Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Det er veldig sant! Kom på en fin historie fra min kjære: Han skulle tippe lotto og har visst 4 tall han alltid bruker og får maskinen til å fylle ut resten. Han har gjort dette i ganske lang tid, men får beskjed av jenta ved tippemaskinen at det er umulig. Han sier da til henne at dette har han alltid gjort og spør henne om det er noe nytt? Hun reagerer da med å surt snu hele skjermen mot han og sutre: "Da får du vel bare gjøre det selv, da, siden du kan dette så godt" :sjokkert:

hehe...min mor bruker samme spillebrettene sine hver uke når hun spiller. Og omtrent hveeeer gang jeg har vært med henne når hun kjøper nye så sier hun at hun vil spille de samme. Så sier h*n med tippemaskinen at de enten ikke vet hvordan eller at det går ikke. Da må min kjære mor fortelle dem hvordan...å hun har aldri jobbet med slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjapp kommentar til dere som ahr svart på innlegget mitt: jeg er helt enig med dere når det gjelder at man ikke skal åpne et orginalprodukt. Derfor er andre setning i innlegget mitt at jeg tar på meg noe av skylden selv. ;) Jeg skjønner hvorfor den butikkansatte ble sur, men det rettferdiggjør ikke ordbruken hennes eller måten hun behandlet meg på. :)

Liker innlegget til Lykkelitenen, haha. Du hadde jo ingen forutsetning til å vite at hun stod og leita etter bukse til seg selv, når hun går med jobbuniform og tilsynelatende "rydder" i bunken. Man er jo ikke tankeleser heller..?

Kanskje tankelesning burde blitt eget fag i skolen? Så kan alle mennesker som overnevnte lære oss opp i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg føler sterkt med butikkarbeideren jeg Kevlarsjâl, selvfølgelig skal man ikke være frekk mot kunder men det er så utrolig frustrerende med folk som tar seg til rette at det er fort gjort å sprekke. Takk og lov for at jeg har lært meg "drep de med vennlighet" metoden :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg føler sterkt med butikkarbeideren jeg Kevlarsjâl, selvfølgelig skal man ikke være frekk mot kunder men det er så utrolig frustrerende med folk som tar seg til rette at det er fort gjort å sprekke. Takk og lov for at jeg har lært meg "drep de med vennlighet" metoden :fnise:

Og det funker hver eneste gang! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne skulle på restaurant.

Vi kom inn og sa hei til de ansatte.

Vi sto lenge å ventet, jeg ble lei og spurte bare om vi skulle finne oss en plass selv.

Til svar fikk jeg bare "jada"

Jeg ble litt irritert, men vi fant oss en plass selv.

Vi satt oss ned og pratet masse, jeg hadde gitt de ansatte litt tid til å komme med menyen.

jeg bestemte meg for å reise meg og finne en servitør.

Meg: " er det slik at man bare må forsyne seg selv med menyer eller?? "

Serviøtren: "eeh, jada, bare ta det du vil du."

Sur gikk jeg tilbake og satt meg.

Makan. Da vi skulle bestille kom servitøren og sa vi ikke kunne sitte her.

Jeg spurte hvorfor? det bordet var reservert.

Å hvordan i helvete skulle jeg vite det? derfor man skal VISE gjestene hvor de skal sitte, ikek velge plass selv!!!

Hmfr. Vi gikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og tenåringer og grønnsaker/frukt i dagligvaren har jeg blitt utsatt for mange ganger. Værst var det den gangen jeg skulle kjøpe inn til en større middag og sjokoladefondue. Det endte med at jeg måtte overta kodeboken, for å finne frem koden på tre typer melon, mango, dadler, avocado og mer... Artig da vi kom til tomatene, og han høyt og lykkelig sa "det vet jeg hva er!"

Akkurat det med navn og koder på grønt kan være vanskelig for de som sitter i kassen. Jobbet selv i butikk og i den kode-boken sto det kun 20 koder, mens vi solgte jo langt flere forskjellige typer grønt enn det. Fikk beskjed fra sjefen om hvilke grønnsaker som gikk under hva (ex. under epler gikk alle typer epler, pærer og poteter). Fikk høre dette fra kundene for å si det sånn.

Så som nyansatt satte jeg meg ned på kontoret til sjefen en kveld og lagde nye kode-bøker til alle ansatte. Fikk skryt for det fra ansatt (minus sjefen) og fra mange av kundene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med navn og koder på grønt kan være vanskelig for de som sitter i kassen. Jobbet selv i butikk og i den kode-boken sto det kun 20 koder, mens vi solgte jo langt flere forskjellige typer grønt enn det. Fikk beskjed fra sjefen om hvilke grønnsaker som gikk under hva (ex. under epler gikk alle typer epler, pærer og poteter). Fikk høre dette fra kundene for å si det sånn.

Så som nyansatt satte jeg meg ned på kontoret til sjefen en kveld og lagde nye kode-bøker til alle ansatte. Fikk skryt for det fra ansatt (minus sjefen) og fra mange av kundene.

:hakeslepp: For en useriøs sjef! Skjønner godt at både kunder og ansatte reagerte på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg noe som kostet 40 kr. Jeg hadde bare en 500seddel. "Du hakke no mindre?" sa hun i kassen. Jeg svarte at jeg ikke hadde det. Hun himlet med øynene, sukket og begynte surt og grave etter vekslepenger. Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I dag kjøpte jeg noe som kostet 40 kr. Jeg hadde bare en 500seddel. "Du hakke no mindre?" sa hun i kassen. Jeg svarte at jeg ikke hadde det. Hun himlet med øynene, sukket og begynte surt og grave etter vekslepenger. Koselig!

Oi, hun måtte leite fram en HEL tier? Eller to femmere til nød? Uffamegsåfælt! :trist:

Edit; ser at det er snakk om en 500, da er jo litt anderledes med veksel. Men å himle og sukke og okke seg, det blir teit uansett altså.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hun måtte leite fram en HEL tier? Eller to femmere til nød? Uffamegsåfælt! :trist:

500 seddel, ikke 50 kr seddel =)

Er ikke alltid man har nok veksel i kassa, naar kunde etter kunde betaler med store sedler.

Men det er ikke en gyldig grunn til aa huffe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig en artig tråd. :legrine:

Jeg var inne på en matbutikk tidlig en morge før jeg skulle på jobb.Da jeg stod i kassen gjespet jeg og da begynnte han som satt i kassen å legge ut om hvorfor man gjesper.Han hadde vist sett ett programm om det på tv.Og siden det ikke var noen andre som stod i kø,brukte han sikkert 5 min på å forklare meg det.Jeg ble bare stående å si jaha, og nikke litt hær å dær mens han fortalte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThatWoodcut

Det er ikke selvopplevd, men Essoen i nærheten av oss har visst litt problemer med de ansatte. De søker stadig etter nye folk, og det virker ikke som kravene er så høye.

Hun som jobber der nå står ute og røyker mesteparten av dagen, og de to som jobbet der før henne syntes visst det var en kul måte å henge sammen ett annet sted enn hjemme på. Arbeide gjorde de i hvert fall ikke...

Og så var det den gangen jeg skulle sette inn 330 kroner i postbanken(ved matbutikk). Jeg sa først 300 kroner før jeg kom på at jeg hadde jo 30 kroner i småpenger, så jeg sa at jeg skulle sette inn 330 istedenfor. Da hadde hun som jobbet der allerede begynt å slå inn og sukket og sa i en irritert tone "330 kroner? :huh: *SUKK* Javel da"

En annen gang jeg var der sto de to jentene som jobbet der og diskuterte hvor ille det var å komme på jobb dagen derpå og hvor mye de bare ville gå å legge seg.

Det var forsåvidt greit, jeg var ikke helt på topp selv :tihi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler?

Nå er jo dette tråden for dumme ting butikkansatte sier og gjør, men jeg kan jo komme med noen korte som viser hva jeg mener....

f.eks kunder som er megasure, skal kun klage og alt du gjør er feil og ikke godt nok. Da er det veldig greit å være overdrevent vennlig, smile, le (ikke av kunden vell å merke), og være så hjelpsom at enten blir kunden blid og fornøyd selv, eller så blir alle de andre i butikken sjarmert av deg og hissig på kunden som dummer seg. Siste er min favoritt ;) Ofte fått tommelen opp og skryt av andre kunder bak i køen fordi jeg er så søt og kunden før var bare vanskelig uten grunn....

Samme metode funker også med kunder som tror de er vardens navle og alle skal degge for dem. Er du bare søt og hyggelig nok er det ofte de får så dårlig samvittighet at de slutter å dumme seg.

Og her snakker vi ikke vanlig søt og hyggelig, her snakker vi ekstremt søt og hyggelig med ekstra sukker på toppen, så mye at det egentlig er for mye :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle kjøpe en flaske vann en gang. Var veldig tørst... Hadde bare en tusenlapp i lommeboka. Jeg fikk vannflaska gratis da... Synes det er så pinlig å kjøpe småtteri med stor seddel, så jeg pleier å tenke nøye etter om det er noe annet jeg trenger i butikken samtidig som vann, tyggis eller annet smått.

En venninne kjøpte xl-kondomer en dag. Jenta i kassa så litt rart på henne... "Skal du ha de?" sa hun. "Ja" sa venninna mi og ble litt varm i toppen. "Men dere treng...Trenger dere den størrelsen da?" sa hun. Venninna mi ble satt ut og sa "Hæ..??"

Da sa jenta bare prisen og ga henne pakken. Jenta var visst ei venninna mi sin ekstype hadde hatt seg med. Han har veldig liten pikk. Jenta hadde ikke fått med seg at venninna mi hadde ny type.

(Venninna mi bretter ikke ut om utstyret til gutta sine, at eksen er liten er bare noe alle i denne bygda vet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle leie barnesete til toåringen, og insisterte på at jeg måtte ha et bakovervendt et (mye tryggere, og anbefales på det sterkeste).

Mannen i telefonen svarer meg med at "nei, det må jo ikke være bakovervendt". :overrasket: Jeg svarer at, jo, det må det ... Så sier han at, jo, det er jo tryggest i en kollisjon, men det er jo så mye vanskeligere å montere og de fleste går over til forovervendt barneseter etter 2 år. Ja, og så? Det bryr jo ikke jeg meg om, jeg bryr meg om livet til sønnen min fremfor om det er vanskelig å montere?!

En annen gang var jeg og ei venninne i en H&M-butikk og så på hårsprayer. Venninna mi prøvde en hårspray som stod der uten topp, og butikkdama ble råsint fordi vi ikke fikk lov til å prøve! Ok, det var ikke en tester, men den var uten topp og vi gjorde en feil- det er ikke nødvendig å bli sint! Spørs dessuten om de får solgt en hårspray uten topp ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en h&m butikk og sto å skulle betale, jeg husker ikke hvor mye det ble men jeg skulle ha 5 kr tilbake.

Så sto jeg å ventet på å få denne femmeren min, så spør kassedama om det var noe mer?

Så sier jeg ja jeg skal jo ha 5 kr igjen av deg.

Så ble det en del oppstyr rundt denne femmeren så hun hentet da sjefen sin som da selfølgelig tok hennes parti. :kjefte:

Det værste var at under denne diskusjonen om femmeren tror jeg faktisk det gikk opp for kassedama at hun hadde glemt å gi meg femmeren min, men at det ble litt for flaut for henne å innrømme det etter å ha blånekta så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en h&m butikk og sto å skulle betale, jeg husker ikke hvor mye det ble men jeg skulle ha 5 kr tilbake.

Så sto jeg å ventet på å få denne femmeren min, så spør kassedama om det var noe mer?

Så sier jeg ja jeg skal jo ha 5 kr igjen av deg.

Så ble det en del oppstyr rundt denne femmeren så hun hentet da sjefen sin som da selfølgelig tok hennes parti. :kjefte:

Det værste var at under denne diskusjonen om femmeren tror jeg faktisk det gikk opp for kassedama at hun hadde glemt å gi meg femmeren min, men at det ble litt for flaut for henne å innrømme det etter å ha blånekta så lenge..

Fikk du 5-eren til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...