Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for tipset :) Ja, det glemte jeg. Har ikke bestilt flybilletter enda, så vet ikke hvilken flyplass vi lander på. Vil bestemme meg for hotell først, slik at jeg i alle fall vet at vi har et sted å komme til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har så lyst til å reise til London igjen! MEn pga jobben er det ikke lett å få en/to dager fri! Noen som har/pleier å reise fredag ettermiddag til søndag kveld? Eller er dette bare bortkastet?

Jeg har jo bodd der før, så jeg er lommekjent, så vil ikke bruke noe tid på turistatraksjoer eller å "lete etter steder"

Skrevet

Noen som har feiret nyttårsaften i London og kan fortelle litt om det? Er restauranter, barer, puber åpne? er butikkene åpne 1.januar? Hvordan pleier været der på den tiden?

Skrevet

I helgene så er forretningshotellene til halv pris.

Skrevet

Jeg har feiret nyttår i London to ganger, og skal også gjøre det i år:-) Restauranter og slikt er åpent, vi bestiller alltid bord i forveien. Alt er åpent på første nyttårsdag, men butikkene åpner noe senere, mener det er 12.00 i stedet for 10.00.

Skrevet

Nå har jeg og ei venninne bestilt tur til London i høstferien. Skal sove der i 3 netter på et hotell som ikke har særlig høy standard, men det var billig og har en grei beliggenhet. Er vel ca. 1 km til Oxford Street og tror undergrunnsbanen er rett i nærheten. Betaler 1800 kr hver for fly + hotell, og jeg synes det virket som en grei pris. Har sikkert noen spørsmål senere, så jeg er glad for at denne tråden finnes :)

Nøyaktig en måned til vi reiser! Gleder meg :D

Skrevet

Kommer allerede med et par spørsmål. Har funnet ut at det kan være lurt å besille billetter til noe på forhånd på nettet. Har derfor gått inn på londonguide.no for å se hva de har å tilby. Har i alle fall bestemt meg for å gå på madame tussauds, og tror også det kan være lurt å besille togbilletter fra Gatewick inn til London. Videre her i fra til hotellet vårt vet jeg ikke om travelcard eller oyster card er greiest å kjøpe for å reise med. Trenger også en av delene for de neste tre dagene for å komme oss rundt i London.

Et travelcard varer i 7 dager og koster 265 kr, og et oyster card kan man jo få kjøpe med forskjellige beløp. Kan travelcard og oyster card brukes på akkurat de samme bussene og t-banene hvis jeg velger for sone 1 og 2? Hva pleier å lønne seg mest, og hva pleier dere som er mye i London å bruke?

Skrevet

Billett til Madam Tussaud er greit å kjøpe på forhånd, men dette kan du også gjøre fks. dagen før på hotellet du bor på (mange hoteller tilbyr slike tjenester).

Jeg synes ikke det er nødvendig å kjøpe billett til flytoget på forhånd, det er veldig raskt og greit og gjøre det på flyplassen. Tok 5 minutter :) Fra Victoria, som Gatwick-ekspressen går til, kan dere enkelt ta både buss, bane og taxi, alt etter hva dere foretrekker. Kommer jo litt an på hvor dere skal hen selvfølgelig. Ta med dere et kart over tuben og spør etter busskart på hotellet, da har dere full oversikt til dere skal ut og farte :)

Vi kjøpte oss hvert vårt Oyster Card, og fylte på som vi trengte. Dette gjøres på automater på fks. flyplassen og undergrunnstasjoner. Kjempeålreit å ha! Og en del billigere enn å kjøpe en og en tur. De vi hadde kunne brukes på sone 1 og 2, holdt i massevis for oss da vi ikke skulle utenfor stor-London. Dette velger du på automaten når du kjøper kortet. Vi var der i fire hele dager og brukte vel en 20 pund hver på buss/undergrunn, vi var mye frem og tilbake fra sentrum da, siden vi bodde i Kensington. Hadde nok blitt mye dyrere om vi ikke hadde hatt kortene.

God tur! London er en herlig by :nigo:

Skrevet

Takk for svar :) Tviler på at man kan få kjøpt billetter til noe som helst på det lille hotellet vårt, så satser på å ordne det jeg vil på forhånd. Er det samme pris å kjøpe billett på flyplassen for toget inn til London? Liker å ha ting klart, så tror jeg bestiller det også med en gang :fnise: Fra Victoria station skal vi opp til hotellet vårt som ligger noen få meter i fra madame tussauds, så prøver å finne ut hvordan det er enklest å komme seg dit når vi kommer fram. Kommer på kvelden, så blir nok sannsynligvis drosje da siden vi overhodet ikke er kjent.

Er t-banen det samme som undergrunnen eller tuben som mange kaller det? Kjøper nok et oyster card da. Virker jo veldig greit å ha :) Føler jeg kommer med så dumme spørsmål, men dette er første gang vi reiser alene til en storby, så er bittelitt nervøs.

Takk for det :D London ser virkelig helt fantastisk ut, så gleder meg kjempe masse til nye opplevelser og shopping :)

Skrevet

Tror prisen for flytoget er den samme, men det kan du jo sjekke på nettet. Ellers er der billigere togruter fra Gatwick til sentrum, men de tar litt lengre tid enn flytoget. Vet ingenting om priser og slikt da jeg ikke har tatt disse selv.

I London er tuben/undergrunnen/banen akkurat det samme, kjært barn har mange navn :fnise:

Forøvrig ville jeg prøvd å tatt litt buss hvis jeg var dere, man får sett mye om man tar bussen, i motsetning til banen, selv om den er kjempegrei om dere vil raskt frem. Bussen tar litt lengre tid, men jeg synes det er verdt det :) Sitt i andre etasje i tilfelle!

London er en veldig grei by å finne fram i, og folket er jo kjempehyggelig. Veldig høflige, og ikke nøl med å spørre om veien for eksempel, det gjør de fleste med glede :)

Skrevet

Ok :) Jepp, jeg ser virkelig fram til å kjøre rundt i hele London i de røde bussene. Når man ser bilder i fra London ser man som regel alltid de bussene, så kan ikke være i London uten å kjøre buss.

Bra at de er høflige der i alle fall. Må nok spørre en del, men så lenge folk er positivt innstilte på å hjelpe så er det jo bra :)

Skrevet

Takk for svar :) Tviler på at man kan få kjøpt billetter til noe som helst på det lille hotellet vårt, så satser på å ordne det jeg vil på forhånd. Er det samme pris å kjøpe billett på flyplassen for toget inn til London?

Det er som nevnt tidligere i tråden mye dyrere å kjøpe billett med Gatwick Express eller ordinært tog på flyplassen enn å forhåndsbestille, så jeg vil absolutt anbefale å bestille i god tid på forhånd. :)

Skrevet

Ser at det kan være mye å spare ved å bestille billett med Southern i stedet for Gatwick Express som jeg hadde tenkt :) Er begge disse togene på samme sted rett ved flyplassen? Og jeg ser man bestiller billett ved klokkeslett på det toget, så hvor lang tid bør jeg beregne? Flyet landet 20.25, men så må vi jo finne koffertene og komme oss til toget også før det går.

Skrevet

Ser at det kan være mye å spare ved å bestille billett med Southern i stedet for Gatwick Express som jeg hadde tenkt :) Er begge disse togene på samme sted rett ved flyplassen? Og jeg ser man bestiller billett ved klokkeslett på det toget, så hvor lang tid bør jeg beregne? Flyet landet 20.25, men så må vi jo finne koffertene og komme oss til toget også før det går.

De går fra samme sted, ja, stasjonen er i underetasjen av flyplassen. :) Vi bruker å beregne vel en time, gjerne halvannen. Det varierer jo hvor fort bagasjen kommer, og det er greit å slippe å stresse. Om vi har tid til overs tar vi gjerne en kaffekopp eller en matbit; heller det enn å springe etter toget. ;)

Skrevet

Takk for hjelpen :) 14.80 pund for 2 personer tur/retur :D

Med flytoget ville det blitt ca. 600 kr til sammen, så nå har vi spart mye!

Er det forresten noen som vet om noen bra utesteder/nattklubber som har åpent mandager og tirsdager? Har hørt mye bra om ministry of sound, Fabric og en del andre, men de har bare åpent i helgene.

Skrevet

Mange av nattklubbene på West End holder åpent uka rundt.

Utenfor London liker jeg Oceana i Kingston, The Grand på Clapham, Fez Club i Putney. Nattklubbene i Camden er også verdt å prøves ut. =)

Skrevet

Tenker på å ta meg en tur til London igjen og lurer derfor veldig på hvilket hotell jeg skal velge. Er det hotell i London som tar i mot gjester under 18? Jeg har vært i London mange ganger på egenhånd siden jeg var 13, så det å være i byen er ikke noe problem. Tidligere når jeg har vært der, har jeg bodd hos familie i byen. Nå har de flyttet derifra, så for at jeg skal få vært der over flere dager må jeg ta inn på et hotell. Jeg er ute etter et hotell som ligger sentralt, som er billig, men ordentlig. Er 17, fyller 18 rett over nyttår.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lengter, lengter, lengter!!

Spare, spare, spare..

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Hvis man har lyst til å dra ut i et litt rolig område og treffe interessante og pratsomme mennesker anbefaler jeg å dra ut i Shoreditch.

Jeg har selv vært masse i London og jeg synes det er så hyggelig å treffe andre skandinaviere der. Når man treffer nordmenn i utlandet så er man jo plutselig bestevenner, så jeg pleier å oppsøke Scandinavian Parties som foregår rundt sentrum ca. en gang i måneden. Man må være nordisk for å komme inn. Nordiske folk kan ta med utenlandske venner hvis de vil. Jeg har fått venner fra hele Norden på disse festene.

Skrevet

Hvis man har lyst til å dra ut i et litt rolig område og treffe interessante og pratsomme mennesker anbefaler jeg å dra ut i Shoreditch.

Jeg har selv vært masse i London og jeg synes det er så hyggelig å treffe andre skandinaviere der. Når man treffer nordmenn i utlandet så er man jo plutselig bestevenner, så jeg pleier å oppsøke Scandinavian Parties som foregår rundt sentrum ca. en gang i måneden. Man må være nordisk for å komme inn. Nordiske folk kan ta med utenlandske venner hvis de vil. Jeg har fått venner fra hele Norden på disse festene.

Joda, men er det ikke litt kjedelig å bevisst oppsøke kun nordmenn/skandinavere når man er på ferie? Jeg forstår hvorfor nordmenn som bor i utlandet lett finner hverandre pga felles bakgrunn, hjemlengsel osv, men ferie ? :klo:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...