Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

hopper rett inn i diskusjonen om kollektivkort med noe annet jeg! :) Jeg reiser til London om ca 2 uker, og lurte på om jeg skulle klipt/stripet håret mitt der. Det er jo så dyrt i Norge, så jeg tenkte kanskje jeg kunne spart litt penger ved å gjøre det der. Noen som vet hva prisnivået på frisører er i London? Jeg er god i engelsk, men kan ikke mange "hår-ord" hvis dere skjønner - noen som har klippet seg i England og kan fortelle litt? Er det drop-in eller bestillingsgreier som er mest vanlig? Takker for svar!

Det skulle ikke være noe problem med drop-in. De fleste salonger tilbyr dette. Tror ikke du kommer til å spare så veldig mye. Det kommer helt an på hva slags salong du går til. Akkurat frisører er forsåvidt dyrt her i forhold til mye annet. Dersom du bare skal ha en klipp så får du det på Mr. Toppers for 200 NOK. Det er helt greit, men skal du forandre frisyren, striper eller farge håret hadde jeg gått et annet sted. City Cuts & Colours er en kjede som er en del billigere (http://www.citycutsandcolours.co.uk/).

Skal du bare ta tuppene: Split ends.

Oppklipp: Layers.

Pannelugg: Fringe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen gode restuaranter å anbefale? Gjerne italienske, men alt av interesse egentlig. God service er viktig! Kan veldig godt anbefale Jamie`s Italian i Canary Wharf.

Kan anbefale min store favoritt: Maze Gordon Ramsay i Grosvenor Square :rodmer: Lønner seg å bestille bord litt i forveien. Virkelig, jeg kunne løpt til London for en dessert og en melonjuice der...

Blir helt tussete av å lese denne tråden, må få til en helg i London snart. Rakk en dagstur da jeg reiste hjem til Skottland etter juleferien, og nå vil jeg bare tilbake...Har planer om å dra ned i april for å se masse teater før eksamen, men vil gjerne en tur før det også. Megabus er så søte at de lokker med billetter til £24 tur retur, fare for at motstandsdyktigheten min svikter i leseuka altså :gjeiper:

God tur til alle dere som skal ivei :)

Skrevet

Det skulle ikke være noe problem med drop-in. De fleste salonger tilbyr dette. Tror ikke du kommer til å spare så veldig mye. Det kommer helt an på hva slags salong du går til. Akkurat frisører er forsåvidt dyrt her i forhold til mye annet. Dersom du bare skal ha en klipp så får du det på Mr. Toppers for 200 NOK. Det er helt greit, men skal du forandre frisyren, striper eller farge håret hadde jeg gått et annet sted. City Cuts & Colours er en kjede som er en del billigere (http://www.citycutsandcolours.co.uk/).

Skal du bare ta tuppene: Split ends.

Oppklipp: Layers.

Pannelugg: Fringe.

Tusen takk for svar! Jeg skal endre frisyren min til noe annet enn hva jeg har nå, så da vil jeg ha en flink frisør som forstår hva jeg vil ha. I tillegg vil jeg stripe det. Sjekket linken, og selv om selve klippen ville blitt billigere hos den kjeden enn her, så spørs det om det får ordne håret hjemme i Norge før jeg drar i stedet :)

Skrevet

Noen vintage butikker i london noen vil anbefale? :)

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Jeg har en oversikt over en del raw food cafeer/restauranter som er å oppdrive i London, men lurer på om noen her testet noen av dem? :)

Dessuten, vet dere hvordan det generelt er med restauranter og matintoleranse? Eller er det som hjemme i Norge?

Er en del ting vi ikke tåler og ikke spiser, så det er ganske viktig at vi får det vi ber om når vi bestiller ute.

Her hjemme i Norge er ikke alle restaurantene like flinke til å følge opp sånne sære bestillinger :sjenert:

Skrevet

Skal til London i mars og lurer på hva av penger dere pleier å ha med dere? Er det for mye/for lite med 10000 på 4 hele dager? Har tenkt å shoppe en god del og det er jo billig der :))

Skrevet

Skal til London i mars og lurer på hva av penger dere pleier å ha med dere? Er det for mye/for lite med 10000 på 4 hele dager? Har tenkt å shoppe en god del og det er jo billig der :))

Spørs selvsagt hva du skal kjøpe, men jeg skal ha med ca 7000 for 1 uke (da er hotell, fly og kollektivkort utenom, og jeg planlegger å bruke 'bare' 3000 på shopping).

Tenk igjennom hva du har lyst til å kjøpe (vil du ha dyre merkeklær holder det selvsagt ikke med 10k) så vil jeg tro du vet det selv :) London er jo sannsynligvis billigere enn Norge, men ikke så veldig mye, så vidt jeg har forstått. Er du usikker, ta med mer om du kan, det er jo alltid bedre å beregne så man er sikker på at man har nok - man vil jo kose seg når man først er ute og reiser! ;)

Skrevet

Klær og spesielt sko er en hel del billigere i England enn her i Norge. Da tenker jeg på mainstream-klær (fks fra New Look, Forever 21, HM, Bershka etc). Designerklær vet jeg ikke hvordan prisnivået er. For å ta et par eksempel så fant jeg low cut Converse til litt over 200 kr på Oxford Street, ordentlig skinnjakke fra Bershka til litt over 300 og 2 t-skjorter fra Espirit til 150 kr. Ingenting av dette ble kjøpt på salg :)

Skrevet

Klær og spesielt sko er en hel del billigere i England enn her i Norge. Da tenker jeg på mainstream-klær (fks fra New Look, Forever 21, HM, Bershka etc). Designerklær vet jeg ikke hvordan prisnivået er. For å ta et par eksempel så fant jeg low cut Converse til litt over 200 kr på Oxford Street, ordentlig skinnjakke fra Bershka til litt over 300 og 2 t-skjorter fra Espirit til 150 kr. Ingenting av dette ble kjøpt på salg :)

Oi, jeg visste ikke at det var så billig! Høres kjempebra ut, gleder meg til å shoppe der :danse:

Skrevet

Oi, jeg visste ikke at det var så billig! Høres kjempebra ut, gleder meg til å shoppe der :danse:

hm, kanskje 10000 kroner er mye til london 4 hele dager da? har ikke tenkt å handle merkeklær, kun på kjedebutikker osv.., kosmetikk osv.. :)

Skrevet

Mitt tips er å bare ta med alt man har mulighet til å ta med seg av penger. De flyr fort hvis man kommer over mye man vil ha! :sjenert: Bedre å komme hjem med penger til overs enn å ikke kunne kjøpe det man har lyst på når man er på tur :)

• Liker 1
Skrevet

Mitt tips er å bare ta med alt man har mulighet til å ta med seg av penger. De flyr fort hvis man kommer over mye man vil ha! :sjenert: Bedre å komme hjem med penger til overs enn å ikke kunne kjøpe det man har lyst på når man er på tur :)

Helt sant :) så vil nok tro 10000 er nok :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg skal til London i mars. Vært der 5 ganger men klarer ikke å bestemme meg for hvilket hotel jeg vil bo på. Evt. i hvilket område.

Skrevet

Skal til London igjen i slutten av februar. Gleder meg! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Da ble det hotel i nærheten av Hyde Park. :hoppe:

Skrevet

Noen vintage butikker i london noen vil anbefale? :)

Mero Retro i stallene på Camden Lock!! Drevet av den søteste dama med verdens beste stil! :jepp:

Skrevet

Skal på kjærestetur til London i påska, aldri vært i London før noen av oss.

Kan dere anbefale et greit hotell (3-4 stjerners helst,) med store, gode bad? De fleste hotellene ser jeg har knøttsmå bad som man såvidt kan snu seg rundt på, hater det.

Tips?

Skrevet

Copthorne Tara Hotel i Kensington har bodd på to ganger, og de har veldig greie bad. Ikke enorme, men mer enn store nok til to personer. Selve rommet er ganske stort også, jeg ble veldig positivt overrasket over størrelsen, siden jeg hadde hørt at hotellrom i London = bøttekott.

LINK.

Du finner hotellet på www.hotels.com også, vi bestillte gjennom den siden begge gangene. Sjekk reviews på TripAdvisor om du vil lese mer. Jeg har bare positive ting å si om hotellet. Det eneste som skuffet sist gang, var at det ikke var tørket støv i vinduskarmen. Ellers var rommet veldig rent og pent.

Skrevet

Copthorne Tara Hotel i Kensington har bodd på to ganger, og de har veldig greie bad. Ikke enorme, men mer enn store nok til to personer. Selve rommet er ganske stort også, jeg ble veldig positivt overrasket over størrelsen, siden jeg hadde hørt at hotellrom i London = bøttekott.

LINK.

Du finner hotellet på www.hotels.com også, vi bestillte gjennom den siden begge gangene. Sjekk reviews på TripAdvisor om du vil lese mer. Jeg har bare positive ting å si om hotellet. Det eneste som skuffet sist gang, var at det ikke var tørket støv i vinduskarmen. Ellers var rommet veldig rent og pent.

Det har vi bodd på to ganger også, fint hotell:-)

Skrevet

Jeg har aldri vært i London før, men skal dit rett før påske. Jeg har ikke peiling på områder og den slags, men vi har booket hotel nær Liverpool Street station. Er dette et bra område? Tenker på hva slags miljø det er akkurat der, og om det er noenlunde sentralt.

Har også blitt advart av en del folk om pickpocketing. Er det mange her som har opplevd å bli frastjålet ting? Hun ene mente at jeg til og med burde bare la veska ligge hjemme og bruke sånn belte man har under klærne. Jeg mener at det blir litt for drøyt, men er det så ekstremt som hun vil ha det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...