Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen sjarmerende, greit utseende Bed and Breakfast'er i London...? Behøver ikke være veldig sentralt, men greit åslippe å reise to timer for å komme til sentrum ;) Har lyst på noe som er litt mer britisk enn sånne standardhoteller. Billigere er det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Jeg drar til London på mandag :hoppe:

Jeg har så lyst til å dra til Notting Hill (mest pågrunn av filmen :fnise:), men er det egentlig noe å se der? Og er det langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til London på mandag :hoppe:

Jeg har så lyst til å dra til Notting Hill (mest pågrunn av filmen :fnise:), men er det egentlig noe å se der? Og er det langt unna?

Og jeg drar fire uker etter deg! :hoppe:

Notting Hill skal visstnok være verdt et besøk, ja! Har ikke vært der selv, men hører mye bra om det! Wikipedia har en fin artikkel om NH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke veldig mye liv i denne tråden, men jeg kan jo dele de tingene jeg har oppdaget mens jeg har planlagt London-tur.

Vet du ikke helt hvor du skal bo: sjekk www.tripadvisor.com. Der har de oversikt over omtrent alle hoteller, B&B og herberger i London (og resten av verden). Det går an å sjekke ledige rom og bestille gjennom flere ulike bookingsider, slik at man får det billigste tilbudet. Det går an å søke på billigste, eller de med høyest poeng fra brukerne.

I tillegg er det en av de største nettsidene hvor brukerne kan legge inn kommentarer og gi karakter, så ofte er det flere hundre som har vært der før deg og har lagt igjen sin mening. Da vet man litt bedre hva man går til.

Tripadvisor har også restaurantguide, men den har jeg ikke sjekket ut.

Vi skal bo på et B&B som jeg fant gjennom Tripadvisor. Veldig billig og sentralt, og får også generelt høy poengsum. Skal gi rapport når jeg kommer tilbake! Alhambra Hotel heter det. nettside

I tillegg skal vi sjekke ut en restaurant som ser skikkelig kul ut (ihvertfall for de som er litt nerdete anlagt, det er nemlig en high-tech restaurant!). Inamo heter den, og serverer asiatisk fusion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Jeg har alt for mye jeg vil gjøre i London :fnise: Og det er jo ganske begrenset hva man får gjort på 3 dager!

Hva er det man "MÅ" se første gangen man er i London?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for mye jeg vil gjøre i London :fnise: Og det er jo ganske begrenset hva man får gjort på 3 dager!

Hva er det man "MÅ" se første gangen man er i London?

Det spørs jo veldig på hva du er interessert i!

Mange fine historiske, naturhistoriske og kuriositetsmuseer

Masse kunstgallerier

Shopping!

Madam Tussauds er jo kult

Barnslig: lekebutikken på Oxford Street (som jeg ikke husker hva heter) Den er 4-5 etasjer høy, tror jeg

Big Ben, Tower of London, Millenium Dome, sånt...

Litt i det alternative humøret: Camden Market

Så er det flere fancy, hippe områder, men de vet ikke jeg om... :ler:

Masse show og musikaler som er verdenskjente

Jeg har fått anbefalt "London Walks" (google det) En litt annerledes måte å se byen på: man blir med en guide rundt byen og får informasjon om en bestemt ting (f.eks. er det "Historical London walk, Jack the Ripper walk, og sånt)

Masse kule restauranter

Også er det MYE mer....som jeg sikekr ikke vet om, eller ikke husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar til London på mandag :hoppe:

Jeg har så lyst til å dra til Notting Hill (mest pågrunn av filmen :fnise:), men er det egentlig noe å se der? Og er det langt unna?

Notting Hill er en fin bydel. Det ligger sentralt, og er lett å finne med undergrunnen (stasjonen heter Notting Hill). Det er flere stilige barer og restauranter der, og på lørdager er det Portobello market i Portobello Road. Det er hovedsakelig i denne veien Notting Hill ble filmet. Bokhandelen Hugh Grant jobber i heter the Travel Bookshop, og ligger like ved Portobello Road.

Jeg har alt for mye jeg vil gjøre i London :fnise: Og det er jo ganske begrenset hva man får gjort på 3 dager!

Hva er det man "MÅ" se første gangen man er i London?

London har MYE å by på, så det er egentlig litt utifra hva som interesserer deg. Er det første gang er vel sightseeing, ordentlig pub-besøk, et museum, shopping og teater/musical omtrent obligatorisk. Sier du mer om hva du liker, kan jeg godt komme med tips!

Er det fint vær anbefaler jeg å ta med et lite kart (kan kjøpes på automat på undergrunnen) eller en guidebok og ta sightseeing til fots. Starter du ved Green Park (undergrunnstasjon) får du sett Buckingham Palace, Big Ben, London Eye ++ på en grei spasertur. Og du får i tillegg gått igjennom noen av Londons fineste små parker :)

Hvilke butikker anbefaler dere?

Spise hvor?

Gjerne sentralt (rund Ox,str):)

Det spørs jo på hva du vil kjøpe, og hva slags stil du har? Du finner absolutt alt av kjedebutikker i London og mange spennende småbutikker - utvalget er mye større enn noe sted i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for mye jeg vil gjøre i London :fnise: Og det er jo ganske begrenset hva man får gjort på 3 dager!

Hva er det man "MÅ" se første gangen man er i London?

St. Paul's Cathedral - klatre opp i domen og få knallutsikt over hele byen (jevngod med den fra London Eye, og du kan stå der så lenge du vil) og selvsagt er selve kirken en magisk opplevelse =) Nærmeste t-banestasjon heter St.Paul's og det er Central Line (den røde) som går dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, husker en herlig pub i Earl's Court, men kommer for mitt bare liv ikke på navnet........når man går ut av t-banestasjonen som heter Earl's Court, så er det rett frem over veien og så to kvartaler til høyre forbi blant annet en SubWay. Skikkelig topp stemning, masse bra mat og drikke og artige folk bak baren =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, husker en herlig pub i Earl's Court, men kommer for mitt bare liv ikke på navnet........når man går ut av t-banestasjonen som heter Earl's Court, så er det rett frem over veien og så to kvartaler til høyre forbi blant annet en SubWay. Skikkelig topp stemning, masse bra mat og drikke og artige folk bak baren =)

Da skal jeg forville meg til det området. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes masse fine puber og stort utvalg resauranter i og rundt Covent Garden.

Endret av Busy Lizzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi vurderer dette hotellet : http://www.marcopolo.no/hotellinformasjon?...otelId=7_111657

blir 5000 kr pr pers da, er vel kanskje litt dyrt?

Nja, det spørs jo va dere vil ta dere råd til? :) Det så jo ihvertfall flott ut!

Nevner det igjen: sjekk ut www.tripadvisor.com og søk på hoteller i London. Da kan du sortere på hvilke brukerne gir høyest poengsummer. Er jo litt dumt å betale så mye også er det ikke verdt pengene. Hotel Enterprise får gansk gode karakterer, men det er noen misfornøyde og ser jeg. link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker som du har peiling pingting :tommelsmil:

Vi vil helst ha pakkereise vi da, fly og hotell i ett, så slipper vi å tenke på noe :)

Vil jo helst ha ting billigst mulig, men jeg og min kjære har ikke vært på skikkelig ferie sammen på 7 år, så det er jammen på tide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har peiling pingting :tommelsmil:

Vi vil helst ha pakkereise vi da, fly og hotell i ett, så slipper vi å tenke på noe :)

Vil jo helst ha ting billigst mulig, men jeg og min kjære har ikke vært på skikkelig ferie sammen på 7 år, så det er jammen på tide!!

Pakkereise er praktisk! Og om dere har ventet så lenge kan dere vel unne dere litt...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripadvisor er greit, men litt vel useriøse anmeldelser synes jeg! Venere er mer oversiktlig, med bilder, kart og beskrivelser - og jeg synes anmeldelsene av brukerne er bedre. Lett å finne hoteller i din prisklasse, og i den delen av byen du vil ha. Booker du hotell der kan du fritt avbestille hotellet ganske tett opptil avreise, og du trenger ikke betale før du er på hotellet - kjempegreit! Jeg har brukt dem både i London og andre storbyer i europa og er kjempefornøyd!

Her er noen hoteller jeg har bodd på i London i lav-middels prisklasse. Alle ligger i samme område ved Hyde Park (nordsiden). Da er det rett ved sentrum, kort vei til f.eks. Notting Hill. Like ved parken, undergrunnstasjon (Lancaster Gate), busser og Paddington togstasjon.

Lav prisklasse:

London Guards Hotel:

Helt greit hotell med store rom. Rent, og med minikjøleskap på rommet.

Columbia Hotel:

Fint og rent hotell. Berømt for å være et godt lavbudsjettsalternativ.

Best Western Mornington Hotel

Bra og rent hotell til en god pris. Drevet av et svensk par.

Middels pris:

Corus Hyde Park Hotel

Lekkert og nyoppusset 4-stjerners hotell. Rommene er små, men kjempefine og moderne.

-------------

For å få et OK og sentralt hotell må man ut med rundt 800-1000kr for et dobbeltrom per natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen ålreite, typisk engelske puber i London? Med god pubmat?

The White Swan er nominert til årets pub, og er har kjempegod mat! Ligger sentralt, Chancery Lane er nærmeste undergrunnstasjon.

The Walkers of Whitehall ligger like ved Trafalgar Square, gå 50 meter ned Whitehall. Ligger i gamle bankhvelv, og har en litt labyrintaktig følelse. God mat, og trivelig atmosfære.

The Brewmaster ligger ved Leicester Square stasjon (ligger vis-a-vis en Aberdeen Steak House, i retning Covent Garden). Puben er helt grei, men har den beste pub-burgeren jeg har spist noe sted i England (og jeg har spist mange :fnise:) god service og godt utvalg i øl.

Er du/dere glad i vin anbefales fantastiske Gordons Wine Bar! Nydelig og spesielt interiør med herlig atmosfære - stort utvalg i vin - og de har også tradisjonell engelsk mat med store porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...