Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk Nilma og Lipstick.

Noe annet noen kan anbefale å se når man har sett det meste i London?

Vet ikke hva du liker, og hva du har sett før men....

Sjekk hva som går av teater og musicaler, det kommer stadig nye ting på programmet.

Jeg anbefaler fantastiske Ghost Stories (http://www.ghoststoriestheshow.co.uk/) som går på west end frem til begynnelsen av november. Nyskapende skrekkteater du aldri vil glemme.

Secret Cinema (http://www.secretcinema.org/) arrangeres en gang i måneden. "Hemmelig" filmvisning, der man får invitasjon med instruksjoner om antrekk og oppmøte etter at man har kjøpt billett. Film og sted filmen skal vises er hemmelig, og kan være alt fra fabrikklokale til en gård.

På sommeren er det filmvisninger og teater ute i parker.

Besøk trendy Primrose Hill, med små butikker, verdens beste muffinsbutikk, og litt kjendis-spotting.

Mitt favoritt shoppingområde, Seven Dials i Covent Garden.

Besøk noen spennende restauranter. Sjekk TopTable.co.uk for tilbud og anmeldelser.

Gå på London Walk - guidet rundtur til fots. Det finnes alt fra Jack The Ripper walk til Harry Potter walk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, marsy. Jeg skal absolutt ta en kikk på dette. Takk for tipsene!

Skrevet

Man kjøper Oystercard på stasjonen. Det bruker å være merket hvor du kan kjøpe, ellers er det bare å gå i billettluken. Det koster £5 i depositum, og du velger selv hvor mye du vil fylle på kortet. Trenger du å fylle på mer, kan man gjøre det i automatene. Er du i tvil om hvor mye som er igjen på kortet, holder du det bare foran automaten, og saldo vises på skjermen.

Oyster er programert til at det alltid velger billigste løsning.

Brukes Oyster kun på transport? Er det riktig at barn under 10 år reiser gratis på t-bane og buss? Da slipper vi vel å kjøpe Oystercard til sønnen vår på 7?

Skrevet

Brukes Oyster kun på transport? Er det riktig at barn under 10 år reiser gratis på t-bane og buss? Da slipper vi vel å kjøpe Oystercard til sønnen vår på 7?

Oyster er kun på transport, men fungerer på undergrunn, buss og DLR banen (førerløst tog som kjører i Docklandsområdet).

Barn under 5 år går gratis i følge med en betalende voksen.

Når det gjelder barn over 5 vet jeg ikke. Du finner informasjon her: http://www.tfl.gov.uk/

Skrevet

Oyster er kun på transport, men fungerer på undergrunn, buss og DLR banen (førerløst tog som kjører i Docklandsområdet).

Og også på London Overground, det vil i praksis si en del lokaltog i Londonområdet. :)
Skrevet

5-10 year olds can travel for free at all times if:

* they are travelling with an adult who has a valid ticket, Freedom Pass, Veterans Concessionary Travel Scheme Oyster card or is using Oyster to pay as they go, or

* they have a valid 5-10 Oyster photocard while travelling unaccompanied

Ser ut til at de reiser gratis..?

Skrevet (endret)

Nå har jeg bestilt hotell! Shaftesbury Premier London Hyde Park. Det ligger 400 m fra Paddington stasjon. Noen av dere som har bodd der?

Noen som vet om noen pub'er e.l i Paddington-området der de har god engelsk frokost? Koster 15 £ pr person pr frokost! :hakeslepp: Så vi kjøper IKKE frokost der nei...

Endret av mia83
AnonymBruker
Skrevet

Skal til England i høstferien i to dager (ikke London da vel og merke) og lurer på hvor mye penger dere hadde tatt med? Blir storshopping av klær/sko/tilbehør og litt julegaver..

Skrevet (endret)

Jeg har satt av 10 000 kr. Men jeg regner selvsagt ikke å bruke så mye, men deilig å slippe å tenke på penger om jeg har lyst på noe. ;)

Anbefaler forresten denne restaurantguiden, den kan fortelle dere hvor det finnes restauranter og lignende. Veldig praktisk! ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Når reiser du, Yvonne?

Skrevet

Jeg reiser til London den 17. august. :)

Skrevet

Herlig! Jeg reiser på mandag :)

Skrevet

Jeg har satt av 10 000 kr. Men jeg regner selvsagt ikke å bruke så mye, men deilig å slippe å tenke på penger om jeg har lyst på noe. ;)

Wow, da blir det shopping på deg!!

Skrevet

Lipstick: Vet du ca hvor lang tid man bruker å gå den ruten du beskrev tidligere i tråden? Oxford street-Regent Street-Picadilly Circus-Haymarket-Trafalgar Square-Whitehall-Parlamentet?

Skrevet

Wow, da blir det shopping på deg!!

Jeg vet. :sjarmor: Skal sies, jeg skal innom min favorittbutikk der nede, en bryllupsbutikk som heter Confetti, så jeg skal kjøpe ting til bryllupet også. ;)

Skrevet

Btw: anbefaler å lage kart i google maps på forhånd om man er usikker på hvordan man skal gå. Sist jeg var i London gikk jeg mye på måfå, og til tross for at jeg er rimelig godt kjent i byen, så er byen stor og jeg ble fort sliten av å vandre uten å vite helt hvor jeg skulle.

Nå har jeg lagt opp en shoppingrute, her, som tar utgangspunkt i hotellet. Punktene markerer butikkene i området. I tillegg har jeg lagt opp en egen restaurantrute her. ;)

Mvh Yvone :heiajente:

Skrevet

Det der ser veldig lurt ut Yvonne! Tror jeg også skal gjøre noe sånt. Iallefall passe på å skrive ut kart og markere de stedene jeg vil innom så det er lett å hoppe av og på t-banen som er nærmest

Skrevet

Jepp, jeg orker nemlig ikke å gå bena av meg som sist gang. ;)

Mvh Yvone :heiajente:

Skrevet

Pleier du ikke å bruke t-banen når du er i London?

Skrevet (endret)

Joda, men nå har jeg en tendens til å rote meg bort i sidegater og diverse så er det ikke alltid like lett å finne tilbake. :ler:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...