Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Janne_*

Vi pleier å dra til London i januar. Det er salg over alt og mang spennende tilbud. Vi pleier å bo sentralt rett på et hotell som heter Tara Copthorne Kensington Hotell. Vi har booket det på www.storbyovernatting.no.

Kensington er vår favorittbydel. Litt chic. Utrolig bmasse flotte butikker, samtidig som han gå innom de store kjedene også

Anbefaler lunch på bluebird eller River Cafe. Det er best å spise lunch på de litt flotte stedene og heller ta en enklere middag. Det er som regel veldig gode priser på lunch.

Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest astridkatrine
jeg har vært i London 2 ganger, en gang i oktober og en gang i juli. tenker på å dra en tur dit til påsken, noen som vet hvordan været er der da? og er det ekstremt mye mennesker i og med at det er påske? takk for svar :)

eg va i påsken i år, å det va veldig fint! temperaturen låg på mellom 10-15 grader og solå va så varm nogen av formiddagane at eg konne gått i tskjorta:) eg følte det va lika mye folk som vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest astridkatrine
Vi pleier å dra til London i januar. Det er salg over alt og mang spennende tilbud. Vi pleier å bo sentralt rett på et hotell som heter Tara Copthorne Kensington Hotell. Vi har booket det på www.storbyovernatting.no.

Kensington er vår favorittbydel. Litt chic. Utrolig bmasse flotte butikker, samtidig som han gå innom de store kjedene også

Anbefaler lunch på bluebird eller River Cafe. Det er best å spise lunch på de litt flotte stedene og heller ta en enklere middag. Det er som regel veldig gode priser på lunch.

Janne

koss e temperaturen i januar? reise nå i januar 8-10. og e det fremdeles julapynt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er mange London entusiaster her med bred erfaring, og som dere kanskje har lest i en annen tråd så har jeg rota meg til å bestille tur til London for FIRST TIME;) :heiajente:

Jeg lander på Gatwick og skal finne meg et hotell i nærheten v Oxford Street. (om noen kan anbefale hotell i tillegg er det jo supert) meningen med turen er shopping og besøke madame thussaud. Men jeg leser på kg at dere anbefaler å kjøpe billetter til tog/tbane/buss på forhånd? Gikk inn på www.ticketservice og skjønner ikke bæret :vetikke::hoho: Er det noen som kan hjelpe meg? Blir vel til at vi må ta toget fra og til gatwick, også kanskje undergrunnen fra Oxford til Madame thussaud (aner ikke om man kan gå strekningen jeg).skjønner generelt ikke så mye av disse rutene så kanskje noen snille der ute kan hjelpe meg;)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg råder deg til å sjekke ut K West Hotel & Spa. Hotellet er helt ekstremt fint, med store, luksuriøse rom til en helt grei pris. Hotellet ligger ikke i/ved Oxford Street da, det ligger ved Shepherd`s Bush med kort gangavstand til Westfield Shopping Center - europas største kjøpesenter! Går buss til Oxford street også, så det burde ikke være noe problem hvis ikke du absolutt vil ha hotell i Oxford Street. Det er det fineste hotellet jeg noengang har vært på, kommer garantert til å dra dit igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_monica_*
Jeg lander på Gatwick og skal finne meg et hotell i nærheten v Oxford Street. (om noen kan anbefale hotell i tillegg er det jo supert) meningen med turen er shopping og besøke madame thussaud. Men jeg leser på kg at dere anbefaler å kjøpe billetter til tog/tbane/buss på forhånd? Gikk inn på www.ticketservice og skjønner ikke bæret :vetikke::hoho: Er det noen som kan hjelpe meg? Blir vel til at vi må ta toget fra og til gatwick, også kanskje undergrunnen fra Oxford til Madame thussaud (aner ikke om man kan gå strekningen jeg).skjønner generelt ikke så mye av disse rutene så kanskje noen snille der ute kan hjelpe meg;)

:)

Hoteller på/ved Oxford street som jeg kan anbefale er:

Radisson Berkshire, rett bak Debenhams på Oxford street. Fantastisk deilig hotell, med _fantastisk_ frokost!

Ellers er St. Giles, der Oxford street går over i New Oxford street, Tottenham Court Road t-banestasjon et sikkert valg. Og fullt av nordmenn, hvis man trenger det...

Vent med å kjøpe buss/t-bane kort til du kommer på Victoria Station. Der er det automater og skranker du får kjøpt alle mulige kort. Både dags-, 3-dagers- og ukeskort.

God tur!

Jeg reiser 4. desember, og gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å forsøker å bestemme meg for et hotell, men jammen ikke lett :kjefte:

Sett litt på dette St giles hotellet som så mange anbefaler. Leser litt vurderinger og ser at mange klager på at man må betale for baggasjeoppbevaring og at det er slitent og dårlig renhold her... hm????

Utkikk etter et hotell i nærheten av oxford street rundt 2000 totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm til, hva heter området rundt oxford street? Jeg er overhodet ikke kjent, og det er svært få sider som ramser opp oxford street som alternativ i forhold til hotellsøk. Man må krysse av for område og jeg aner ikke... Anyone? :sjenert::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Bayswater/Paddington området? Ikke langt fra Oxford Street. Og det er massevis av hoteller i det området. Bare å søke på hotels.com Der kan du søke etter mange forskjellige kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greit med områder med rimelig kort gåavstand til Oxford street, men gjerne nærmest mulig...

Henry VIII så fint ut ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_monica_*
sitter å forsøker å bestemme meg for et hotell, men jammen ikke lett :kjefte:

Sett litt på dette St giles hotellet som så mange anbefaler. Leser litt vurderinger og ser at mange klager på at man må betale for baggasjeoppbevaring og at det er slitent og dårlig renhold her... hm????

Utkikk etter et hotell i nærheten av oxford street rundt 2000 totalt

Har aldri måttet betale for bagasjeoppevaring på St. Giles. Og jeg har bodd der _mange_ ganger.

Helt greit renhold, har aldri opplevd at det er skittent. Men det er vel teppe på gulvene såvidt jeg husker, og det synes jo mange er litt ekkelt.

2000.- totalt for hvor lenge og når?

Området nedenfor Oxford street heter Soho, og området bak St. Giles heter Bloomsbury.

Har også bodd på Henry VIII, koselig hotel, spesielt når vi bodde i kvistværelset :-)

Men helt personlig synes jeg Bayswater er for usentralt. Bruker alt for lang tid og masse penger på taxi, som man heller kan legge i hotellromprisen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som det er mange London entusiaster her med bred erfaring, og som dere kanskje har lest i en annen tråd så har jeg rota meg til å bestille tur til London for FIRST TIME;) :heiajente:

Jeg lander på Gatwick og skal finne meg et hotell i nærheten v Oxford Street. (om noen kan anbefale hotell i tillegg er det jo supert) meningen med turen er shopping og besøke madame thussaud. Men jeg leser på kg at dere anbefaler å kjøpe billetter til tog/tbane/buss på forhånd? Gikk inn på www.ticketservice og skjønner ikke bæret :vetikke::hoho: Er det noen som kan hjelpe meg? Blir vel til at vi må ta toget fra og til gatwick, også kanskje undergrunnen fra Oxford til Madame thussaud (aner ikke om man kan gå strekningen jeg).skjønner generelt ikke så mye av disse rutene så kanskje noen snille der ute kan hjelpe meg;)

:)

St Giles som andre har nevnt, var der for 3 uker siden. Betalte 105 pund natta for dobbeltrom med frokost. Ringte da direkte til hotellet og bestilte.

Vil på det sterkeste annbefale at du ikke tar Gatwick express, men derimot lokaltog. Enten Southern til London Brigde eller Victoria. Eller First Capital Conect til London Brigde. Dette er betraktlig billigere enn Gatwick express.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å forsøker å bestemme meg for et hotell, men jammen ikke lett :kjefte:

Sett litt på dette St giles hotellet som så mange anbefaler. Leser litt vurderinger og ser at mange klager på at man må betale for baggasjeoppbevaring og at det er slitent og dårlig renhold her... hm????

Utkikk etter et hotell i nærheten av oxford street rundt 2000 totalt

Ingen betaling for oppdebevaring av bagasje, så det er blank løgn. Jeg har bodd der to ganger, og kan ikke si jeg har reagert på at det er skittent eller dårlig renhold.

Ringer du til hotellet så er frokost innkludert i prisen. Bestiller du på nett er frokost ikke innkludert.

Bare et annet spørsmål, har du sett på rett St Giles, det finnes et til, men det ligger langt uti hutiheita ikke langt fra Heathrow,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om noen fine interiørbutikker for "små ting". Altså ikke møbler, men mindre oppbevaring, kjøkkenting, o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri måttet betale for bagasjeoppevaring på St. Giles. Og jeg har bodd der _mange_ ganger.

Datteren min var der for noen uker siden. Hun betalte for å oppbevare kofferten på hotellet etter hun sjekket ut, flyet gikk ikke før på kvelden. Tror hun betalte £1. Hun trivdes veldig bra på St. Giles, ikke minst på grunn av den sentrale beliggenheten. De bestilte gjennom booking.com og betalte ca £270 for dobbeltrom i 3 netter. De bestilte uten frokost og spiste frokost på en av de koselige kafeene i Soho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var der for noen uker siden. Hun betalte for å oppbevare kofferten på hotellet etter hun sjekket ut, flyet gikk ikke før på kvelden. Tror hun betalte £1. Hun trivdes veldig bra på St. Giles, ikke minst på grunn av den sentrale beliggenheten. De bestilte gjennom booking.com og betalte ca £270 for dobbeltrom i 3 netter. De bestilte uten frokost og spiste frokost på en av de koselige kafeene i Soho.

Hm underlig, bodde på St Giles for akkurat 3 uker siden. Og oppbevarte bagasjen der noen timer på mandagen. Og vi betalte absolutt ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv til London om noen dager for litt intensiv shopping, og denne linken fant jeg utrolig topp! Viser alle butikker gate for gate, med nettsteder til nesten alle. Har spart masse tid på å gjøre meg kjent med butikkene på forhånd og planlegge en passende "shoppingløype" : link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...