Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Sun&Moon: Jeg anbefaler dere å kjøpe dagskort på undergrunnsbanen, det koster ca 5 pund og da kan dere kjøre så mye dere vil i ett døgn. Dere kan krysse banen flere ganger for å komme akkurat dit dere vil på kort tid. Topp! Banen går hele tiden og dekker heeeele London. Jeg synes hvert fall det var lett å sette seg inn i systemet, og vi tok banen MYE. Både billigere og raskere enn de hopp på/av -sightseeing-bussene som koster rundt 30 pund for et døgn om jeg husker rett...

Og så er det bare å ta bena fatt og GÅ. Perfekt om sommeren! Liker godt å bare spasere bortover Oxford Street, gå ned Regent Street til jeg kommer til Picadilly Circus, gå videre nedover Haymarket til du kommer til Trafalgar Square og derfra kan du gå nedover Whitehall til Parlamentet, Westminster Abby, Big Ben og Themsen. Helt nydelig tur, lett å finne frem.

Og så er det jo et lite "must" å få et glimt av Buckingham Palace! Det er fint å traske gjennom Green Park på veien dit. Gjerne ta seg en liten piknik der også..

Notting Hill og Portobello Road Marked er også verdt å få med seg.

Jeg var på Phantom Of The Opera musikalen i fjor sommer, og ble bitt av musikalbasillen. Skal utvilsomt på musikal i år også, det er fantastisk gøy!

Ellers shopping, shopping, shopping...!!! Primark for de blakke og Selfridge for de rike, og for oss vanlige går vel det meste på Oxford st og Regent St (det området der). Har ikke handlet så mye andre steder i London...

Er det noen som har sett Pricilla-musikalen eller Thriller?? Er de bra?? Lurer litt på hvilken jeg skal se i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal til London igjen i august, reiser alene. Gleder meg veldig. :)

Fikk tak i rom på et firestjernes hotell midt i London sentrum som jeg er ekstremt fornøyd med, betalte kun £144 til sammen for tre netter. Får dobbeltseng og eget bad, noe som er ganske mye bedre enn hotellet jeg lå på sist. Hotellet heter Rydges Kensington Plaza Hotel London. ;)

Forresten, fant denne siden som jeg anbefaler at man går inn på før man reiser til London. Det er nemlig en oversikt over hvor man kan finne salg og f.eks studentrabatt (har man det internasjonale studentkortet får man rabatt). Ellers er det generelt en side som viser tilbud i ulike restauranter, butikker osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lipstick!

Vi så Priscilla da vi var i London i mars og hadde en festlig kveld! Masse humor (såklart gikk det mest på homo-klisjeer, men virkelig lattervekkende var det), flott musikk og fantastiske kostymer. Så klart en musical uten det store innholdet, men det var ikke meningen heller.

Stemningen i salen var meget høy, og vi klarte ikke å gå ut av teatret uten å kjøpe en rosa strutseboa.. Og "Go west" satt bom fast i hjernen på oss i flere dager etterpå!

Så denne kan jeg virkelig anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MUSE spiller konsert når vi er i London :strix: Det er som nevnt bryllupsreisen vår, Muse er bandet "mitt", det kunne ikke blitt mer perfekt!

Vi skal bo på Hotel Russel, virker som et utrolig fint hotell, kommer tilbake med rapport når vi har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!

Det høres artig ut!! Er litt nysgjerrig på denne nemlig. ;) Liker tanken med at livet er en ''reise''. Hehe=)

Er stor fan av Dirty Dancing også, egentlig, men har hørt at musikalen ikke er den beste... så kanskje jeg heller velger en som høres kul ut og som har fått masse ros av publikum ;)

Digger også Michael Jackson så denne thriller er virkelig under vurdering ;)

Lykke til på tur alene til London, Yvonne!! Blir sikkert toppers!!

MUSE, ja, høres ut som en drøm å gå på konsert i London!! Men var det ikke fryktelig vanskelig å skaffe seg billett? Høres supergøy ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjempeenkelt, linker fra hjemmesiden deres til sider man kunne kjøpe billett :) Vi oppdaget det litt seint så vi fikk ikke så gode plasser, men det driter jeg i. Sist jeg så dem satt jeg helt øverst i Spektrum; det gjorde ingenting.

Jeg vil anbefale Wicked og Phantom of the Opera av musikaler. Wicked er historien om heksene i Oz, utrolig godt fortalt, skuespillet er fantastisk, sangene utrolig herlige, scenen er nydelig... Phantom of the opera sier seg selv. En opplevelse å se live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke verst!!! :lur::)

Phantom Of the opera så jeg i fjor sommer, den var rett og slett FABELAKTIG!!! Ble kjempeimponert og det ga virkelig mersmak!

Wicked har jeg hørt flere skryte om, så den er nok bra den også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker tips om transport fra Gatwick til London. Tenker å ta tog, men føler meg usikker på å forhåndsbestille billetter på nett. I og med at man må velge en spesifikk avgang. Flyet kan jo bli forsinket og syns det er vanskelig å vite hvor lang tid man må beregne fra flyet lander til man er klar til å gå på toget. Noen som vet hva som skjer om man ikke rekker den avgangen man har bestillt for? Enklere for retur. Da vet man jo når man må dra fra Victoria til Gatwick. Vi er en familie på 5 personer, og det er jo en del tilbud å hente på forhåndsbestilling. Gatwick express har bl.a. 4 for prisen av 2. Og southern har også gode priser på grupper. Hva ville dere ha gjort? Kjempeglad for synspunkter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte billetter på toget sist vi fløy til Gatwick. Betalte vel noen pund mer for det, men så på det som en grei løsning. Da rakk vi å spise først (Var utsultet) og trengte ikke stresse. Togene går hele tiden, så det er bare å rusle ned til stasjonen og vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit å betale der nede, jeg vurderte faktisk å kjøpe på forhånd, men da fikk jeg ikke studentrabatten, tror du kun får den om du viser det internasjonale studentkortet (jeg gjorde ihvertfall det sist, mener jeg).Jeg tok ihvertfall ikke sjansen på å bestille det på nett. Uansett, det er utrolig enkelt å kjøpe det der nede, og man sparer de pundene det koster å få det tilsendt, så jeg synes ikke det er verdt å kjøpe på forhånd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips Lipstick!! :)

idag skal kofferten pakkes.... men er ikke sikker på hva slags klær jeg skal ha med, er jo meldt regn :( så utrolig kjipt, sola dukker opp litt nå & da bare.... vurderer å pakke ned gummistøvlene mine, selvom det frister lite... plass tar de også! Noen klestips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til fine aktiviteter man kan ta med en ti år gammel gutt på, i London?  

Spørs vel hva han liker, men rainforest cafe kan jo være noe?!

idag skal kofferten pakkes.... men er ikke sikker på hva slags klær jeg skal ha med, er jo meldt regn så utrolig kjipt, sola dukker opp litt nå & da bare.... vurderer å pakke ned gummistøvlene mine, selvom det frister lite... plass tar de også! Noen klestips?

Pakk med litt av alt. Er stortsett varmt på denne tiden av året, men kommer regnbyger i ny og ne. Du trenger sikkert ikke gummistøvler med mindre du har tenkt å hoppe rundt i sølepytter.

TIl resten av dere:

Kjøp togbillett på flyplassen. Er enkelt og greit.

Når det kommer til musikaler vil jeg virkelig anbefale We Will Rock You! Den er fantastisk. Ellers er Wicked og Lion King bra også. Er jo spørs hva dere er ute etter.

God tur til dere alle =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker tips om transport fra Gatwick til London. Tenker å ta tog, men føler meg usikker på å forhåndsbestille billetter på nett. I og med at man må velge en spesifikk avgang. Flyet kan jo bli forsinket og syns det er vanskelig å vite hvor lang tid man må beregne fra flyet lander til man er klar til å gå på toget. Noen som vet hva som skjer om man ikke rekker den avgangen man har bestillt for? Enklere for retur. Da vet man jo når man må dra fra Victoria til Gatwick. Vi er en familie på 5 personer, og det er jo en del tilbud å hente på forhåndsbestilling. Gatwick express har bl.a. 4 for prisen av 2. Og southern har også gode priser på grupper. Hva ville dere ha gjort? Kjempeglad for synspunkter :-)

Helt greit å kjøpe bilett på flyplassen. Og et lite tips, kjøp bilett med vanlig lokaltog inn til London. Langt billigere enn Gatwick express, og ikke så veldig mye lengre reisetid heller.

Du kan reise med Capital conect til London Brigde og Kings cross for eksempel. Det er samme tog, som da går tvers gjennom hele London.

Eller du kan reise med Southern enten til London Brigde eller til Victoria. Skal du til London brigde så er Captial conect en del raskere da det kun har et stopp underveis.

Pass bare på at du går på rett togselskap. Har du kjøpt bilett med Capital conect til London brigde, må du bruke det. Hvis du skulle gå på et Southern tog da så vil du få trøbbel hvis kontroll.

Vær og klar over at du kan kjøpe bilett som fungerer som dagskort på T-banen i London, sammen med togbiletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting, noen som vet hvor tidlig t-banen begynner å gå på lørdag og søndag?

Har tenkt meg til London om akkurat et år, og vil da komme til å trenge t-bane fra Oxford Street til Paddington grytidlig både lørdag og søndag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Trenger egentlig anbefalinger av klesbutikker, jeg. Her hjemme handler jeg vanligvis på H&M, Cubus, Ginatricot, Zara, av og til Bikbok, o.l.

Noen som har forslag til lignende (og gjerne billigere) butikker i London? Har hørt at Primark skal være veldig billig og bra, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Primark er billig, og mange av de klærne jeg kjøpte der for nesten to år siden bruker jeg enda. ;)

Ellers vil jeg anbefale Marks&Spencer (de kan ha gode tilbud, som da jeg kjøpte noen fantastiske bh'er sist gang jeg var i London for 199 kr - og de holder lenge), Miss Selfridge, min favorittbutikk Dorothy Perkins, New Look, Monsoon, La Senza, River Island, Ann Summers, Next, Gap, Debenhams (varehus), Top Shop og mange flere.

Jeg anbefaler dette kartet. Trykk f.eks på nummer 1, og det er listet opp hvor alle butikkene ligger bortover gata. Genialt om man ville komme seg raskt fram er usikker på hvor butikkene ligger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Yvonne. Langs Oxford street ligger krembutikkene på rekke og rad... Selv elsker jeg Miss Selfridges, River Island, Next, Dorothy Perkins, Ann Summers, Tezenis og La Senza. Zara og Mango også en del fine klær. Top Shop er jo gigantisk, og sikkert mye fint for de litt yngre damene, men synes det er mye shabby her også. MEN, det er min smak da.. veldig mange elsker top shop, og man må jo liksom inn hit for å kikke da. På Debenhams tok jeg manikyr forrige gang jeg var der, heeeelt supert! Men litt på siden, kanskje... ;)

Noen som har peiling på Oystercard, by the way? Vil det lønne seg å kjøpe Oystercard for en langhelg i London, eller er det da billigere med disse dagskortene til buss og undergrund til £5.60?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på Oystercard, by the way? Vil det lønne seg å kjøpe Oystercard for en langhelg i London, eller er det da billigere med disse dagskortene til buss og undergrund til £5.60?

Kjøpte Oystercard via VisitBritain da jeg besøkte London med min mor i November i fjor. Fordelen med dette var at man uansett hvor mye man reiste med det per dag, ikke brukte mer enn maksbeløpet på et dagskort. Reiser man litt med det har man da kjapt spart inn.

Det som appelerte med Oysterkortet i motsetning til et dagskort var at om man ikke bruker alt på kortet når man er i London, står det bare på kortet, så man kan bruke det senere også (lignende kontantkort på mobil).

Søsteren min og kjæresten hennes fikk låne kortene våre når de dro til London i april - det lille beløpet fra tidligere stod igjen, og så fyllte de bare på med det de trengte.

Skal til London med en venninne snart, og så tar vi bare med Oysterkortene, bruker opp det som er på dem, og fyller på med nytt etterpå.

Jeg har tidligere reist med dagskort i London, og synes Oysterkortene er mer praktisk, men det er gjerne også avhengig av hva man synes man trenger selv, og hvor ofte man eventuelt reiser til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...