns ikke hjernen min får noe ekstra bry ved å switche mellom de tre språkene jeg snakker daglig. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en god en. Dette er ikke en kunde da, men en ansatt.

Står i kø på hm. Det er bare to stk foran meg som har handla masse klær, og ting tar lang tid. Jeg står bak dem og kikker litt rundt meg, fram og tilbake etter hvor hårstrikkene er. Jeg så dem ikke, men ble stående i køen. Jeg tenkte at jeg kan jo spørre når det e rmin tur. Plutselig snakker hun i kassa til meg. 

Ansatt: Kjeder du deg? 

Meg: Ehh..Nei, jeg gjør ikke det? Jeg ser rart på henne, jeg synes det virka som om hu var sur. 

Ansatt: Hvis du kjeder deg kan du gå på baren, ligger en rett borti gata her...

Meg: Jeg smiler og sier at det går helt fint, jeg venter her jeg. 

Kjente jeg bleveldig sur, fy for en oppførsel. Jeg gjorde ingenting galt. Begynte å lure på om jeg sa fæl ut, som en alkoholoiker eller noe, i og med at det virkert som om antok at dette var nok noe jeg hadde lyst til å gjøre, at jeg hadde lyst til å drikke, herregud. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er åpnet en ny joker ved meg. Var der her om dagen. Jeg går til kassa og legger på en sjokoalde, en brun og sier jeg skal ha en snus. 

Mannen bak kassen ber om legitimasjon. Jeg viser det til han. Han kontakter en annen dame som også jobber der, de står og gransker kortet. Mannen sier fødsesldatoen min til damen som skriver det inn på en skjerm.

Så sier mannen det blir 70 kr.. jeg spør om hvor snusen min er. Åjja, ja men da må jeg se legitimasjon sie rhan igjen... jeg ehh... Så hva var det jeg visste leg for da? Burnen... og jeg som er 21 :P 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SnoopyBoy skrev:

...

Så sier mannen det blir 70 kr.. jeg spør om hvor snusen min er. Åjja, ja men da må jeg se legitimasjon sie rhan igjen... jeg ehh... Så hva var det jeg visste leg for da? Burnen... og jeg som er 21 :P 

Haha! 

 

Jeg syns ikke egentlig den butikkansatte var dum her, men virket som at han følte seg ganske dum; 

Jeg var innom butikken en kveld jeg ikke hadde sminket og ordnet meg annet enn å dra på meg (den rosa) kosedressen, så jeg så sikkert litt barnslig ut. Og da fikk jeg for første gang oppleve å vise legitimasjon for å kjøpe Redbull. Gutten bak kassa ble veldig forfjamset og rød i fjeset da han så at jeg var 25 og mer enn gammel nok til å kjøpe. Han beklaget seg masse, og var glad jeg var av kundene som ikke tok det ille opp. Herregud, jeg er ræva på å se alder selv, men innrømmer at jeg lo litt da 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, lostpenguin skrev:

Haha! 

 

Jeg syns ikke egentlig den butikkansatte var dum her, men virket som at han følte seg ganske dum; 

Jeg var innom butikken en kveld jeg ikke hadde sminket og ordnet meg annet enn å dra på meg (den rosa) kosedressen, så jeg så sikkert litt barnslig ut. Og da fikk jeg for første gang oppleve å vise legitimasjon for å kjøpe Redbull. Gutten bak kassa ble veldig forfjamset og rød i fjeset da han så at jeg var 25 og mer enn gammel nok til å kjøpe. Han beklaget seg masse, og var glad jeg var av kundene som ikke tok det ille opp. Herregud, jeg er ræva på å se alder selv, men innrømmer at jeg lo litt da 😅 

Må si at dette også var på kvelden og jeg hadde ikke sminket på meg, slengt på meg noen koseklær 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SnoopyBoy skrev:

Må si at dette også var på kvelden og jeg hadde ikke sminket på meg, slengt på meg noen koseklær 😜 

Kan vel telle på en hånd når jeg har sminket meg for å gå på butikken og da er det kun fordi jeg skulle noe etterpå. Koseklær derimot går jeg bare med hjemme. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sofie777 skrev:

Kan vel telle på en hånd når jeg har sminket meg for å gå på butikken og da er det kun fordi jeg skulle noe etterpå. Koseklær derimot går jeg bare med hjemme. :)

Tenker du på joggebukse? Jeg bruker ofte det, men ikke en stor slaskette, men en som jeg har litt plass i. + en hettegenser, nøytral grå ikke stor helt passe på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 18.6.2018 den 0.42, SnoopyBoy skrev:

Det er åpnet en ny joker ved meg. Var der her om dagen. Jeg går til kassa og legger på en sjokoalde, en brun og sier jeg skal ha en snus. 

Mannen bak kassen ber om legitimasjon. Jeg viser det til han. Han kontakter en annen dame som også jobber der, de står og gransker kortet. Mannen sier fødsesldatoen min til damen som skriver det inn på en skjerm.

Så sier mannen det blir 70 kr.. jeg spør om hvor snusen min er. Åjja, ja men da må jeg se legitimasjon sie rhan igjen... jeg ehh... Så hva var det jeg visste leg for da? Burnen... og jeg som er 21 :P 

Legitimasjon for å kjøpe energidrikke o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SnoopyBoy skrev:

Tenker du på joggebukse? Jeg bruker ofte det, men ikke en stor slaskette, men en som jeg har litt plass i. + en hettegenser, nøytral grå ikke stor helt passe på.

Og selv det ville jeg ikke ha reagert på, ihvertfall ikke på en nærbutikk. Kanskje mer på en der det er langt til bolighus, men på nærbutikken kan man gå i det meste. De fleste ser uansett ikke ut som på "People of Walmart". Da kan man begynne å snakke om feil påkledning og rar sminke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Stella Rose skrev:

Når du har handlet mye og de spør om du trenger pose...

 

Så har du masse folk, meg selv inkludert, som alltid har med bærenett i lommen eller vesken og som derfor ikke skal ha pose. Selvfølgelig må den ansatte spørre om du skal ha pose når det er noe man betaler for.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spurt om leg selv i dag, for energidrikke. Forsto ikke hva han i kassa sa og jeg bare HÆ? ''Er du over fjorten?'' Begynte å le og sa ''dessverre over det dobbelte'' ... :ler: Folk i køen begynte å le. Var morsomt, men syntes synd på den flaue butikkansatte. Har grått hele natta og følte jeg så ut som ei skikkelig gammal kjerring, så det gjorde dagen litt bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa
På 29.5.2018 den 14.24, SnoopyBoy skrev:

Har en god en. Dette er ikke en kunde da, men en ansatt.

Står i kø på hm. Det er bare to stk foran meg som har handla masse klær, og ting tar lang tid. Jeg står bak dem og kikker litt rundt meg, fram og tilbake etter hvor hårstrikkene er. Jeg så dem ikke, men ble stående i køen. Jeg tenkte at jeg kan jo spørre når det e rmin tur. Plutselig snakker hun i kassa til meg. 

Ansatt: Kjeder du deg? 

Meg: Ehh..Nei, jeg gjør ikke det? Jeg ser rart på henne, jeg synes det virka som om hu var sur. 

Ansatt: Hvis du kjeder deg kan du gå på baren, ligger en rett borti gata her...

Meg: Jeg smiler og sier at det går helt fint, jeg venter her jeg. 

Kjente jeg bleveldig sur, fy for en oppførsel. Jeg gjorde ingenting galt. Begynte å lure på om jeg sa fæl ut, som en alkoholoiker eller noe, i og med at det virkert som om antok at dette var nok noe jeg hadde lyst til å gjøre, at jeg hadde lyst til å drikke, herregud. 

Sikker på at hun ikke mente «barn», altså at du kunne betale i barneavdelinga? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...