Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Lyst på London-tur på nyåret. Noen som vet hvem som flyr billigst (sånn generelt) fra Bergen/Oslo til London (Gatwick el Heathrow)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel er det Norwegian. Jeg flyr fra Oslo til London (Gatwick) for 199 kr hver vei i januar.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hadde verdens beste Londontur nå i Desember :-) Det var daten og min sin første tur dit så vi var veldig turister. Vi var innom Madam Tussaud, Sherlock Holmes museumet,London Dungend, elvecruise på Temsen, Winter Wonderland i Hyde Park (kjørte mange karuseller), Harrods, Imax-kinoen og så Harry Potter og London Eye to ganger (en på formiddagen og en på kvelden... vi ville ta litt forskjellige bilder). Utrolig hva vi rekte på 3 hele dager. Å vi koste oss masse :-) Digget hvor enkelt det var med tuben :-)

SKAL DEFINITIVT TILBAKE :)

Skrevet

Hadde en super jentetur til London julen 2009.

Anbefalinger

Shopping: marked i notthing hill, oxford street.

Utested: Mahiki.

Spisested: Anbefaler alle som liker japansk mat denne restauranten, utrolig god mat og ikke minst kjempe god service. "Aqua Nueva" som ligger i Regent Street.

Skrevet

Som regel er det Norwegian. Jeg flyr fra Oslo til London (Gatwick) for 199 kr hver vei i januar.

Har du vært i London i januar før og har noen gode tips? Har vært i London før så tenkte ikke så mye på severdigheter osv. men helst på shopping. Gleder meg vannvittig til januarsalget! :D

Skrevet

Har du vært i London i januar før og har noen gode tips? Har vært i London før så tenkte ikke så mye på severdigheter osv. men helst på shopping. Gleder meg vannvittig til januarsalget! :D

Ja, jeg var der senest i januar i år. Jeg går jo alltid til Primark da, og i år skal jeg ta meg en tur innom shoppingsenteret Westfield, som jeg har hørt en del om men aldri besøkt. Ellers traver jeg veldig mye opp og ned Oxford St., men også sidegatene, og fordi som skal gifte seg er det verdt å gå innom butikken Confetti.

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg anbefaler Skandinavian Kitchen i en av sidegatene til Oxford Street! Der har de nordisk mat for de som er mektig lei av britisk mat, sånn som jeg er :)

• 3 uker senere...
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Bestilt London-tur igjen i mars :D

Skrevet

SAS har salg nå, bare til orientering til de reiselystne :) Jeg har såå lyst til London i år igjen, jeg var i 2009, og ble iallfall ikke lei! Hadde vært moro å dratt nå på januarsalg, men pengene strekker ikke til akkurat nå.

Det som ble en av mine favorittattraksjoner i London er Natural History Museum! :) Utrolig flott bygg både innvendig og utvendig, masse spennende å se på, og artig at trappene i Harry Potter-filmene er der :fnise:

Skrevet

Akkurat to uker igjen til London! Det skal bli så gøy! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

På mandag er jeg omsider tilbake i London. Noen som har tips på hva jeg skal ha på meg? Jeg er fryktelig i villrede. Sko er greit, jeg har med meg joggesko (med brodder i tillegg sånn at jeg kan gå med de her hjemme til og fra flyplassen), men hva gjør jeg ift jakke? Det verste er at jeg var i London på samme tid i fjor, jeg bare husker ikke hva jeg hadde på meg av ytterklær. Jeg synes det er vanskelig siden jeg først og fremst skal shoppe, og jeg blir fort varm med den tykke dunjakka mi. Samtidig er det jo ikke akkurat varmt heller, så jeg synes dette er vanskelig. Noen tips?

Gjest idakaroline
Skrevet

På mandag er jeg omsider tilbake i London. Noen som har tips på hva jeg skal ha på meg? Jeg er fryktelig i villrede. Sko er greit, jeg har med meg joggesko (med brodder i tillegg sånn at jeg kan gå med de her hjemme til og fra flyplassen), men hva gjør jeg ift jakke? Det verste er at jeg var i London på samme tid i fjor, jeg bare husker ikke hva jeg hadde på meg av ytterklær. Jeg synes det er vanskelig siden jeg først og fremst skal shoppe, og jeg blir fort varm med den tykke dunjakka mi. Samtidig er det jo ikke akkurat varmt heller, så jeg synes dette er vanskelig. Noen tips?

Ta på deg en allværsjakke ;) Det kan være fryktelig surt i London, men siden det blir en del shopping på deg, er det bare stress og dra med seg en dunjakke. Det er jo ikke spesielt langt mellom butikker heller, så hadde jeg vært deg hadde nok boblejakka fått blitt igjen hjemme ;) Sleng på et skjerf, vanter og lue hvis det skulle bli kaldt. Det er det jo bare å legge i veska også, når du er i butikkene.

Og et annet tips - ta med deg en liten trillekoffert og putt alle posene dine i. Mye bedre å hanskes med når man skal gå rundt mye, ta buss og tuben ;) Det gjør jeg når jeg er i London på shopping ;)

Skrevet

Ta på deg en allværsjakke ;) Det kan være fryktelig surt i London, men siden det blir en del shopping på deg, er det bare stress og dra med seg en dunjakke. Det er jo ikke spesielt langt mellom butikker heller, så hadde jeg vært deg hadde nok boblejakka fått blitt igjen hjemme ;) Sleng på et skjerf, vanter og lue hvis det skulle bli kaldt. Det er det jo bare å legge i veska også, når du er i butikkene.

Og et annet tips - ta med deg en liten trillekoffert og putt alle posene dine i. Mye bedre å hanskes med når man skal gå rundt mye, ta buss og tuben ;) Det gjør jeg når jeg er i London på shopping ;)

Har ikke allværsjakke, så det blir nok vanskelig. Men jeg har en noe tynnere jakke enn dynjakka, så da tar jeg med meg den i stedet for. ;)

Takk for tips. Har vært mye i London selv, og har faktisk prøvd med trillekoffert, men jeg synes det bare er upraktisk. :)

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Har ikke allværsjakke, så det blir nok vanskelig. Men jeg har en noe tynnere jakke enn dynjakka, så da tar jeg med meg den i stedet for. ;)

Takk for tips. Har vært mye i London selv, og har faktisk prøvd med trillekoffert, men jeg synes det bare er upraktisk. :)

Jeg var i London i desember, og da var temperaturen ganske lik som den som er der nå. Jeg gikk rundt i skinnjakke og frøys ikke i det hele tatt. Jeg hadde litt ull helt inntil kroppen, så kan nok være det som gjorde at jeg ikke frøys. Så det er jo en mulighet å gjøre det på den måten også ;) Jeg merka også det at det var ganske stor forskjell på temperaturen inne i butikkene.

Jeg tror nok du lønner deg på å kjøre på med en tynn jakke. Mer praktisk og få lagt den sammen i veska også, enn en stor boblejakke ;)

God tur til London, er ganske så misunnelig! :)

Endret av idakaroline
Skrevet

Jeg har gått rundt i uforet trench coat i dag med tynn ullgenser under, og det har vært perfekt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen her som har vært på Hampton Court, slottet til Henrik den 8.? Er det verdt å bruke penger på?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Eller hva med London Dungeon? Er det skummelt der? :fnise:

Skrevet

Skal til London om noen uker. Lurer på om dere vet om butikker/butikkjeder som selger småting til hus og hjem? F.eks smykkestativ, knagger o.l.

Hva ellers er det dere bare MÅ handle når dere er i London (foruten klær). Noen ting som er skikkelige scoop?

Skrevet

Hvordan er været i London nå?

Skikkelig trist, grått og kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...