Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hoppe: 8 dager til London!! :hoppe:
Gjest MorÅse
Skrevet (endret)

Det er faktisk 50 min med tog til Windsor. Og pass på litt.

Skal vi se :

ALLE skal lese denne boka før de dra til byen, et MUST :

Richard Herrmann;

1983 – London: Mine gleders by

Alle bibliotek har den;-)

Stonehenge turister må lese dette:

http://www.londontoolkit.com/whattodo/stonehenge_getting_there.htm

Jeg er på vei til min 2. tur til byen, fatter ikke hva jeg har tullet med i de 54 årene jeg har brukt på å bli grå...

Sjekk ut posten min, bli med da vel.

Jeg fatter heller ikke hvorfor oldefar ikke klarer å prate på engelsk, alle ungdommene snakker nå flytende, pussige greier?

Nuvel i oktober skjer det igjen. Jeg losjerer like ved Royal Opera ved Covent Garden.

Pga jeg reiser alene (hvis ikke du blir meg) så tør jeg ikke bestille bilettter til teater/konserter etc.

Men sist jeg var i byen, rusla jeg fra Victoria st. oppi Kensington Gardens forbi Royal Albert Hall, en times fottur. En frue i 40 åra kom bort til meg ved fotgjengerovergangen i Kensington Rd og spurte om jeg ville ha to billetter til kveldens konsert. 20 pounds each.

Jeg satte meg ved Albert memorial rett over gata og gnagde et eple og begynte å gråte. Hvorfor i svarte sa du nei til to gode biletter til kveldens Mark Knopfler konsert?? Den begynte om to timer! De kostet 200 pund stykket fra Billettkontoret!

Jeg greide ikke å være der, så jeg ruslet opp Queens Gate og South Carriage under Hyde Park til Knighstbridge. Forvillet meg inni ei fantastisk handlegate, Brompton road, og tok hardt til høyre inni Harrods!! Jeg seg inn forbi en mistenksom dørvakt og kom inn i himmelen. For damer i allefall, jeg har nå aldri sett så stort parfymeri hverken før eller senere. Hele førsteetasjen, og den var stor, noe ala Olso city sin første. Skule ha meg ei bukse, men det var i etasjene lenger opp, Harrods ble i største laget for meg...

I stedet tok jeg tuben til Russel Square gikk gjennom parken og ned Kingsway. Du må prøve Cafe Rouge i nr 77 Der har de fantastisk grillet kylling og et godt utvalg av vin , særlig de franske!

Hva tror dere om å være alene på slikt. Kan en bare ta imot slikt (svartebørs) på gata i London?

Endret av MorÅse
Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg for hvilket musikal jeg skal se i London denne gangen! Noen tips/forslag?

Skrevet

Lurer på... hvordan er London på en søndag? Tenker på sightseeingbusser og sånne ting. Tenkte å ta den ordentlige turist-dagen på søndag, for da er det ikke så mye annet å finne på :P Hva med Madame Tussauds og Tower of london og sånt? Er det mer eller mindre kø der på en søndag tror dere?

Og hvordan forhåndbestiller man billetter til sånt som Madame Tussauds?

Eller tips til alt slags ting man kan gjøre på en søndag :) Det er siste hele dagen vår så da tenker vi å bare farte rundt og utnytte dagen mest mulig!

Skrevet

Bare husk at mange butikker holder åpent selv på søndager. ;) Men det er ikke noe problem ihvertfall å få tak i slike busser osv, jeg har selv dratt på sight-seeing på en søndag, og jeg møtte ihvertfall ikke på noen problemer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er ikke interessert i å shoppe på søndag (noen av oss har faktisk andre grunner til å dra til London...)

Skrevet (endret)

Er ikke interessert i å shoppe på søndag (noen av oss har faktisk andre grunner til å dra til London...)

Eh, nå var det ikke akkurat det jeg mente, men du lurte på hvordan London er på en søndag, og jeg ville fram til at butikker osv er som regel åpent søndager. Butikker kan hende stenger litt tidligere, men generelt sett holder det meste av serverdigheter og andre fasiliteter åpent på søndager, inkludert bussene.

Selv bestilte jeg billetter til Madam Tussauds på deres hjemmesider, men billetter til mange av serverdighetene kan man også få kjøpt på f.eks visitlondon.com. Nå har jeg faktisk gjort andre ting i London enn å bare shoppe, men det finnes en grense for hvor mange ganger man gidder å besøke hver attraksjon. ;)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Lurer på om dere erfarne London-shoppere kan hjelpe meg med noen ting jeg ser etter!

-Jeans, mellom 400 og 1000 kr, leter etter steder med godt utvalg i farger og modeller (jeg har vanskelig kroppsform og er DRITTLEI skinnyjeans)

-Lekkert undertøy til jenter, type Agent Provocateur, men gjerne litt rimeligere.

-Godt utvalg truser/boxere til gutter

Skrevet

Lurer på om dere erfarne London-shoppere kan hjelpe meg med noen ting jeg ser etter!

-Jeans, mellom 400 og 1000 kr, leter etter steder med godt utvalg i farger og modeller (jeg har vanskelig kroppsform og er DRITTLEI skinnyjeans)

-Lekkert undertøy til jenter, type Agent Provocateur, men gjerne litt rimeligere.

-Godt utvalg truser/boxere til gutter

Jeg hater å kjøpe bukser, jeg er heller ikke den som lettest finner meg bukser, særlig jeans, men i London fant jeg mye fint blant annet på Dorothy Perkins, Next og New Look. Fant til og med en bukse på Primark, så det finnes mange ulike butiker å ta av.

Ellers fant jeg en god del godt og fint undertøy på Marks&Spencer, men vet ikke om det er helt hva du er ute etter. Uansett, de har gode priser om ikke annet, og kan jo være en plass å se etter undertøy.

Skrevet

Fantastisk tråd :-)

Vi skal til London i oktober - familie med to barn (6 og 10) Vi vil på minst en musical - Lion King eller MAmma Mia har vi tenkt. Men det var litt av noen priser... Hva må en regne med å betale pr billett? Er det billigst på nettet, eller er det best å bare vente til en kommer bort dit, og så kjøpe i en av billettbodene?

Noen som har sett noen av disse med barn? Hvor er det best å sitte? (Stalls, Circle etc)

Gleder oss masse!!

Skrevet

3 dager til London!!

Skrevet

*mine innlegg*

Skal snart til London igjen. Min absolutte favorittstorby :hjerte:

Skrevet

Hei Gin, skal du på musikal med barn ville jeg valgt å sitte på stalls (parkett), eller eventuelt langt fremme på Circle. :) Du kan få tak i billigere billetter på TKTS på Leicster Sq hvis du kjøper billetter samme dag som forestillingen er. Men hvis jeg husker riktig pleier ikke Mamma Mia å være særlig nedsatt uansett da, disse billettene pleier å ligge på rundt 62 pund uansett - og oppover. Lykke til, og god tur!! :)

Skrevet

3 dager til London!!

Heldigris!!! :lur:

Jeg var der for en uke siden, for andre gang i sommer... Men vil tilbake snart, er jo så gøy der!!

Skrevet

Jeg reiser om to uker, og så igjen i desember, skal feire nyttår i favorittbyen:-)

Skrevet

Jeg reiser også tilbake til London, i januar vel og merke. Elsker den byen! :)

Skrevet

Da er Londonturen bestilt! :D Januarsalg here we come!

Er Bayswater et fint område å bo i?

Skrevet

Hei!

Vi er en jentegjeng som skal en helg til London i oktober, fra torsdag til søndag.

Har bestilt flybillett, hotell og musical allerde.

Men lurer nå på hvor mye lommepenger har dere brukt på en helg i London? Har dere eventuelt i budsjettene?

Vet jo at dette varierer veldig fra person til person,

men lurer litt :)

Til alle som skal på tur: KOS DERE! :ler:

Skrevet

Imorgen reiser jeg til London!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...