Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg var en tur innom McDonalds i dag og ble sånn passe oppgitt. Nå skal det sies at de fleste ungjentene som jobber på min lokale McDonalds trenger et kurs i basic folkeskikk og kundeservice, det er stort sett alltid sukk, stønn og himling med øynene over at en stakkars kunde er frekk nok til å bestille noe. Samtalen i dag gikk omtrent slik:

Ansatt: Hei *sukk* Hva skal du ha? *sukk*

Meg: En sjokolademilkshake og en McFeast med chili.

Ansatt: Det går ikke (surt tonefall)

Meg: *overrasket* Går ikke? Hvorfor ikke?

Ansatt: *himler med øynene og sukker høyt* Ismaskinen er i ustand og vi har ikke fått den chilidressingen til McFeasten.

Meg: Okey... Få en BigMac og en medium cola da.

Ansatt: *sukk* Vi har ikke BigMac ferdig. Kan du ikke ta en QP eller Big Tasty?

Meg: Jeg tror jeg spiser et annet sted jeg... *går oppgitt*

God service? Eeeeh nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta

Hva snakker du om? Jeg har da like mye rett til å svare her som alle andre, jeg er medlem. Og dette er ikke tull, heller. Du får rapportere meg hvis du synes jeg er ufin.

Synes du virkelig du var i din rett til å snakke på den måten til Fruktkjøp-dama? Hun er ikke pliktig til å vite hvilke butikker som åpner på resten av senteret. Ikke er du tøff som går opp i ansiktet hennes, heller.

Securitas tok deg sikkert med utenfor for at du ikke skulle lage en scene i butikken. Om butikkdama svarte med den tonen så er det faktisk bare din mening at hun hadde en tone. Jeg kan ikke se at hun har sagt noe galt i det hele tatt.

(Og OM du tuller slik som noen her inne ser ut til å mene, så greit. Du lagde en dårlig spøk.)

Nok avsporing..

Jeg kommer ikke på noen frekke episoder sånn i farten, men på nærbutikken jobber det ei søt og veldig spesiell jente. Hun har en tendens til å prate for mye og for personlig. Det får meg til å føle meg ubekvem, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Gjør at jeg faktisk unngår hennes kasse noen ganger.

Men hun er i hvertfall hyggelig, aldri sur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I går var jeg på et senter like ved der jeg bor for å se om det hadde åpnet noen nye butikker der (fortinnsvis dyrebutikk). Det hadde det ikke, men det skulle åpne en ny stoffbutikk. Da spurte jeg en av de ansatte i en annen butikk hvorfor de skulle åpne stoffbutikk og ikke dyrebutikk og hun sa "Det må du ikke spørre meg om", med den tonen! "Men du jobber jo her, du er jo pliktig til å følge med hva som skjer på arbeidsplassen din!", smalt det fra meg. "Ja, jeg jobber her på Fruktkjøp men jeg har ikke noe med resten av senteret", kom det fra dyret. Da var det like før det kokte over for meg. Da kom heldigvis Securitas tilfeldigvis forbi så jeg fikk sagt fra til dem, men da begynte hun Fruktkjøpdama og blande seg bort i det og da sa jeg bare at "Nå tror jeg vi har hørt nok fra deg for i dag", ganske tett opp i ansiktet hennes (hadde ikke pussa tenna, heldigvis :fnise: ). De fra Secutitas holdt med meg og forslo at vi skulle gå ut så jeg fikk litt frisk luft (de så jo hvor opprørt jeg var). Da vi kom ut satt vi oss litt på benken og så gikk jeg hjem. Siste gangen jeg går på det senteret, ihvertfall. :frustrert: Skjønner ikke hvordan ansatte kan oppføre seg sånn. Skal sende klage til ledelsen.

Tuller du?

Skjønner ikke hvorfor du ble opprørt over dette i hele tatt.

Hadde det vært bedre om hun bare sa vet ikke?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke lest noen av innleggene til Pet før? :skratte:

Hva mener du? Troller hun? Synes nå det hørtes ganske troverdig ut, jeg, men...

Nå ble jeg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Troller hun? Synes nå det hørtes ganske troverdig ut, jeg, men...

Nå ble jeg usikker.

Njæ, vil ikke kalle det trolling. Heller et friskt pust av humor på et til tider begredelig forum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

På Gina tricot, Cubus, og H&M er det bare sure ungjenter i betjeningen. Jeg skulle prøve to topper, men fant fort ut at det ikke var min størrelse ettersom den var for smal oppe. Jeg gikk ut, og holdt på å henge det på den der greia utenfor prøverommet som man skal henge klærne på. Like ved siden av står det en halvsovende tenåringsjente utenfor prøverommet, og ser på meg med et skikkelig "hardt" blikk mens hun samtidig taster for harde livet løs på iphonen.

Etter noen sekunder med ukomfortabel stillhet spør jeg henne "Er det noe i veien, eller?"

Hun svarte bare med surt "Nei, altså, kan du ikke henge opp de klærne selv? Det er litt mye å gjøre her." *Himler med øynene*.

Mye å gjøre?! Hun satt der å hang! Kanskje facebook på iphonen er aktiv, men hun er på jobb, hvor hun skal gjøre jobben sin, ikke be kunder gjøre ting for henne bare fordi hun ikke fikk sine 8 timer søvn om natta.

Jeg bare sto der med munnen åpen, og viste ikke om jeg skulle le eller svare noe frekt tilbake. Etter enda litt mer pinlig stillhet... hehe... slapp jeg toppene rett ned på gulvet, og gikk forbi henne med et strålende smil. Hun så dritforbanna ut, men er det ikke jobben hennes å henge opp klærne, da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

Jeg møtte en ganske frekk butikkansatt for et par uker siden! Jeg skal ta på meg noe av skylden for situasjonen. Det er derimot sluttkommentaren hennes som tar kaka :D enjoy.

Jeg var på en kosmetikkbutikk og skulle kjøpe ny mascara, og ny flytende eyeliner. Jeg finner mascaraen fort, men finner ikke eyelineren jeg pleier å kjøpe. Den butikkansatte kommer og spør om jeg trenger hjelp, og jeg forklarer hva jeg er på utkikk etter (merke, farge osv) og hun sier "den er utgått fra produksjon." og jeg sier "ok, kanskje du har en annen å anbefale?"

Hun guider meg rundt i butikken, viser meg to eyelinere som jeg ikke likte noe særlig. Hun viser meg den tredje.

Og her kommer problemet!

Det står ingen testere framme. Så jeg åpner en vanlig en (skal nevnes, at det ikke er forsegling på, det er kun sånn vanlig skrukork)

Og plutselig står dama, KLINT oppi trynet mitt og sier "åpna du en som IKKE var tester? Da må du betale for den. Seriøst. Så mange basiller!" og jeg sier "beklager, det var ikke med vilje, men det står ikke noen testere framme her og det er ikke min feil som kunde.." og det utvikler seg selvfølgelig til en mindre diskusjon og DÅRLIG stemning i butikken. Det står kunder og venter ved kassen, og hun krangler med meg. Hun sier ganske mange rare, dumme ting til meg, og de som står og venter ved kassen gir meg tommel-opp samtidig som de er utålmodige på å få kjøpe noe..

Vi kommer til slutt til en enighet (jeg betaler ikke)

Jeg setter fra meg mascaraen som jeg skulle kjøpe, og går ut av butikken. Da har den butikkansatte bevegd seg bak kassa og ekspederer en kunde. Og så roper hun etter meg, ganske høyt:

"Den mascaraen du hadde i hånda da? Hvor er den nå?" og mente vel at jeg hadde stjålet den.

Jeg svarte pent "den står på plassen sin, jeg vil kjøpe den hos noen andre."

ARGH, det er greit at vi var uenige, men å anklage meg for å stjele forran andre kunder, det er drøyt.

Jeg går til en annen butikk, som har både mascaraen, OG eyelineren jeg var på ute etter, med tester og en smilende ansatt. Uff..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte en ganske frekk butikkansatt for et par uker siden! Jeg skal ta på meg noe av skylden for situasjonen. Det er derimot sluttkommentaren hennes som tar kaka :D enjoy.

Og her kommer problemet!

Det står ingen testere framme. Så jeg åpner en vanlig en (skal nevnes, at det ikke er forsegling på, det er kun sånn vanlig skrukork)

Veldig dårlig kundebehandling, uten tvil, MEN jeg blir litt oppgitt over at du åpnet et orginalprodukt. At det ikke står tester fremme er ikke grunn til åpne orginalprodukt, og åpner du må du faktisk betale, tester tilgjengelig eller ikke... Det er nemlig veldig vanskelig å få testere fra noen leverandører og mange stjeler testere som ravner. Da er det bedre å spørre den ansatte, så kan hun eller han finne en løsning, eventuelt vise deg en oginalprodukt som hun åpner. Å bare åpne selv er stor NONO og blir virkelig uglesett av butikkansatte.... Men hun hadde på ingen måte grunn til å reagere som hun gjorde, og sluttkommentaren var utrolig frekk!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til en viss grad forstå ekspeditøren, Kevlar. Hvis det ikke står testere fremme sier man fra til personen bak kassa; man går ikke hen og åpner et nytt produkt som en annen kunde senere kanskje kommer til å kjøpe.

"beklager, det var ikke med vilje, men det står ikke noen testere framme her og det er ikke min feil som kunde.."

Kommentaren din likte jeg heller ikke noe særlig. Det var jo helt klart med vitende og vilje du åpnet den; det var ikke et uhell. Åpner man noe selv sånn uten videre bør man faktisk betale for det, jeg er helt enig med henne i det. Om det er forsegling på eller ikke er irrelevant, mener du kanskje at den skal kunne selges videre til en annen kunde etter at du har prøvd den, fordi ingen kan se at den har blitt åpnet? :klø:

Sluttkommentaren kan være frekk, men se saken fra hennes side også. Det kommer inn en kunde som bare gir seg til å åpne et produkt uten å si fra, spørre eller å i det hele tatt forstå at det er galt når hun kommenterer det.

Det er tross alt ikke det minste rart at hun ville vite hvor den mascaraen befinner seg nå. Ikke nødvendigvis fordi hun anklaget deg for å stjele, men fordi hun ville vite hvor det åpnede produktet var så hun unngikk å selge akkurat den mascaraen til en annen kunde.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute på shopping og jeg fant en kjempefin shorts. Prøvde den i S og XS, men den var altfor stor til meg i lårene og den satt ikke så fint over hoftene. Jeg har tidligere kjøpt størrelse S på denne butikken; mulig det var modellen som var veldig vid i lårene og litt større i midjen, men det så ikke fint ut. Jeg gikk bort til kassa hvor det står en jente og betjener en kunde, og når det blir min tur spør jeg blid og høflig om shortsen kom i mindre størrelser eller om XS var den minste. Hun sier at XS er den minste størrelsen de har, og jeg sier at det var synd for jeg hadde lett lenge etter en slik shorts, men det var vel ikke noe å gjøre med det!

Jeg snur meg for å henge opp shortsen på plass, i det hun bryter ut i den frekkeste tonen jeg noensinne har hørt: "Vel, det er vel noe å gjøre.. Kanskje du skal gå og spise litt på McDonalds?" Jeg ble helt satt ut, og det eneste jeg klarte å svare var: "Å, takk for anbefaling av spisested.. jeg ser at du er en stor tilhenger av å spise der!" før jeg hang opp shortsen, smilte og gikk ut. Ja, jeg sank kanskje ned på hennes nivå i det øyeblikket, men jeg fikk helt sjokk over at en ansatt kunne si det hun sa til en kunde.

Vet du, jeg tror ikke ekspeditøren mente å være frekk i det hele tatt. Det var sikkert bare en liten spøk som slo feil an. Hun mente jo bare at det eneste man kan gjøre når klærne er for små er å bli "tjukk". Hun burde nok ikke prøvd å spøke med fremmede, spesielt ikke om kropp, men det virker ikke som hun mente noe frekt med det iallfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du, jeg tror ikke ekspeditøren mente å være frekk i det hele tatt. Det var sikkert bare en liten spøk som slo feil an. Hun mente jo bare at det eneste man kan gjøre når klærne er for små er å bli "tjukk". Hun burde nok ikke prøvd å spøke med fremmede, spesielt ikke om kropp, men det virker ikke som hun mente noe frekt med det iallfall.

TS skriver:

"Jeg snur meg for å henge opp shortsen på plass, i det hun bryter ut i den frekkeste tonen jeg noensinne har hørt: "Vel, det er vel noe å gjøre.. Kanskje du skal gå og spise litt på McDonalds?" "

Les før du kommenterer `a!

TS: Bra du var kjapp i replikken tilbake!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en ganske frekk butikkansatt for et par uker siden! Jeg skal ta på meg noe av skylden for situasjonen. Det er derimot sluttkommentaren hennes som tar kaka :D enjoy.

Bla bla.....

Haha! Frekt å antyde at du stjal... Men å åpne en ikke-tester bør man ikke gjøre sånn uten videre, ikke rent lite frekt det heller igrunn. Spør en ansatt om det er ok først ihvertfall.. Ærlig talt:p

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg møtte foresten en dame på cubus som provoserte meg litt på torsdagen... Sto og så på noen bukser da det kommer en dame med en genser med cubusmerke på seg bort og begynte å sortere buksene på bordet. Jeg lette etter en spesiell størrelse og henvender meg til henne:

"Unskyldt, jobber du her?" på en fin måte.

Får til svar "ja...".

"Jeg leiter etter denne i large, ligger det kanskje noen i den haugen du står med?".

Da svarer hun så "fint": "Unskyld meg, men ser det ut som om jeg er på jobb?!? Jeg står faktisk her og leiter etter bukse til meg selv, ikke til deg. Du får leite selv"

Ble helt paff, for det så ut som om hun sto og ryddet og hun gikk i "uniform". Og måten hun svarte på var skikkelig nedlatende. Jeg svarte så hyggelig jeg kunne "Å, beklager, jeg trodde du var på jobb siden du tross alt gikk med Cubusmerket ditt på" og gikk...

Note til butikkansatte, er du ikke "på jobb" og ikke vil være tilgjengelig, så ta av uniform eller eventuelle butikkmerker...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kjapp kommentar til dere som ahr svart på innlegget mitt: jeg er helt enig med dere når det gjelder at man ikke skal åpne et orginalprodukt. Derfor er andre setning i innlegget mitt at jeg tar på meg noe av skylden selv. ;) Jeg skjønner hvorfor den butikkansatte ble sur, men det rettferdiggjør ikke ordbruken hennes eller måten hun behandlet meg på. :)

Liker innlegget til Lykkelitenen, haha. Du hadde jo ingen forutsetning til å vite at hun stod og leita etter bukse til seg selv, når hun går med jobbuniform og tilsynelatende "rydder" i bunken. Man er jo ikke tankeleser heller..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...