Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Du vet at 7 av 10 kvinner bruker feil bh-størrelse?

På H&M feks, kan jeg lett passe inn i 80A. Men jeg er egentlig en 65F.

Nummerer er cm målt rundt under bysten. Hvordan kan du være på 65 cm og 80 cm?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nummerer er cm målt rundt under bysten. Hvordan kan du være på 65 cm og 80 cm?

Cup-size påvirker også bredden. Hvertfall hvis man gjør det galt...:)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gå opp i bredde og ned i cupsize. Hvis man er en 65D kan man fint bruke 70C, 75B ++.

Jeg hadde ikke blitt særlig blid om jeg ikke fikk lov å kjøpe undertøy der. Hva om man har blitt målt før feks? Og bare vil ha en bh? Har hvertfall aldri opplevd det her hos oss.

Var på Nille igår for å kjøpe noen småting. Gikk frem til kassa og hadde et spørsmål.

- Hei, jeg vil bare stille deg bare et kort spørsmål.. (Mens jeg skal til å fortsette setningen...)

- Nei. (hun står og stirrer på meg mens jeg står med munnen åpnen, litt forfjamset)

Det tar tid.. Hun ler.

- Joda, du kan det, bare tulla-aaaa da.

- Ok. Den lykten dere har stående der, har dere tilfeldigvis esken som tilhører?

- Neeeei. Vi sparer ikke på søppel vi, vettu. Kanskje du gjør det, men her blir det kastet.

Ja, jeg fikk faktisk lyst å klaske til henne i et øyeblikk og be henne skjerpe seg. Dette var en litt voksen dame til og med. Hele holdningen hennes og oppførselen hadde ingenting å gjøre i en butikk. Det er en ting å ha litt humor på jobb - jeg syns det er fint - men påtvunget idioti er ikke like sjarmerende.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt særlig blid om jeg ikke fikk lov å kjøpe undertøy der. Hva om man har blitt målt før feks? Og bare vil ha en bh? Har hvertfall aldri opplevd det her hos oss.

Man får kundekort hos Change (med rabatter til neste gang) og de legger målene inn på dataen. Så da kan man bare si at man ligger inne fra før, så trenger man ikke å bli målt. Men jeg ser den at det er problematisk om man ikke har tid/vil ta de ekstra minuttene for å bli målt osv. :) (Jeg har bare vært der én gang for å bli målt og slikt, så jeg vet ikke hvordan dette fungerer i praksis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Jobber selv i butikk, men har også opplevd noen rimelige sure butikkansatte! Var for litt siden i en klesbutikk og skulle kjøpe noe julegaver, stelte meg i kassa hvor jenta sto å sminket seg av alle ting. "Hei!" sier jeg(er jo vant til å hilse på folk, gjør alltid det når jeg selv jobber) men får ingen respons før hun legger fra seg sminken og lydløst taster inn varene, peker på bankterminalen og gir meg en pose. At det går ann å være så sur, hadde aldri klart å oppføre meg slik mot en kunde selv!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vitne til noe litt morsomt på butikken her om dagen:

En tysk turist skulle kjøpe noe småtterier på KIWI, og samtalen gikk som følger:

Kassamann: Skal du ha en pose?

Turist: I'm sorry, I don't speak Norwegian.

Kassamann: Skal du ha en pose?!

Turist: I only speak English, I don't understand.

Kassamann: Kvittering?

Turist: ENGLISH??

Kassamann: SKAL DU HA EN POSE??!

Haha, made my day!

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kollega av meg klarte ved et uhell å ta jobbtelefonen med hjem. Neste dag hadde hun fri, men tok likevel telefonen da den ringte. Kunden sier hva han trenger hjelp med og hun svarer "Ja, jeg skjønner det, men jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, for jeg er hjemme!" :skratte:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to historier på lager;

Vi var på Lefdal for å returnere vaskemaskin nr 2, av samme slag, som viste seg å være ødelagt når vi pakket den ut hjemme.

Var mildt sagt lei av å løfte rundt på tunge, ødelagte, vaskemaskiner.

Men vi måtte ha ny maskin, så vi gikk bort til avdelingen for vaskemaskiner o.l

Damen som jobbet der; Var den også ødelagt?

Vi; Ja, den var visst det.

Hun fortsatte å ekspedere den kunden hun holdt på med. Vi ble stående og vente, mens vi diskuterte litt om vi skulle gå for den samme maskina, bare at vi skulle ta den som var hakket bedre. ( Flere omdreininger. ) Eller om vi skulle velge et annet merke. Siden den vi egentlig ville ha var utsolgt, vi hadde fått den siste fra lageret.

Når hun var ferdig med å ekspedere den kunden hun holdt på med, sto vi klare for å få hjelp. Det var bare det at i mellomtiden så hadde det kommet inn en annen kunde, som hun valgte å ekspedere fremfor oss.

Det verste var ut hun så på oss, og smilte, før hun valgte den andre kunden.

Det ble ikke noe vaskemaskin kjøp fra Lefdal den dagen for å si det sånn!

Jeg var på BikBok for å kjøpe en singlet.

Det var en kunde som gikk til kassa for å betale tingene sine, akkurat da telefon i kassa ringte. Hun som sto i kassa tok telefon og forsvant inn i butikken og ble borte forholdsvis lenge. Endte jo med at den stakkars ventende kunden ble lei av å vente.

Jeg tusslet rundt der i allefall 5 minutter før det kom en ny som stilte seg i kassa.

Endret av Hoppsideisann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummerer er cm målt rundt under bysten. Hvordan kan du være på 65 cm og 80 cm?

Enkelt. H&M er ingen undertøysbutikk. Derfor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun var ferdig med å ekspedere den kunden hun holdt på med, sto vi klare for å få hjelp. Det var bare det at i mellomtiden så hadde det kommet inn en annen kunde, som hun valgte å ekspedere fremfor oss.

Det verste var ut hun så på oss, og smilte, før hun valgte den andre kunden.

Det ble ikke noe vaskemaskin kjøp fra Lefdal den dagen for å si det sånn!

Det var ikke kølappsystem da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sa jeg til en døv kunde at jeg skulle ringe hu når vi fikk inn en vare...

Send en sms! :) Døve setter som regel pris på å få tilbakemeldinger, for folk er veldig sløve med å følge opp. Sendte selv noen sms til døve kunder da jeg jobbet i butikk før. Brukte min private mobil, men det var aldri noe problem :)

Forøvrig en fantastisk tråd!

Endret av Solbærsaft
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er noe jeg selv gjorde, etter en lang dag bak kassa. Det var lang kø, de to første i køen var den jeg ekspederte og den bak ham, som snakket i telefonen:

Meg: vil du ha telefonen-, unnskyld, kvitteringa?

Kunden jeg ekspederte lo til han omtrent knakk, mens jeg ble ganske rød...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke kølappsystem da?

Det er mulig, men den andre kunden hadde ingen kølapp som jeg kunne se. Hun bare gikk bort og spurte om han trengte hjelp. Og hun visste jo hvorfor vi var der tydeligvis :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en sms! :) Døve setter som regel pris på å få tilbakemeldinger, for folk er veldig sløve med å følge opp. Sendte selv noen sms til døve kunder da jeg jobbet i butikk før. Brukte min private mobil, men det var aldri noe problem :)

Forøvrig en fantastisk tråd!

Selvfølgelig gjør jeg det. Gikk jo opp for meg med en gang hva jeg faktisk hadde sagt, og fikk rodd meg i land (nesten i hvertfall) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør jeg det. Gikk jo opp for meg med en gang hva jeg faktisk hadde sagt, og fikk rodd meg i land (nesten i hvertfall) :)

Jeg kjenner et som bare har 3% sidesyn, det er det han kan se. Men han fører seg så godt i hverdagen at selv kona hans sier "kan du se deg for!?" når han krysser gata! ;) Hvorpå han repliserer: Joa, men det hjelper jo fint lite i forhold til å høre meg for....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var innom Glitter på et kjøpesenter for noen år siden og tittet på smykker og som vanlig så spurte jeg damen som jobbet der om det var greit at jeg prøvde noen av ringene (vil jo ikke at dem skal tro at jeg stjeler), noe som var greit men etter noen sekunder begynte en samtale som gikk omtrent slik:

Damen: Egentlig er du vel bannlyst?

Meg: Hæ, er jeg det??

Damen: Ja, du ble jo tatt for tyveri så egentlig er du ikke ønsket her.

Meg: Eh... jeg har aldri stjålet noe her, jeg har ikke engang vært her på lenge..

Damen: Du jobber i bakeriet, ikke sant?

Meg: Nei, jeg har aldri jobbet i et bakeri..

Når jeg skulle gå derfra etter å ha betalt for varene mine så sa jeg noe om at det var hvertfall ikke meg hun siktet til tidligere mens jeg smilte og prøvde å virke hyggelig, da fikk jeg tilbake i verdens sureste tonefall at "vel, du ligner SKIKKELIG på henne!".

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Var innom Glitter på et kjøpesenter for noen år siden og tittet på smykker og som vanlig så spurte jeg damen som jobbet der om det var greit at jeg prøvde noen av ringene (vil jo ikke at dem skal tro at jeg stjeler), noe som var greit men etter noen sekunder begynte en samtale som gikk omtrent slik:

Damen: Egentlig er du vel bannlyst?

Meg: Hæ, er jeg det??

Damen: Ja, du ble jo tatt for tyveri så egentlig er du ikke ønsket her.

Meg: Eh... jeg har aldri stjålet noe her, jeg har ikke engang vært her på lenge..

Damen: Du jobber i bakeriet, ikke sant?

Meg: Nei, jeg har aldri jobbet i et bakeri..

Når jeg skulle gå derfra etter å ha betalt for varene mine så sa jeg noe om at det var hvertfall ikke meg hun siktet til tidligere mens jeg smilte og prøvde å virke hyggelig, da fikk jeg tilbake i verdens sureste tonefall at "vel, du ligner SKIKKELIG på henne!".

:sjokkert:

Er det mulig!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt, men rart og morsomt:

Jeg sølte vann på PCen min, og siden jeg hadde idiotforsikring tok jeg den med til Elkjøp for å sjekke hvor omfattende skadene var og hva som kunne gjøres. Han som hjalp meg sa at PCen ikke kunne reddes, men at den måtte sendes inn til reperasjon for å få bekreftet dette før jeg kunne benytte meg av forsikringen. Jeg skulle flytte utenlands uken etter, så jeg ble lei meg fordi prossessen kom til å ta så lang tid at jeg ikke rakk å få ny PC før jeg reiste. Så sa han til meg:

"Når PCen har veldig omfattende skader holder det noen ganger å bare sende inn bilde av det for å overbevise dem om at skadene er så store at det ikke er verdt å forsøke å reparere dem. Synd at skadene på din er på innsiden og ikke synes.... Jeg skal se hva jeg får til, og så ringer jeg deg i morgen."

Dagen etter ringte han og sa at han hadde sendt inn bilder og fått ordnet sånn at jeg kunne velge meg ut en ny PC samme dag. Så jeg har en liten mistanke om at PCen min fikk gjennomgå på bakrommet den dagen for å ha bevis til å sende inn :ler: Jeg er uansett veldig takknemlig for at han fikset det for meg :)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Det der syntes ikke eg var så dumt spørsmål. eg vet om en som har fotprotese, men bruker sokker og sko, slik at det ikke skal synes.

Joda, forsåvidt sant det. Fikk til svar at han ikke trengte nye sokker, for de han hadde ble ikke slitt akkurat. Han tok det med godt humør da og det var kanskje ikke så ille sagt, men følte meg dum uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...