Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor er det ok å spise når man reiser alene til London? Tidligere har jeg stort sett spist på Pizza Hut, men kunne tenkt meg andre alternativer. Jeg er glad i pizza, italiensk mat og fish & chips. Det bør ikke være en dyr plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har vært alene i London har jeg spist sterder uten hensyn til om jeg er alene eller ikke, eller dvs. jeg har ikke valgt de åpenbart romantiske stedene, men vanlige restauranter syns jeg det går helt fint å spise på.

Nesten akkurat som å spise alene i Norge. Den positive forskjellen er at det ikke er nødvendig med en bok; for det er jo så mye nytt og spennende å se på :)

Jeg foreslår at du blar litt tilbake i tråden og plukker ut de restaurantene du syns virker hyggelige, uavhengig av om du skal spise alene eller ikke :)

Skrevet

Jeg bor i London, og det hender at jeg stikker innom en restaurant for å spise - selv om jeg eventuelt er alene. Og da velger jeg nøyaktig det stedet jeg har LYST til å spise på. Det er lov, London er en moderne by. Kos deg, du :)

Skrevet

Jeg kan i hvert fall anbefale Gilgamesh i Camden Lock :) Maten var veldig bra og drinkene likeså. Servitøren vår var litt sløv, men vi var nok bare uheldige. Selve restauranten er gigantisk og veldig gjennomført.

Om det er noen her som skal dit før nyttår vil jeg virkelig anbefale julemarkedet i Hyde Park! :)

Gjest frøken am
Skrevet

Må hive meg på her og spørre: har London (sentrum) noen gode dagligvarebutikker? Og hvor i så fall?

Litt tilsvarende Meny, Coop, Kiwi osv... :klo:

Skrevet

Sainsbury's er den beste syns jeg. Marks & Spencer funker. Det finnes også Spar.

Sainsbury's har jeg funnet rett ved Tottenham Court. M&S er det vel et par av langs Oxford Street.

Skrevet

Nå husker ikke jeg helt navnet på matbutikken, men det er noen små som ligger i sidegatene til Oxford street. Det som overrasket meg veldig med matbutikkene London er at det er så veldig stort utvalgt av ferdigretter for en person. Du kan jo kjøpe alt fra ferdig burgere (bare å varme i mikroen) til fruktsalat. Og på den negative siden: veldig dårlig utvalg av oster. Er dette standarden over hele England? Eller er det kun fordi de ligger i selve London gryta og skal dekke et bestemt behov; folk på farta som trenger rask hurtig mat.

Jeg syns det er moro å gå i store matbutikker for å se på det utrolige utvalget som vi ikke har her hjemme, så store matbutikker er en liten opplevelse for seg selv :)

Takk for tipset om julemarked i Hyde Park. Skal absolutt dra på det! :) Tar gjerne i mot flere tips også.

For dere som liker te har jeg funnet denne siden:

http://www.afternoontea.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=135&Itemid=16

http://golondon.about.com/od/afternoontea/tp/AfternoonTeaLondon.htm

Skrevet

Må hive meg på her og spørre: har London (sentrum) noen gode dagligvarebutikker? Og hvor i så fall?

Litt tilsvarende Meny, Coop, Kiwi osv... :klo:

Du finner små butikker rundt omkring. Titt inn i sidegatene (eller spør på en butikk) så finner du det ganske greit. Tescos, M&S og Sainsbury's f.eks. Like ved undergrunnstasjonen på Covent Garden er det for eksempel en M&S :)

Skrevet

Som nevnt, M&S (dyr), som blant annet finnes to steder i Oxford Street. Tesco er veldig rimelig, og Sainsbury's er ganske greit og billig. Asda finnes ikke midt i sentrum, men de har kanskje de største matvarebutikkene i UK (minner om Coop Obs), og prisene er ganske lave. Waitrose har kvalitetsvarer, godt utvalg, men desverre høyere priser.

Skrevet

Jeg har bestilt meg London-tur første uka i januar, og kom nettopp til å tenke at det sikkert er helt texas på grunn av januar-salget :sjenert: Kommer det til å bli veldig slitsomt og gå i butikker med ekstremt mange folk og ekstremt lange køer? Noen som veit?

• 4 uker senere...
Skrevet

Det går helt sikkert fint :) Jeg ble advart i fht julehandel i London i desember, men synes ærlig talt ikke at det var verre enn en vanlig ettermiddag når som helst på året. Dra gjerne tidlig om dagen eller sent om ettermiddagen. Ikke noe særlig å presse seg frem i rushet mellom ca. 14 og 17. :)

Skrevet

Høres bra ut! :) Har en plan om å komme meg opp og ut til butikkene åpner i håp om at det er litt bedre da :lur:

Jeg har noen engelske venner som skryter veldig av "Christmas pudding", er det mulig å få prøvd det på en restaurant nå rett etter jul? Jeg er så nysgjerrig på hva det er :gjeiper:

Skrevet

Helt sikkert mulig å få smakt x-mas pudding nå etter jul :) Det er den tradisjonelle juledesserten i England.

Skrevet

Har ikke orket å lese hele tråden, men jeg skal til London om en måneds tid, og hva er et must å handle når man er i London? :)

En annen ting jeg også lurte på er hvor det er mulig å få kjøpt GHD rettetang i London?

Skrevet

Jeg skal til London i februar, gleder meg veldig. Jeg handler mye klær, synes det er veldig billig der, ellers er det Atkins-produkter, som jeg sparer en liten formue på. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Lurer på om det blir å bestille en tur til London i mars. Bare bestemme meg for hvilken dato.

Dette blir 5. eller 6. gang jeg er i London. Men allikevel spør jeg: Noen tips om bra hoteller?

Gjest Solsmil
Skrevet

Drar til london om under en uke nå :bolledeig:

Men er blitt ganske så lommekjent der nå, ihvertfall i mange av de områdene jeg stort sett er i. Aner ikke hvor mange ganger jeg har vært der før, men det begynner å bli ganske mange. Skal shoppe litt på januarsalg, men ikke så fryktelig mye, siden jeg må kjøpe pensumbøker :frown: Tar 40 studiepoeng i år, og 7000 kr i bøker merkes på en lommebok som egentlig har mest lyst til å slå seg løs i london...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...