Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei det er sant. Og så tror man kanskje at det ikke er så veldig langt å gå, men så viser det seg at det var lengre enn man trodde..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mhm, riktig det. Jeg er også litt sånn at jeg går rundt og ser på bygninger, blir fascinert av atmosfæren etc og dermed har jeg gjort det: jeg klarer å rote meg vekk de merkeligste steder. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg skal på Amorphis konsert i London, i november.

Så her kan jeg jo kanskje få litt tips! :jepp:

Blir der fra onsdag den 10 til lørdag eller søndag. Er jo ikke mange dagene, men man får vel se litt av byen og shoppa en del på de dagene :)

Skrevet

Hehe, jeg har også en tendens til å bare gå og gå og dermed rote meg bort i byen. Men får sett mye langs veien da i det minste.

Kom hjem fra en herlig Londontur på søndag!! :rødme:

Denne gangen ble det Tower Of London (gjesp - men interessant for dem som har interesse for slikt såklart), We will Rock You muscialen (ANBEFALES - den var heeelt fantastisk gøy!!!) og en goood del trasking...

Shoppet alt for mye også.

Vi var på en restaurant som jeg likte veldig godt. Inamo, som ligger i Wardourstreet, en av sidegatene til Oxford street. Her bestiller du maten og drikken din selv direkte PÅ bordet, bordet ditt er akkurat som en dataskjerm med mus (prosjektor i taket over hvert bord) så leter du deg frem på bordet etter den maten og drikken du vil ha og bestiller. Man kan også bestille spill på bordet for de som vil det. Har aldri vært borti noe sånt før, så jeg ble fascinert :) I tillegg var maten vi begge fikk veldig, veldig god (de har for det meste Thaimat). De har også cocktails som smaker himmelsk. Så; anbefales om man vil ha en litt annerledes restaurantopplevelse. Pris: ikke ille i det hele tatt. :)

Vi var også på en italiensk restaurant i en sidegate fra oxford street, men husker hverken hvor nøyaktig den lå eller hva den heter, så der kommer jeg ikke lengre, dessverre. Men jeg var veldig fornøyd, vi fikk deilig mat og hyggelig service.

Gikk på byen på et utested i Haymarket st som heter Tiger Tiger, der var det gøy og vi fikk herlige drinker. De har flere plan og flere forskjellige diskoteker i ett. Så noe for de fleste. Så ble det jo også en del puber denne gangen..

Ellers spaserte vi hele veien fra Tower of London, over Tower Bridge og vestover langs sørsiden av Thempsen til vi kom til Westminster Bridge, over der og opp til Trafalgar Square. Nydelig tur, og egentlig litt godt å unngå folkemengden på Oxford st en lørdag. Det var myye å se på hele veien, og mellom ca Milleniumsbridge og Westminster Bridge er det ganske livlig. Jeg liker det. :)

Skrevet

Vi reiser til London for første gang i morgen! :bolledeig:

Skrevet

Så spennende! :hoppe: God tur!

Jeg reiser om én uke, og jeg gleder meg masse. Jeg har kjøpt en slik en, så slipper jeg å være redd for overvekt. ;)

Skrevet

Takk! God tur til deg også når du reiser! :hoppe: Jeg kjøpte koffertvekt på Teknikmagasinet i går jeg :) Kjekt å ha! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fint at dere gleder dere jenter, men det er kanskje ikke så nyttig info for andre. :filer:

Skrevet

Takker!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Litt gal? Neeeida.

Jepp, de er supre! Jeg har ikke lyst til å betale for mye overvekt heller, 90 kr pr kilo er rimelig drøyt.

Skrevet

Det er jo fint at dere gleder dere jenter, men det er kanskje ikke så nyttig info for andre. :filer:

Nå tipset jeg om en bagasjevekt. Jeg vil tro at den er ganske nyttig for andre. Dessuten er dette også en skravletråd om London. Liker du det ikke kan du jo bare gå ut igjen og gjøre andre ting. ;)

Skrevet

Vi reiser til London for første gang i morgen! :bolledeig:

God tur! Gled deg!

Skrevet

Forresten, noen som reiser til London etter den 23. august? Ser at det kan bli meldt streik, dvs tidligst den 23. august. Les mer her. Glad jeg ihvertfall slipper unna siden jeg reiser nå på tirsdag.

Skrevet

Ville bare tipse om Tune Hotel som åpner 30.august i London.

Det er lavpris-hotellkjede av RyanAir prinsippet: de har veldig lav grunnpris, men når du bestiller får du en liste over tilleggsting man kan huke av for i tillegg.

Grunnprisen skal være rundt £35 per natt (!), men du betaler da ekstra for alt fra håndklær/shampoo (£1.70), tv-tilgang, internett tilgang, rengjøring under oppholdet osv.

Jeg sjekket prisen for et dobbeltrom tre netter (helg) i oktober.

og totalprisen (inkludert håndklær, tv og wifi) for tre netter var £133 for et rom uten vindu og £155 for et rom med vindu.

For det rimeligste rommet betaler man da kun 221kr per person per natt.

Hotellet er helt nytt, skal være helt fin standard - og det ligger i Westminster, rett ved undergrunnen, og kun 4-500meter fra London Eye.

http://www.tunehotels.com/

Hvis man er på utkikk etter god standard, sentralt hotell rom er rimelig bør det være perfekt. Selvfølgelig ingen luksus, men hvis man er der i 2-3 netter og skal være mest ute i London trenger ihvertfall bare jeg et rent og greit rom.

Skrevet

Forresten, noen som reiser til London etter den 23. august? Ser at det kan bli meldt streik, dvs tidligst den 23. august. Les mer her. Glad jeg ihvertfall slipper unna siden jeg reiser nå på tirsdag.

Ånei, det gjelder heldigvis ikke Gatwick.

Skrevet

Pokker, det bør de helst være ferdig med innen 8. september... Jeg vil ikke ha bryllupsreisen min ødelagt!

Skrevet

Jeg har så ufattelig lyst å reise et par dager i september. 450kr t/r med Norwegian, ja takk! :bolledeig: Tenker å reise alene, har vært alene i new york og miami, gikk helt fint, og jeg trives i mitt eget selskap. Er London generelt sett en grei by å være alene i? Jeg kommer til å slappe av på hotellrommet på kveldstid, og titte rundt på dagtid. Kanskje sette meg på en lokal pub like ved hotellet en kveld.

Jeg har to alternativer jeg tenker på:

1. Bo i en "landsby" utenfor byen, a la The Holiday om dere har sett den :) Da blir det ikke storby i det hele tatt, men bare meg og tekoppen og skolebøkene mine, for å komme meg vekk litt og se noe helt nytt.

2. Bo i byen, og dra på sightseeing-busser. Den ene dagen vil jeg ta sightseeing i selve byen, den andre dagen vil jeg se de kongelige slottene, og finne en turbuss som går til slottene fra Tudor-tiden :)

Hva tror dere er kjekkest? :) Og er noen av dere interessert i engelsk historie, og kan anbefale noe jeg må få med meg?

Gjest Enchanted
Skrevet

Jeg var i London for første gang i sommerferien i år og må si at det var knall! Var der med ei venninne og søstern hennes og vi lå på et helt greit hotell ved navn Elysee. Var helt greit greie ron (litt små, men er jo ikke så mye på hotellet uansett) med forkost inkludert i prisen.

Vi var på We Will Rock You showet og ja, det anbefales utrolig sterkt, det var et helt sinnsykt show og kjempeflinke folk, selv om hovedpersonen da vi var der var understudy, så var det helt topp! (Sier jeg som ikke er sånn kjempefan av Queen O:) Var også på Le Miserables musikalen og det var kjempebra! Kan anbefales det også!

Ellers så gikk vi rundt og titta, fikk desverre ikke vært på Tower, men da har jeg en god grunn til å dra tilbake :fnise:

Vi hadde en guidet tur som ble kalt "dock tours" Det var på en amfibiebil som kjørte rundt i nesten to timer for 20 pund, syntes det var verdt pengene sine, da guiden var flink og morsom. Kjørte rundt ved Big Ben, parlamentet og Trafalgar Square, MI5 og MI6 (for de av oss som vet hva det er :lur: ) Den kjørte så ned på Themsen og tok en runde der. Hvis du skal ta en guidet tur så anbefaler jeg denne! Er like ved London Eye.

Skrevet

Jeg har så ufattelig lyst å reise et par dager i september. 450kr t/r med Norwegian, ja takk! :bolledeig: Tenker å reise alene, har vært alene i new york og miami, gikk helt fint, og jeg trives i mitt eget selskap. Er London generelt sett en grei by å være alene i? Jeg kommer til å slappe av på hotellrommet på kveldstid, og titte rundt på dagtid. Kanskje sette meg på en lokal pub like ved hotellet en kveld.

Jeg var alene i London for første gang i mai. Synes det gikk helt greit. Det finnes så mye å gjøre i London at tiden går så fort uansett. Shopping, sightseeing på dagtid og slappe av på kvelden.

Skrevet (endret)

Marsy: Tusen takk for tips!!

Kjæresten min og jeg drar nok til London i november, og jeg er ikke akkurat ute etter å betale en hel haug for 3-4 netter, så dette hotellet var jo midt i blinken!

Om noen andre har tips om billige hoteller, så er det bare å komme med det! :)

Endret av Minttu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...