Samulita Skrevet 13. februar 2012 #781 Skrevet 13. februar 2012 Det er vel ikke noen her som tilfeldigvis har kjøpt Manolo Blahniks i London før? Hvilken butikk var dere i, og hvor stort var utvalget?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #782 Skrevet 13. februar 2012 Noen her som har tips til morsomme butikker som ikke er klær, sminke osv? Gjerne småbutikker. Jeg må alltid innom Dress Circle, the Cinema Store (selv om den hadde tapt seg mye sist jeg var der), Stanfords (fantastisk bra på reiselitteratur og stash), M&M store og Disney Store (litt barnslig må man være). Markedene i Covent garden, der har de utrolig mye rariteter. Hotel Chocolat (noen som har tips til andre bra sjokolade/godisbutikker?) Og selvsagt Harrods, der er det en opplevelse bare å gå rundt.
Rosenrød Skrevet 13. februar 2012 #783 Skrevet 13. februar 2012 Fortnum&Mason har veldig god sjokolade!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #784 Skrevet 13. februar 2012 Aaah, jeg MÅ tilbake snart! Denne gangen vil jeg dra helt alene!
Lumos Skrevet 13. februar 2012 #785 Skrevet 13. februar 2012 Jeg har aldri vært i London før, men skal dit rett før påske. Jeg har ikke peiling på områder og den slags, men vi har booket hotel nær Liverpool Street station. Er dette et bra område? Tenker på hva slags miljø det er akkurat der, og om det er noenlunde sentralt. Har også blitt advart av en del folk om pickpocketing. Er det mange her som har opplevd å bli frastjålet ting? Hun ene mente at jeg til og med burde bare la veska ligge hjemme og bruke sånn belte man har under klærne. Jeg mener at det blir litt for drøyt, men er det så ekstremt som hun vil ha det til? Jeg føler meg veldig trygg når jeg er i London. Har ikke opplevd tyveri/forsøk på tyveri når jeg har vært der. Bruk sunn fornuft så går det nok bra. Ha veske med glidelås, og ha glidelåsen framovervendt. Prøv å ikke se FOR turist ut (ikke brett ut et digert kart midt i en travel gate fks). 1
mocci Skrevet 14. februar 2012 #786 Skrevet 14. februar 2012 (endret) En kollega av meg var i London like før jul og hun ble frastjålet lommeboken på undergrunnen (tuben). Hun la merke til hvem som stakk handa ned i veska og la på sprang etter fyren, en gammel mann forresten. Jakten endte med at tyven slengte fra seg lommeboken like ved utgangen. Jeg har ikke opplevd å bli frastjålet noe selv men så har jeg aldri tatt sjansen på å gå med veske i London, har alltid brukt magebelte. Endret 14. februar 2012 av mocci
Nilma Skrevet 14. februar 2012 #787 Skrevet 14. februar 2012 Som Lumos sier bør det gå fint så lenge du tar nødvendige forholdsregel og ikke lyser turist. Innfødte Londondamer går da med veske, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være farligere for oss andre. Men det kan jo være greit å ikke bære med seg store pengesummer; vi legger alltid noen kontanter og et ekstra kort igjen på hotellet i alle tilfelle.
Joda Skrevet 14. februar 2012 #788 Skrevet 14. februar 2012 Tenker også at damer som bor der til vanlig går jo med veske de, men skjønner at de som driver med dette er flinkere til å skille turister fra den vanlige mengden. For meg blir spesielt dette med kartet et problem tror jeg, hehe. Eier ikke retningssans, så er avhengig av å sjekke kartet etter hver meter omtrent.
Møffi Skrevet 14. februar 2012 #789 Skrevet 14. februar 2012 Jeg vil tro det lyser turist av deg hvis du går med to-tre digre Primarkposer og en Starbuckskopp Bruk en veske med lang stropp så du kan henge den rundt kroppen og ha den litt foran så du har kontroll. Gjerne med glidelås også, og sørg for Guds skyld for og ikke ha alt av kort, kontanter,pass osv i den....
Joda Skrevet 14. februar 2012 #790 Skrevet 14. februar 2012 Tror det blir sånn veske til å ha rundt kroppen og ikke bare over skuldra, også kan jeg jo bruke sånn belte i tillegg. I tillegg så kan vi jo legge litt kontanter igjen på hotellrommet, eller tror dere ikke det er trygt heller?
Lumos Skrevet 14. februar 2012 #791 Skrevet 14. februar 2012 Tror det blir sånn veske til å ha rundt kroppen og ikke bare over skuldra, også kan jeg jo bruke sånn belte i tillegg. I tillegg så kan vi jo legge litt kontanter igjen på hotellrommet, eller tror dere ikke det er trygt heller? Gjem unna litt penger og et bankkort på hotellrommet, så er du iallfall sikret. Bruk safe om det finnes på hotellet. Du sa at du ikke har så god retningssans og må bruke kart. Når du skal ta opp kartet kan du jo gå innom fks en kafe, kiosk, butikk eller lignende, så du kommer deg litt bort fra gatene. Ellers så finnes det masse kjekke kart-apps til dagens smarttelefoner
Møffi Skrevet 14. februar 2012 #792 Skrevet 14. februar 2012 Eller så kan du brette kartet litt diskret til et vanlig ark, må jo ikke stå der med et A2 kart 1
Aviale Skrevet 18. februar 2012 #793 Skrevet 18. februar 2012 Jeg var i London med en gruppe på 50 personer i 7 dager for en liten stund siden, vi reiste hver for oss med undergrunnen hver dag, men så vidt jeg vet ble ingen stjålet fra, og da hadde så å si alle bare vesker med seg. Ta noen enkle forhåndsregler som nevnt her, ha veskereima på motsatt skulder av der den henger og gjerne ha en veske som er litt skulderbag-aktig (med en kant man må åpne opp + gjerne en glidelås under). Ellers er det det åpenbare som er nevnt her: ikke ha med pass eller alle kortene/pengene dine. Jeg hadde med meg en kortholder til å ha under jakka når jeg var i London, men jeg brukte den ikke. Faktisk hadde jeg lommeboka og mobilen i jakkelomma mi hele tida (dog er nok ikke det noe man bør anbefale videre) og alt gikk bra. Vær oppmerksom, spesielt om du tar undergrunnen - jeg sjekket omgivelsene og passet på å ha hendene "tilfeldig" plassert foran lommene på jakka når jeg satt, og hadde hendene i lomma så mye som mulig når vognene var helt fulle og jeg måtte stå. Om du følger disse enkle forhåndsreglene tror jeg ikke du vil støte på noen problemer, men ta gjerne et par ekstra forhåndsregler hvis du skal reise i høysesongen når det er mye folk
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #794 Skrevet 20. februar 2012 Er det noen som kan fortelle meg hvordan klesstørrelsene er? Jeg tenker på om de er spesielt små i størrelsene og kjedene der har avdelinger med litt stor mote som feks det H&M har eller Lindex osv. Bruker forøvrig str 48/50. Noe som er ganske stort, og derfor lurer jeg på om det er noe mulighet for meg å få glede av å handle på sentrene der, eller om jeg må drive å lete etter spesialforretninger for folk med store størrelser. Synes også at klærne ofte er utdaterte og stygge i sånne butikker, det er i hvert fall min erfaring her hjemme.
Lumos Skrevet 20. februar 2012 #795 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Alt jeg har kjøpt på Bershka er iallfall i "vanlige" størrelser, type S, M, L, XL osv, tror de opererte med 38, 40 osv også. Men klærne deres er små i størrelsene. Men de har mye råfine klær da, du må bare opp en størrelse eller to. Det er den eneste butikken jeg kommer på som hadde "avvik" i størrelsene sine. Endret 20. februar 2012 av Lumos
Anglofil Skrevet 20. februar 2012 #796 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Å handle generelt i Storbritannia er for meg ihvertfall en drøm. Jeg sliter alltid med å finne meg bukser (mest fordi jeg ender opp med bukser som er altfor store i livet og trange rundt hoftene, ergo må jeg bruke større størrelser enn jeg egentlig behøver). Vanlige kleskjeder har små og store størrelser, ikke slik som i Norge hvor utvalget kan være dårlig. De fleste kleskjedene har store størrelser, jeg kan jo nevne Dorothy Perkins, som er min favoritt (fordi klærne er kjempefine, har klær i alle størrelser og det er relativt billig å handle der), New Look, Next og Wallis. Ellers har jo også Primark opp til størrelse 22 faktisk. Ergo, du har mange muligheter. For å si det slik: du kan ikke sammenligne Norge med Storbritannia når det gjelder klær, det er rett og slett en annen verden. Det er rett og slett fantastisk artig å handle klær fordi man alltid finner noe som passer, uansett størrelse. Edit: Glemte å nevne Monsoon, som også er en stor favoritt. Klærne koster litt der, men man kan finne mange kupp. Mvh Yvonne Endret 20. februar 2012 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #797 Skrevet 20. februar 2012 Takk for gode tips! Nå gleder jeg meg til å dra bortover og få shoppet litt! Synes som sagt at klærne her ofte blir tantete hvis man skal ha store størrelser. Så gleder meg til å se om London har litt mer å tilby.
Anglofil Skrevet 20. februar 2012 #798 Skrevet 20. februar 2012 Jepp, det skjønner jeg. Du kan jo gå inn på nettsidene og titte litt først, se om det er noe du vil ha. Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 21. februar 2012 #799 Skrevet 21. februar 2012 2 uker igjen! Helt enig med Yvonne! Monsoon er en super butikk men dyr!! Elsker også butikkene New Look, Next og Dorothy Perkins.
marsy Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #800 Skrevet 21. februar 2012 når det gjelder det folk skriver om kriminalitet og London - jeg har reist dit mye, og vært i mange ulike bydeler både med andre og alene. Jeg har aldri følt jeg utrygg men man må jo ta sine forhåndsregler. Jeg tar ut kontanter for et par dager av gangen (til mat, drikke, taxi, småtteri). Legger litt cash, og et mastercard i safe på hotellet - just in case. Gå alltid på godt opplyste steder, der andre folk også går (typiske turiststrøk for eksempel). Hvis du er alene, ta taxi på kvelden Jeg har skulderveske som jeg har litt "foran" på kroppen, slik at jeg har kontroll. Har aldri vært i nærheten av å bli frastjålet noe verken i London eller andre steder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå