desperate Skrevet 22. januar 2010 #221 Skrevet 22. januar 2010 Jeg ser den, jeg var også der på min aller første London-tur. Det som kan være lurt er å forhåndsbestille billetter, ellers risikerer du å måtte stå i lang kø. Husker ikke i farten hvor vi bestilte, men vi kunne i hvert fall gå forbi køen og rett inn, så det kan være verdt å sjekke. Jupp, har kikket litt rundt på nettet, og jeg tror jeg skal finne ut av det Tror jeg vil legge opp til å gå ganske tidlig en dag som ikke er lørdag eller søndag, i håp om at det skal være litt færre folk Hva kan man egentlig gjøre lørdag og søndag? Jeg har følelsen av at man burde unngå alt disse to dagene fordi det er så mye folk
Mischa Skrevet 22. januar 2010 #222 Skrevet 22. januar 2010 Jupp, har kikket litt rundt på nettet, og jeg tror jeg skal finne ut av det Tror jeg vil legge opp til å gå ganske tidlig en dag som ikke er lørdag eller søndag, i håp om at det skal være litt færre folk Hva kan man egentlig gjøre lørdag og søndag? Jeg har følelsen av at man burde unngå alt disse to dagene fordi det er så mye folk Det går som regel bra om du er litt tidlig ute eller litt senere på dagen (om du skal på shopping) Jeg var eks. på Westfield en lørdag i desember, det var ganske slitsomt og køsystem for å komme inn på Hollister og UGGs. Så da var det ganske ille, men verre enn det blir det jo ikke. Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye Når det gjelder eks. Oxford Street så pleier Topshop og Primark også å bli rimelig kaotiske når det er "prime time", men kan ikke huske at det var noen andre butikker hvor det var spesielt slitsomt! Hvis du tar disse først eller til slutt, så tror jeg resten skal gå greit
Purple Basil Skrevet 22. januar 2010 #223 Skrevet 22. januar 2010 Ganske mye man bør unngå der i helgene, fullt av folk overalt. Vi pleier å reise fra mandag til fredag, er folk da og, men ikke så mye som det ellers ville vært tror jeg. Men, ikke alltid man får ordnet det slik å reise midt i uka, så da må man bare kjøre på uansett. Shoppingen (ihvertfall Oxford Street) bør man nok ta litt tidlig på dagen
*appifany* Skrevet 22. januar 2010 #224 Skrevet 22. januar 2010 Nei, for guds skyld! Med mindre dere er ekstremt interessert i voksdukker er en time eller to mer enn nok. (Personlig ville jeg skippet hele greia, det er så mye annet i London som er hundre ganger mer interessant. Jeg har vært i London 12-13 ganger, og det eneste jeg synes har vært bortkastet tid er Madame Tussaud's. ) Jeg er så enig, så enig. Men samtidig kan man jo ikke være i London uten å sett MT.
Anglofil Skrevet 22. januar 2010 #225 Skrevet 22. januar 2010 Kom hjem fra London sent i går natt, og jeg må si jeg fant meg mye lekkert der borte. Mye salg nå, fant en del kupp, mest fornøyd med den flotte røde silkekjolen som var satt ned fra 900 kr til 150 kr hos Monsoon, samt Nike-sko som var satt ned fra 800 kr til 250 kr. Mvh Yvonne
superior Skrevet 24. februar 2010 #226 Skrevet 24. februar 2010 Har lest heele tråden, men fremdeles ikke bestemt meg ang noe hotell Vi skal sannsynligvis i påsken, så regner med at det kanskje er mye folk der da.. Husker vi stod i kø i timesvis på madame tussauds sist vi var der, DET gidder jeg ikke denne gangen.
juliane Skrevet 25. februar 2010 #227 Skrevet 25. februar 2010 Vi har nettopp bestilt tur til London første helgen i påsken, så denne tråden må jeg jo ha på mine innlegg! Noen som har noen gode tips til hva et nyforelska par kan finne på? Begge har vært i byen tidligere og har sett de typiske turistattraksjonene, så vi er mer interesserte i å kose oss sammen og ikke ha et kjempetempo hele ferien. :rødme:
Vilma Skrevet 26. februar 2010 #228 Skrevet 26. februar 2010 Har lest heele tråden, men fremdeles ikke bestemt meg ang noe hotell Vi skal sannsynligvis i påsken, så regner med at det kanskje er mye folk der da.. Husker vi stod i kø i timesvis på madame tussauds sist vi var der, DET gidder jeg ikke denne gangen. Forhåndsbestill bill.?
Vilma Skrevet 26. februar 2010 #229 Skrevet 26. februar 2010 Vi har nettopp bestilt tur til London første helgen i påsken, så denne tråden må jeg jo ha på mine innlegg! Noen som har noen gode tips til hva et nyforelska par kan finne på? Begge har vært i byen tidligere og har sett de typiske turistattraksjonene, så vi er mer interesserte i å kose oss sammen og ikke ha et kjempetempo hele ferien. :rødme: Jeg og min kjære skal dit i april. Han har ikke vært der før, aaner ikke hva vi skal finne på enda.. Kommer sikkert noen gode tips på denne tråden, så vi får bare følge med God tur!
superior Skrevet 26. februar 2010 #230 Skrevet 26. februar 2010 Forhåndsbestill bill.? Vurderer det. Hvor kan en gjøre det? Står sikkert et sted i tråden her, men jeg vet ikke om jeg har tid til å lese alt
Cava Queen Skrevet 26. februar 2010 #231 Skrevet 26. februar 2010 Jeg er så enig, så enig. Men samtidig kan man jo ikke være i London uten å sett MT. Å jo!! Har vært i London maaaange ganger, men har aldri vært på Madam Tussaud...
Mermaid Blues Skrevet 26. februar 2010 #232 Skrevet 26. februar 2010 Å jo!! Har vært i London maaaange ganger, men har aldri vært på Madam Tussaud... Samme her, overprisede voksdukker av kjendiser jeg ikke bryr meg filla om er ikke det jeg vil bruke den dyrebare ferietida mi på akkurat. London er alt for stor og spennende til å kaste bort tida på ting man ikke egentlig har lyst til å gjøre, men føler at man må fordi "alle andre" har vært der
Cava Queen Skrevet 2. mars 2010 #233 Skrevet 2. mars 2010 2 restauranter jeg kan anbefale: Hakkasan asiatisk (ligger like ved Tottenham Court Road) Pasha marrokansk (ligger i Knightsbridge)
Cava Queen Skrevet 2. mars 2010 #234 Skrevet 2. mars 2010 Også må jeg bare anbefale dette hotellet... Church Street Hotel Selv om det ligger litt unna shoppinggata Oxford Street så er det vel verdt det. Det ligger i Camberwell og nærmest tube er Denmark Hill (det går masse busser rett ved hotellet også) Det står gode beskrivelser av offentlig transport på nettsiden til hotellet
*appifany* Skrevet 3. mars 2010 #235 Skrevet 3. mars 2010 Også må jeg bare anbefale dette hotellet... Church Street Hotel Selv om det ligger litt unna shoppinggata Oxford Street så er det vel verdt det. Det ligger i Camberwell og nærmest tube er Denmark Hill (det går masse busser rett ved hotellet også) Det står gode beskrivelser av offentlig transport på nettsiden til hotellet Hvordan var det egentlig å bo der? Dumt spørsmål, men det er jo et "kristent" hotell?
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 3. mars 2010 #236 Skrevet 3. mars 2010 Hvordan var det egentlig å bo der? Dumt spørsmål, men det er jo et "kristent" hotell? Tror du det er kristent bare fordi det heter Church Street Hotell? Det er vel bare oppkalt etter gata det ligger i. Akkurat som at det er en gate i Oslo som heter Kirkegata og at man kan kalle et hotell Kirekgata Hotel fordi det ligger i den gata.
Cava Queen Skrevet 3. mars 2010 #237 Skrevet 3. mars 2010 (endret) Hvordan var det egentlig å bo der? Dumt spørsmål, men det er jo et "kristent" hotell? Tror du det er kristent bare fordi det heter Church Street Hotell? Det er vel bare oppkalt etter gata det ligger i. Akkurat som at det er en gate i Oslo som heter Kirkegata og at man kan kalle et hotell Kirekgata Hotel fordi det ligger i den gata. Hotellet er hverken kristent eller "kristent"... Det er som Gro sier bare oppkalt etter adressen det ligger i. Hvordan det er å bo der? Vel, det er som en cubansk/mexicansk liten oase i sør-London. Alle rom er forskjellige, badene har spanske/sør-amerikanske fliser, det er fargerikt, det er ikke et kjedehotell med mange anonyme rom, du kan blande deg en tequila-drink (eller rom eller vodka) i baren, de har hyggelig mexikansk restaurant med god mat, det er hyggelige mennesker som jobber der. Les gjesteboken så får du et innblikk. Endret 3. mars 2010 av Cava Queen
*appifany* Skrevet 3. mars 2010 #238 Skrevet 3. mars 2010 Tror du det er kristent bare fordi det heter Church Street Hotell? Det er vel bare oppkalt etter gata det ligger i. Akkurat som at det er en gate i Oslo som heter Kirkegata og at man kan kalle et hotell Kirekgata Hotel fordi det ligger i den gata. Det er da vitterlig bilde av engler og jesus i alle rom, det er glassmalerier av jesus osv osv. Det er ikke et hotell som hadde vært mitt førstevalg, tror jeg?
Cava Queen Skrevet 3. mars 2010 #239 Skrevet 3. mars 2010 (endret) Det er da vitterlig bilde av engler og jesus i alle rom, det er glassmalerier av jesus osv osv. Det er ikke et hotell som hadde vært mitt førstevalg, tror jeg? Det er ikke kristent fordet... Men en søramerikansk stil. Og det er absolutt ikke bilder av jesus og engler i alle rom. Jeg har bodd på hotellet og på mitt rom var det hverken engler eller jesus - men mer kitch bilder av spanske senoritas! Innemellon finner du både kors, ikoner og bønnekjeder. Og det er faktisk ikke kristent med katolsk. Men igjen - det er bare dekor for å skape en sør-amerikansk stemning. Det er et litt anderledes hotell - for de som vil ha noe annet en vanlige kjedehotell. Jeg hadde ihvertfall et veldig fint opphold der! Man får forresten kjøpt fantastiske spa-produkter der også, som også er på badene på hotellet! Endret 3. mars 2010 av Cava Queen 1
Gjest Gjest_Live_* Skrevet 3. mars 2010 #240 Skrevet 3. mars 2010 Det er da vitterlig bilde av engler og jesus i alle rom, det er glassmalerier av jesus osv osv. Det er ikke et hotell som hadde vært mitt førstevalg, tror jeg? Har sett på bildene av rommene jeg og finner ikke at det er Jesusbilder eller engler på alle rom! Forresten så kan man da dekorere med engler uten at det er noe kristent!! Trodde kristent hotell var sånn med bibel på nattbordet, forbud mot alkohol og en kristen organisasjon som drev hotellet jeg... Fint at noen anbefaler litt andre hotell enn de typiske kjedehotellene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå