Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

jeg råder deg til å sjekke ut K West Hotel & Spa. Hotellet er helt ekstremt fint, med store, luksuriøse rom til en helt grei pris. Hotellet ligger ikke i/ved Oxford Street da, det ligger ved Shepherd`s Bush med kort gangavstand til Westfield Shopping Center - europas største kjøpesenter! Går buss til Oxford street også, så det burde ikke være noe problem hvis ikke du absolutt vil ha hotell i Oxford Street. Det er det fineste hotellet jeg noengang har vært på, kommer garantert til å dra dit igjen! :)

Åh det hotellet har vi booket til turen vår i desember :danse: Lestel itt ymse tilbakemeldinger på tripadvisor, men prisen var lav så da tok vi sjansen, særlig fordi jeg elsker Westfield :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg bestemt meg for hotell, sendt mail til hotellet for bestilling men ikke fått svar......Hm....

Men må spørre for å være helt sikker, det er pund det anbefales å bruke i London? Ikke Euro? Og tar dere ut så dere bare har i cash, eller betaler dere, feks shoppingen med kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for hotell, sendt mail til hotellet for bestilling men ikke fått svar......Hm....

Men må spørre for å være helt sikker, det er pund det anbefales å bruke i London? Ikke Euro? Og tar dere ut så dere bare har i cash, eller betaler dere, feks shoppingen med kort?

Det er pund i England ja. Jeg hadde både cash og kort.. hvis jeg f.eks kjøpte lunch eller andre småting, så betalte jeg med kontant. Men når jeg handlet klær, så betalte jeg med kort. Men det kommer jo litt an på om du må betale for hver gang du bruker kortet, så det kan det jo lønne seg å sjekke opp :)

Endret av -Carrie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anéa_*
Men må spørre for å være helt sikker, det er pund det anbefales å bruke i London? Ikke Euro? Og tar dere ut så dere bare har i cash, eller betaler dere, feks shoppingen med kort?

Det er kun de store handlesentrene og turistbutikkene som aksepterer euro, så pund er ikke bare anbefalt, det er påkrevd! Eller ev. bankkort. Jeg bruker kort til større kjøp, og kontanter til småinnkjøp, snacks, brosjyrer, souvenirer, billetter og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens;) Da vet jeg hav jeg har å gjøre!;=)

Når dere bestiller hotell, bestiller dere direkte med hotellet eller via booking sider? Jeg har i to dager forsøkt å sende mail til hotellet, men får bare beskjed om at de har et eget office senter som tar seg av dette og de ber meg henvende meg dit, men det er nettopp hit jeg har sendt mailen..Noe galt ja....

Tenkte kanskje det var lettere åt a det med hotellet direkte....

Et annet spm, er det slik at man betaler for hotellet når man er der? Eller må det betales på forhånd?

Litt dumme spm, men har som sagt aldri vært i London før :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens;) Da vet jeg hav jeg har å gjøre!;=)

Når dere bestiller hotell, bestiller dere direkte med hotellet eller via booking sider? Jeg har i to dager forsøkt å sende mail til hotellet, men får bare beskjed om at de har et eget office senter som tar seg av dette og de ber meg henvende meg dit, men det er nettopp hit jeg har sendt mailen..Noe galt ja....

Tenkte kanskje det var lettere åt a det med hotellet direkte....

Et annet spm, er det slik at man betaler for hotellet når man er der? Eller må det betales på forhånd?

Litt dumme spm, men har som sagt aldri vært i London før :sjenert:

Jeg pleier å bruke tripadvisor eller finn når jeg bestiller. Noen ganger må du betale når du bestiller. Andre ganger betaler du når du sjekker ut.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1...on_England.html

http://www.finn.no/finn/travel/hotel/result?areaId=25381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg mase litt til ja....

Jeg skal fra Gatwick station til Gt Portland street og lurer på...ALT egentlig..hehehehe..Alle gode råd tas imot;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg mase litt til ja....

Jeg skal fra Gatwick station til Gt Portland street og lurer på...ALT egentlig..hehehehe..Alle gode råd tas imot;)

Da tar du toget til Victoria station, ikke ekspress toget, men det vanlige :) billetter får du kjøpt i en luke. Når du kommer til Victoia, føler du bare skiltene til undergrunnen. Det er merket med store "tube" skilt. Deretter tar du den gule undergrunnslinjen til Great Portland street :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du toget til Victoria station, ikke ekspress toget, men det vanlige :) billetter får du kjøpt i en luke. Når du kommer til Victoia, føler du bare skiltene til undergrunnen. Det er merket med store "tube" skilt. Deretter tar du den gule undergrunnslinjen til Great Portland street :)

Eventuelt en annen linje som sikkert går kjappere, men da må du bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk _:helen:

Når man kjøper billett, hvordan billett? Hvordan er billettsystemet dems der? Mulig jeg spør skikkelig teit nå, men er sikkert et annerledes,vanskelig system som jeg sikkert ikke forstår meg på! _:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*
Når man kjøper billett, hvordan billett? Hvordan er billettsystemet dems der? Mulig jeg spør skikkelig teit nå, men er sikkert et annerledes,vanskelig system som jeg sikkert ikke forstår meg på! _:hoho:

Kjøp et såkalt "Oyster card", et elektronisk reisekort som du kan fylle på med noenlunde valgfritt beløp.

https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyster card? Er ikke det sånn flerdagsbruk? Jeg trenger kun kort frem og tilbake til gatwick, ikke ellers..bor såpass sentralt i forhold til planene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til London med min mor i slutten av november nå, og det første vi gjorde etter å ha bestilt hotell var å kjøpe Oystercard (fra VisitBritains norske hjemmesider). Turen fram og tilbake til Heathrow, pluss all annen transport vi måtte finne på (med unntak av taxi) vil jo bli så mye lettere enn å måtte lete frem til småpenger hele tiden. Spesielt hvis man ikke er så godt kjent med hvordan småmyntene ser ut...

Det som overbeviste oss var også at man kan bruke Oystercardet ved senere anledninger, og det er ikke personlig, så man kan la andre i familie/vennekrets låne det hvis de tar turen til London.

Vi skal bo relativt sentralt - rundt Lancaster Gate, men alikevel kan det fort bli mye gåing for å komme hit og dit, og når London har et såpass utbygget transportnett som det har, synes jeg det er like greit å benytte seg av det for å ha overskudd til å virkelig få gjort de andre tingene man planlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyster card? Er ikke det sånn flerdagsbruk? Jeg trenger kun kort frem og tilbake til gatwick, ikke ellers..bor såpass sentralt i forhold til planene;)

Frem og tilbake til Gatwick kjøper du bare vanlig billett i en billettluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten få litt hjelp her jeg og... Skal til London på torsdag, lander på Stansted og skal bo på Hilton Islington (Upper Street). Hva er den billigste og beste måten å komme seg fra flyplassen til hotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Anéa_*
Må nesten få litt hjelp her jeg og... Skal til London på torsdag, lander på Stansted og skal bo på Hilton Islington (Upper Street). Hva er den billigste og beste måten å komme seg fra flyplassen til hotellet?

Jeg anbefaler Stansted express - det er en toglinje som går fra Stansted flyplass og til London sentrum (Liverpool street). Husker ikke pris, men forholdsvis rimelig.

Såvidt jeg kan se, ligger det et tbane-stopp ikke så langt unna hotellet (The Angel, Northern Line) - men Liverpool street stasjon er bare et steinkast unna, så jeg ville vurdert taxi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Stansted express - det er en toglinje som går fra Stansted flyplass og til London sentrum (Liverpool street). Husker ikke pris, men forholdsvis rimelig.

Såvidt jeg kan se, ligger det et tbane-stopp ikke så langt unna hotellet (The Angel, Northern Line) - men Liverpool street stasjon er bare et steinkast unna, så jeg ville vurdert taxi!

Takk for svar :) Da tenker jeg at det blir tog til Liverpool street og taxi til hotellet derfra. Livredd for å rote meg bort. :fnise:

Men har noen spørsmål til jeg: Hva er det verd å kjøpe der? Er det for eksempel noe som er ganske billig der i forhold til her i Norge? Er prisen på armbåndsur cirka det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å holde seg unna hotellene innunder Imperial London Hotels-kjeden. Jeg jobbet som resepsjonist på en av disse i et år, og jeg har aldri sett på maken til... drittsted. Det finnes ingenting som er bra med de hotellene, verken når det gjelder standard eller service. Fr ligger forsåvidt i Bloomsbury-området.

Så vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre igjen..Vi jentene reiser imorgen og jeg lurer på et par ting i henhold til dette toget som jeg skal ta fra gatwick til victoria station. også skal jeg ta tbanen herfra til Great Portland. Må jeg kjøpe billett først til toget og deretter på tbanen, eller fungerer samme billett på begge? Blir ikke til at jeg kjøpet oyester card for jeg skal kun ta tog/bane frem og tilbake til flyplass.

Og hvor tidlig begynner dette å gå? hvis vi skal ta flyet hjem på en hverdag kl 9, må vi nok reise tidlig. Noen som vet hvor tidlig det går, eller anbefales det taxi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...