Gjest MorÅse Skrevet 6. mars 2012 #841 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Tenker også at damer som bor der til vanlig går jo med veske de, men skjønner at de som driver med dette er flinkere til å skille turister fra den vanlige mengden. Hmmmmm. Har studert damene grundig i flere europeiske byer, Paris, Roma, Athen, London og nå sist Barcelona. Mest kanhende av sosialantropologiske grunner, damene især fordi menn stort sett er fornøyd om de får på seg noenlunde rene jeans, T.skjorte (svart) og lærjakke. Damene er i min mening en svært god pekepinn på byens velstand og en god sammenligning i forhold til Norge, etter sigende verdens rikeste land, dog noe nedfrosset :-) Nå har jeg diverre ikke underkastet damene på Karl Johan en nærmere studie, kun de norske i Nordre gate (Nidaros) Men av de byene jeg har besøkt,så er damene i London og Barcelona "klin lik" oppsatt i bekledning, jeg greide ikke å spotte noe vesentlig med damene i Spania som skulle tilsi at de var SPANSKE, jeg ville nå sagt de var londonere ute å gikk i Oxford street eller The Strand. Jeg må nok inrømme at når jeg tenker ekstra - så var relativt kastanje svart en mer utpreget farge i håret hos de katalanske damene, men slikt er kanskje relativt? Damene i Paris er nokså like disse to gruppene, men her er innslaget av haute couture nokså merkbart i sentrum (f.eks. utenfor sjappa til Yves Rocher). Paris ved Bastille blir litt annerledes og mer (Oslo)London Poenget i denne sammenhengen: Alle disse damene går da å "vifter" med sine lekre accesoierer, især allehånde lekre håndbager slengt ledig over en skulder, akkurat som moten "krever". Altså, hva velger en lommetyv? Ser han (han ja!) seg ut en slik lokal kvinnes nydelig veske, eller står han å sikter ut et forvillet kvinnemenneske som IKKE er fra byen, dvs turist? Hvordan ser han forskjell?? Endret 6. mars 2012 av MorÅse
meja Skrevet 6. mars 2012 #843 Skrevet 6. mars 2012 God tur, MissStiles! Håper du får en super tur! Jeg var i London for en måned siden, og drømmer om neste tur allerede
MissStiles Skrevet 7. mars 2012 #844 Skrevet 7. mars 2012 God tur, MissStiles! Håper du får en super tur! Takktakk!! Gleder meg veldig til å reise idag!! 1 1/2 år siden jeg var der sist!!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #846 Skrevet 9. mars 2012 noen som vet om de har fått inn bikini'er osv på hm i london nå?
MissStiles Skrevet 9. mars 2012 #847 Skrevet 9. mars 2012 2 dager igjen til London! ;D God tur!! Jeg vil tilbake!! 2 dager er altfor kort!!
Gjest frøken am Skrevet 10. mars 2012 #848 Skrevet 10. mars 2012 noen som vet om de har fått inn bikini'er osv på hm i london nå? De har jo det her så de har vel det der? De her hjemme er jo ikke noe å skryte av... 1
Gjest Linaria Skrevet 11. mars 2012 #849 Skrevet 11. mars 2012 Da har vi bestilt tur til London i mai for å feire bursdagen min! Niende gang jeg drar til denne fantastiske byen. Gleder meg! Har ingen planer, men blir typen min sin første tur til England så han får bestemme litt, han.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #850 Skrevet 18. mars 2012 Noen som vet priser på disse togene som går fra flyplassene ? Tenker da på de vanlige togene, ikke ekspresstogene, og hvor lang tid ca bruker de inn til London ?
Samulita Skrevet 19. mars 2012 #851 Skrevet 19. mars 2012 Er det noen her som vet hvor mye billett til Stansted Express koster ombord hos Ryanair? Ser at de koster 20 pund på hjemmesiden til Stansted Express, men har hørt at Ryanair selger de billigere.
brittnn Skrevet 20. mars 2012 #852 Skrevet 20. mars 2012 Glimrende tråd!! :D Jeg og datteren min på 14 skal til London i mai. Noen som har et godt tips til hotell? Sentralt, noenlunde ok og ikke altfor dyrt ...og helst et rolig strøk
Girly Skrevet 20. mars 2012 #853 Skrevet 20. mars 2012 Skal snart dit jeg å :D Hvor mye penger burte jeg ha med for en uke til mat,drikke og shopping ?
marsy Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #854 Skrevet 21. mars 2012 Glimrende tråd!! :D Jeg og datteren min på 14 skal til London i mai. Noen som har et godt tips til hotell? Sentralt, noenlunde ok og ikke altfor dyrt ...og helst et rolig strøk Det er en lang tråd, men det er veldig mange gode tips, hvis du blar deg bakover i tråden Skal snart dit jeg å :D Hvor mye penger burte jeg ha med for en uke til mat,drikke og shopping ? spørs jo om du går for pubmåltid og en øl, eller gourmetmiddag... For en uke hadde jeg beregnet 3-4000 til transport, mat, drikke og litt diverse + det du føler du har råd til å shoppe for. Da kan du spise noen litt dyrere middager innimellom, og ha råd til inngang på noen severdigheter
Girly Skrevet 21. mars 2012 #855 Skrevet 21. mars 2012 spørs jo om du går for pubmåltid og en øl, eller gourmetmiddag... For en uke hadde jeg beregnet 3-4000 til transport, mat, drikke og litt diverse + det du føler du har råd til å shoppe for. Da kan du spise noen litt dyrere middager innimellom, og ha råd til inngang på noen severdigheter
marsy Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #856 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Så til 6 hele dager burte dette være nok ? Tenker ikke på å handle så dyrt. Skal handle litt, men handler vel mest på primark som sies å være så billig! (er det så billig forresten ?) Maten tenker jeg blir inntatt på mc donalds, puber og andre billig steder. Kanskje noen billige resturanger, om det finnes. (Hva koster et middagsmåltid med mat og brus, vet noen det?) Mange spm, men vil være sikker på jeg har med nok penger! For MEG er det nok, men det avhenger jo av hva du vil bruke penger på. Jeg er mye i London/England, så jeg bruker sjelden penger på billetter til severdigheter for eksempel. Dessuten er jeg heller ikke nattklubbtypen, men tar heller noen glass vin med kjæresten på en bar, eller noen øl med venner på en pub. Er det første turen din til London hadde jeg økt budsjettet for å regne med inngang til ulike severdigheter, eller sightseeing buss. Men jeg beregner 500kr til å dekke alt av mat og drikke i løpet av en dag (lunsj med drikke, middag med drikke, flaskevann, noen øl på kvelden) + transport . Som oftest bruker jeg mindre, selv om jeg alltid spiser god mat Jeg bruker stort sett penger på å tusle rundt og nyte livet, spise god mat, være med gode venner, dra på noen konserter. Shoppingbudsjettet styres etter hva jeg føler jeg har råd til, og om jeg trenger noe spesielt. Beregn omtrent samme priser som her hjemme på klær. Ikke gå på McDonalds - spis heller en burger på en pub. Mye bedre og samme pris! Endret 21. mars 2012 av marsy 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #857 Skrevet 22. mars 2012 Reiser i august/september, en uke. Hvor mye klær er lurt å ha med seg ? Tenker å ikke pakke akkurat mer enn nødvendig
Samulita Skrevet 22. mars 2012 #858 Skrevet 22. mars 2012 2 dager igjen! Føler jeg akkurat var der, selv om det faktisk er 4 mnd siden! But I miss it so... Etter denne turen blir det veldig lenge til neste gang, så dette skal nytes!
Almera Skrevet 22. mars 2012 #859 Skrevet 22. mars 2012 Jeg og kjæresten drar til London neste lørdag. Det blir min tredje tur dit, mens det blir første turen til min kjære. Så det blir nok å besøke de mest kjente severdighetene, i tillegg til å nyte byen og hverandre
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #860 Skrevet 24. mars 2012 Noen gode råd for førstegangsreisende? Skal på min første utenlandstur, og for første gang til London! Tenker jo at jeg må se madame tussade, prøve London eye , også må jeg ha sånn undergrundskort! Og transport frem og tilbake, lander på heathrow. Hva er billigst måte og komme seg frem og tilbake til flyplassen på? Hørt om ekspresstog, men koster ikke det skjorta ? Kan man kjøpe biletter til slike ting på nettet ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå