Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min skal til London i mai. Vi har vært der to ganger før, og har sett alle de "vanlige" tingene. Noen som har tips til litt "mindre vanlige" ting å gjøre? :) Og andre steder å shoppe enn Oxford Street? ;)

Det er MASSE å finne på :) Hva liker dere å gjøre? Hva liker dere å shoppe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboer har bestemt oss for å dra til London, første gang for meg :jepp: Tror det blir i juni en gang.

Lurer bare på hvor dere pleier å bestille turen? Jeg syns det virker greiest å bestille som pakkereise, og vil helst bo på et fint (men ikke dyrt!) hotell. Vi er nok en av dem som drar oss litt ekstra på hotellet :natti:

Virker som om bayswater-området er fint å bo på og sentralt i alle fall.

Har kikket litt både på norwegian,expedia,finn etc. Noen andre forslag?

jeg bestiller nesten alltid hotell på Venere.com. Her kan du finne bilder, kart, andres anmeldelser av stedet osv. Og man trenger som oftest ikke betale før man sjekker inn på hotellet.

Hvis det er kort tid til dere skal reise bør dere også sjekke hotwire.com - her blir hotellene kvitt rom de ikke får solgt ellers og dumper prisene desto nærmere det er til avreise. Man får vite pris, beliggenhet og standard før du booker, men ikke navn på hotellet. Kjenner folk som har bodd på 5-stjerners hotell i New York for 400kr natten for et dobbeltrom!

Skrevet

Løvenes Konge musikalen må sees når man er i London. Musikalen er en utrolig opplevelse uansett alder. Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Noen som har sett Mamma Mia i London? Er den verdt å se?

Skrevet

Hvis du spaserer gjennom Oxford street fra den ene enden til den andre, ligger beautybutikkene nesten som perler på en snor. Department stores som Debenhams, John Lewis, House of Frasier og som nevnt, Selfridges, er bare noen av dem. Mitt inntrykk er at parfymeriavdelingene ofte ligger på bakkenivå, men det er selvfølgelig ikke alltid tilfelle. Uansett så får du et enormt utvalg her. Du kan også stikke innom type apotek/velvære forretninger som Boost, osv. Dessuten selger de også sminke på M&S og du kan helt sikkert finne noe på Top Shop o.l. også. Mulighetene er uendelige!

Prismessig synes jeg ikke sminke er spesielt billig i London, men det kommer nok litt an på hvor du går. Uansett ligger prisene hakket lavere enn i Norge, samtidig som at utvalget er mye, mye større.

Takker for tips! :laugh: Jeg tror jeg rett og slett bare skal kopiere dette og ta med om det er greit :fnise:

Skrevet

Takker for tips! :laugh: Jeg tror jeg rett og slett bare skal kopiere dette og ta med om det er greit :fnise:

Klart det er greit! Hyggelig å kunne hjelpe! ;)

Og når det kommer til department stores som jeg nevnte, er disse helst konsentrert i området fra Marble Arch til Bond Street og Oxford Circus :) Kos deg, og lykke til med shoppingen! :)

Skrevet

Hei! 2uker igjen til jeg å samboer skal til London:) lurer derfor på om noen som vet om noen fine interiør butikker? i chabby chic stil.

Skrevet

Må bare anbefale en helt ekstraordinær restaurant. Den heter Sarastro og ligger i Covent Garden. Interiøret i restauranten er lagd som et Shakespeare stykke i fra 1600 tallet. Det er så mye krimskrams og detaljer der og det er utrolig gjennomført. En gang i uken (torsdager tror jeg) er det til og med operasangere som kommer dit og gjør liveopptredener for gjestene. Doene der er et kapittel for seg selv. Over alt på doveggen er det malt tegninger av mennesker i forskjellige sexposisjoner. Altså jeg lærte mer om sex på doen der enn i noen av seksualundervisningstimene på skolen. Maten er god, ikke noe michelin stjerne mat. Dere må bare dra dit for å se! Det er helt utrolig. Jeg har vært der to ganger, første gangen med en jente på 16 og andre med en jente på 17. (Jeg er selv 15 år.) så det sier litt om hvor kul denne restauranten er.

Adresse: 126 Drury Lane, Covent Garden, London, WC2B 5Q

Skrevet (endret)

Jeg drar til London i mai. Det som foreløpig er planlagt er å se "As you like it" i Shakespeare's Globe, men ellers er det ganske åpent.

Ellers liker jeg også god mat, og spiser sjelden på McDonald's, allikevel brukte jeg sjelden mer enn 100-lappen på en god restaurant. Så jo, jeg synes London fremdeles er en billig by å feriere i.

Da tror jeg vi har veldig forskjellig oppfatning av hva god mat og gode restauranter faktisk er.

Endret av Zzyzx
  • 2 uker senere...
Skrevet

hei! reiser til London om 3 dager og lurer på om jeg kan få noen tips til billig skobutikker. Har bestilt hotel st giles så fint om det er i nærheten av hotelet.

Skrevet

Noen som har sett Mama Mia i London?

Jeg har:) Synes den var veldig bra:) Gode sangere var det også, anbefaler deg også å se på The Lion King, mens du er i London. Den er fantastisk.

Skrevet

Hei!

Skal en tur til London i slutten av april, tenker tanken at vi kanskje skal få med oss en musikal, noen som har sett på Queen - We Will Rock You? Er den bra ;)?

Skrevet

Hei!

Skal en tur til London i slutten av april, tenker tanken at vi kanskje skal få med oss en musikal, noen som har sett på Queen - We Will Rock You? Er den bra ;)?

Jeg har sett den! Den er UTROLIG bra!!! Anbefales! =)

Skrevet

Vi skal til London igjen i desember, men denne gangen med unger. Fordi vi skal ha med ungene kunne vi tenke oss ett hotell som lå i nærheten av/ ikke så langt unna tower of london, themsen osv.

Er det noen som kan anbefale hoteller som passer, evt leilighetshotell trenger ikke være superbillig og dårlig, men heller ikke 5 stjerners til 2000+ pr natt.

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Vi skal til London igjen i desember, men denne gangen med unger. Fordi vi skal ha med ungene kunne vi tenke oss ett hotell som lå i nærheten av/ ikke så langt unna tower of london, themsen osv.

Er det noen som kan anbefale hoteller som passer, evt leilighetshotell trenger ikke være superbillig og dårlig, men heller ikke 5 stjerners til 2000+ pr natt.

Sist jeg bodde på hotell i London var i 2006, men da bodde vi på hotellet Comfort hotel Tower of London i Chamber Street. Det var et veldig fint hotell, men det lå litt merkelig til. Veldig fine rom og god frokost!

Tar ikke mer enn max ti minutter å gå fra hotellet og bort til Tower of London

Endret av idakaroline
Skrevet

Å finne frem er greit. Kjøp dagskort eller oystercard (som et slags kontantkort) så du kan ta så mye undergrunn og buss som du orker.

Her er en oversikt jeg har satt opp over de mest kjente stedene (på kart) : LONDONKART

Ikke bit over FOR mye. Siden du reiser alene kan det være kjekt å gå på teater om kveldene.

Hvis det er noen steder du gjerne vil besøke er det også greit å skrive ned hva som er nærmeste undergrunnstasjon - da er det lett å finne frem. Det er også greit skiltet til større attraksjoner rundt omkring

Flott kart! :)

Skrevet

Nå har 2 venner av meg kommet hjem fra London!! Jeg har såååå lyst til å ta en tur jeg og. Kanskje se om Norwegian har billige billetter?!? :sjenert:

Gjest idakaroline
Skrevet

Nå har 2 venner av meg kommet hjem fra London!! Jeg har såååå lyst til å ta en tur jeg og. Kanskje se om Norwegian har billige billetter?!? :sjenert:

Jeg vil også! Har så lyst til å gi opp alt av studier og reise, men dessverre så kan jeg ikke :(

Skrevet

Jeg vil også! Har så lyst til å gi opp alt av studier og reise, men dessverre så kan jeg ikke :(

Ikke så ille pris på flybilletter! Bare se om jeg får fri fra jobb. Også er spørsmålet om jeg bare skal ta en dagstur eller bli der i 2 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...