Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I bykjernen er de fleste butikkene garantert åpne fra kl. 12 på søndag. I Oxford street åpner de gjerne dørene 11.30, men du får ikke betale før kl. 12.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om jeg skal ta en tur til London i juni. Ser på flybilletter og hotel nå.

AnonymBruker
Skrevet

Lønner det seg å bo nær Victoria station? Tenker å bestille pakkereise med Norwegian, og flyr da til Gatwick. Har tenkt oss blant annet til Madame Toussauds, London Dungeon og Oxford street. Synes det er greit å slippe å ha langt å gå og drasse med seg kofferter.

Skrevet

Lønner det seg å bo nær Victoria station? Tenker å bestille pakkereise med Norwegian, og flyr da til Gatwick. Har tenkt oss blant annet til Madame Toussauds, London Dungeon og Oxford street. Synes det er greit å slippe å ha langt å gå og drasse med seg kofferter.

Det er helt fint å bo i Victoria - men det er uansett ikke kjempedyrt å ta taxi bort til et annet nabolag, eller ta undergrunnen (hvis dere kommer utenom rushtiden). Undergrunnspass bør dere uansett ha for å komme dere rundt i byen.

Gjest idakaroline
Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg har så utrolig lyst til å ta en tur til London! Bare synd at jeg ikke har penger til det og at jeg har mange eksamener fremover ... :(

Skrevet

Akkurat bestilt tur til London, gleder meg stort :hoppendeglad: Elsker London!

Favoritten er helt klart Covent Garden, elsker at det er masse folk og underholdning hele kvelden!

• 4 uker senere...
Skrevet

Når starter lavsesongen i London etter sommeren igjen? Har tenkt å dra en tur til høsten, men trenger ikke dra i noe høysesong. Det er bedre med billigere hotell og fly:)

Skrevet (endret)

--

Endret av Lumos
Skrevet

September'ish? Vi var der andre uka i september for et par år siden og da var det ganske rolig. Fly og hotell var forholdsvis billig :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Enig med Lumos. Jeg vil tippe rundt slutten av august/starten av september. Dro til London i starten av september i fjor og da var det ganske rolig der, syns jeg. Hvis du har mulighet til å reise midt i uken, sparer du nok endel penger på det også. Hvis du i tillegg tar et av de tidligste flyene, er det veldig rolig og lite folk som reiser.

Skrevet

Nå er det i underkant av 2 uker til jeg drar til London for første gang, gleder meg! Men jeg lurer på noe ang. undergrunnen. Har hørt at det lønner seg å kjøpe Oystercard for da kan man kjøre fritt rundt med både buss og undergrunn, og levere det tilbake og få igjen pengene hvis man ikke har brukt opp kreditten? Hvor får man isåfall kjøpt det, og hvor mye koster det? :) Vi skal være der i 4 netter og 3 dager.

Eller er det noen som anbefaler noe annet?

Skrevet

Nå er det i underkant av 2 uker til jeg drar til London for første gang, gleder meg! Men jeg lurer på noe ang. undergrunnen. Har hørt at det lønner seg å kjøpe Oystercard for da kan man kjøre fritt rundt med både buss og undergrunn, og levere det tilbake og få igjen pengene hvis man ikke har brukt opp kreditten? Hvor får man isåfall kjøpt det, og hvor mye koster det? :) Vi skal være der i 4 netter og 3 dager.

Eller er det noen som anbefaler noe annet?

Oystercard er billigste alternativ.

Kortet (størrelse som kredittkort) får dere kjøpt på undergrunnstasjonene, enten i billettskranken, i automater, eller i enkelte kiosker (se etter skilt med de blå kortene på). Det er et depositum på 5 pund, og du kan hele tiden se saldoen din eller fylle på på automatene. Men greit å fylle på med en del pund når du først fyller på, så unngår du å plutselig måtte stå i lang kø hvis du ikke har fulgt med på saldoen.

Dere trekkes per tur, men trekkes aldri mer enn det et dagskort ville kostet. Og kortet kan brukes både på buss og bane.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skal ta en tur til London snart. Noen som har bodd på Hesperia London Victoria og har erfaring derfra?

Er det enkelt å finne fra Victoria Togstasjon? Er det ålreite rom - bra størrelse? Hvordan er badene på vanlige rom, er det store badekar?

Skrevet

Mitt favoritt-hotell er The Cavendish, som ligger i Jermyn street, ikke langt fra Pall Mall. Jeg var på en fantastisk thai-restaurant i nærheten av Leicester Sq men finner den ikke igjen på kartet :(

Jeg liker best å shoppe i Regent street. Det er en gate som krysser Oxford street i Oxford Circus. Jeg likte meg også godt på Kensington High Street, mange butikker der. Jeg er ikke så fan av Notting Hill og slike steder, synes de selger mest skrammel, hehe.

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig til London i aug/sep med en gjeng for å se fotballkamp og shoppe! Wooh! Blir bra, har aldri vært på en så stor stadion, er ikke så veldig interessert i fotball, men det er sikkert en opplevelse uansett! Samboeren min elsker Arsenal, så dette blir nok en drøm som kommer til virkelighet for ham :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Sittet å lest igjennom nesten hele denne tråden, og fått utrolig mange gode tips! :)

Jeg reiser til London om tre ukers tid og har noen spørsmål til dere erfarene London-gjengere:

1) Outlet utenfor/eller i London: Er det noen av dere som har noen outlet butikker for merkeklær å anbefale?

Jeg skal i hvert fall innom burberry sin outlet :)

http://www.victoriaparkvillage.com/burberry.html

2) Gallerier: Er det et spesielt område av London hvor det er mange gallerier - både moderne og klassisk.

3) Bakevarer/kaker :rodmer: Den beste cafeen med de beste kakene?

4) Hanky panky :jepp: er det en butikk i London som har et veldig godt utvalg av dette undertøys merket og tror dere det er noe å spare på å kjøpe det i London i stede for Norge?

5) Mulberry: tenkte jeg kanskje skulle slå til å kjøpe en mulberry veske i London. Men lønner det seg egentlig? Jeg tenker på "hvis-atte-tenk-om-atte" det skulle skje noe feil og jeg må reklamere på veska; kan jeg da gjøre det i mulberry butikken i Oslo, eller må jeg tilbake til London? Noen som har noen meninger om dette?

AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

Skrevet (endret)

Litt nedenfor Picadilly Circus hadde de en baker eller et eller annet med mange lekre kaker i vinduet iallefall! :sikle: Den ligger i gaten som går nedover forbi en hestefontene eller noe sånt. :lol:

Endret av mia83
AnonymBruker
Skrevet

mmmmm... Det må noteres! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg og samboeren min bestilte tur til London i går! 8-12 august! Vi fant til og med billige ungdomsbilletter! Hurra :nigo: Gleder meg veldig! Hvilke markeder anbefaler folket her? Har vært innom Portobello og Covent Garden, men vil gjerne besøke et hvor det ikke vrimler av turister. Er ikke ute etter mat-markeder, men gjerne et hvor de har alt mulig rart :) Skal til Camden da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...